آشنایی با الفبای هرچیزی!

    امتياز داده شده به اين مطلب:
    ( 0 نفر به اين مطلب امتياز داده است )

    مجموعه قدم اول که به همت نشر شیرازه و انتشارات پردیس دانش منتشر می‌شود مجموعه‌ای از کتاب‌های مختلف با موضوعات علمی است که بصورت مصور تهیه شده‌اند. هریک از کتاب‌های این مجموعه به تشریح یک مبحث علمی یا زندگی و فعالیت‌های یکی از دانشمندان و محققان نامدار جهان اختصاص دارد.

    مطالب کتاب‌ها به زبان ساده و برای آشنایی عمومی خوانندگان بزرگسال با موضوعات طرح شده، تنظیم شده‌اند. سبک تصویرسازی کتاب‌ها نیز به‌گونه‌ای است که مطالب را بیشتر برای گروه سنی بزرگسال مناسب می‌نماید.

    تونی موریسون (قدم اول)
    نویسنده: ران دیوید، درک شیرر
    ترجمه: حمیده چگونیان
    ناشر: شیرازه کتاب ما
    سال نشر: 1397 (چاپ 1)
    قیمت: 60000 تومان
    تعداد صفحات: 174 صفحه
    شابک: 978-600-8514-64-0
    بسیاری رمان‌های تونی موریسون را سخت‌خوان می‌دانند. کتاب حاضر که مشتمل است بر زندگی‌نامه و نقدهای ادبی‌ای که بر رمان‌های وی نوشته شده‌اند، برای خواننده، فرصت آشتی را با رمان‌های این برنده جایزه نوبل ادبیات فراهم می‌آورد.
    این کتاب از طریق توصیف طرح‌های داستانی، موضوع‌های بینامتنی، نقدهای ادبی و اشارات خود موریسون در باب نوشته‌هایش، قدم اولی است برای آشنایی با زندگی نویسنده بزرگ، رمان‌های او، موسیقی موجود در این نوشته‌ها و تمامی آنچه او بین خطوط رمان‌هایش برای ما توصیف می‌کند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    جین آستین (قدم اول)
    نویسنده: رابرت درایدن
    ترجمه: حمیده چگونیان
    ناشر: شیرازه کتاب ما
    سال نشر: 1397 (چاپ 1)
    قیمت: 60000 تومان
    تعداد صفحات: 159 صفحه
    شابک: 978-600-8514-55-8
    آثار جین آستین امروز در زمره متون کلاسیک ادبیات جهانی به‌شمار می‌آیند. رمان‌های وی هر سال تجدید چاپ می‌شوند و همواره خوانندگان بیشماری دارند. فیلم‌های پرشمار و سریال‌های تلویزیونی متعددی از این رمان‌ها اقتباس شده‌اند. با اینهمه، آثار آستین همچنان موضوع تاویل و تفسیر هستند. شاید تناقض میان جغرافیای محدود محل وقوع داستان‌ها، یعنی روستاهای انگلستان و تاریخ وقوع آنها یعنی دورانی مملو از تغییرات کلان اجتماعی و سیاسی که با صنعتی شدن، مستعمره‌سازی و امپراطوری‌طلبی در این کشور مصادف است، دلیل اصلی وجود تاویل‌ها و تفسیرهای متعدد از آثار او باشد.
    در این کتاب، تلاش شده است با بررسی تک‌تک رمان‌های وی، هم این تناقض مورد بررسی قرار گیرد و هم پاسخی یافته شود برای محبوبیت فراگیر و روزافزون جین آستین. به این معنا، کتاب حاضر، قدم اولی است در جهان پر رمز و راز و در عین حال ساده و بی‌غل‌وغش نویسنده‌ای که شاید بتوان او را در زمره اولین نویسندگانی دانست که برای احقاق حقوق زنان تلاش کردند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    باراک اوباما (قدم اول)
    نویسنده: باب نیر
    ترجمه: فریبا امیری
    ناشر: شیرازه کتاب ما
    سال نشر: 1397 (چاپ 1)
    قیمت: 60000 تومان
    تعداد صفحات: 104 صفحه
    شابک: 978-600-8514-62-6
    کتاب، زندگی‌نامه چهل‌وچهارمین رئیس‌جمهور آمریکاست، از دوران کودکی‌اش در هاوایی و اندونزی تا دوران تحصیل‌اش در دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد، سپس دوران فعالیت‌های مدنی‌اش به عنوان یک سازمان‌دهنده و نهایتا دوران نویسندگی، وکالت و سیاست‌مداری‌اش در ایلینویز.

