کتاب‌هایی درباره کتاب و کتابخانه برای کودکان

    امتياز داده شده به اين مطلب:
    ( 4 نفر به اين مطلب امتياز داده‌اند )

    شاید یک راه برای علاقمند کردن بچه‌ها به کتاب، خواندن داستان‌هایی درباره این دوست کاغذی برای آنها باشه. اگه بچه‌ها توجه‌شان به قهرمان‌های داستان‌هایی جلب بشه که با کتاب دمخور هستند و "فرق‌شان" با بقیه همین کتابخوان بودن‌شان است، شاید کتاب خواندن را یک "حرکت قهرمانانه" قلمداد کنند و برای آنکه بیشتر شبیه قهرمان‌هایشان بشوند، بیشتر کتاب بخوانند. از شما چه پنهان بنده حقیر هم بعد از خواندن "شیر کتابخانه" هوس کتابخانه رفتن و قصه شنیدن کردم. بگذریم که من علاوه بر کتاب به شیر با یال و کوپال هم ارادت خاصی دارم!

    اول که شروع کردم به جمع و جور کردن کتاب‌های این فهرست باورم نمی‌شد که اینهمه عنوان مختلف بشه در‌این‌باره پیدا کرد. شکر خدا اما تعداد کتاب‌هایی که پیدا کردم آنقدر بود که بتوان با آن یک فهرست آبرومندانه سرهم کرد. تازه هنوز چند کتاب دیگر هم هست که فرصت نکرده‌ام تهیه‌شان کنم وگرنه نام و نشان آنها را هم اینجا می‌آوردم (انشاالله در اولین فرصت).

    (اگر خواستید تعدادی از کتاب‌های این فهرست را تهیه کنید، خوشحال می‌شویم کمک‌تان کنیم. با خرید کتاب از جیره‌کتاب به ما کمک می‌کنید تا بتوانیم مطالب بیشتر و بهتری تهیه کنیم و فعالیت‌هایمان را گسترش بدهیم!)

