اگر فرزند دوم در راه دارید ...

    امتياز داده شده به اين مطلب:
    ( 0 نفر به اين مطلب امتياز داده است )

    چند هفته پیش، در گروه فانوس، فراخوانی منتشر شد که از اعضای این گروه می‌خواست کتاب‌هایی را که به موضوع ورود فرزند دوم به یک خانواده و آماده کردن ذهن فرزند اول برای مواجه شدن با یک عضو جدید در خانواده می‌پردازند، معرفی کنند. نتیجه این فراخوان آشنا شدن با تعدادی از کتاب‌های منتشر شده در سال‌های دور و نزدیک درباره این موضوع بود. راستش فکر نمی‌کردم در این رابطه اینقدر کتاب منتشر شده باشد! و به نظرم رسید که این تنوع عنوان‌ها را می‌توان به نوعی نشانه توجه پدر و مادرها به این موضوع در نظر گرفت.

    به همین خاطر از همان زمان شروع به جستجو در بازار و تهیه کتاب‌های مختلفی کردیم که دوستان معرفی کرده بودند. تعدادی از کتاب‌های معرفی شده را تا این لحظه نتوانسته‌ایم تهیه کنیم و به نظر می‌رسد مربوط به سال‌های دورتر بوده‌اند. اما تعدادی هم در بازار قابل تهیه بودند که نام و نشان‌شان در فهرست زیر آمده است.

    با مرور موضوع‌هایی که کتابهای این فهرست به آن پرداخته‌اند به نظر می‌رسد که آنها می‌توانند از دو جهت بر روی فرزند (یا فرزندان) ارشد شما تاثیر بگذارند. اول اینکه با طرح داستانِ ورود عضو جدیدی به خانواده‌ی قهرمانان هر کتاب، باعث آمادگی ذهنی فرزند اول با این اتفاق خواهند شد. همچنین با تشریح تغییراتی که بعد از به دنیا آمدن فرزند جدید در زندگی همه اعضای خانواده بوجود خواهد آمد، او را پیشاپیش با این تغییرات و وظائفی که احتمالا پس از به دنیا آمدن عضو جدید خانواده برعهده خواهد داشت، آشنا خواهند کرد.

    مشابه فهرست "دایناسورها"ی جیره‌کتاب در اینجا هم از علاقمندان دعوت می‌کنیم تا اگر با کتاب دیگری در این زمینه آشنا هستند که می‌توان آن را از بازار تهیه کرد، با استفاده از امکانات موجود در ذیل این صفحه مشخصات آن را در اختیارمان قرار دهند تا بتوانیم این مجموعه را کامل نماییم.

    فهرست کتابهای پیشنهادی برای آشنا کردن فرزند اول با ورود فرزند جدید به خانواده

    فهرست کتابهای پیشنهادی برای آشنا کردن فرزند اول با ورود فرزند جدید به خانواده

    تولد نوزاد جدید
    نویسنده: آن سی واردی
    ترجمه: حسین فتاحی
    ناشر: قدیانی
    سال نشر: 1401 (چاپ 11)
    قیمت: 35000 تومان
    تعداد صفحات: 16 صفحه
    شابک: 978-964-417-527-5
    کتاب داستان یک خانواده چهار نفره را روایت می‌کند که در انتظار به دنیا آمدن یک فرزند جدید هستند. بچه‌های خانواده، لوسی و تام، به پدر و مادرشان کمک می‌کنند تا اتاق بچه جدید را آماده کنند. پدربزرگ و مادربزرگ هم به خانه آنها می‌آیند تا در حین وضع‌حمل مادر از بچه‌ها مراقبت کنند. با به دنیا آمدن نوزاد، همه در خانه درگیر مراقبت از او می‌شوند و لوسی و تام هم تا آنجا که از دستشان برمی‌آید به پدر و مادرشان کمک می‌کنند.
    (مخاطب کتاب گروه سنی 2 تا 4 سال در نظر گرفته شده است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    کاش یک برادر داشتم
    نویسنده: برنهارد لینز
    ترجمه: علی خاکبازان
    ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
    سال نشر: 1398 (چاپ 5)
    قیمت: 11000 تومان
    تعداد صفحات: 26 صفحه
    شابک: 978-964-391-382-3
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    ویلی دوست داشت یک برادر داشته باشد. یک برادر بزرگ و قوی که بتواند در بازی‌های هیجان‌انگیز همراه او باشد. اما به جایش ویلی یک خواهر کوچولو داشت که عزیزدردانه‌ی مادرش بود. هربار که خواهر کوچولو خودش را خیس می‌کرد یا شیرش را روی صورتش می‌ریخت، مادر فقط او را می‌بوسید. این چه وضعش است، ویلی دوست دارد یک برادر بزرگتر داشته باشد اما حالا یک خواهر کوچولو دارد …
    (مخاطب کتاب گروه سنی "الف" در نظر گرفته شده است)

    چاپ کتاب تمام شده!