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    زبان‌شناسی (قدم اول)
    نویسنده: آر. ال. تراسک، بیل میبلین
    ترجمه: حشمت‌الله صباغی
    ناشر: پردیس دانش
    سال نشر: 1394 (چاپ 1)
    قیمت: 35000 تومان
    تعداد صفحات: 173 صفحه
    شابک: 978-964-2509-22-5
    امتیاز کتاب: (1 امتیاز با رای 1 نفر)
    زبان بیش از هر چیز دیگری معرف انسان است و زبان‌شناسی آن رشته‌ای که ساختار، کارکرد و مفهوم زبان را مطالعه کرده و از این راه به نتایج مهم و در خور توجهی درباره توانایی‌های انسان دست پیدا کرده است. در کتاب حاضر تلاش بر آن بوده که این نتایج، نه به زبانی تخصصی بلکه به شکلی قابل دسترس برای عموم ارائه شوند.
    در این کتاب خواننده با حوزه توجه این رشته، شیوه‌های تحقیق آن و این که تا امروز به چه نتایجی رسیده است، آشنا می‌شود. تاریخچه‌ای از سهم و تاثیر مشترک که هر یک از زبان‌شناسان مشهور، از ارسطو گرفته تا سسور و چامسکی و همچنین ساپیر و بلومفیلد و دیگران، در پیشبرد این دانش داشته‌اند نیز از دیگر نکات مورد بحث کتاب است.

    چاپ کتاب تمام شده!

    علم اقتصاد (قدم اول)
    نویسنده: دیوید اورل، بورین وان‌لون
    ترجمه: ابوالفضل حاجی‌زادگان
    ناشر: پردیس دانش
    سال نشر: 1393 (چاپ 1)
    قیمت: 60000 تومان
    تعداد صفحات: 175 صفحه
    شابک: 978-600-300-070-4
    ارسطو گفته بود که "همه چیزها با پول سنجیده می‌شوند"، اما نمی‌دانست که پرسش از چگونگیِ این سنجش، در مورد کسانی که موظف به انجام آن هستند و نتایج این سنجش بر زندگی انسان‌ها، روزی ابعادی چنان گسترده خواهند یافت که دیگر کمتر حوزه‌ای از زندگی بشری را دست نخورده باقی می‌گذارند. در این کتاب سیر تحول تاریخی این ماجرای همواره رو به رشد از طریق آراء متفکرانی همچون آدام اسمیت، کارل مارکس، جان مینارد کینز، میلتون فریدمن و دیگران شرح و بسط داده شده است.
    این کتاب قدم اولی است برای آشنایی با این رشته، داوری در مورد ادعای علمی بودنِ آن و همچنین امکانات واقعی‌اش در بهبود زندگی روزمره ابناء بشر. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    بی‌نهایت (قدم اول)
    نویسنده: برایان کلگ، اولیور پو
    ترجمه: ابراهیم اسکافی
    ناشر: پردیس دانش
    سال نشر: 1394 (چاپ 1)
    قیمت: 60000 تومان
    تعداد صفحات: 175 صفحه
    شابک: 978-600-300-113-8
    بی‌نهایت موضوعی عمیقا ضدشهودی و خردآزار است که از یک سو الهام‌بخش برخی اندیشمندان بوده و از سوی دیگر، برخی را کلافه و حیرت‌زده نموده است.
    مردم یونان باستان آنچنان از وجود عدد بی‌نهایت هراس داشتند که مردی را که راز وجود بی‌نهایت را برملا کرد، در دریا غرق کردند؛ و ریاضی‌دانی آلمانی پس از کشفی که در خصوص اعداد ترامتناهی داشت، کارش به جنون کشید.