    شیر کتابخانه
    نویسنده: میشل نادسن
    ترجمه: سمیرا کمالی
    ناشر: آفرینگان
    سال نشر: 1401 (چاپ 7)
    قیمت: 45000 تومان
    تعداد صفحات: 43 صفحه
    شابک: 978-600-6753-26-3
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 11 نفر)
    خانم مری‌ودر، رئیس کتابخانه، یک آدم مقرراتی است. از نظر او کسی اجازه ندارد توی کتابخانه اینور و آنور بدود و بلند صحبت کردن در فضای کتابخانه هم ممنوع است. اما وقتی یک روز یک شیر قدم به کتابخانه می‌گذارد، خانم مری‌ودر اعلام می‌کند که هیچ قانونی درباره ممنوعیت حضور شیرها در کتابخانه وجود ندارد. برای همین او اجازه می‌دهد که شیر در کتابخانه اینور و آنور برود و در ساعت‌های قصه‌گویی، با بچه‌ها بنشیند و قصه گوش کند. شیر کم‌کم در کارهای کتابخانه به خانم مری‌ودر کمک می‌کند و همه به بودن او در آنجا عادت می‌کنند. اما یکروز خانم مری‌ودر از روی چارپایه به زمین می‌افتد و دستش می‌شکند. شیر مجبور می‌شود برای کمک به خانم مری‌ودر یکی از قوانین کتابخانه را زیرپا بگذارد و بعد قبل از اینکه کسی به او بگوید به همین دلیل می‌رود و دیگر به کتابخانه برنمی‌گردد. حالا همه دلشان برای شیر تنگ شده است …
    (گروه سنی مخاطب کتاب سنین 4 تا 8 سال در نظر گرفته شده است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    سار کوچولو نمی‌تواند پرواز کند (داستان پرنده کتابخوان)
    نویسنده: جنیفر برن
    ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
    ناشر: آفرینگان
    سال نشر: 1401 (چاپ 7)
    قیمت: 45000 تومان
    تعداد صفحات: 36 صفحه
    شابک: 978-600-6735-11-9
    امتیاز کتاب: (4.1 امتیاز با رای 14 نفر)
    کلوین با برادر و خواهرایش و تعداد زیادی سار دیگر زیر لبه پشت‌بام انباری قدیمی به دنیا آمده. او با سارهای دیگر خیلی فرق دارد. وقتی سار کوچولوها دارند توی کلاس، پرواز کردن و مارپیچ رفتن یاد می‌گیرند، کلوین توی کتابخانه مشغول کتاب خواندن است.
    به زودی پاییز از راه می‌رسد و همه سارها به طرف جنوب پرواز می‌کنند. اما کلوین پرواز کردن بلد نیست. حالا باید چکار کند؟ (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    (گروه سنی مخاطب این کتاب در شناسنامه آن "الف" و "ب" درج شده)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    سار کوچولو، مواظب باش! (پرنده کتابخوان عینکی می‌شود)
    نویسنده: جنیفر برن
    ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
    ناشر: آفرینگان
    سال نشر: 1401 (چاپ 3)
    قیمت: 45000 تومان
    تعداد صفحات: 36 صفحه
    شابک: 978-600-391-023-2
    کلوین با همه سار کوچولوها فرق دارد، چون همیشه نوکش توی کتاب است! یک روز کلوین موقع کتاب خواندن متوجه می‌شود کلمه‌ها را کمی تار می‌بیند. اول فکر می‌کند اشکال از کتاب است. اما کتابدار به او می‌گوید که شاید چشم‌هایش مشکل پیدا کرده. کلوین پیش چشم‌پزشک می‌رود و دکتر به او عینک طبی می‌دهد. وقتی سارکوچولوها کلوین را با عینک می‌بینند، مسخره‌اش می‌کنند. کلوین ناراحت می‌شود و به جنگل می‌رود. توی جنگل برایش اتفاق بدی می‌افتد. آیا کلوین می‌تواند با استفاده از چیزهایی که توی کتاب‌ها خوانده، جانش را نجات دهد؟ (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    (گروه سنی مخاطب کتاب سنین 4 تا 8 سال در نظر گرفته شده است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    موش کتابخانه
    نویسنده: دنیل کرک
    ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
    ناشر: آفرینگان
    سال نشر: 1398 (چاپ 7)
    قیمت: 8000 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-600-6753-18-8
    سام موش کتابخانه است. او در سوراخ کوچکی توی دیوار پشت قفسه کتاب‌های مرجع کودکان زندگی می‌کند. سام هر شب که کتابخانه تعطیل می‌شود، بیرون می‌آید و ساعتها کتاب می‌خواند. روزها هم در سوراخ خودش استراحت می‌کند. یک شب سام تصمیم می‌گیرد که خودش کتاب بنویسد. او در شب‌های مختلف چند کتاب می‌نویسند و بعد آنها را در قفسه‌های کتابخانه می‌گذارد.
    هر روز صبح که کتابدارها کتاب جدیدی نوشته سام پیدا می‌کنند از خودشان می‌پرسند که این نویسنده ناشناس کیست و از کجا پیدایش شده. تا اینکه یکی از کتابدارها تصمیم می‌گیرد برای او یادداشتی بگذارد و از او دعوت کند تا در برنامه "دیدار با نویسنده" کتابخانه شرکت کند و با خواننده‌های کتابهایش آشنا شود …
    (گروه سنی مخاطب کتاب سنین 4 تا 8 سال در نظر گرفته شده است)

    چاپ کتاب تمام شده!

    داستان یک دوستی (مجموعه موش کتابخانه - 2)
    نویسنده: دنیل کرک
    ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
    ناشر: آفرینگان
    سال نشر: 1399 (چاپ 4)
    قیمت: 12000 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-600-6753-23-2
    سام موش کتابخانه است. او در سوراخ کوچکی توی دیوار پشت قفسه کتاب‌های مرجع کودکان زندگی می‌کند. سام هر شب که کتابخانه تعطیل می‌شود، بیرون می‌آید و ساعتها کتاب می‌خواند. روزها هم در سوراخ خودش استراحت می‌کند. او تا به حال چند هم نوشته و برایشان نقاشی کشیده و بعد هم آنها را در قفسه‌های کتابخانه گذاشته. همه کتابدارهای کتابخانه دوست دارند بدانند این نویسنده ناشناس چه کسی هست.
    یک روز در جلسه "باشگاه نویسندگان" در کتابخانه، قرار می‌شود که بچه‌های باشگاه هر دو نفر با هم یک کتاب بنویسند و برایش تصویر بکشند. آن روز همه بچه‌ها همگروهی خود را انتخاب کردند به جز تام که تنها ماند و هیچکس با او همگروه نشد. روز بعد، تام در کتابخانه دفتر یادداشت‌های سام را که شب گذشته در کتابخانه جا گذاشته به خانم کتابدار نشان می‌‌دهد. خانم کتابدار برای تام تعریف می‌کند که این دفترچه احتمالا متعلق به سام است و او نویسنده‌ای است که هیچکس او را نمی‌شناسد. تام تصمیم می‌گیرد سام را پیدا کند و بالاخره متوجه می‌شود که این نویسنده مرموز یک موش است. اما تام تصمیم می‌گیرد این راز را نزد خودش نگه دارد …
    (گروه سنی مخاطب کتاب سنین 6 تا 9 سال در نظر گرفته شده است)

