مجموعه قلمرو دانش انتشارات مازیار

    امتياز داده شده به اين مطلب:
    ( 0 نفر به اين مطلب امتياز داده است )

    چند هفته پیش سه کتاب جدید از مجموعه "قلمرو علم" خریدم (سه کتاب اول این فهرست) و با این خرید یادم افتاد که مدتهاست می‌خواسته‌ام که کتاب‌های این مجموعه را که طی سالیان در جیره‌کتاب معرفی کرده‌ام در یک فهرست مستقل بیاورم تا هم دسترسی به آنها راحت‌تر باشد و هم علاقمندان علم و دانش (و ادبیات غیرداستانی) بدانند که اینجور کتاب‌ها هم در انبان جیره‌کتاب پیدا می‌شود!

    یکی از مشکلات البته پیدا کردن اطلاعات روزآمد کتاب‌ها بود. انتشارات مازیار از آن دسته ناشرانی است که نمی‌توان کتابهایش را در بساط هر توزیع‌کننده‌ای پیدا کرد و برای همین هم بر اثر یک "حس درونی" همیشه این ناشر و کتابهایش برای من جزو "سخت‌یاب‌ها" هستند. اما چند روز پیش که داشتم توی اینترنت بالا و پایین می‌کردم متوجه شدم که مازیار خودش وب سایت دارد و اطلاعات آن تقریبا روزآمد است (کوتاهی البته از من بوده، چون بعد دیدم نشانی وب سایت در صفحه شناسنامه کتابهای این مجموعه هم ذکر شده!!!) بنابراین فکر کردم که دیگر تعلل جایز نیست و بهتر است تا دوباره انجام اینکار را به آینده نامعلوم حواله نکرده‌ام، فهرست را سرهم و منتشر کنم.

    درباره خود کتاب‌ها حرف زیادی برای گفتن نیست (یا: درباره‌ی هرکدام‌شان شاید بشود به اندازه یک "کهکشان" حرف زد که بنابراین جای طرحش اینجا نیست!) فکر می‌کنم توضیحات آورده شده برای هریک، تا حدود زیادی روشن می‌کند که حرف حساب‌شان چیست. من اصولا این حیطه‌ی "علم برای عموم" را دوست دارم، بگذریم که مطالعه در این حیطه یک حضور ذهنی می‌خواهد که این روزها کمتر دست می‌دهد.

    "علم" منتشر شده در این مجموعه مقداری سطح و حیطه‌اش از آنچه که مثلا در کتاب‌های مجموعه "For Dummies" مطرح می‌شود، بالاتر است و به نظر می‌آید که برعکس "کتاب‌های به زبان آدمیزاد" که بیشتر بر حیطه‌های عملی و کاربردی تکیه دارند، کتاب‌های این مجموعه بیشتر به حیطه‌های شناختی می‌پردازند. حالا این خود شنونده/خواننده است که باید تصمیم بگیرد با چه نوع علمی بیشتر صفا می‌کند!

     

    ساعت‌ساز نابینا
    نویسنده: ریچارد داوکینز
    ترجمه: محمود بهزاد، شهلا باقری
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1399 (چاپ 8)
    قیمت: 48000 تومان
    تعداد صفحات: 383 صفحه
    شابک: 978-964-5676-75-7
    کتاب حاضر با این اعتقاد نگاشته شده که مسئله وجود خود ما که زمانی بزرگ‌ترین معما به نظر می‌رسید، اکنون دیگر معما نیست چرا که پاسخ آن را یافته‌ایم. داروین و والاس این راز را گشوده‌اند، گرچه ما نیز هنوز، هر از گاهی، پانویسی به راه‌حل آن‌ها می‌افزاییم. من دست به کار نوشتن این کتاب شدم زیرا شمار زیاد کسانی که از راه‌حل دقیق و روشن این پیچیده‌ترین مساله بی‌خبر بودند مرا به حیرت می‌انداخت و عجیب‌تر آن‌که چه بسا کسان اصلا از صورت مساله بی‌خبر بوده‌اند.
    ... این کتاب یک رساله‌ی علمی بی‌طرف نیست. کتاب‌های دیگری که درباره‌ی داروینیسم نوشته شده‌اند بی‌طرف‌اند و بسیاری از آن‌ها با کیفیت و آموزنده‌اند و بهتر است در کنار این کتاب مطالعه شوند. این کتاب نه تنها بی‌طرف نیست بلکه بعضی از قسمت‌های آن با چنان شور و شوقی نوشته شده که ممکن است اظهارنظرهایی را که در خور مجله‌های علمی حرفه‌ای است به دنبال داشته باشد. به یقین، غرض انتقال اطلاعات است، با این حال، پای تشویق و حتی ترغیب نیز در میان است - می‌شد فقط اهداف را، بدون هیچ پیش‌اشاره‌ی دیگری، مشخص کرد. قصد من این است خواننده به وجود خود همچون معمایی ترس‌آور و پرهیبت نگاه کند و در عین حال به او القا شود این معما با تمام هول و هیجان‌اش کلید ظریفی دارد که دستیابی به آن در توان ما هست. علاوه بر این، می‌خواهم خواننده بپذیرد نه تنها نگرش داروینی به جهان نگرش درستی است بلکه تنها نظریه‌ای است که می‌تواند پرده از راز وجود ما بردارد ... (برگرفته از پیشگفتار نویسنده کتاب)

