یاد گرفتن به زبان آدمیزاد

    امتياز داده شده به اين مطلب:
    ( 0 نفر به اين مطلب امتياز داده است )

    من رسما شیفته‌ی کتاب‌های این مجموعه هستم! اصولا این ایده که درباره هر موضوعی، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، کتابی بنویسی به زبان ساده ("به زبان آدمیزاد") که هر آدمی از آن سر دربیاورد و با کمی تلاش بتواند که گلیم خودش را در آن موضوع از آب بیرون بکشد، به نظرم شاهکار بوده و البته در تالیف و تدوین اغلب کتاب‌های For Dummies هم این هدف بدست آمده.

    در هنگام استفاده از این کتاب‌ها البته باید یک نکته را همواره در ذهن داشت. اینکه با مطالعه هر کتاب، خواننده قرار نیست علامه دهر آن موضوع بشود. بلکه قرار است از موضوع سردربیاورد و الفبایی را بیاموزد تا بعد اگر خواست خودش پیگیر مطالعات بعدی بشود. متن اغلب کتاب‌ها هم بخاطر همین ویژگی بسیار "ساده‌فهم" نوشته شده‌اند. گاهی یک مطلب چند بار تکرار می‌شود و خواننده بی‌صبر را شاکی می‌کند که: "بابا فهمیدیم دیگه، چند بار می‌گی!" اما همین تکرارها هم اغلب باعث می‌شوند تا مطالب کتاب برای خواننده بهتر جا بیافتند و به قول معلم بینش اسلامی ما در دبیرستان "ملکه ذهن" بشود.

    در ایران دو ناشر بصورت جدی پیگیر ترجمه و انتشار کتاب‌های این مجموعه هستند (البته ناشران دیگری هم تک و توک کتاب‌هایی از مجموعه را ترجمه کرده‌اند، ولی پی‌گیران اصلی، انتشارات هیرمند و آوند دانش هستند). هر دو ناشر هم مدعی هستند که کتاب‌ها را با هماهنگی ناشر اصلی و رعایت قانون کپی‌رایت ترجمه کرده‌اند، که انشاالله همینطور باشد.

    ترجمه کتاب‌های منتشره از سوی هر دو ناشر "خوب" است (یعنی از قابل قبول یک چیزی آنورتر)، که این هم خودش جای تشکر و قدردانی دارد. خوشبختانه انگار هر دو ناشر در فعالیت‌شان دانسته یا ندانسته یکجور با هم هماهنگ هم شده‌اند و هیچ عنوانی در مجموعه تاکنون با دو ترجمه به بازار ارائه نشده.

    جیره‌کتاب در سال‌های اخیر و به مرور عنوان‌های توجه‌برانگیزش را از این مجموعه تهیه و معرفی کرده است. به نظرم رسید بد نیست که همه عنوان‌هایی را که تاکنون معرفی کرده‌ایم در یک فهرست گرد هم بیاوریم. با ذکر این توضیح که تعداد عنوان‌های ترجمه شده مجموعه "For Dummies" به زبان فارسی بسیار بیشتر از این است و علاقمندان در صورت نیاز می‌توانند برای آشنایی بیشتر با عنوان‌های ترجمه شده به پایگاه اطلاع‌رسانی ناشران فوق‌الذکر مراجعه نمایند.

    آمار For Dummies
    نویسنده: دبورا جی. رامزی
    ترجمه: شیرین غفوری
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1398 (چاپ 1)
    قیمت: 130000 تومان
    تعداد صفحات: 390 صفحه
    شابک: 978-600-8668-80-0
    آمارتان ضعیف است؟ نگران نباشید. این کتاب راهنما با بیانی ساده به شما یاد می‌دهد که چگونه داده‌ها را جمع‌آوری، ترسیم و بررسی کنید، فواصل اطمینان و آزمون‌های فرضیه را محاسبه کنید؛ داده‌ها را با همبستگی و رگرسیون و جداول دوطرفه تحلیل کنید و نکات بسیار دیگر.
    در این کتاب شما درباره مطالب زیر می‌آموزید:
    - آشنایی با زبان فنی آمار
    - نکاتی درباره‌ی سازماندهی، ترسیم و تحلیل داده‌ها
    - اطلاعاتی درباره‌ی متغیرهای تصادفی، توزیع‌های دوجمله‌ای، نرمال، t، نمونه‌ای و قضیه‌ی حد مرکزی
    - نکاتی درباره‌ی اجرا، تفسیر و بررسی سرشماری‌ها و آزمایش‌ها
    - ابزار تحلیل داده برای رگرسیون، فاصله‌های اطمینان، آزمون‌های فرضیه و جداول دوطرفه