    این کتاب مروری است جامع بر دیدگاه شخصیت‌های گوناگون در مورد بی‌نهایت؛ از تاریخ باستان تا عصر حاضر، از ارشمیدس و فیثاغورس گرفته تا خوارزمی، فیبوناچی، گالیله، نیوتون، لایبنیتس، کانتور، ون، گودل و مندلبرو. با مطالعه این کتاب درمی‌یابیم که چرا و چگونه، بی‌نهایت، ذهن نوابغ و نخبگان علم و ریاضی را به چالش کشیده است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    سرمایه‌داری (قدم اول)
    نویسنده: دن کرایان، شارون شاتیل
    ترجمه: ثمینا رستگاری
    ناشر: پردیس دانش
    سال نشر: 1394 (چاپ 1)
    قیمت: 60000 تومان
    تعداد صفحات: 173 صفحه
    شابک: 978-600-300-101-5
    امروز سرمایه‌داری چنان به نظم غالب بر اقصا نقاط جهان تبدیل شده است که دیگر مشکل بتوان تصور کرد روزی مردم به شکل دیگری داد و ستد و زندگی می‌کردند و بینش‌ها و ارزش‌های‌شان را نظم‌ها و نظام‌های دیگری شکل می‌دادند. اما همانطور که در این کتاب از طریق بررسی آراء سیاسی متفکران قرن هفدهم میلادی و وقایع تاثیرگذار بر جهان در همین دوران توضیح داده شده است، سرمایه‌داری حداکثر عمری سیصد ساله دارد.
    کتاب حاضر قدم اولی است برای آشنایی با عوامل این رشد شتابان، وقایعِ - چه بسا خشن و دردناکی که توسعه آن را میسر نمودند، بحران‌هایی که ضعف‌ها و قوت‌هایش را آشکار ساختند و الگوهایی که در طی این سه قرن به عنوان بدیلی برای آن مطرح گشتند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    آشوب (قدم اول)
    نویسنده: ضیاالدین سردار
    ترجمه: آرام قریب
    ناشر: پردیس دانش
    سال نشر: 1394 (چاپ 2)
    قیمت: 35000 تومان
    تعداد صفحات: 173 صفحه
    شابک: 978-964-2509-44-7
    امتیاز کتاب: (4 امتیاز با رای 1 نفر)
    آیا اگر پروانه‌ای در برزیل پر بزند، امکان این که طوفانی در آمریکا به وجود بیاید هست؟ نظریه آشوب که مهم‌ترین واقعه علمی در جهان فیزیک مدرن پس از مطرح شدن نظریه کوانتوم می‌باشد، تلاشی است برای پاسخگویی به پرسش‌های غریبی از این دست. کشف وجود پدیده‌های تصادفی در نظام قابل پیش‌بینی فیزیک به برآمدن رشته جدیدی از علم منجر شده است که مدعی است جهان بسی غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر از آن می‌باشد که تا کنون تصورش می‌رفته است.
    کتاب حاضر قدم اولی است برای فهم وجود پدیده آشوب در حوزه‌هایی که از جابجایی گروه‌های حیوانات تا تغییرات قیمت در بازار بورس را در بر می‌گیرد. همچنین در این کتاب مبانی ریاضی و فیزیک نظریه آشوب مورد مداقه قرار گرفته و رابطه میان این نظریه و نظریه عام پیچیدگی که مدعی است پیچیده‌ترین ساختارها تطوری از چند قاعده ساده هستند را توضیح می‌دهد. به این معنا، این کتاب مقدمه قابل دسترسی به نظریه‌ای است جدلی که می‌تواند دید ما نسبت به پدیده‌های طبیعی و همچنین تصورمان از جایگاهی را که در جهان اشغال می‌کنیم، کاملاً دگرگون سازد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    نظریه کوانتوم (قدم اول)
    نویسنده: جی. پی. مک‌‌اوی
    ترجمه: مجتبی سلطانی
    ناشر: شیرازه کتاب ما
    سال نشر: 1396 (چاپ 3)
    قیمت: 12000 تومان
    تعداد صفحات: 176 صفحه
    شابک: 978-964-2509-54-6
    نظریه کوانتوم ما را با مسائل متناقض و در عین حال جالبی که بنای فیزیک کلاسیک را به لرزه می‌اندازند روبرو می‌سازد. به عنوان مثال در سطح ذرات، وضعیت به نحوی است که گویی هر ذره‌ای از آنچه ذرات مجاور انجام می‌دهند با خبر است. نمونه دیگر، نظریه عدم قطعیت هایزنبرگ است که به دقت تمامی شیمی و بخش عمده‌ای از فیزیک را توضیح می‌دهد و در عین حال حرف اصلی‌اش این است که در دقت شناخت ما نسبت به طبیعتِ چیزها محدودیت وجود دارد.