    منطق استدلال‌هایی که داکینز به کار می‌برد، نارسایی‌های فاحشی دارد. این استدلال‌ها مردم عادی را که از پیچیدگی‌های موجودات زنده آگاهی ندارند گول می‌زند اما آنانی که با علوم آشنا هستند با این استدلال‌ها گمراه نمی‌شوند. بسیاری از آن‌هایی که به این کتاب داکینز استناد می‌کنند تا آفرینش‌باوران را از میدان به در کنند می‌دانند که وی در این کتاب زیاد لاف می‌زند. داکینز متعصب بی‌دینی است که ماموریت او در زندگی این است که به هر شگردی که شده، خواه منصفانه خواه نه، اعتقادات دین‌باوران مسیحی را خدشه‌دار کند. برای اثبات این مدعا به آسانی می‌توان مدرک آورد. کتاب‌های داکینز تلاش‌هایی خوداقرارانه‌ی وی برای شستشوی مغز انسان‌هاست ... (برگرفته از مطلب "نقدی بر کتاب ساعت‌ساز نابینا" در ابتدای کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    راز آفرینش جهان هستی
    نویسنده: نیل تایسن
    ترجمه: جمیل آریایی
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1398 (چاپ 2)
    قیمت: 26000 تومان
    تعداد صفحات: 255 صفحه
    شابک: 978-600-6043-64-7
    ... در این کتاب از منشاء جهان هستی و طبیعت آن - از پادماده، ماده‌ی تاریک و انرژی تاریک، تا امکان وجود جهان‌هایی چند؛ چگونگی سازمان‌دهی جهان هستی، منشاء ستارگان؛ نگرشی نوین به جدول تناوبی عناصر؛ منشاء سیارات، از جمله بحث گیرایی درباره‌ی امکان حیات در سیارات برون منظومه‌ی شمسی؛ و منشا خود حیات سخن رفته است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی: فیزیک در زندگی روزمره
    نویسنده: ورنر گروبر
    ترجمه: عبدالرضا خزانه‌داری، مرتضی خزانه‌داری
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1395 (چاپ 1)
    قیمت: 23000 تومان
    تعداد صفحات: 255 صفحه
    شابک: 978-600-6043-63-0
    چه چیز اجزای جهان را در کنار هم نگه می‌دارد؟ چگونه یک فکر ایجاد می‌شود؟ آیا دروازه‌بان هنگام ضربه‌ی پنالتی بختی برای مهار آن دارد؟ چگونه می‌توان یک موشک کاغذی بی‌نقص ساخت؟ به هنگام "نوازش کردن" چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ رقابت گولاش‌ها بر سر چیست؟ سوسیس قربانی چیست؟ چگونه می‌توانید خودتان یک بمب را خنثی کنید؟ چه باید کرد اگر فرازمینی‌ها در باغچه‌ی منزلتان فرود بیایند؟
    … در این کتاب، جهان به شیوه‌ای نو توضیح داده می‌شود و با پدیده‌های شگفت‌انگیز زندگی روزمره و رخدادهایی در شرایط بحرانی روبه‌رو خواهید شد، به سفرهای اکتشافی در دنیای فیزیک خواهیم رفت و پندهایی کاربردی برای زندگی روزانه ارائه خواهیم داد و به این ترتیب، برخی از معماهای گیج‌کننده‌ی علوم طبیعی حل خواهند شد. نکته‌هایی هیجان‌انگیز، جذاب و به هر حال مفید که با کمک آن‌ها و در یک چشم بر هم زدن، مبانی فیزیک به گونه‌ای ژرف شرح داده خواهد شد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    چی میشه اگه؟: پاسخ‌های علمی جدی به سوالات فرضی نامعقول
    نویسنده: رندل مانرو
    ترجمه: محمدعلی جعفری
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1395 (چاپ 1)
    قیمت: 30000 تومان
    تعداد صفحات: 309 صفحه
    شابک: 978-600-6043-65-4
    - اگر زمین و تمام اجسام زمینی ناگهان از چرخیدن باز ایستند، اما جو زمین با سرعت سابق به حرکت خود ادامه دهد چه می‌شود؟
    - اگر تمام انسان‌ها هم‌زمان یک لیزر نشانگر به سمت ماه بگیرند، آیا رنگ ماه تغییر می‌کند؟
    - اگر تمام انسان‌های کره‌ی زمین تا حد ممکن نزدیک هم ایستاده و با هم بپرند و هم‌زمان با هم به زمین برسند چه می‌شود؟
    - اگر بتوانم با چاپگرم پول چاپ کنم، آیا تاثیرش بر جهان زیاد خواهد بود؟
    - اگر یک سیارک بسیار کوچک اما پرجرم باشد، آیا می‌توانید مثل شازده کوچولو در آن زندگی کنید؟ این پرسش‌ها نمونه‌ی ده‌ها پرسش دیگر است که در این کتاب به آنها پاسخ داده می‌شود. نویسنده در وبگاه معروف xkcd قصه‌های مصور خود را با تصاویر ساده‌ی خط‌سان ارائه می‌دهد و به قول خودش این کتاب مجموعه‌ی این جواب‌ها به پرسش‌های فرضی است که کاربران مختلف از سراسر دنیا ارسال می‌کنند. پرسش‌هایی که در نگاه اول عجیب به نظر می‌آیند و ظاهرا جوابی برای آن‌ها وجود ندارد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    انفجار دیجیتال: زندگی، آزادی و خوش‌بختی، پس از انفجار اطلاعاتی
    نویسنده: هال ابلسون، کن لدین، هری لویس
    ترجمه: امیر سپهرام
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1395 (چاپ 1)
    قیمت: 21000 تومان
    تعداد صفحات: 301 صفحه
    شابک: 978-600-6043-57-9
    "انفجار دیجیتال" کتابی است به‌موقع، مهم و بسیار خواندنی در باب شیوه تولید و مصرف اطلاعات در عصر حاضر و مهم‌تر از آن، در بابت تغییرات ژرفی که، در مقام اعضا جامعه، درگیر عواقب آنیم. (کریگ سیلورستاین، مدیر فناوری گوگل)

    این کتاب مروری است بر مسایلی که جامعه ما با وابستگی هرچه بیشتر به اینترنت و وب جهان‌گستر با آن‌ها مواجه است. هر شهروند مطلعی باید این کتاب را بخواند و دیدگاه خودش را درباره این مسایل شکل بدهد. پس از مطالعه این کتاب، درباره نحوه و حتی ضرورت استفاده از وب برای شکل دادن به افکارتان تامل خواهید کرد. (جیمز اس تیلر، معاون ارشد سیاست و راهبرد فناوری مایکروسافت)

    چاپ کتاب تمام شده!