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    شطرنج For Dummies
    نویسنده: جیمز اید
    ترجمه: هنگامه خدابنده
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1401 (چاپ 6)
    قیمت: 315000 تومان
    تعداد صفحات: 352 صفحه
    شابک: 978-600-7022-75-7
    شاه، وزیر، سرباز؛ این کتاب راهنما کمک می‌کند درست حرکت کنید. از استفاده‌ی صحیح از اصطلاحات شطرنج تا درگیرشدن در حمله، کتاب حاضر توضیحات گام‌به‌گامی ارائه می‌دهد که بازی شطرنج را رمزگشایی می‌کند. همچنین درباره‌ی تورنمنت‌ها و شطرنج‌بازان برتر و بازی‌های رایانه‌ای و آنلاین اطلاعات به‌روز دریافت می‌کنید.
    در این کتاب با این مسائل آشنا می‌شوید:
    - طرز چیدن صفحه‌ی شطرنج، طریقه‌ی حرکت مهره‌ها، گسترش بازی، فضا، آرایش، سربازها و امنیت شاه
    - چگونه رقیب را به‌رغم تلاش‌هایش از میدان به در کنید؛ کیش، پات و کیش و مات
    - چرا گاهی اوقات، فداسازی ضروری است، حتی اگر به قیمت ازدست‌رفتن مهره‌هایتان تمام شود

    چاپ کتاب تمام شده!

    زبان‌شناسی For Dummies
    نویسنده: استرانک برتن، رزماری دوشین
    ترجمه: فاطمه عظیمی‌فرد، فائقه شاه‌حسینی
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1395 (چاپ 1)
    قیمت: 150000 تومان
    تعداد صفحات: 396 صفحه
    شابک: 978-600-7022-88-7
    زبان‌شناسی، مطالعه‌ی علمی زبان انسان است. اگر در دوره‌ی زبان‌شناسی ثبت‌نام کرده‌اید یا اگر می‌خواهید در این حوزه مطالعه کنید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا با برخی جریان‌های اصلی زبان‌شناسی آشنا شوید. این موارد عبارتند از: چیستی و کاربرد زبان (برقراری ارتباط)، نحوه‌ی کارکرد زبان (شکل‌گیری الگوهای زبانی)، آنچه زبان در خصوص ذهن آشکار می‌سازد (شناخت) و نحوه‌ی شکل‌گیری جامعه به واسطه‌ی زبان نوشتاری (فناوری). (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    تاریخ هنر For Dummies
    نویسنده: جسی برایانت وایلدر
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1402 (چاپ 3)
    قیمت: 400000 تومان
    تعداد صفحات: 468 صفحه
    شابک: 978-600-7022-74-0
    این راهنمای جذاب و سرگرم‌کننده، جنبش‌ها و دوره‌های اصلی هنری را برای دانش‌آموزان و هنردوستان وامی‌کاود، تحولات هنر را شرح می‌دهد و آثار بسیاری از هنرمندان برجسته را از میکل‌آنژ تا ونسان ون‌گوگ و پابلو پیکاسو برمی‌رسد. در کتاب حاضر اماکن تاریخی‌ای را که هنر از آنجا سرچشمه گرفته می‌شناسید، تاثیر معماری در طی اعصار را درک می‌کنید و پیشرفت مذهب و سیاست از طریق هنر را پی می‌گیرید. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    باستان‌شناسی For Dummies
    نویسنده: نانسی ماری وایت
    ترجمه: مریم گلبادی‌نژاد
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1394 (چاپ 1)
    قیمت: 150000 تومان
    تعداد صفحات: 405 صفحه
    شابک: 978-600-7022-61-0
    باستان‌شناسی، ماجراجویی و اکتشافی هیجان‌انگیز است. اما گاهی اوقات، حتی بسیاری از تحصیل‌کرده‌های جامعه باوری کلیشه‌ای و اشتباه دارند که باستان‌شناسی یعنی استخوان دایناسور و سنگواره؛ اما این‌طور نیست. کلیه‌ی آثار به‌جامانده از فعالیت‌های انسانی، دست‌ساخت‌ها، زباله‌های روی خاک یا ویرانه‌های محل سکونت یا قصرها، بقایای باستان‌شناسی دانسته می‌شوند. به تصور برخی دیگر، باستان‌شناسی فقط معابد مصری یا ویرانه‌های رومی است؛ اما باستان‌شناسی همه‌ی مکان‌هایی را شامل می‌شود که انسان‌ها آنجا بوده‌اند، حتی حیاط خلوت خانه‌ی شما یا سطح کره‌ی ماه.
    ... سعی کردم مطالب بسیاری را در این کتاب جمع‌آوری کنم که حداقل، شمه‌ای از مباحث فراوانی که در عناوین متنوع باستان‌شناسی وجود دارد، در اختیار شما قرار گیرد؛ مانند تاثیری که باستان‌شناسی در زندگی شما می‌گذارد آن‌گونه که حتی فکرش را هم نمی‌کردید:
    آنچه در این کتاب می‌یابید:
    - معنای واقعی باستان‌شناسی چیست (و سوءتعابیر درباره‌ی اینکه چه چیزی نیست)؛
    - انواع مختلف باستان‌شناسی که هرکدام موضوع متفاوتی را بررسی می‌کند؛
    - باستان‌شناسان چگونه فکر می‌کنند و چگونه از روش‌های علمی و شواهد مادی برای بازسازی گذشته استفاده می‌کنند؛
    - چگونه کار میدانی انجام دهید، بررسی و کاوش؛
    - کارهای زیادی که بعد از کار میدانی، برای پردازش و آنالیز اشیای حفاری‌شده باید انجام دهید؛
    - سرگذشت انسان - از انسان‌های اولیه تا دوره‌ی مدرن - که بخشی یا بیشتر آن از طریق باستان‌شناسی شناسایی می‌شود؛
    - راهنما و دستورالعملی که در شناخت، بازدید و انجام فعالیت‌های باستان‌شناسی کمک‌تان می‌کند.
    (برگرفته از مقدمه کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    فلسفه For Dummies
    نویسنده: مارتین کوهن
    ترجمه: مهدی شفقتی
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1400 (چاپ 6)
    قیمت: 270000 تومان
    تعداد صفحات: 478 صفحه
    شابک: 978-964-7114-83-7
    این کتاب شما را با مهمترین موضوعات فلسفی آشنا می‌کند و با عبور از لابه‌لای مسائل بنیادینی چون وجود، معرفت و زیبایی به مقصد می‌رساند. فلسفه For Dummies با کاوش در آثار فلاسفه‌ی بزرگ و بررسی این موضوع که نظریه‌هایشان چگونه زندگی امروز ما را متاثر می‌کند، واقعا شما را به فکر فرو خواهد برد.
    فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "فلسفه "ناکجاآبادی است بین علم و الهیات که از هر دو سو مورد تهاجم واقع شده است. (برتراند راسل)