    کتاب حاضر ما را قدم به قدم در دنیای پیچیده و جذاب نظریه کوانتوم همراهی کرده و سهم هر یک از نظریه‌پردازان کلیدی این حوزه، یعنی پلانک، اینشتین، بر، هایزنبرگ و شرودینجر را یادآور می‌شود. به این اعتبار کتاب حاضر قدم اولی است در دنیای شگفت‌انگیز فیزیک مدرن. با مطالعه این کتاب، خواننده در عین حال با فهرست مسائل حل ناشده این رشته که گشایش رازشان به قرن بیست و یکم میلادی محول شده است آشنا می‌گردد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    هندسه شکنه‌ای (قدم اول)
    نویسنده: نایجل لموار، ویل رود
    ترجمه: مجتبی سلطانی
    ناشر: پردیس دانش
    سال نشر: 1391 (چاپ 1)
    قیمت: 35000 تومان
    تعداد صفحات: 176 صفحه
    شابک: 978-600-5711-62-2
    هندسه شکنه‌ای، هندسة جهان طبیعی است. این هندسه بازتاب شکل پیچیده امّا واقعی طبیعت است، یعنی آن جهانی که ما در واقعیت با آن روبرو هستیم و نه آن جهان ایده‌آلی که توسط هندسه اقلیدسی ترسیم می‌شود.
    کتاب حاضر قدم اولی است در شناخت این زبان جدید ریاضی و مبدع نابغة آن، بنوا مندلبرو. زبان جدیدی که زمانی که آن را بیاموزیم می‌توانیم به کمک کامپیوتر، شکل یک ابر را با همان دقتی ترسیم کنیم که یک آرشیتکت خانه‌ای را ترسیم می‌کند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    آمار (قدم اول)
    نویسنده: ایلین مگنلو، بورین وان لون
    ترجمه: ابراهیم اسکافی
    ناشر: پردیس دانش
    سال نشر: 1392 (چاپ 1)
    قیمت: 35000 تومان
    تعداد صفحات: 175 صفحه
    شابک: 978-600-300-005-6
    از شیوه درمان پزشکی گرفته تا خرید ماشین، از لباس‌هایی که می‌پوشیم تا نوشیدنی‌هایی که می‌نوشیم، آمار است که زندگی ما را شکل می‌دهد.
    البته آمار در رسانه‌ها معمولا "بدشگون" و "هولناک" است و به ندرت گاهی "امیدبخش".
    در این کتاب از طریق بررسی تاریخ، ریاضیات، فلسفه و کاربرد عملی آمار مسیر رشد آن از بابلی‌ها، مصری‌ها و چینی‌های باستان تا سرشماری‌های رومی‌ها و یونانی‌ها دنبال شده و ظهور شکل مدرن این علم مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین آثار دانشمندان انگلیسی دوره ویکتوریا نظیر ویلیام فار که رشته مدرن آمار حیاتی را به وجود آورد و فرانسیس گالتون، ولدون و کارل پی‌یرسون که رشته مدرن آمار ریاضی را پی‌ریزی کردند مورد توجه قرار گرفته است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    کیهان (قدم اول)
    نویسنده: فلیکس پیرانی، کریستین روش
    ترجمه: پونه شریفی
    ناشر: پردیس دانش
    سال نشر: 1399 (چاپ 1)
    قیمت: 60000 تومان
    تعداد صفحات: 169 صفحه
    شابک: 978-964-2509-48-5
    بیش از نود درصد از موادی که کیهان را تشکیل می‌دهند، ناشناخته‌اند. می‌دانیم که کیهان در حال گسترش است، اما هیچکس نمی‌داند این گسترش تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد و چه زمانی همه چیز از هم خواهد پاشید.
    این کتاب با سیری در آرا و افکار ارسطو، نیوتون و اینشتین و بررسی نظریه فیزیک کوانتوم، قدم اولی است در آشنایی با دیدگاه‌های موجود در حوزه‌های فیزیک و ستاره‌شناسی در باب کیهان. این که دانسته‌های امروزی ما درباره پدیده‌های کیهانی و سرآغاز آن به واسطه کدام الگوهای نظری به دست آمده‌اند و در نتیجه حدود دانش ما در این زمینه چیست، بحث اصلی کتاب حاضر را تشکیل می‌دهد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    شناخت محیط‌زیست (قدم اول)
    نویسنده: استفن کرول
    ترجمه: بهرام معلمی
    ناشر: شیرازه
    سال نشر: 1391 (چاپ 2)
    قیمت: 50000 تومان
    تعداد صفحات: 163 صفحه
    شابک: 978-964-7768-14-6
    امتیاز کتاب: (2 امتیاز با رای 1 نفر)
    شناخت محیط‌زیست بر زندگی تک تک ما بر کره خاکی تاثیر می‌گذارد. هوایی که تنفس می‌کنیم، غذایی که می‌خوریم و تکنولوژی‌هایی که به کار می‌بریم. همه و همه ارتباط تنگاتنگی با محیط‌زیست ما دارند و به این معنا حفاظت محیط‌زیست می‌بایست در زمره نگرانی‌های محوری همه ما باشد.