    چاپ کتاب تمام شده!

    کشف کردن دنیا (مجموعه موش کتابخانه - 3)
    نویسنده: دنیل کرک
    ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
    ناشر: آفرینگان
    سال نشر: 1399 (چاپ 4)
    قیمت: 12000 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-600-6753-24-9
    شبی سام، موش کتابخانه، با موش دیگری به اسم سارا آشنا می‌شود. سارا موشی شجاع و عاشق ماجراجویی است. از بلندترین قفسه‌های کتابخانه بالا می‌رود و به همه جا سرک می‌کشد. او دوست دارد به جای این‌که درباره جاهای مختلف دنیا کتاب بخواند، خودش به آن جاها برود. اما سام برعکس سارا، از بلندی می‌ترسد و بیش‌تر دوست دارد درباره چیزهای مختلف کتاب بخواند و تحقیق کند. آیا سارا می‌تواند به سام کمک کند که از ماجراجویی نترسد؟ …
    (گروه سنی مخاطب کتاب سنین 6 تا 9 سال در نظر گرفته شده است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    راکت باسواد می‌شود
    نویسنده: تد هیلز
    ترجمه: اعظم مهدوی
    ناشر: گیسا
    سال نشر: 1400 (چاپ 4)
    قیمت: 72000 تومان
    تعداد صفحات: 48 صفحه
    شابک: 978-600-6885-21-6
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    راکت عاشق بازی کردن بود و هر روز کلی تو دشت و صحرا بازی می‌کرد. اما یکروز پاییزی اوضاع عوض شد. وقتی راکت برای استراحت زیر یک درخت استراحت می‌کرد، پرنده‌ای کوچک و طلایی سر و کله‌اش پیدا شد و به راکت خوش‌آمد گفت. راکت اولش سر درنیاورد پرنده داره درباره چی صحبت می‌کنه. اما بعد پرنده توضیح داد که راکت به کلاس درس او آمده و او می‌خواهد الفبا و خواندن را به راکت یاد بدهد.
    اولش راکت اصلا دلش نمی‌خواست که بازی را کنار بگذارد و پای درس پرنده بشینه. اما وقتی پرنده شروع کرد به خواندن داستانی با صدای بلند از روی کتاب، توجه راکت جلب شد و مجبور شد روز بعد هم به کلاس درس برگرده تا بفهمه آخر داستان پرنده چه اتفاقی می‌افته. راکت هر روز پیش پرنده می‌رفت و پرنده هم هر روز حرف به حرف، حروف الفبا را به راکت یاد می‌داد. تا اینکه زمستان از راه رسید و پرنده سفرش را به منطقه‌های گرمسیر آغاز کرد …
    (گروه سنی مخاطب این کتاب در شناسنامه آن "الف" و "ب" درج شده. همچنین گروه سنی مخاطب این کتاب در وب سایت amazon.com گروه 3 تا 7 سال ذکر شده است.)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    راکت داستان می‌نویسد
    نویسنده: تد هیلز
    ترجمه: اعظم مهدوی
    ناشر: گیسا
    سال نشر: 1401 (چاپ 5)
    قیمت: 72000 تومان
    تعداد صفحات: 48 صفحه
    شابک: 978-600-6885-22-3
    راکت عاشق کتاب بود. او دوست داشت کتاب بخواند یا این‌که خودش آرام بنشیند و معلمش، پرنده‌ی کوچک طلایی، برایش با صدای بلند کتاب بخواند. راکت عاشق کلمه‌ها هم بود. به همین خاطر پرنده کوچک طلایی راکت را تشویق می‌کند که بو بکشد و اطرافش هر کلمه‌ای پیدا می‌کند با خود به کلاس بیاورد. پرنده هر کلمه‌ای را که راکت با خود می‌آورد روی کاغذ می‌نویسد و به درختی آویزان می‌کند. این کار آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا درخت سرتاسر پوشیده از کلمه‌ها می‌شود. حالا باید با این همه کلمه چکار کنند؟