    یا آن‌طور که فیلسوفان دوست دارند توصیفش کنند، علم و دین دو تکه از یک قرص نان هستند و فلسفه تکه‌ی لذیذ وسط آنهاست. عالمان جهان را به "ماده" تقلیل می‌دهند، آن را به ماشین تبدیل می‌کنند و عزم و اراده‌ی آزاد را می‌شکنند. از سوی دیگر، افرادی که گرایش‌های روحانی دارند و در جستجوی هدفی معنوی و آزادی رسیدن به آن هدف هستند، جذب ادیان مختلف و همه‌ی آن کارهای "غیرعقلانی" همچون طالع‌بینی و تماشای تلویزیون می‌شوند. و به انجام هیچ کاری احساس نیاز نمی‌کنند. به نظر می‌رسد بین این دو جرگه، جای زیادی برای فلسفه باقی نماند!
    ولی از بیرون، فلسفه جستاری عجیب و غریب، اگر نگوییم بی‌فایده، به نظر می‌آید که پر است از معماها و سوال‌های بی‌پاسخی مثل "آیا سر شاه فرانسه طاس است؟" یا "آیا آن میز وجود خارجی دارد؟" که هرگز به ذهن هیچ انسان عاقلی خطور نمی‌کنند ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    داستان‌نویسی For Dummies
    نویسنده: رندی اینگرمنسن، پیتر اکونومی
    ترجمه: سارا کاظمی‌منش
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1402 (چاپ 5)
    قیمت: 370000 تومان
    تعداد صفحات: 418 صفحه
    شابک: 978-600-7022-13-9
    امتیاز کتاب: (4.3 امتیاز با رای 3 نفر)
    نویسندگی می‌تواند فرایند ترسناکی باشد، چرا که شما را به چالش می‌کشد، به تقلا وا می‌دارد و تغییر می‌دهد. چه تا به حال هیچ داستانی ننوشته باشید و چه به‌دنبال افزایش مهارت‌های خود در نوشتن و آموختن شیوه‌های جدید آفرینش ادبی باشید، کتاب داستان‌نویسی For Dummies پر است از نکته‌های هوشمندانه‌ای که حتما به‌دردتان خواهد خورد؛ نکاتی درباره‌ی پیدا کردن مسیرتان در دنیای نویسندگی و تبدیل کردن ایده‌هایتان به کتاب‌های درست و حسابی و پرفروش.
    در این کتاب شما با موضوعات زیر آشنا می‌شوید: نحوه‌ی پیدا کردن ژانر داستان، نکته‌هایی درباره‌ی خلق پی‌رنگی قابل باور، روش‌های آفرینش شخصیت‌های سه‌بعدی، مثال‌هایی از چند خط داستانی که مفهوم زیربنایی رمان را نشان می‌دهند، خوبی‌ها و بدی‌های شیوه‌های مختلف انتشار کارهای ادبی، توصیه‌هایی در باب پیدا کردن نماینده و ناشر مناسب و ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    داستان‌نویسی برای کودکان For Dummies
    نویسنده: لیسا روجانی بوچیری، پیتر اکونومی
    ترجمه: سارا کاظمی‌منش
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1393 (چاپ 2)
    قیمت: 150000 تومان
    تعداد صفحات: 426 صفحه
    شابک: 978-600-7022-25-2
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    موضوعاتی که در این کتاب پوشش داده شده‌اند عبارتند از: پژوهش در بازار کتاب، طرح‌ریزی کردن داستان‌ها و شخصیت‌های به‌یاد‌ماندنی، خلق کردن درام و طرحی جذاب، آشنایی با نمایندگان و آژانس‌های ادبی، آماده کردن پیش‌طرح و دست‌نوشته‌ی کتاب و در نهایت بازاریابی برای کتاب در فضای مجازی. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "برای خیلی از افراد، رویای نوشتن یا تصویرگری کتاب کودک در حد یک "رویا" باقی می‌ماند، زیرا آن‌ها خیلی زود درمی‌یابند که نوشتن داستان‌های واقعا خوب برای کودکان کار سختی است. تازه قضیه به همین جا ختم نمی‌شود، چاپ کردن کتاب کودک از نوشتنش هم سخت‌تر است. اگر راه و رسم کار را ندانید، اگر قلق کار دست‌تان نباشد، اگر کسی را نداشته باشید تا از کارتان حمایت کند، یا اگر خودتان یا دست‌نوشته‌تان حرفه‌ای به نظر نرسد، صرفا برای اینکه اثرتان خوانده شود و به چشم بیاید به‌شدت در تنگنا قرار خواهید گرفت، چاپ و نشر آن که دیگر جای خود دارد.
    این فصل را دریچه‌ای در نظر بگیرید که گوشه‌ای از دنیای نشر کتاب کودک را به شما می‌نمایاند. ما در این فصل، شما را با اصول پایه‌ی قالب‌های کتاب کودک، آفرینش فضایی پویا برای نوشتن، به‌کارگیری شیوه‌های کلیدی داستان‌گویی، اصلاح دست‌نوشته و رساندن اثر به دست ناشرانی که آن را دقیقا به دست مخاطبان اصلی‌اش خواهند رساند، آشنا می‌کنیم ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    تاریخ قرن بیستم For Dummies
    نویسنده: شون لنگ
    ترجمه: مهرک ایروانلو
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1394 (چاپ 2)
    قیمت: 198000 تومان
    تعداد صفحات: 473 صفحه
    شابک: 978-964-7114-80-6