    کتاب حاضر با یادآوری گستره موضوعاتی که ذیل این مدخل یعنی شناخت محیط‌زیست قرار می‌گیرند، قدم اولی است برای خواننده‌ای که بخواهد به زبان ساده با مشکلات زیست محیطی ناشی از زندگی صنعتی، ازدیاد جمعیت و گسترش فقر که جهان امروز با آن مواجه است، آشنا شود. همچنین در این کتاب به راه‌حل‌های جایگزینی که در صورت اتخاذ می‌توانند مانع روند قهقرایی از بین رفتن محیط‌زیست شوند نیز اشاره شده است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    فوکو (قدم اول)
    نویسنده: کریس هراکس
    ترجمه: پیام یزدانجو
    ناشر: پردیس دانش
    سال نشر: 1391 (چاپ 1)
    قیمت: 6500 تومان
    تعداد صفحات: 170 صفحه
    شابک: 978-964-2509-57-7
    آثار میشل فوکو را پس از مرگش به عنوان "بزرگترین واقعه قرن در حوزه اندیشه" توصیف کرده‌اند. هرچند این توصیف تا حدی غلوآمیز به شمار می‌آید، اما بدون شک حاکی از اهمیت میراثی است که میشل فوکو به منزله یک فیلسوف، یک تاریخدان و یک فعال سیاسی از خود بر جا گذاشته است.
    کتاب حاضر با قرار دادن آثار فوکو در چارچوب فلسفی و سیاسی اندیشه فعال او قدم اولی است برای درک مهم‌ترین هدفی که او خود برای تحقیقاتش قایل بود، یعنی آشکار ساختن ارتباط دانش و قدرت نه فقط در گفتارها و نهادهای سیاسی که حتی در علوم انسانی. با مطالعه این کتاب در خواهیم یافت که چگونه فوکو بینش ما را در باب مواردی چون تجربه و ادراک جنون، تبهکاری، محدودسازی و مسایلی از این دست بالکل تغییر داد. در این کتاب تلاشهای فوکو برای ارائه درک جدیدی از روانکاوی، پزشکی بالینی در کنار صحنه‌هایی از زندگی شخصی پرتلاطم وی که در نوشته‌هایش نیز بازتاب یافته‌اند، توصیف شده است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    فلسفه (قدم اول)
    نویسنده: دیو رابینسون
    ترجمه: امیر نصری
    ناشر: پردیس دانش
    سال نشر: 1391 (چاپ 1)
    قیمت: 60000 تومان
    تعداد صفحات: 173 صفحه
    شابک: 978-964-2509-31-7
    به نظر می‌رسد فلاسفه همواره علاقه وافری به طرح پرسش‌های عجیب و غریب داشته‌اند. مثلا این که ذات واقعیت چیست؟ یا این که ویژگی ذهن و آگاهی بشر کدام است؟ ما به چه میزان آزاد هستیم و تا چه حد مجبور؟ آیا اصولا می‌توانیم از چیزی مطمئن باشیم یا خیر؟ آیا زبان ما به ما این اجازه را می‌دهد که تصویری واقعی از جهان به دست آورده یا ارائه دهیم؟ رفتار ما با همنوعان چگونه باید داشت؟ و پرسش‌های دیگری از این دست.
    کتاب حاضر قدم اولی است در آشنایی با مقولاتی چند از مباحث مطرح در تاریخ فلسفه غرب از هراکلیت تا دریدا. در این کتاب سعی بر آن است که مفاهیم، اندیشه‌های کلیدی و دیدگاه‌های روشنفکرانه یا بعضا گمراه‌کننده این فلاسفه به وجهی قابل دسترس ارائه شود. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    فلسفه سیاسی (قدم اول)
    نویسنده: دیو رابینسون
    ترجمه: مصطفی یونسی
    ناشر: شیرازه
    سال نشر: 1390 (چاپ 2)
    قیمت: 65000 تومان
    تعداد صفحات: 175 صفحه
    شابک: 978-964-7768-65-8
    فلاسفه پیوسته پرسش‌های بنیادی و نگران‌کننده‌ای درباره سیاست مطرح کرده‌اند. افلاطون و ارسطو در باب مزیت‌های دموکراسی و مردم‌سالاری به مناظره و تامل پرداخته‌اند. خواستگاه‌های اقتدار جامعه، حکومت و دولت مباحثی است که از سوی هابز، روسو، هگل، مارکس و دیگر فلاسفه مورد توجه قرار گرفته است.