    راکت تصمیم می‌گیرد تا با این کلمه‌ها یک داستان بنویسد. اما کار به این سادگی‌ها نیست. او باید اول موضوع داستانش را پیدا کند. اما هرقدر می‌گردد، موضوع جالبی پیدا نمی‌کند. تا اینکه بالاخره روزی از بالای یک درخت سر و صدایی به گوشش می‌خورد و وقتی جلوتر می‌رود می‌بیند که بالاخره موضوع داستانش را پیدا کرده است …
    (گروه سنی مخاطب این کتاب در شناسنامه آن "الف" و "ب" درج شده. همچنین گروه سنی مخاطب این کتاب در وب سایت amazon.com گروه 4 تا 8 سال ذکر شده است.)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    باستر خرگوشک عاشق کتاب خواندنه
    نویسنده: پیتر بنتلی
    ترجمه: فرمهر منجزی
    ناشر: مبتکران
    سال نشر: 1401 (چاپ 3)
    قیمت: 85000 تومان
    تعداد صفحات: 28 صفحه
    شابک: 978-622-6721-22-6
    باستر عاشق کتاب خواندنه. بابت همین مساله هم دوستان باستر مسخره‌اش می‌کنند که همه‌اش سرش توی کتاب است. اونها ترجیح می‌دهند بروند بیرون و بازی کنند. اما یکروز بارانی که بچه‌ها نمی‌توانند بیرون بروند، توی خانه حوصله‌شان سر میره و باستر به هرکدام‌شون پیشنهاد می‌کنه تا کتابی بخوانند. وقتی بارون بند میاد و باستر به بچه‌ها خبر می‌ده که می‌توانند بیرون بروند و بازی کنند، همه‌شان ترجیح می‌دهند تا اول خواندن کتابشان را تمام کنند!
    (در شناسنامه کتاب گروه سنی مخاطب آن "ب" درج شده است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    ببخشید! این کتاب من است
    نویسنده: لارن چایلد
    ترجمه: مهتاب یعقوبی
    ناشر: منظومه خرد
    سال نشر: 1395 (چاپ 2)
    قیمت: 6000 تومان
    تعداد صفحات: 24 صفحه
    شابک: 978-964-7458-15-3
    لولا واقعا عاشق کتاب خواندن است، ولی فکر می‌کند آخرین کتابی که خوانده، از همه‌ی کتاب‌هایش قشنگ‌تر است. امروز هم در کتابخانه حاضر نیست هیچ کتاب دیگری را انتخاب کند، نه کتاب‌های پلیسی، نه ماجراجویی، نه کتاب دایناسورها، نه قصه‌ی پری‌ها و نه ماجرای فضانوردها و هواپیماها … (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    (گروه سنی مخاطب کتاب سنین 4 تا 8 سال در نظر گرفته شده است)
    نمونه‌ای از صفحات کتاب را می‌توانید اینجا ببینید.

    چاپ کتاب تمام شده!

    این یک کتاب است
    نویسنده: لین اسمیت
    ترجمه: دیبا میرزایی
    ناشر: دیبایه
    سال نشر: 1394 (چاپ 1)
    قیمت: 10000 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-600-212-113-4
    در این داستان تصویری (که البته مقدار کمی متن هم دارد)، میمون و الاغ درباره کتاب با همدیگر بحث می‌کنند. میمون در حال خواندن کتاب است و الاغ مشغول رایانه! الاغ سعی می‌کند با سوالاتش از میمون، برتری‌های رایانه را به او اثبات کند. اما بالاخره این میمون است که موفق می‌شود توجه الاغ را به کتاب جلب کند و کتابی را که مشغول خواندن آن است به الاغ بدهد تا خواندن آن را شروع کند!
    (گروه سنی مخاطب کتاب سنین 6 تا 10 سال در نظر گرفته شده است)

    چاپ کتاب تمام شده!