    این راهنمای جالب، شما را به سفری جذاب به یکی از پرحادثه‌ترین دوره‌های تاریخ جهان می‌برد. سفری به جنگ‌های جهانی، نظم نوین جهانی، راه یافتن بشر به فضا و پیشرفت‌های عظیم علمی و فناوری. این کتاب شما را با انسان‌ها، مکان‌ها، دولت‌مردان و حوادثی آشنا می‌کند که جهان امروز را ساخته‌اند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "قرن بیستم در مقایسه با ادوار گذشته‌ی تاریخ بشر، شاهد تغییرات بیشتر در زمانی کوتاه‌تر بود. در پایان قرن مردم امکان مسافرت‌های هوایی را یافتند، پیام‌های فوری خود را به‌شکل پیام‌های کوتاه یا ای‌میل برای هم می‌فرستادند. تلفن‌های همراه خود را در جیب‌هایشان حمل و در چند ثانیه با هر نقطه‌ای از جهان که می‌خواستند ارتباط برقرار می‌کردند. چیزی که به‌عنوان زندگی عادی و روزمره‌ی میلیون‌ها نفر از مردم (خب، میلیون‌ها نفر از مردم کشورهای ثروتمند) شناخته می‌شد، شبیه به همان رویاهای آغاز قرن بود. اما باز هم احساس می‌شد که بسیاری از چیزها اصلا تغییر نکرده‌اند. هنوز جنگ روی می‌داد، هنوز قحطی و گرسنگی وجود داشت و هنوز شکاف عمیق بین ثروتمند و فقیر به قوت خود باقی بود. این فصل شما را با قرن بیستم آشنا می‌سازد و به مواردی می‌پردازد که با مطالعه‌ی این کتاب برایتان روشن‌تر خواهد شد ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    جامعه‌شناسی For Dummies
    نویسنده: جی گیبلر
    ترجمه: مهدی شفقتی
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1396 (چاپ 3)
    قیمت: 130000 تومان
    تعداد صفحات: 338 صفحه
    امتیاز کتاب: (4 امتیاز با رای 1 نفر)
    جامعه‌شناسی عبارت است از پژوهش‌های علمی درباره‌ی تعامل انسانی و اجتماعی. چه در یک دوره‌ی آموزشی در رشته جامعه‌شناسی ثبت‌نام کرده باشید، چه بخواهید بدانید که مفاهیم رایج در رشته‌ی جامعه‌شناسی چه کاربردی در زندگی شخصی یا حرفه‌ای شما دارند، این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه ساخت اجتماعی و ساختار فرهنگی جامعه را تحلیل کنید.
    موضوعاتی که در این کتاب با آنها آشنا می‌شوید عبارتند از: تاریخچه‌ی تکوینی علم جامعه‌شناسی، جنبش‌های اجتماعی و جامعه‌شناسی سیاسی، ارزش وجودی و اهداف عینی مراکز مطالعات نظری و نهادهای پژوهشی، توصیه‌های کاربردی برای عینی‌اندیشی درباره‌ی جهان پیرامون، افول اعتبار "سرآمدان سه‌گانه‌ی علم جامعه‌شناسی" - کارل مارکس، امیل دورکیم و ماکس وبر، شیوه‌های مناسب برای پی گرفتن پژوهش‌های جامعه‌شناختی، نقش‌هایی که نژاد، جنسیت، و مذهب در جامعه‌شناسی ایفا می‌کنند و ... بسیاری مطالب دیگر. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    برنامه‌ریزی عصبی-کلامی For Dummies
    نویسنده: رومیلا ردی، کیت برتون
    ترجمه: فرشید قهرمانی
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1393 (چاپ 2)
    قیمت: 23000 تومان
    تعداد صفحات: 357 صفحه
    شابک: 978-964-7114-97-4
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    برنامه‌ریزی عصبی-کلامی دانشی است که مقدمات درک شیوه‌های تفکر و مدیریت احساسی انسان را فراهم می‌کند. این راهنمای کاربردی به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با آموختن مهارت‌های ساده‌ی NLP، مانند ایجاد صمیمت و هماهنگی و بازتاب، به رضایت خاطر شخصی و موفقیت حرفه‌ای دست یافت. پس اگر می‌خواهید اعتماد به‌نفس‌تان را بالا ببرید، ارتباطات موثر برقرار کنید و تصمیماتی اساسی در زندگی‌تان بگیرید برنامه‌ریزی عصبی-کلامی NLP راه و چاه را نشان‌تان خواهد داد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "این داستان در میان صوفیان نقل شده است که ببری گرسنه مردی را دنبال می‌کرد. مرد با ناراحتی و ترس رو به ببر کرد و در حالی که گریه می‌کرد از او پرسید: "چرا دست از سر من بر نمی‌داری؟" ببر جواب داد: "تو چرا این‌قدر خوشمزه هستی؟"
    در هر ارتباطی میان دو نفر یا در این داستان میان انسان و حیوان، همیشه بیش از یک دیدگاه و نگرش وجود دارد. گاهی برخی نمی‌توانند این نکته را درک کنند، به این دلیل که نمی‌دانند اگر در ارتباط‌ها دیدگاه و رفتارهایشان را تغییر دهند، به آنچه می‌خواهند می‌رسند. برنامه‌ریزی عصبی-کلامی (ان‌ال‌پی) یکی از شیوه‌های ظریفی است که به شما کمک می‌کند در ارتباط‌هایتان اثرگذارتر عمل کنید. ان‌ال‌پی روی ارتباط و تغییر تمرکز می‌کند. این روزها همه به مهارت‌های انعطاف‌پذیری در ارتباط‌‌های خود نیاز دارند، دیگر حقه‌ها و شعارهای توخالی کافی است. لازم است همه واقعی برخورد کنیم، به شما خوشامد می‌گوییم. در این فصل با نکات کلیدی ان‌ال‌پی آشنا خواهید شد …"