    افسون فیزیک: معماهای کنجکاوی‌برانگیز و چالشی فیزیک
    نویسنده: کریستوفر پی. یارگوتسکی، فرنکلین پاتر
    ترجمه: بهرام معلمی، مسعود مرادی جورابی
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1396 (چاپ 2)
    قیمت: 27000 تومان
    تعداد صفحات: 286 صفحه
    شابک: 978-600-6023-36-4
    کتاب حاوی 397 پرسش معمایی و پاسخ تشریح آنهاست. در این کتاب اطلاعاتی در حوزه‌های مکانیک کلاسیک، الکتریسیته، مغناطیس، اپتیک (نورشناسی)، فیزیک، ورزش، کاوش‌های فضایی، نجوم و اخترفیزیک گرد آمده است. افسون فیزیک تاکنون به چندین زبان از جمله آلمانی، یونانی، ژاپنی، چینی، فرانسوی و سوئدی ترجمه شده است و اینک ترجمه آن به زبان فارسی منتشر می‌شود. در این کتاب پاسخ پرسش‌ها و نیز بیشتر از 300 مرجع فراهم آمده است.
    از جمله پرسش‌های جالبی که در این کتاب به آن‌ها پاسخ داده می‌شود، اینها را می‌توان برشمرد:
    "چرا مقدار یخ در جنوبگان هشت برابر مقدار یخ در شمالگان است؟ چرا می‌توانید دستانتان را با فوت کردن آرام گرم، و با فوت کردن شدید آن‌ها را خنک کنید؟ یک کیلو پر سنگین‌تر است یا یک کیلو آهن؟ چرا صوت در آب و بخصوص در تابستان، بهتر منتقل می‌شود؟ آیا به راستی زنان به همان قدرتمندی مردانند؟"
    این مجموعه کنجکاوی‌برانگیز و نامعمول در عالم فیزیک، شما را به گشت و گذاری دلپذیر می‌برد که بستگی و ارتباط فیزیک با زندگی روزمره را به بهترین شکلی بیان و آشکار می‌کند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    حیات چیست؟؛ شیمی چگونه می‌شود زیست‌شناسی
    نویسنده: ادی پراس
    ترجمه: رامین رامبد
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1396 (چاپ 2)
    قیمت: 20000 تومان
    تعداد صفحات: 184 صفحه
    شابک: 978-600-6043-40-1
    نویسنده در این کتاب با فرمول‌بندی نوع تازه‌ای از پایداری در طبیعت، ریشه‌های شیمیایی نظریه‌ی داروین را به ما نشان می‌دهد، و مسیری نوآورانه را پیش‌روی‌مان می‌گذارد که پیونددهنده‌ی زیست‌شناسی به شیمی و فیزیک است. این پیوند بیان‌گر آن است که "نازیست‌زایی و فرگشت زیست‌شناختی چیزی نیستند جز یک فرایند". این نکته، پرتویی روشن‌گر و هیجان‌انگیز بر خاستگاه حیات می‌افکند و توضیح شیمیایی حیرت‌انگیزی را برای مشخصه‌های نامعمول حیات ارائه می‌کند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    کم‌عمق‌ها: اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
    نویسنده: نیکلاس کار
    ترجمه: امیر سپهرام
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1398 (چاپ 5)
    قیمت: 25000 تومان
    تعداد صفحات: 248 صفحه
    شابک: 978-600-6043-35-7
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    ... دانش، در مورد تاثیر واقعی‌یی که استفاده از اینترنت بر شیوه کارکرد ذهن ما می‌گذارد، چه حرفی برای گفتن دارد؟ شکی نیست که این سوال موضوع پژوهش‌های بسیاری در سال‌های آینده خواهد بود. همین الان هم چیزهای زیادی می‌دانیم یا می‌توانیم حدس بزنیم. اما، اخبار نگران‌کننده‌تر از آنی است که گمان می‌کرده‌ایم. ده‌ها پژوهش صورت‌گرفته توسط روان‌شناسان، عصب‌زیست‌شناسان، مدرسان و طراحان وب، همگی به نتیجه مشابهی رسیده‌اند: وقتی برخط می‌شویم، وارد محیطی شده‌ایم که تشویق به مطالعه سرسری، تفکر عجولانه و بی‌حواس و یادگیری سطحی می‌کند. هرچند، در گشت‌وگذار در اینترنت هم می‌توان ژرف‌خوانی کرد، همان‌طور که کتاب را هم می‌توان سطحی خواند، اما، ژرف‌اندیشی شیوه‌ای نیست که این فناوری کسی را به آن ترغیب کند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    کتاب به بررسی تاثیرات فیزیولوژیک و روان‌شناسانه‌ی مطالعه اینترنتی بر روی کارکرد مغز می‌پردازد.
    فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    " "دیو، بایست، بایست. لطفا! بایست دیو. خواهش می‌کنم!" این درخواست ملتمسانه ابرکامپیوتر هال از فضانورد سنگدل دیو باومن است، که مربوط می‌شود به یکی از صحنه‌های مشهور و نیش‌دار پایانی فیلم استنلی کوبریک، به نام "2001، اودیسه فضایی". در این صحنه، باومن که نزدیک بود به خاطر نقص فنی این ماشین، به سفر مرگ - به اعماق فضا - فرستاده شود، با آرامش و خونسردی مدارهای حافظه ابرکامپیوتر را که کنترل مغز مصنوعی‌اش را در دست دارد، قطع می‌کند. هال با بی‌چارگی می‌گوید "دیو، دارم ذهنم را از دست می‌دهم. می‌توانم حسش کنم. می‌توانم حسش کنم."
    من هم می‌توانم حسش کنم. طی چند سال اخیر همیشه این حس ناخوشایند را داشته‌ام که انگار کسی یا چیزی با مغز من ور می‌رود، نقشه مدارهای عصبی‌ام را بازسازی و حافظه‌ام را دوباره برنامه‌نویسی می‌کند. البته، ذهنم از دست نمی‌رود - تا جایی که فعلا می‌دانم - اما در حال تغییر است. دیگر به سیاق گذشته فکر نمی‌کنم. این حس غریب بیشتر حین مطالعه به من دست می‌دهد. پیشتر، غرق شدن در کتاب یا مقاله‌ای بلند برایم آسان بود. ذهنم درگیر پیچش‌های روایت یا چرخش‌های بحث می‌شد و می‌توانستم ساعت‌ها در درازای یک نوشته پرسه بزنم. اما دیگر این‌طور نیستم ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    علم در ادبیات علمی تخیلی: 83 پیشگویی علمی تخیلی که واقعیت علمی پیدا کرد
    نویسنده: رابرت دبلیو بلای
    ترجمه: میثم زینلی طهرانی، نگار بزرگمهر
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1393 (چاپ 1)
    قیمت: 37000 تومان
    تعداد صفحات: 376 صفحه
    شابک: 978-600-6043-32-6
    این کتاب مرجع راهنمای غایی ابداعات و اکتشافاتی است که ابتدا در ادبیات علمی تخیلی نمایان شدند و بعدها توسط جامعه علمی شناخته شده و مورد پیگیری قرار گرفتند. از پادگرانش گرفته تا جهان‌های موازی، از ماهواره‌ها تا بینایی با استفاده از پرتو ایکس. کتاب "علم در ادبیات علمی تخیلی" به بررسی این دست ایده‌ها پرداخته، سرچشمه‌های خیالی آن‌ها را مورد اشاره قرار داده و توضیح می‌دهد که دانشمندان چگونه تخیل را به واقعیت تبدیل می‌کنند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    کتاب زلزله