    سگی که کتاب‌ها را دوست داشت
    نویسنده: لوئیس ییتس
    ترجمه: پیام ابراهیمی
    ناشر: چکه
    سال نشر: 1394 (چاپ 1)
    قیمت: 32000 تومان
    تعداد صفحات: 36 صفحه
    شابک: 978-600-377-007-2
    سگ آنقدر به کتاب علاقه داشت که تصمیم گرفت یک کتابفروشی باز کند. اما پس از افتتاح کتابفروشی هیچکس برای خریدن کتاب به او مراجعه نکرد و سگ همینجور تنها در فروشگاه منتظر ورود اولین مشتری بود. بالاخره حوصله‌ی سگ از تنهایی سر رفت و تصمیم گرفت یک کتاب بخواند. با خواندن کتاب سگ فراموش کرد که تنها است و در کتابفروشی نشسته است. او وارد ماجراهای کتاب شد تا اینکه ... بالاخره دختربچه‌ای وارد کتابفروشی شد …
    (گروه سنی مخاطب کتاب سنین 3 تا 7 سال در نظر گرفته شده است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    ما توی کتابیم! (داستان‌های فیلی و فیگی - 11)
    نویسنده: مو ویلمز (ویلمس)
    ترجمه: آناهیتا حضرتی
    ناشر: پرتقال
    سال نشر: 1402 (چاپ 11)
    قیمت: 79000 تومان
    تعداد صفحات: 61 صفحه
    شابک: 978-600-8675-25-9
    فیلی و فیگی متوجه می‌شوند که کسی دارد نگاه‌شان می‌کند. آنها متوجه می‌شوند توی یک کتاب هستند و این خواننده کتاب است که دارد دزدکی آنها را نگاه می‌کند. با فهمیدن این مساله آنها شروع می‌کنند تا سربه‌سر این بیننده ناشناس بگذارند!
    (گروه سنی مخاطب کتاب 4 تا 8 سال در نظر گرفته شده است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    موش باهوشه به کتاب‌خانه می‌رود
    نویسنده: مری آن فریزر
    ترجمه: نسرین وکیلی
    ناشر: علمی و فرهنگی
    سال نشر: (چاپ 0)
    قیمت: 0 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-600-436-193-4
    روز اول هفته خانم معلم در کلاس به بچه‌ها اعلام می‌کند که این هفته هفته‌ی کتابخانه است. به همین خاطر کلاس هر روز مدتی از وقت خود را در کتابخانه می‌گذراند. موش باهوشه هم به همراه شاگردان کلاس هر روز به کتابخانه می‌رود و در هر نوبت با امکانات کتابخانه و روش استفاده از این امکانات آشنا می‌شود.
    (گروه سنی مخاطب کتاب سنین 4 تا 8 سال در نظر گرفته شده است)

    چاپ کتاب تمام شده!

    مامان، بابا، کتاب‌هایمان و من
    نویسنده: دانیل مارکوت
    ترجمه: ونداد ستوده‌نیا
    ناشر: فراروان (آوای هانا)
    سال نشر: 1396 (چاپ 1)
    قیمت: 35000 تومان
    تعداد صفحات: صفحه
    شابک: 978-600-96501-4-9
    راوی که یک کودک است، برایمان تعریف می‌کند که او و اعضای خانواده‌اش همه از کتاب خواندن لذت می‌برند و هریک در بخشی از اوقات فراغت‌شان، خود را با خواندن سرگرم می‌کنند.
    (گروه سنی مخاطب کتاب سنین 3 تا 7 سال در نظر گرفته شده)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    فقط یک قصه‌ی دیگر!
    نویسنده: تریسی کردری
    ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
    ناشر: زعفران
    سال نشر: 1401 (چاپ 3)
    قیمت: 69900 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-600-7438-96-1
    خرگوش کوچولو دوست دارد قبل از خواب برایش کتاب بخوانند. اما همین که کتاب تمام می‌شود، باز هم یک کتاب دیگر می‌خواهد. تا این که دیگر کتاب جدیدی نمی‌ماند تا برایش بخوانند. برای همین، یک روز خودش دست به کار می‌شود تا یک قصه برای وقت خواب بنویسد. یک قصه‌ی خیلی‌خیلی طولانی که تا صبح طول بکشد …
    (مخاطب کتاب گروه سنی 3 تا 6 سال در نظر گرفته شده است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    اگر کتاب بودم
    نویسنده: ژوزه ژورژی لتریا
    ترجمه: رضی هیرمندی
    ناشر: علمی و فرهنگی
    سال نشر: 1399 (چاپ 2)
    قیمت: 19000 تومان
    تعداد صفحات: 60 صفحه
    شابک: 978-600-121-672-5
    این کتاب تصویری مروری است بر "خاصیت‌های کتاب". اینکه کتاب چه تاثیری می‌تواند بر زندگی ما و اطرافیان‌مان بگذارد. اینکه می‌تواند "جهل و نادانی را جارو کند" یا "خشونت را با علم و آگاهی خرد کند" و …
    (گروه سنی مخاطب کتاب سنین 5 تا 8 سال در نظر گرفته شده است)