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    حسابداری به زبان آدمیزاد
    نویسنده: جان ای تریسی
    ترجمه: لاله راهدار
    ناشر: هیرمند
    سال نشر: 1389 (چاپ 11)
    قیمت: 200000 تومان
    تعداد صفحات: 480 صفحه
    شابک: 978-964-408-189-7
    عنوان فصل‌های مختلف کتاب به شرح زیر است:
    - بخش 1: اصول حسابداری
    فصل 1: معرفی حسابداری به غیرحسابداران
    فصل 2: ضروریات دفترداری: از جعبه‌ی کفش تا کامپیوتر
    فصل 3: مالیات، مالیات و باز هم مالیات
    فصل 4: حسابداری و امور مالی شخصی شما
    - بخش 2: اتکا به صورت‌های مالی
    فصل 5: مکانیزم سود
    فصل 6: ترازنامه براساس صورت سود و زیان
    فصل 7: گردش وجوه نقد و صورت گردش وجوه نقد
    فصل 8: تهیه‌ی گزارش مالی برای ناظران
    - بخش 3: نقش حسابداری در اداره‌ی موسسه
    فصل 9: مدیریت بازده سود
    فصل 10: بودجه‌بندی موسسه
    فصل 11: انتخاب ساختار صحیح مالکیت
    فصل 12: معمای هزینه
    فصل 13: انتخاب روش‌های حسابداری
    - بخش 4: گزارش‌های مالی در دنیای خارج
    فصل 14: سرمایه‌گذاران چطور گزارش مالی را می‌خوانند
    بخش 15: کارشناسان رسمی حسابداری: حسابرسان و مشاوران
    - بخش 5: بخش ده‌تایی‌ها
    فصل 16: ده روش استفاده‌ی مدیران زرنگ از حسابداری
    فصل 17: ده سوالی که سرمایه‌گذاران باید هنگام خواندن گزارش مالی بپرسند
    پیوست الف-1: اصطلاحات: گذری بر اصطلاحات حسابداری (انگلیسی به فارسی)
    پیوست الف-2: اصطلاحات: گذری بر اصطلاحات حسابداری (فارسی به انگلیسی)
    پیوست ب: نرم‌افزار حسابداری