    نویسنده: سوزان الیزابت هاف
    ترجمه: مهدی زارع، فرناز کامران‌زاد
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1392 (چاپ 1)
    قیمت: 40000 تومان
    تعداد صفحات: 383 صفحه
    شابک: 978-600-6043-04-3
    ... این کتاب با نگاهی ترویجی و همزمان تاریخی به مسئله زلزله پرداخته، و در عین حال به تحول علم زلزله‌شناسی همزمان با رویدادهای تاریخی - در نواحی مختلف جهان متمدن - با نگاهی علمی و ساده و بیانی جذاب برای قشر وسیعی از علاقمندان نسبت به موضوع زمین‌لرزه می‌پردازد.
    ... مطالعه این کتاب هم از نظر آشنایی با پدیده زمین‌لرزه و هم برای آشنایی تاریخچه‌ای با رخداد زمین‌لرزه‌ها و همچنین برای شناخت وضعیت لرزه‌خیزی جهان و به ویژه ایران، به همه علاقمندان توصیه می‌شود. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "زمین‌لرزه‌ها و پدیده‌های قابل انتظار هنگام وقوع، در ردیف ترسناک‌ترین حوادث طبیعی شناخته شده بشر قرار دارند. ناگهان در یک روز روشن یا بدتر در دل شبی تاریک لرزش شدیدی آغاز می‌شود که اثاثیه منزل را به هم می‌ریزد، ساکنان خانه‌ها از تخت به بیرون فرار می‌کنند، و کل خانه‌ها در پی خود فرو می‌ریزند. افرادی که از تکان‌های شدید زمین به هنگام زلزله آسیب جدی دیده‌اند، اغلب پس از حادثه تعریف می‌کنند که در هنگام زلزله پیش خود می‌گفته‌اند: دارم می‌میرم! هنگامی که گرد و خاک فرو می‌نشیند، تاثیر فوری زمین‌لرزه در یک جامعه شهری که ممکن است شدید باشد، آشکار می‌شود. خدمات آب و برق و گاز و تلفن شهر می‌تواند برای چندین روز قطع شود، امکان آتش‌سوزی هست، حتی چند ساختمان فروریخته روی مسیرهای عبوری می‌تواند عملیات امداد را کند و آمد و شد را تا ماه‌ها مختل کند. در سیاره‌ای که هرچه بیش‌تر مسکونی می‌شود، میلیون‌ها انسان در موقعیت خطرناکی ساکن شده‌اند. الگوهای سکونت در جهان با گوناگونی فراوان خود منجر به تمرکزهای جمعیتی در برخی از پهنه‌های بسیار خطرناک از نظر وقوع زلزله شده است ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    100 دانشمندی که جهان را تغییر دادند
    نویسنده: جان بالچین
    ترجمه: سیدیوسف عرفانی فرد، بهناز دادمان
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1398 (چاپ 4)
    قیمت: 31000 تومان
    تعداد صفحات: 307 صفحه
    شابک: 978-600-6043-25-8
    در این کتاب، خوانندگان با صد دانشمند از میان غول‌ها و دستاوردهای تک‌تک‌شان آشنا می‌شوند: مردان و زنانی که همواره و به رغم ناباوری دیگران یا حتی بدتر از آن، کوشیده‌اند مرزهای دانش و شناخت بشر را گسترش دهند و در این راه به پیروزی رسیده‌اند.
    نویسنده با ژرف‌کاوی در طیف زیبای کوشش‌های علمی، از کیهان‌شناسی کوپرنیک و گالیله گرفته تا انقلاب‌های بقراط و جالینوس در پزشکی، به عرصه‌ی علومی چون فیزیک، زیست‌شناسی، شیمی و ژنتیک نیز گام می‌نهد.
    آنچه می‌خوانید داستان اندیشه‌هایی است که جهان امروز ما را شکل داده است و در آینده نیز آن را شکل خواهد داد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    اینشتین چه چیزی را نمی‌دانست؟
    نویسنده: رابرت ولک
    ترجمه: بهرام معلمی
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1393 (چاپ 3)
    قیمت: 15000 تومان
    تعداد صفحات: 320 صفحه
    شابک: 978-600-6043-10-4
    امتیاز کتاب: (3 امتیاز با رای 1 نفر)
    صابون چگونه چرکی و کثافت را می‌شناسد؟
    آهنرباها چگونه کار می‌کنند؟
    چرا قالب‌های یخ در لیوان صدای شکستگی می‌دهند …
    و چگونه می‌توانید صدای آن‌ها را خاموش کنید؟
    این‌ها پرسش‌هایی‌اند که ذهن همه‌ی ما را به خود مشغول می‌کند و ما را به ستوه می‌آورد. اکنون رابرت ولک استاد بازنشسته‌ی شیمی دانشگاه پیتسبورگ، توضیحات روشن و دقیق و جالبی را برای راز و رمزهای زندگی روزمره‌ی ما فراهم آورده است. افسانه‌ها و اسطوره‌های تکان‌دهنده (مانند این باور رایج که نمک یخبندان سطح خیابان‌ها را ذوب می‌کند) ... تشریح راز و رمزهای درونی ماده (مثلا، چه چیزی چراغ‌های تبلیغاتی نئون را روشن می‌کند) ... این‌ها و بسیاری مطالب و مباحث دیگر را دکتر ولک در قالب نکات شگفت‌انگیز و گوشزدها و گاهی هم حقایق تکان‌دهنده، بیان کرده است.
    چرا آسمان آبی است؟ چرا شعله‌ی شمع زرد است؟ یا چرا لباس‌های با مواد رنگ‌زدا سفید می‌شوند؟ ممکن است اینشتین از رازهای زندگی مدرن که اکنون فاش شده‌اند، خبر نداشته است. اما شما می‌توانید - حتی اگر هرگز یک چراغ بونزن را روشن نکرده باشید - با این کتاب شگفت و گشاینده‌ی دریچه‌ای گسترده به دنیای شگفتی که در آن زندگی می‌کنیم، به پاسخ بسیاری از معماها و راز و رمزهای آن پی ببرید. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    افسون ریاضیات
    نویسنده: تئونی پاپاس
    ترجمه: عباس‌علی کتیرائی
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1396 (چاپ 5)
    قیمت: 36000 تومان
    تعداد صفحات: 332 صفحه
    شابک: 978-964-5676-83-2
    برای کشف افسون ریاضیات نیازی نیست مساله حل کنیم یا ریاضیدان باشیم. این کتاب مجموعه‌ای از اندیشه‌هاست - اندیشه‌هایی که درونمایه اصلی آنها ریاضیات است. این کتاب یک کتاب درسی نیست. انتظار نداشته باشید با آن در یک موضوع خبره شوید یا بر اندیشه‌ای کاملا مسلط شوید. افسون ریاضیات به کندوکاو در جهان اندیشه‌ها می‌پردازد، نقشی را که جادوی ریاضیات در زندگی ما بازی می‌کند بررسی می‌کند و کمک می‌کند تا ریاضیات را در جاهایی کشف کنید که کمتر انتظار آن را دارید ..