    کتاب حاضر قدم اولی است در توضیح مفاهیم محوری در این شاخه‌ی کنجکاوی‌برانگیز از رشته فلسفه از طریق معرفی و بررسی نظریه‌پردازان عمده از ارسطو گرفته تا فوکو؛ و نیز از طریق طرح پرسش‌هایی نظیر: چگونه دولت‌ها بروز و ظهور یافته‌اند؟ چرا می‌بایست از آنها پیروی کرد؟ آیا می‌توانیم در نبود آنها به زندگی خود ادامه دهیم؟ حدود و صغور قدرت آنها تا چه میزان باید باشد؟ آیا آزادی یک حق است؟ بهترین شکل حکومت چه می‌تواند باشد؟
    به دنبال پیدایش "مصرف‌گرایی" و "پست‌مدرنیسم" نیاز ما به دریافت بهتر از اندیشه‌ها و نظرات سیاسی بیش از پیش نمایان شده است. روایت دیو رابینسون از این مبحث پیچیده با آمیزه مبتکرانه و خوشایند تصویرسازی جودی گروو آن را رسا و روشنگر می‌سازد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    ژنتیک (قدم اول)
    نویسنده: استیو جونز
    ترجمه: هدا فرج‌پور
    ناشر: شیرازه
    سال نشر: 1396 (چاپ 2)
    قیمت: 55000 تومان
    تعداد صفحات: 176 صفحه
    شابک: 978-964-7768-84-9
    ژنتیک از جدیدترین دانش‌هاست. تا حدود یک قرن پیش هیچ دانسته مفیدی از وراثت وجود نداشت. آنچه مندل فهمید، بعدها برای توجیه مفهوم اصلاح نژادی و نژادپرستی مورد استفاده قرار گرفت. اکنون ژنتیک گسترش خارق‌العاده‌ای یافته و توای کامل حروف DNA مربوط به شصت هزار ژن عملکردی مورد نیاز برای به وجود آمدن انسان شناسایی شده است.
    کتاب ژنتیک قدم اول، دانش ژنتیک ما را از مندل تا نقشه ژن انسان و درمان بیماری‌های مادرزادی همراهی می‌کند. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه DNA کشف شد و توضیح می‌دهد که چگونه برخی از ژن‌ها ممکن است بیشتر از آنکه به نفع صاحب آنها عمل کند، طبق علائق خود رفتار می‌نمایند. هیچ کس نمی‌تواند نسبت به ژنتیک بی‌اعتنا باشد و خواه‌ناخواه بسیاری از ما مجبوریم تصمیم‌های اخلاقی‌ای اتخاذ کنیم که دانش ژنتیک در آنها دخیل است. این کتاب اطلاعات مورد نیاز برای این کار را در اختیار ما قرار می‌دهد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    زمان (قدم اول)
    نویسنده: کریک کلندر
    ترجمه: گلبرگ برزین
    ناشر: شیرازه
    سال نشر: 1394 (چاپ 2)
    قیمت: 65000 تومان
    تعداد صفحات: 173 صفحه
    شابک: 978-964-7768-80-1
    زمان چیست؟ سنت آگوستین فیلسوف قرن پنجم همواره می‌گفت که می‌داند زمان چیست، به شرط آنکه کسی از او نپرسد.
    کتاب زمان قدم اول با این پرسش روبرو می‌شود و با جسارت به آنجایی می‌خواهد برود که آگوستین نرفت. تاریخ زمان را از اظهارنظر آگوستین که زمان وجود ندارد، ترسیم کرده و تا زمان سیال نیوتن، زمان قراردادی پوئن‌کاره، زمان ایستای انشتین و پس از آن چرخه را با بازگشت به این تفکر که زمان وجود ندارد در گرانش کوانتومی کامل می‌کند.