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    مدیریت پروژه به زبان آدمیزاد
    نویسنده: استنلی اروین پورتنی
    ترجمه: علی معتمدی
    ناشر: هیرمند
    سال نشر: 1400 (چاپ 4)
    قیمت: 170000 تومان
    تعداد صفحات: 416 صفحه
    شابک: 978-964-408-286-3

    چاپ کتاب تمام شده!

    بازاریابی اینترنتی به زبان آدمیزاد
    نویسنده: جان آرنولد
    ترجمه: مرجان قورچیان
    ناشر: هیرمند
    سال نشر: 1401 (چاپ 3)
    قیمت: 155000 تومان
    تعداد صفحات: 370 صفحه
    شابک: 978-964-408-341-9
    امتیاز کتاب: (2 امتیاز با رای 1 نفر)
    این کتاب شامل راهبردهای بازاریابی است که در طول زمان با توجه به اولویت‌های مشتریان آزمایش شده‌اند، به‌علاوه‌ی بهترین کارهایی که باید برای تهیه و ارسال ایمیل‌های مورد نظر مشتریان فعلی و بالقوه انجام دهید. در این کتاب توضیح می‌دهم چگونه از اصول بازاریابی و تجارت در راهبرد ایمیلی‌تان برای بیشینه کردن سود و دستیابی به اهداف معنادار و ارزشمند استفاده کنید. در ادامه می‌گویم چگونه از قالب‌های ایمیل برای طراحی ایمیل‌های بازاریابی با ظاهر حرفه‌ای استفاده کنید و چگونه محتوایی تهیه کنید که با طرح مورد نظرتان هماهنگ باشد. ... بازاریابی ایمیلی با دریافت موفق ایمیل به پایان نمی‌رسد، بنابراین توضیح می‌دهم که چگونه متوجه شوید چه کسی ایمیل‌های شما را باز می‌کند. در ادامه نکاتی کاربردی را برای استفاده از گزارش‌های رهگیری ایمیل و علم تحلیل وب اضافه می‌کنم تا تعداد مشترکانی را که مرتب از شما خرید می‌کنند و تجارت‌تان را به دوستان و همکارانشان معرفی می‌نمایند افزایش دهید ... (برگرفته از مقدمه کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    فروش تلفنی به زبان آدمیزاد
    نویسنده: درک زلر
    ترجمه: گوهر فری‌زاده
    ناشر: هیرمند
    سال نشر: 1393 (چاپ 1)
    قیمت: 18000 تومان
    تعداد صفحات: 342 صفحه
    شابک: 978-964-408-334-1
    کتاب حاضر به فروشندگان تازه‌کار و کارآزموده - از مشاوران املاک گرفته تا نمایندگان بیمه و نیز بازاریابان تلفنی - نشان می‌دهد چگونه نوشته‌های پیش از برقراری تماس را خلق، و مشتریان کارآمدی از طریق تلفن جذب کنند. این کتاب تکنیک‌ها، نوشته‌ها و مکالماتی بسته‌بندی شده و مناسب و راهنمایی عملی و کاربردی در اختیار خوانندگان عزیز قرار می‌دهد که به آن‌ها در برقراری تماس‌هایی موفق و صمیمی کمک می‌کند و در برنامه‌ریزی و اجرای جملات آغازین گفت‌وگویی جالب‌توجه یاری می‌رساند. مطالب کتاب به خواننده کمک می‌کند سوالات کلیدی از مشتری بکند، تکنیک‌های متقاعدسازی مشتری را به‌خوبی بیاموزد، با پارامترهای قانون "تلفن نکنید" کار کند، روی پیغامگیر تلفن پیام‌های صوتی وسوسه‌برانگیز و موثری بگذارد تا نتایج خوبی به بار دهند، بازرس‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد، ارجاعات کیفی خوبی داشته باشد، بازیگران اصلی خوبی بیابد و سرانجام نوشته‌های قرارداد فروشی بنویسد تا به بستن قرارداد فروش منجر شوند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    ابرغذاها For Dummies
    نویسنده: شرین جت‌ویگ، برنت آگین
    ترجمه: سارا کاظمی‌منش
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1394 (چاپ 3)