    چاپ کتاب تمام شده!

    ریاضیات و مونالیزا
    نویسنده: بولنت آتالای
    ترجمه: فیروزه مقدم
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1396 (چاپ 3)
    قیمت: 40000 تومان
    تعداد صفحات: 352 صفحه
    شابک: 978-964-5676-85-6
    ... در مورد لئوناردو، این نمونه تمام عیار هنرمند-دانشمند-مهندس، تنوع شگفت‌انگیز علایق، بسان گره‌های یک فرش نفیس و زیبا تجلی می‌یابد. کشف پویایی درونی هریک از این علایق و ایجاد ارتباط بین آن‌ها جستار، آزمایشات تجربی، و روش‌اش را تشکیل می‌داد.
    ... فصل‌های کتاب ریاضیات و مونالیزا تحول علوم پایه را از سرآغاز تمدن، زمانی که اعداد، در مصر باستان، زادگاه علم، اختراع شدند پی می‌گیرد. در اینجا لازم است نقش مهم اندیشمندان مسلمان، نه تنها در انتقال دانش از فلاسفه عهد عتیق به اندیشمندان عصر رنسانس، بلکه به جهت اختراع ابزاری قدرتمند در علم و ریاضیات مورد بررسی قرار گیرد. این سیر ما را از رنسانس به انقلاب علمی قرن هفدهم، از اکتشافات گالیله در مورد قانون آونگ و قانون سقوط آزاد به کشفیات نیوتون در مورد قانون عمومی گرانش و تدوین حساب دیفرانسیل و انتگرال (حسابان) می‌رساند. روش‌شناسی علمی لئوناردو با نظریه‌ی نسبیت اینشتین در قرن بیستم و ابداع مکانیک کوانتمی توسط چند فیزیکدان جوان و بسیار با استعداد تداوم یافت.
    تنها پس از اثبات چارچوب علمی و محاسباتی هنر و علم، و افتراق نگرش‌های هنرمند و دانشمند در تشریح طبیعت است که به بررسی اسلوب لئوناردو و میراث او به عنوان هنرمند، دانشمند و مهندس باز خواهیم گشت. به این ترتیب، اگرچه ساختار (مدل) لئوناردو بن‌مایه کلی کتاب حاضر را تشکیل می‌دهد، تنها سه فصل منحصرا به او اختصاص می‌یابد … (برگرفته از سرآغاز کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    معمای زندانی
    نویسنده: ویلیام پاندستون
    ترجمه: عباس‌علی کتیرائی
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1397 (چاپ 4)
    قیمت: 30000 تومان
    تعداد صفحات: 355 صفحه
    شابک: 964-5676-49-5
    امتیاز کتاب: (2 امتیاز با رای 1 نفر)
    جان فون نویمان - پدر کامپیوترهای جدید و از شرکت‌کنندگان در تولید بمب اتم - با تماشای توپ زدن بازیکنان در بازی پوکر نظریه‌ی بازی را به وجود آورد، که تحقیقی ریاضی درباره‌ی برخورد و فریب است. ویلیام پاندستون در این کتاب زندگی جان فون نویمان را با تاریخ مرحله‌های به هم پیوسته‌ی جنگ سرد و بررسی نظریه‌ی بازی در هم تنیده است که در سیاست عمومی امروز تاثیر زیادی داشته است.
    رهبران سیاسی ممکن است از نظریه‌ی بازی جز بازی با مجموع صفر چیزی ندانند، ولی این باعث نمی‌شود که شما این معرفی عالی یکی از زمینه‌های بالنده و مورد بحث ریاضیات امروز را مطالعه نکنید.

    چاپ کتاب تمام شده!

    به ژنوم خوش آمدید
    نویسنده: مایکل یودل راب دوسال
    ترجمه: محمدرضا توکلی صابری
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1397 (چاپ 6)
    قیمت: 23000 تومان
    تعداد صفحات: 264 صفحه
    شابک: 964-5676-55-x
    مقدمه کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "هریک از تریلیون‌ها سلول بدن ما حاوی DNA است - از گلبول‌های خون که در وریدها جاری هستند تا سلول‌های عصبی در مغز و سلول‌های پیاز مو در پوست سر. مارپیچ در هم فشرده DNA در یک سلول یک متر و هشتاد سانت طول دارد و به عرض یک سلول است و حاوی بیش از سه میلیارد بیت اطلاعات است. این رشته‌ی کامل اطلاعات، ژنوم شما را تشکیل می‌دهد. تقریبا 30 هزار ژن موجود در ژنوم، رشد یک انسان تازه را برنامه‌ریزی کرده و پیوسته در حال کارند و به بدن ما دستور می‌دهند تا سلول‌های جدید درست کنند، غذا را گوارش کنند، بیماری‌ها را دور کنند، و معلومات را در خاطره نگهدارند ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    اینشتین به آرایشگرش چه گفت
    نویسنده: رابرت ال ولک
    ترجمه: بهرام معلمی
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1396 (چاپ 7)
    قیمت: 35000 تومان
    تعداد صفحات: 320 صفحه
    شابک: 978-964-5676-84-9
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    پیشگفتار کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "می‌دانم چه فکر می‌کنید. می‌پرسید که "مگر اینشتین آرایشگر هم داشت؟" عکس‌هایش را دیده‌اید؟ درست است. و کاملا آشکار است که این مرد بزرگ برای پروراندن محتویات درون کله‌اش وقت بسیار بیشتری صرف می‌کرد تا چیزهای بیرون آن.
    اما درون‌مایه‌ی این کتاب درباره‌ آرایشگران نیست، و حتی مطلب زیادی راجع به اینشتین هم در آن نخواهید یافت. (نام او فقط چهار بار در این کتاب می‌آید.) این کتابی با مضمون گپ و اختلاط علمی است، از آن نوع چیزهایی که می‌بایستی اینشتین درباره‌ی آن‌ها با آرایشگرش گفتگو می‌کرد - چیزهای ساده‌ای که ممکن است در نزد این دانشمند بزرگ از بدیهیات بوده باشد. اما دیگران در هنگام روبه‌رو شدن با آن‌ها به سرگیجه بیفتند و شگفت‌زده شوند.
    کتاب‌های علم برای سرگرمی فراوانی برای خوانندگان جوان منتشر می‌شود. اما فقط کودکان نیستند که می‌خواهند بدانند "چرا؟" یا "چگونه؟". کنجکاوی نه با بلوغ خاتمه می‌یابد، و نه شادی و لذت حقیقی فهم علت رویدادها پایانی دارد. و با همه‌ی این احوال، همین که از "مطالب علمی و درسی" مدرسه فارغ شدیم با کتاب‌های اندکی برای مخاطبانی از هر سن و سال روبه‌رو می‌شویم …"