    در این راستا پرسش‌های پیچیده و مبهمی مطرح می‌شود. به عنوان نمونه آیا زمان بعد چهارمی همانند فضاست یا اینکه به نوعی در "جریان" است؟ و اگر در جریان است، بی‌معنا نیست که بپرسیم با چه سرعتی؟ آیا آینده وجود دارد؟ آیا سفر در زمان امکانپذیر است؟ چرا به نظر می‌رسد که زمان فقط در یک جهت حرکت می‌کند؟
    این پرسش‌ها و نظایر آن از جمله ژرف و ظریف‌ترین پرسش‌هایی است که به ذهن خطور می‌کند. اما کتاب زمان قدم اول بعضا برای اولین‌بار به شیوه‌ای آسان، روشن و سرگرم‌کننده و با تصویرسازی جالب رالف ادنی به آنها می‌پردازد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    ریاضیات (قدم اول)
    نویسنده: ضیاالدین سردار
    ترجمه: ابراهیم اسکافی
    ناشر: پردیس دانش
    سال نشر: 1391 (چاپ 1)
    قیمت: 60000 تومان
    تعداد صفحات: 171 صفحه
    شابک: 978-600-5711-60-8
    ریاضیات بدون شک بزرگترین اختراع ذهن بشر است. بسیاری از مفاهیم ریاضی در بخش‌های متفاوت جهان و تمدن‌های متفاوتی کشف و برای اولین بار به کار گرفته شدند. با این همه ریاضیات بر تمامی جوانب زندگی همه ما در هر کجای جهان که باشیم تاثیرگذار است و زندگی روزمره همه ما، فارغ از نوع و سبک زندگی‌مان به آن وابسته است.
    کتاب حاضر قدم اولی است برای آشنایی با تاریخ ریاضیات در کهن‌ترین تمدن‌ها تا دنیای امروز. در این کتاب مهم‌ترین کشفیات ریاضی یادآوری شده‌اند و مباحث متنوع ریاضیات همچون "نظام‌های اعداد"، هندسه، جبر و حسابان، نظریه بی‌نهایت، احتمالات و نظریه آشوب به ساده‌ترین زبان بازگو شده‌اند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    نسبیت (قدم اول)
    نویسنده: بروس باست
    ترجمه: سید عزیز رودبندی
    ناشر: شیرازه
    سال نشر: 1396 (چاپ 2)
    قیمت: 45000 تومان
    تعداد صفحات: 176 صفحه
    شابک: 978-964-7768-82-5
    اکنون تقریبا یک قرن است که نظریه‌های نسبیت خاص و عام انیشتین دیدگاه ما از جهان را دچار دگرگونی بنیادین کرده است. کتاب نسبیت قدم اول، سیر تصویری قابل‌فهمی از آزمایش‌های فکر انیشتین ارائه می‌کند که موجب شکل‌گیری فیزیک معاصر ما شده است. دانشمندان بسیاری از نیوتن گرفته تا هاوکینگ کمک‌های بی‌مانند خود را بر این ماجرا افزوده‌اند. سفرمان به نسبیت را با سرعتی نزدیک به سرعت نور شروع می‌کنیم و عازم کاوش در فضا و زمان و فضاهای منحنی می‌شویم. در این سفر با بینش برجسته انیشتین از گرانش تحت عنوان انحنای فضا زمان روبه‌رو می‌شویم و سپس به معادله‌های خیره‌کننده و زیبای میدانی می‌رسیم. در پایان، میراث برجامانده از انیشتین را با پیشرفته‌ترین کشف‌های فیزیک امروز مانند سیاه‌چاله‌ها، امواج گرانشی، جهان در حال شتاب و نظریه ریسمان مورد بازنگری قرار می‌دهیم. نسبیت قدم اول روایتی تصویری از دنیای شگفت‌انگیز انیشتین را فراهم می‌کند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    هوش مصنوعی (قدم اول)
    نویسنده: هنری برایتون
    ترجمه: ابراهیم اسکافی
    ناشر: پردیس دانش
    سال نشر: 1391 (چاپ 1)
    قیمت: 60000 تومان
    تعداد صفحات: 175 صفحه
    شابک: 978-600-5711-64-6
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    آیا ماشین حقیقتا می‌تواند بیندیشد؟ آیا ذهن ما فقط یک نرم‌افزار رایانه‌ای پیچیده است؟ کتاب حاضر "قدم اولی" است برای آشنایی با پاسخ‌هایی که صاحب‌نظران رشته "هوش مصنوعی" به این پرسش‌ها داده‌اند. "هوش مصنوعی" فقط یک مفهوم انتزاعی نیست بلکه بیش از نیم قرن تحقیق و تلاش است برای ساختن ماشین‌های هوشمند. تلاش‌هایی که به ساخت ماشین‌هایی انجامیده که می‌توانند بهترین شطرنج‌بازان جهان را شکست دهند، راه بروند و با انسان‌ها تعامل داشته باشند.