    قیمت: 40000 تومان
    تعداد صفحات: 120 صفحه
    شابک: 978-600-7022-08-5
    امتیاز کتاب: (4 امتیاز با رای 1 نفر)
    نیروی غذاها در یاری رساندن یا صدمه زدن به شما امری بسیار خارق‌العاده است. همه‌ی ما بیمارانی را دیده‌ایم که با دست کشیدن از عادت‌های هله‌هوله‌خوری و روی آوردن به غذاهای سالم در وضعیت تندرستی خود بهبود چشمگیری ایجاد کرده‌اند. همچنین می‌دانیم که با پی بردن بیماران به اهمیت تغذیه، احتمال حمایتشان از یک رژیم غذایی سالم نیز بالا می‌رود.
    "ابرغذاها" شما را در عرصه‌ی تغذیه مناسب به جلو هل می‌دهند. ما بر این باوریم که این غذاها به خاطر توان‌شان در بهبود وضع سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند و برای اثبات این گفته می‌توانیم دلیل علمی بیاوریم. اکثر ابرغذاها را به‌راحتی می‌توان پیدا کرد اما ما انواع ناشناخته‌تری از این نوع غذاها را نیز به شما معرفی می‌کنیم.
    می‌پرسید چه چیزی عایدتان می‌شود؟ شاید بخواهید پرجنب‌وجوش‌تر باشید، وزن کم کنید، کلسترول‌تان را پایین بیاورید، یا فشار خون خود را کاهش دهید. فرقی نمی‌کند دلیل علاقه‌ی شما به ابرغذاها چیست، اما به‌محض اینکه آثار مثبت‌شان را لمس کنید، آنها را تا ابد در رژیم غذایی خود نگه خواهید داشت. (برگرفته از مقدمه کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    آموزش مهارت‌های زندگی For Dummies
    نویسنده: جنی پردی
    ترجمه: فرشید قهرمانی
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1401 (چاپ 7)
    قیمت: 260000 تومان
    تعداد صفحات: 305 صفحه
    شابک: 978-964-7114-70-7
    امتیاز کتاب: (1 امتیاز با رای 1 نفر)
    در آموزش مهارت‌های زندگی از تکنیک‌هایی کاربردی استفاده می‌شود تا به شما کمک شود موقعیت خود را ارزیابی کنید و بهترین مسیر را برگزینید. این کتاب راهنمای عملی، شما را با فرآیند تغییر آشنا می‌سازد و به شما نشان می‌دهد چگونه در هر گام تصمیم‌هایی مناسب و درست بگیرید. چه بخواهید اولویت‌های خود را دوباره ارزیابی کنید، مسیر درست را انتخاب کنید یا با باورهای مخرب مقابله کنید، این کتاب پاسخ‌هایی را که به دنبالش هستید در اختیارتان قرار می‌دهد. آرزوهای قلبی‌تان را دنبال کنید و یاد بگیرید که چگونه در تمامی حوزه‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای خود رشد کنید و موفق باشید. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "چرت و پرت‌های زیادی درباره‌ی "آموزش مهارت‌های زندگی" شنیده‌اید؛ برنامه‌های تلویزیونی آموزش مهارت‌های زندگی، مجلات و روزنامه‌هایی در این مورد گاهی مواردی انگیزه‌بخش و اثرگذار را مطرح می‌کنند و گاهی اطلاعاتی گمراه‌کننده و حتی خطرناک را در اختیارتان می‌گذارند. آموزش مهارت‌های زندگی این نیست که استادی به شما بگوید چگونه باید زندگی کنید. ممکن است وسوسه شوید که این راه ساده را که این روزها همه‌گیر هم شده پیش بگیرید، اما این شیوه‌ها هرگز راه‌های ماندگار و اساسی نیستند. تا زمانی که تغییر عمیقی درون‌تان رخ ندهد، تغییرات سطحی همگی زودگذر و موقتی‌اند. آموزش حقیقی مهارت‌های زندگی به شما توانایی می‌دهد از راهنمایی‌های "مربی درونی"تان در هر زمان و هر جایی که دوست دارید بهره ببرید؛ بدون اینکه نیاز به حمایت فرد دیگری داشته باشید.