    چاپ کتاب تمام شده!

    معمای قطب‌نما
    نویسنده: امیر آتسل
    ترجمه: محمدتقی فرامرزی
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1388 (چاپ 1)
    قیمت: 16000 تومان
    تعداد صفحات: 172 صفحه
    شابک: 978-964-5676-89-4
    در بخشی از پیشگفتار کتاب آمده:
    "... بدین ترتیب، قطب‌نما مهم‌ترین اختراع فنی بشر پس از اختراع چرخ بود. به استثنای کفه‌های ترازو در عصر باستان، قطب‌نما نیز نخستین ابزار مکانیکی اختراع شده برای اندازه‌گیری و نخستین ابزار مجهز به عقربه‌ای بود که تجسم یک اندازه‌گیری - در این مورد، جهت حرکت - را برای انسان میسر گردانید.
    در اهمیت قطب‌نمای مغناطیسی نمی‌توان اغراق کرد. امروزه، هفتصد سال پس از ظهور قطب‌نمای دارای کارت نشان‌دهنده‌ی جهات و هزار و اندی سال پس از اختراع قطب‌نمای سوزنی ساده‌تر، هر کشتی به یک قطب‌نمای مغناطیسی، دست‌کم به عنوان پشتیبان برای ابزارهای الکترونیکی‌اش مجهز است …"

    چاپ کتاب تمام شده!

    کتاب حکایت‌های علمی
    نویسنده: ایدرین بری
    ترجمه: محمدتقی فرامرزی، محمد شعبانی
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1399 (چاپ 5)
    قیمت: 40000 تومان
    تعداد صفحات: 351 صفحه
    شابک: 9789645676740
    کشف دانه‌ی قهوه، اختراع دستگاه تنفس غواصی و غلبه بر آبله چه وجه مشترکی دارند؟ این‌ها نقاط عطفی در تاریخ علم و حماسه‌ای هستند که پیش از یونانیان باستان آغاز شد و تا هزاران سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.
    این داستان‌ها و دیگر داستان‌های جذاب مربوط به بسیاری از مهم‌ترین اختراعات و اکتشافات جهان در کتاب حکایت‌های علمی تشریح شده‌اند که به زبانی شیرین و آگاهی‌بخش نوشته شده است و مجموعه‌ای بسیار خواندنی شامل بیش از شصت حکایت است که به وسیله‌ی آدریان بری نویسنده‌ی موضوعات علمی برگزیده شده‌اند … (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    علم در عمل
    نویسنده: جان لینهان
    ترجمه: منیژه مدبر
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1390 (چاپ 1)
    قیمت: 25000 تومان
    تعداد صفحات: 295 صفحه
    شابک: 978-600-6043-00-5
    جان لینهان استاد فیزیک دانشگاه گلاسکو در این کتاب سرگرم‌کننده که خواندن آن همچو گپ و گفت پس از شام دلچسب است ما را در اشتیاق فراوانش به علم شریک می‌کند. او با شوخ‌طبعی و درایت مخصوص به خودش توضیح می‌دهد که چگونه علم در زندگی روزمره‌ی ما و همچنین در عرصه‌های گوناگون مانند پزشکی، سیاست، محیط‌زیست و نیز بر پدیده‌های طبیعی اثر می‌گذارد. افزون بر این می‌کوشد بی‌پایگی برخی از افسانه‌های شبه‌علمی را نشان دهد. (برگرفته از پشت جلد کتاب، از قول نشریه‌ی نیوساینتیست)

    چاپ کتاب تمام شده!

    چند تا لیس؟
    نویسنده: آرون سانتوس
    ترجمه: محمدرضا توکلی صابری
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1395 (چاپ 2)
    قیمت: 20000 تومان
    تعداد صفحات: 183 صفحه
    شابک: 978-600-6043-09-8
    ... همه‌ی ما همه روزه با تخمین سر و کار داریم و آگاهانه و یا ناآگاهانه آن را به کار می‌گیریم. برای مثال در مورد فاصله تا محل کار، زمان رسیدن به منزل دوست‌مان، احتمال وقوع یا بروز یک حادثه، تخمین افزایش قیمت‌ها، زمان پایان یافتن ساختمان خانه‌مان، زمان لازم برای ترجمه و یا تالیف یک کتاب، مدت ساختن یک چیز و ... هزاران مورد دیگر تخمین می‌زنیم. این که تا چه حد این حدس‌ها، گمان‌ها، و تخمین‌ها با واقعیت جور می‌آیند، پس از وقوع آن‌ها مشخص می‌شود. بسیاری نزدیک به واقعیت، برخی تا حدودی نزدیک به واقعیت، و برخی دیگر به کلی دو از واقعیت از کار در می‌آیند.
    چه شیوه‌هایی را می‌توانیم به کار گیریم تا تخمین ما تا آن جایی که ممکن است به واقعیت نزدیک‌تر باشد؟ این کتاب به ما نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از شیوه‌ی تقریب انریکو فرمی تخمین بسیار دقیق‌تری بزنیم.
    برای این که تخمین‌ها تا حد امکان با واقعیت جور درآیند این کتاب کمک بزرگی می‌کند. در این کتاب بسیاری از مسائل علمی زندگی، و تخمین‌هایی را که در زندگی روزمره با آن سر و کار داریم می‌خوانیم. ممکن است که بعضی از تخمین‌ها دور از ذهن یا تخیلی به نظر برسند، ولی خود این تخمین‌ها یک ورزش فکری هستند. این کتاب ریاضیات عملی را به شیوه‌ای ساده که در زندگی روزمره به کار می‌آید آموزش می‌دهد. (برگرفته از مقدمه مترجم)

    چاپ کتاب تمام شده!