    با اینهمه هنوز پرسش‌های بنیادینی در این زمینه باقی هستند. پرسش‌هایی از این دست که آیا ماشین‌های هوشمند باید از الگوی هوش انسانی پیروی کنند یا نه؟ و اینکه آیا از نظر ظاهری نیز باید به انسان شبیه باشند یا خیر؟ پرسش‌هایی که ارتباط هوش و آگاهی را از یکسو و هوش و محیط زندگی را از سوی دیگر در پس‌زمینه دارند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    سیاست در آمریکا (قدم اول)
    نویسنده: پاتریک بروگن
    ترجمه: معصومه علی‌محمدی
    ناشر: پردیس دانش، شیرازه
    سال نشر: 1386 (چاپ 1)
    قیمت: 60000 تومان
    تعداد صفحات: 190 صفحه
    شابک: 978-964-2509-11-9
    امتیاز کتاب: (4 امتیاز با رای 1 نفر)
    کتاب حاضر قدم اولی است در شناخت نهادها، قوانین، شیوه عملکرد و عادات و آداب و رسوم سیاست در آمریکا. سازماندهی سیاسی در آمریکا که بر پایه تعاریف روشن و ساده‌ای همچون نظام کنترل و تعادل، تفکیک قوا، فدرالیسم و دو مجلسی بودن بنا شده است، در طول دو قرن و نیم حیاتش مجبور به رویارویی با وضعیت‌هایی بوده است که بنیانگذاران این جمهوری حتی تصور آن را نیز نمی‌کردند.
    اینکه چگونه قانون اساسی آمریکا در طی این دوران با این وضعیت‌ها دست و پنجه نرم کرد و چگونه توانست یا نتوانست به مشکلات پیش رو پاسخ دهد و اینکه این همه به چه نوع سازماندهی سیاسی‌ای در آمریکای امروز منجر شده است، مباحثی است که تلاش شده است در این کتاب شرح داده شود. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    اندیشه‌های شرق دور (قدم اول)
    نویسنده: ریچارد آزبورن
    ترجمه: ابراهیم اسکافی
    ناشر: پردیس دانش
    سال نشر: 1389 (چاپ 1)
    قیمت: 60000 تومان
    تعداد صفحات: 174 صفحه
    شابک: 978-600-5711-32-5
    فلسفه شرق قدیمی‌ترین شکلی از اندیشه است که تاکنون بشر شناخته و سابقه آن به چندین قرن قبل از فلسفه غرب می‌رسد. این کتاب حوزه‌های گوناگون و متفاوتی را که این اندیشه در برمی‌گیرد به خوبی تشریح کرده است. با مطالعه آن خواننده با شاخه‌های گوناگون آیین بودا در هند، سنت‌های کنفسیوس و تائو در چین و مکاتب پیچیده فلسفه هندو آشنا می‌شود.
    به این معنا کتاب حاضر قدم اولی است برای شناخت نگرش شرقی از حقیقت غائی و آگاهی از اندیشه‌ای که بر وجود مجموعه‌هایی اخلاقی که از فرد استنتاج نمی‌شوند استوار شده است. اندیشه‌ای که در تقابل با اندیشه فردگرایی توسعه‌یافته در غرب و با بینش علمی به آن صورت که ما می‌شناسیم قرار می‌گیرد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    مشاهده و انتخاب کتاب‌های فهرست در بخش مشترکین

     

    در این صفحه کتابهای زیر معرفی شده‌اند: سیاست در آمریکا (قدم اول) (پاتریک بروگن)، اندیشه‌های شرق دور (قدم اول) (ریچارد آزبورن)، هوش مصنوعی (قدم اول) (هنری برایتون)، زمان (قدم اول) (کریک کلندر)، ژنتیک (قدم اول) (استیو جونز)، نسبیت (قدم اول) (بروس باست)، ریاضیات (قدم اول) (ضیاالدین سردار)، فلسفه (قدم اول) (دیو رابینسون)، فوکو (قدم اول) (کریس هراکس)، شناخت محیط‌زیست (قدم اول) (استفن کرول)، فلسفه سیاسی (قدم اول) (دیو رابینسون)، آمار (قدم اول) (ایلین مگنلو، بورین وان لون)، کیهان (قدم اول) (فلیکس پیرانی، کریستین روش)، نظریه کوانتوم (قدم اول) (جی. پی. مک‌‌اوی)، آشوب (قدم اول) (ضیاالدین سردار)، هندسه شکنه‌ای (قدم اول) (نایجل لموار، ویل رود)

    نظر بدهيد

    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است