    چاپ کتاب تمام شده!

    کی از کتاب بد گنده می‌ترسه؟
    نویسنده: لورن چایلد
    ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
    ناشر: زعفران
    سال نشر: 1393 (چاپ 1)
    قیمت: 24800 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-600-7438-06-0
    هرب شب‌ها قبل از خواب، کتاب قصه می‌خواند. یک شب، او موقع کتاب خواندن خوابش نمی‌برد و وقتی بیدار می‌شود خود را در دنیای قصه‌ها می‌بیند. اما نمی‌داند چرا هرجا می‌رود، شخصیت‌های خوب و بد قصه‌ها از دستش عصبانی‌اند و می‌خواهند تنبیه‌اش کنند.
    هرب کم‌کم متوجه می‌شود که وقتی کوچک‌تر بوده چه بلایی سر کتاب قصه‌اش آورده. حالا باید هرطور شده از کتاب قصه بیرون برود. اما نمی‌داند چطوری …
    (مخاطب کتاب گروه سنی "الف" و "ب" در نظر گرفته شده است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    مواظب گرگ‌های توی کتاب قصه باشید!
    نویسنده: لورن چایلد
    ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
    ناشر: زعفران
    سال نشر: 1397 (چاپ 2)
    قیمت: 24000 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-600-7438-05-3
    مادر هرب شبها برای او کتاب "شنل قرمزی کوچولو" را می‌خواند. توی این کتاب یک گرگ بدجنس هست که هرب خیلی از او می‌ترسد و برای همین هر شب از مادرش می‌خواهد بعد از خواندن داستان، کتاب را با خودش ببرد. اما یکشب مادر هرب فراموش می‌کند که بعد از خواندن قصه کتاب را از اتاق بیرون ببرد. برای همین هم کتاب روی میز کنار تخت هرب باقی می‌ماند و وقتی چراغ اتاق خاموش می‌شود، هرب سر و صدایی می‌شنود و متوجه می‌شود که گرگ داستان از توی کتاب بیرون آمده و حالا تصمیم دارد او را بخورد …
    (مخاطب کتاب گروه سنی 3 تا 5 سال در نظر گرفته شده)

    چاپ کتاب تمام شده!