    منشا کیهان
    نویسنده: استیون ایلز
    ترجمه: حسن فتاحی
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1396 (چاپ 3)
    قیمت: 29000 تومان
    تعداد صفحات: 312 صفحه
    شابک: 978-600-6043-26-5
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    کتاب از چهار بخش تشکیل شده است: بخش اول به منشاء سیارات و چگونگی شکل‌گیری آنها می‌پردازد و بعد از بیان یک گزارش علمی تاریخی پیرامون سیارات، نظریات نوین علمی درباره‌ی چگونگی شکل‌گیری منظومه‌ی شمسی را بیان می‌کند. پس از آن بحث بسیار نوپا و پویای سیارات فراخورشیدی مطرح شده و چگونگی یافتن سیارات پیرامون دیگر ستاره‌ها شرح داده شده است.
    بخش دوم کتاب به بررسی ماهیت و تحول ستارگان می‌پردازد. ستارگان از چه چیزی تشکیل شده‌اند، از کجا آمده‌اند، پایان کارشان چگونه خواهد بود؟ در این بخش با زبانی ساده و شفاف درمی‌یابید که انرژی ستارگان از کجا تامین می‌شود.
    موضوع بخش سوم، بررسی تکامل کهکشان‌هاست. کهکشان‌ها مانند مجتمع‌های مسکونی در انواع و اندازه‌های مختلف هستند که ستارگان در آنها سکنی گزیده‌اند. در این بخش سفری علمی و خیال‌انگیز از خانه دوست‌داشتنی خودمان یعنی کهکشان راه شیری به کهکشان‌های دور دست خواهیم داشت و با ساختار، ویژگی‌ها و طبقه‌بندی آنها و تاثیر شگرفشان در ارتقا شناخت علمی ما از کیهان آشنا خواهیم شد.
    بخش چهارم و پایانی کتاب به مبحث پرمخاطره و سوال‌برانگیز کیهان‌شناسی اختصاص دارد، کیهان شناسی بخش جذابی از دنیای ستاره‌شناسی است که در پی پاسخگویی به سوالاتی درباره‌ی کل جهان هستی است. از چگونگی وجود کیهان گرفته تا پایان آن.

    چاپ کتاب تمام شده!

    فیزیک آینده
    نویسنده: میچیو کاکو
    ترجمه: رامین رامبد
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1398 (چاپ 5)
    قیمت: 48000 تومان
    تعداد صفحات: 480 صفحه
    شابک: 978-600-6043-13-5
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    در این کتاب میچو کاکو، استاد فیزیک نظری و چهره‌ی برجسته‌ی علم همگانی، با بهره‌مندی از تجربیات دست اول خود و دیدگاه‌های بیش از 300 دانشمند برجسته در سطح جهان، همانند گذشته ما را به سفر می‌برد: سفری در دهه‌های آینده تا ببینیم علم و تکنولوژی چه دستاوردهایی برای‌مان به ارمغان خواهند آورد، چگونه زندگی‌مان را دگرگون خواهند کرد، چه آسایشی برای‌مان فراهم خواهند کرد و چه دردهایی را از وجودمان خواهند زدود.
    هریک از فصل‌های کتاب به بررسی و پیش‌بینی آینده‌ی یکی از بخش‌های مختلف علم امروز اختصاص یافته است: کامپیوتر، هوش مصنوعی، پزشکی، نانوتکنولوژی، انرژی و سفر فضایی. دو فصل از کتاب نیز به آینده‌ی ثروت و آینده بشریت اختصاص یافته تا تصویر مورد انتظار پیشگو را پیش چشم خواننده تکمیل کند!
    پیشگفتار کتاب با این جملات آغاز می‌شوند:
    "دو تجربه در زمان کودکی، به شکل‌گیری آنچه که امروز هستم یاری رساندند و بذر دو اشتیاق را در وجود من کاشتند که به تعریف سرتاسر زندگیم شکل دادند.
    نخست، به خاطر دارم که در هشت سالگی‌ام همه‌ی آموزگاران درباره‌ی خبر درگذشت دانشمندی بزرگ سخن می‌گفتند. آن شب روزنامه‌ها تصویری از دفتر کار او را به چاپ رساندند، با دست‌نوشته‌ای ناتمام بر روی میز کارش. عنوان خبر چنین بود که بزرگترین دانشمند دوران ما نتوانست بزرگترین شاهکار خود را به پایان برساند. از خودم پرسیدم، چه چیزی می‌تواند این‌چنین دشوار باشد که چنین دانشمند بزرگی نتوانسته آن را به پایان برساند؟ چه چیزی می‌تواند چنین پیچیده و با اهمیت باشد؟ سرانجام این قضیه برای من گیراتر از هر داستان جنایی، و هیجان‌انگیزتر از هر داستان ماجراجویانه شد. باید می‌فهمیدم که چه چیزی در آن دست‌نوشته‌ی ناتمام بود.
    بعدا فهمیدم که نام آن دانشمند آلبرت اینشتین بود و آن دست‌نوشته‌ی ناتمام هم گل سرسبد دستاوردهای او، کوششی برای ایجاد "نظریه‌ی همه چیز". معادله‌ای شاید به طول یک اینچ که می‌توانست رازهای گیتی را آشکار کند و چه بسا او را قادر می‌ساخت که "ذهن خداوند را بخواند" ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    کوانتوم
    نویسنده: بنش هوفمان
    ترجمه: بهرام معلمی
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1399 (چاپ 8)
    قیمت: 41000 تومان
    تعداد صفحات: 326 صفحه
    شابک: 978-964-5676-86-3
    این کتاب سرگذشت حیرت‌آوری فراگیرترین انقلابی را بازگو می‌کند که علم فیزیک از زمان نیوتن به بعد به خود دیده است.
    در نخستین سال قرن بیستم ماکس پلانک نظریه‌ی کاملا جدیدی را مطرح کرد که بر پایه‌ی آن نور نه به طور یکنواخت و پیوسته، بلکه به‌طور گسسته و به‌صورت دسته‌های کوچک یا "کوانتوم‌ها" جذب می‌شود. پنج سال بعد آلبرت اینشتین اظهار داشت که خود تابش هم باید به‌صورت کوانتوم باشد. این دو نظریه بینش تازه‌ای را درباره‌ی ساختار ماده مطرح و علم فیزیک را بکلی دگرگون نمود.
    در این کتاب سیر تاریخی این بینش جدید و مفاهیم اساسی و نظریه‌ها و کشف‌های بزرگ چون ترازهای انرژی اتم بور، نظریه‌ی موجبی دوبروی، معادله موج شرودینگر، اصل عدم قطعیت هایزنبرک، مکانیک کوانتمی دبراک، ساختار ریز زمرفلد و غیره با زبانی ساده و روشن و غیرتخصصی بیان شده است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    طرح بزرگ
    نویسنده: استفن هاوکینگ
    ترجمه: سارا ایزدیار، علی هادیان
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1399 (چاپ 10)
    قیمت: 22000 تومان
    تعداد صفحات: 168 صفحه
    شابک: 978-600-6043-01-2
    امتیاز کتاب: (3 امتیاز با رای 4 نفر)
    مقدمه مترجم با این جملات آغاز می‌شود:
    "زمینه پژوهشی استفن هاوکینگ، کیهان‌شناسی و گرانش کوانتومی است و او در این کتاب، عمیق‌ترین پرسش‌های کیهان‌شناسی مدرن را پیش کشیده و با طرح‌های شناخته شده فیزیک امروز، از "فرضیه-M" و نسبیت عام و خاص گرفته تا فرضیه‌ی پل دیراک و اصل عدم قطعیت هایزنبرگ و ...، کوشش کرده به یک نظریه کامل که بتواند جهان هستی را تعریف و توجیه کند، برسد.
    استفن هاوکینگ می‌نویسد: ما در دنیایی حیرت‌انگیز و گیج‌کننده زندگی می‌کنیم و می‌خواهیم معنای آنچه را که در پیرامون خویش می‌یابیم بدانیم و دوست داریم بپرسیم: سرشت جهان چیست؟ جایگاه ما در کجای آن است؟ از کجا آمده‌ایم و آمدنمان به چه خاطر بوده است؟ منشا جهان چیست و چرا به صورت کنونی‌اش در آمده است؟ جهان چگونه به پایان خواهد رسید …"

