آیا شما هم کنجی برای کتاب خواندن دارید؟

    امتياز داده شده به اين مطلب:
    ( 0 نفر به اين مطلب امتياز داده است )

    راستش اول که این عکس‌ها را در وب سایت buzzfeed.com دیدم پیش خودم گفتم: "این سوسول‌بازی‌ها دیگه یعنی چه؟! قراره کتاب بخوانیم یا دکوراسیون داخلی انجام بدیم؟!"

    اما بعد همینطور که با خودم راجع به ماجرا فکر می‌کردم دیدم اینکه آدم یک کنج و گوشه‌ی خاصی برای مطالعه داشته باشه، خودش تشویق بزرگی به کتاب خواندنه. فکرش را بکنید که توی خانه هی از اینور به آنور بروید و مدام چشم‌تان به امکاناتی که برای کتاب خواندن برپا کرده‌اید بیافتد. مطمئنا یادآوری بهتر از این نمی‌شود! (بگذریم که ممکن است هفته‌ها و ماه‌ها از جلوی تردمیل عبور کنیم و هی در دلمان افسوس بخوریم، اما بالاخره هم اقدام به "ورزش کردن" نکنیم!)

    خلاصه اینکه "تابلو زدن" در یک گوشه که: "اینجا محل کتاب خواندن است!" به نظرم از اقدامات مفید برای تشویق به کتابخوانی است. مخصوصا اگر مثل این عکس‌ها "کنج‌مان" شیک و خوش آب و رنگ هم از کار دربیاید.

    وب سایت buzzfeed.com به بهانه نزدیکی زمستان و سرد شدن هوا به این مطلب پرداخته. اینکه وقتی نمی‌شود در پارک یا حیاط و باغ کتاب خواند، چگونه می‌شود گوشه‌ای از خانه را برای کتاب خواندن آماده کرد. بنابراین همه فضاهای مطالعه پیشنهادی "داخلی" هستند. برای مشاهده تصاویر بصورت بزرگ کافیست که روی عکس اول کلیک کنید و سپس از امکانات "قبلی" و "بعدی" استفاده کنید.

    جملات معترضه ذیل عکس‌ها را تلاش کرده‌ام با توجه به معلومات متوسط‌ام از همان منبع اصلی ترجمه کنم. اما در حین ترجمه، گاه به دلیل ضعف دانش و گاه با نیت "بومی‌سازی" دستکاری‌هایی هم در متن نویسنده اصلی کرده‌ام که امیدوارم اگر با خبر شد، خیلی دلخور نشود!

    نکته آخر اینکه اگر شما هم در محل زندگی‌تان گوشه و کنجی برای مطالعه دارید که می‌شود از آن عکسی تهیه کرد، یا اگر با دیدن این عکس‌ها شما هم وسوسه شدید که برای خودتان برج و بارویی به تقلید از این ایده‌ها برپا کنید (تقلید کردن همیشه کار بدی نیست!) عکسی از "کنج مطالعه‌تان" تهیه کنید و برایمان بفرستید. خدا را چه دیدید شاید ما هم توانستیم روزی مجموعه‌ای "مستند و واقعی" از اینکه اینور دنیا آدم‌ها کجا کتاب می‌خوانند تهیه و منتشر کنیم.

     

    کارکرد کنج مطالعه‌تان را با حروف درشت به همه اعلام کنید در تزئین کنج مطالعه‌تان تا می‌توانید رنگ بکار ببرید از فضایی که در اختیار دارید هوشمندانه استفاده کنید حتی یک زیر پله هم می‌تواند گوشه دنجی برای مطالعه باشد
    می‌توانید گوشه‌ای فراموش شده را به یک سرزمین عجائب تبدیل کنید یک فضای تیره و تار را می‌توانید با یک صندلی راحت و تعدادی کتاب خوب روشن کنید یک گوشه تنگ، اما دنج را می‌توانید با یک عالمه لامپ کوچک چراغانی کنید لامپ‌های کوچک برای گوشه‌های بزرگ‌تر هم جواب می‌دهند
    اگر پنجره‌ای رو به آب دارید می‌توانید آن را به گوشه‌ای برای خیالبافی تبدیل کنید یک صندلی راحت + چند تا کتاب که زمین نشود گذاشت = یک عالمه کیف و لذت با چند تا پتو و ملافه هم می‌توانید برای خودتون کنج مطالعه درست کنید برای کتاب خواندن یک صندلی راحتی گرم و نرم هم کفایت می‌کند
    یک لحاف سبک می‌تونه کنج مطالعه‌تان را دنج‌تر از دنج بکنه راستی، یادتون نره که پاهاتونو دراز بکنید اجازه بدهید نور طبیعی صفحه‌های کتابتون را روشن کنه پاهاتون رو روی هوا و سرتان را در میان ابرها نگه دارید
    ... و بالاخره اینکه یادتون نره کنج مطالعه‌تان را با دیگران قسمت کنید      

    نظر بدهيد

    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است