    رالف قصه می‌نویسد
    نویسنده: ابی هنلن
    ترجمه: احمد تصویری
    ناشر: پرتقال
    سال نشر: 1402 (چاپ 7)
    قیمت: 99000 تومان
    تعداد صفحات: 36 صفحه
    شابک: 978-600-462-096-3
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 2 نفر)
    خانم معلم رالف از شاگردانش می‌خواهد که قصه بنویسند. بچه‌های کلاس هیچکدام در نوشتن قصه مشکلی ندارند و هرکدامشان چندین قصه روی کاغذ نوشته‌اند. اما رالف هرچه فکر می‌کند چیزی به نظرش نمی‌رسد که بنویسد. او سعی می‌کند از دیزی دوستش برای اینکار کمک بگیرد. اما راهنمایی‌های دیزی هم کمکی به او نمی‌کند و رالف پیش خودش فکر می‌کند که شاید استعداد قصه نوشتن ندارد. تا اینکه بالاخره یک روز …
    (مخاطب کتاب گروه سنی 6 تا 8 سال در نظر گرفته شده است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    وقتی به کتابخانه می‌رویم
    نویسنده: کری فین
    ترجمه: هایده کروبی
    ناشر: انتشارات فنی ایران
    سال نشر: 1397 (چاپ 2)
    قیمت: 29000 تومان
    تعداد صفحات: 24 صفحه
    شابک: 978-964-389-808-3
    رفتار خوب و درست در کتابخانه یعنی چه؟ وقتی سکوت را رعایت می‌کنیم، آهسته کتاب می‌خوانیم، مزاحم دیگران نمی‌شویم، خوراکی نمی‌خوریم، و کتاب‌ها را به‌موقع برمی‌گردانیم، درست رفتار کرده‌ایم. با مطالعه‌ی این کتاب، کودکان می‌آموزند که چگونه در کتابخانه درست رفتار کنند و به حقوق دیگران احترام بگذارند.
    (مخاطب کتاب گروه سنی 4 تا 8 سال در نظر گرفته شده)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    روباه به کتاب‌خانه می‌رود
    نویسنده: لورنس پاولی
    ترجمه: فرزانه شهرتاش
    ناشر: شهرتاش
    سال نشر: 1397 (چاپ 2)
    قیمت: 15000 تومان
    تعداد صفحات: 25 صفحه
    شابک: 978-964-8282-45-0
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    روباه در تعقیب موش به اتاقی می‌رسد که پر از کتاب است. موش برایش توضیح می‌دهد که آنجا کتابخانه است. اما روباه که خواندن بلد نیست، پس موش به او پیشنهاد می‌کند یک کتاب تصویری را ورق بزند. روباه کم‌کم به کتابها علاقمند می‌شود. بنابراین وقتی مرغی را شکار می‌کند، بجای خوردن مرغ از او می‌خواهد تا برایش کتاب بخواند. وقتی مرغ می‌فهمد که مزرعه‌دار چه خوابی برای او دیده (آنها اتفاقی مزرعه‌دار را در کتابخانه می‌بینند که کتاب "آشپزی با مرغ" را امانت گرفته) روباه از مرغ می‌خواهد تا به او خواندن یاد بدهد تا در عوض روباه هم برای مرغ در مرغدانی یک سوراخ برای فرار او از دست مزرعه‌دار بکند …
    (مخاطب کتاب گروه سنی 4 تا 8 سال در نظر گرفته شده)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    مشاهده و انتخاب کتاب‌های فهرست در بخش مشترکین

    در این فهرست کتاب‌های زیر معرفی شده‌اند: شیر کتابخانه (میشل نادسن)، ببخشید! این کتاب من است (لارن چایلد)، راکت باسواد می‌شود (تد هیلز)، راکت داستان می‌نویسد (تد هیلز)، موش کتابخانه (دنیل کرک)، داستان یک دوستی (مجموعه موش کتابخانه - 2) (دنیل کرک)، کشف کردن دنیا  (مجموعه موش کتابخانه - 3) (دنیل کرک)، سار کوچولو نمی‌تواند پرواز کند (داستان پرنده کتابخوان) (جنیفر برن)، باستر خرگوشک عاشق کتاب خواندنه (پیتر بنتلی)، اگر کتاب بودم (ژوزه ژورژی لتریا)، سار کوچولو، مواظب باش! (پرنده کتابخوان عینکی می‌شود) (جنیفر برن)، سگی که کتاب‌ها را دوست داشت (لوئیس ییتس)، این یک کتاب است (لین اسمیت)، ما توی کتابیم! (داستان‌های فیلی و فیگی - 11) (مو ویلمز (ویلمس))، موش باهوشه به کتاب‌خانه می‌رود (مری آن فریزر)، مامان، بابا، کتاب‌هایمان و من (دانیل مارکوت)، کی از کتاب بد گنده می‌ترسه؟ (لورن چایلد)، مواظب گرگ‌های توی کتاب قصه باشید! (لورن چایلد)، فقط یک قصه‌ی دیگر! (تریسی کردری)، رالف قصه می‌نویسد (ابی هنلن)، وقتی به کتابخانه می‌رویم (کری فین)، روباه به کتاب‌خانه می‌رود (لورنس پاولی)

    نظر بدهيد

    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است