    چاپ کتاب تمام شده!

    جهان‌های موازی
    نویسنده: میچیو کاکو
    ترجمه: سارا ایزدیار، علی هادیان
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1399 (چاپ 21)
    قیمت: 55000 تومان
    تعداد صفحات: 448 صفحه
    شابک: 978-964-5676-94-8
    امتیاز کتاب: (4.5 امتیاز با رای 2 نفر)
    نویسنده در مقدمه کتاب نوشته:
    "... ستاره‌شناسان دریافته‌اند که جهان به‌طور فزاینده‌ای در حال گسترش است. به‌طور نامحدودی شتاب می‌گیرد، و به مرور زمان سردتر و سردتر می‌شود. در صورت ادامه این روند، در آینده شاهد "انجماد بزرگ" خواهیم بود. که در آن صورت، جهان در تاریکی و سرما فرو رفته و حیات هوشمند بکلی از بین خواهد رفت.
    در این کتاب، به سومین انقلاب عظیم پرداخته شده است. کتاب موجود با کتاب‌های قبلی من در مورد فیزیک، یعنی "فراسوی اینشتین" و "ابرفضا"، که به معرفی مفاهیم جدید ابعاد بزرگ‌تر و نظریه ابرریسمان‌ها پرداخته‌اند، تفاوت دارد. در کتاب حاضر، به جای تمرکز بر فضا-زمان، بر روی پیشرفت‌های انقلابی کیهان‌شناسی در سال‌های اخیر تمرکز شده است که براساس یافته‌های جدید آزمایشگاه‌ها و از دورترین نقاط فضا و همچنین جدیدترین یافته‌های فیزیک نظری گردآوری شده‌اند. هدف این بوده است که این نوشته بودن نیاز به آشنایی قبلی با علم فیزیک یا کیهان‌شناسی قابل مطالعه و فهم باشد.
    ... امروزه با طغیان داده‌های جدید، با کمک ابزارهای جدیدی مثل ماهواره‌های فضایی که می‌توانند آسمان‌ها را بررسی کنند و با استفاده از آشکارسازهای جدید امواج گرانشی و به‌علاوه با کامل شدن اتم‌شکن‌های جدید به بزرگی یک شهر، فیزیکدانان بر این باورند که ما در حال ورود به سال‌های طلایی کیهان‌شناسی هستیم. به‌طور خلاصه، این بهترین زمان برای فیزیکدان بودن است. یا اینکه مسافری باشیم در این تحقیق، تا پرده از راز منشا خود و سرانجام جهان برداریم."

    چاپ کتاب تمام شده!

    مشاهده و انتخاب کتاب‌های فهرست در بخش مشترکین

    در این فهرست کتاب‌های زیر معرفی شده‌اند: به ژنوم خوش آمدید (راب دوسال، مایکل یودل)، معمای زندانی (ویلیام پاندستون)، اینشتین به آرایشگرش چه گفت (ولک رابرت ال)، معمای قطب‌نما (امیر آتسل)، جهان‌های موازی (میچیو کاکو)، ریاضیات و مونالیزا (بولنت آتالای)، کتاب حکایت‌های علمی (ایدرین بری)، کوانتوم (بنش هوفمان)، افسون ریاضیات (تئونی پاپاس)، علم در عمل (جان لینهان)، طرح بزرگ (استفن هاوکینگ)، چند تا لیس؟ (آرون سانتوس)، اینشتین چه چیزی را نمی‌دانست؟ (رابرت ولک)، فیزیک آینده (میچیو کاکو)، 100 دانشمندی که جهان را تغییر دادند (جان بالچین)، کتاب زلزله (سوزان الیزابت هاف)، منشا کیهان (استیون ایلز)، علم در ادبیات علمی تخیلی: 83 پیشگویی علمی تخیلی که واقعیت علمی پیدا کرد (رابرت دبلیو بلای)، کم‌عمق‌ها: اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ (نیکلاس کار)، افسون فیزیک: معماهای کنجکاوی‌برانگیز و چالشی فیزیک (کریستوفر پی. یارگوتسکی، فرنکلین پاتر)، حیات چیست؟؛ شیمی چگونه می‌شود زیست‌شناسی (ادی پراس)، انفجار دیجیتال: زندگی، آزادی و خوش‌بختی، پس از انفجار اطلاعاتی (هال ابلسون، کن لدین، هری لویس)

     

    نظر بدهيد

    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است