    در این بخش توضیح داده می‌شود که این شکل از آموزش چگونه می‌تواند نتایجی خارق‌العاده داشته باشد و به شما کمک کند تغییرات را در زندگی‌تان مدیریت کنید؛ تغییراتی که هنگام تغییر اولویت‌هایتان در زندگی با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    زندگی کم‌خرج For Dummies
    نویسنده: دبورا تیلور-هاف
    ترجمه: سارا یوسفی
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1395 (چاپ 4)
    قیمت: 95000 تومان
    تعداد صفحات: 270 صفحه
    شابک: 978-600-7022-03-0
    امتیاز کتاب: (1 امتیاز با رای 1 نفر)
    آیا برای هماهنگ کردن دخل و خرج خود به کمک نیاز دارید؟ این کتاب پر از نکته‌هایی است که به شما کمک می‌کند هزینه‌های بخش‌های مختلف زندگی‌تان را کاهش دهید. با استفاده از این راهنمای عملی یاد می‌گیرید که چگونه با صرف هزینه‌ی کمتر برای تهیه‌ی مایحتاج، پس‌انداز خود را بیشتر کنید و در زندگی‌تان سهمی هم برای تفریح و مسافرت قائل شوید.
    از جمله مطالبی که در این کتاب مطرح شده‌اند می‌توان به اینها اشاره کرد: الفبای زندگی کم‌هزینه، خلاص شدن از بدهی‌ها، اصول زندگی مقتصدانه: نه افراط و نه تفریط، مدیریت زندگی در زمان بی‌شغلی، رمز و راز آشپزی کم‌هزینه برای خانم‌های کدبانو، ده روش کم‌خرج برای اینکه به خانواده‌تان نشان دهید چه‌قدر دوست‌شان دارید، زندگی شاهانه با درآمد رعیتی و ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    زندگی بدون گلوتن For Dummies
    نویسنده: دانا کورن
    ترجمه: سعید کرامی، عزیزالله سمیعی
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1400 (چاپ 3)
    قیمت: 40000 تومان
    تعداد صفحات: 104 صفحه
    شابک: 978-600-7022-22-1
    اگر به گلوتن حساسیت دارید، از بیماری سلیاک رنج می‌برید، یا صرفا از هواداران رژیم‌های غذایی بدون گندم و جو هستید این راهنمای کوچک شما را به هدفتان خواهد رساند. این کتاب شما را با هر آنچه لازم است درباره‌ی زندگی بی‌گلوتن بدانید آشنا می‌کند و همچنین کمکتان می‌کند حساسیت‌های خود را به گندم و گلوتن مدیریت کنید. از دستور پخت غذاها گرفته تا راهنمایی‌هایی درباره‌ی خرید مواد لازم، این کتاب پر است از اطلاعاتی که به شما کمک می‌کند زندگی سالم بدون گلوتن خود را آغاز کنید و از آن لذت ببرید.

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    مشاهده و انتخاب کتاب‌های فهرست در بخش مشترکین

     

    در این صفحه کتابهای زیر معرفی شده‌اند: حسابداری به زبان آدمیزاد (تریسی، جان)، جامعه‌شناسی For Dummies (جی گیبلر)، ابرغذاها For Dummies (شرین جت‌ویگ، برنت آگین)، تاریخ قرن بیستم For Dummies (شون لنگ)، مدیریت پروژه به زبان آدمیزاد (استنلی اروین پورتنی)، فلسفه For Dummies (مارتین کوهن)، آموزش مهارت‌های زندگی For Dummies (جنی پردی)، داستان‌نویسی For Dummies (رندی اینگرمنسن، پیتر اکونومی)، زندگی کم‌خرج For Dummies (دبورا تیلور-هاف)، بازاریابی اینترنتی به زبان آدمیزاد (جان آرنولد)، فروش تلفنی به زبان آدمیزاد (درک زلر)، داستان‌نویسی برای کودکان For Dummies (لیسا روجانی بوچیری، پیتر اکونومی)

    نظر بدهيد

    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است