    برادر نمی‌خواهم!
    نویسنده: آنت لنگن
    ترجمه: منیژه نصیری
    ناشر: زعفران
    سال نشر: 1399 (چاپ 2)
    قیمت: 27900 تومان
    تعداد صفحات: 28 صفحه
    شابک: 978-600-7438-68-8
    چقدر هیجان‌آنگیز است: تانیا خواهر بزرگ‌تر می‌شود! مامان و بابا می‌گویند: "مامان مامان می‌ماند و بابا هم بابا." البته بعد از آن که بچه می‌آید، اوضاع فرق می‌کند. تانیا می‌خواهد بابا و مامان فقط مال او باشند. تا این که می‌فهمد خواهر و برادر داشتن خیلی خوب است ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    (مخاطب کتاب گروه سنی "الف" و "ب" در نظر گرفته شده است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    یک برادر کوچولو برای نینا
    نویسنده: کریستین نومان ویلمن
    ترجمه: نوشابه امیری
    ناشر: مرغابی
    سال نشر: 1395 (چاپ 1)
    قیمت: 20000 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-600-97149-1-9
    نینا قرار است بزودی صاحب یک برادر بشود. نینا خیلی از این موضوع خوشحال است. اما هر شب کابوسی به سراغ او می‌آید و همه‌اش از زحمت‌ها و مشکلاتی که با آمدن برادر جدیدش بوجود خواهد آمد، برای او تعریف می‌کند. نینا سعی می‌کند به کابوس محل نگذارد، اما هر شب او بزرگتر و بزرگتر می‌شود و به تلاشش برای ناراحت کردن نینا ادامه می‌دهد.
    بالاخره یک روز بابا و مامان، برادر کوچولوی نینا را به خانه می‌آورند. او دردسرهای خاص خودش را دارد اما نینا بالاخره یاد می‌گیرد که با این دردسرها کنار بیاید. از همه مهم‌تر اینکه بالاخره این برادر کوچولوی نینا است که باعث می‌شود کابوس دمش را روی کولش بگذارد و فرار کند …
    (مخاطب کتاب گروه سنی "ب" در نظر گرفته شده)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    خواهری برای خرگوش کوچولو
    نویسنده: روترات سوزانه برنر
    ترجمه: مریم اخگری
    ناشر: موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    سال نشر: 1399 (چاپ 2)
    قیمت: 120000 تومان
    تعداد صفحات: 18 صفحه
    شابک: 978-600-7112-44-1
    هر بعدازظهر پس از این‌که خرگوش کوچولو از کودکستان به خانه برمی‌گردد با پدرش آب هویج می‌نوشند. اما امروز همه چیز با روزهای پیش تفاوت دارد و از آب هویج خبری نیست. امروز رخدادی شگفت افتاده است. خرگوش کوچولو حالا یک خواهر دارد همان‌گونه که خواهرش هم یک برادر بزرگ‌تر دارد که می‌تواند همه چیز را به او نشان بدهد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    (برگ‌های این کتاب مقوایی هستند. مخاطب کتاب گروه سنی 2 تا 5 سال در نظر گرفته شده)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    من برادر بزرگ‌تر هستم
    نویسنده: نورا گیدوس
    ترجمه: عذرا جوزدانی
    ناشر: شهر قلم
    سال نشر: 1402 (چاپ 6)
    قیمت: 42000 تومان
    تعداد صفحات: 24 صفحه
    شابک: 978-600-320-198-9
    کتاب از زبان پسربچه‌ای که به تازگی صاحب خواهر یا برادر کوچولویی شده، خطاب به نوزاد تازه متولد شده نوشته شده. او برای نورسیده تعریف می‌کند که چطور ورود او به خانه باعث شده که زندگی‌اش تغییر کند، چقدر او را دوست دارد و چقدر مواظب اوست و چقدر به پدر و مادر در انجام کارهای مربوط به او کمک می‌کند.
    نویسنده در انتهای کتاب به پدر و مادرها هم توصیه‌هایی کرده تا چطور با ورود نوزاد جدید زمان لازم را به بچه بزرگتر هم اختصاص دهند و با برنامه‌ریزی درست، او را هم در لذت بزرگ کردن خواهر یا برادر کوچکترش شریک کنند.

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    من خواهر بزرگ‌تر هستم
    نویسنده: نورا گیدوس
    ترجمه: عذرا جوزانی
    ناشر: شهر قلم
    سال نشر: 1402 (چاپ 6)
    قیمت: 42000 تومان
    تعداد صفحات: 24 صفحه
    شابک: 978-600-320-199-6
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 2 نفر)
    کتاب از زبان دختربچه‌ای که به تازگی صاحب خواهر یا برادر کوچولویی شده، خطاب به نوزاد تازه متولد شده نوشته شده. او برای نورسیده تعریف می‌کند که چطور ورود او به خانه باعث شده که زندگی‌اش تغییر کند، چقدر او را دوست دارد و چقدر مواظب اوست و چقدر به پدر و مادر در انجام کارهای مربوط به او کمک می‌کند.
    نویسنده در انتهای کتاب به پدر و مادرها هم توصیه‌هایی کرده تا چطور با ورود نوزاد جدید زمان لازم را به بچه بزرگتر هم اختصاص دهند و با برنامه‌ریزی درست، او را هم در لذت بزرگ کردن خواهر یا برادر کوچکترش شریک کنند.

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    یه بچه‌ی دیگه؟ چه بامزه!
    نویسنده: فانی جولی، رز کپدویلا
    ترجمه: نسرین گلدار
    ناشر: با فرزندان
    سال نشر: 1399 (چاپ 14)
    قیمت: 25000 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-964-7369-17-6
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    پدر و مادر گودون به او خبر می‌دهند که بزودی صاحب یک نی‌نی کوچولو می‌شوند. گودون از این خبر خوشحال نمی‌شود. او فکر می‌کند که زندگی آنها کم و کسری نداشته که به یک بچه دیگر احتیاج داشته باشند. توی مهدکودک هم دوستان گودون برایش تعریف می‌کنند که نی‌نی کوچولوها به جز دردسر درست کردند کار دیگری بلد نیستند. آنها همه‌اش سر و صدا می‌کنند، نه حرف می‌زنند و نه حرف دیگران را می‌فهمند و "آن‌قدر خنگ هستند که اگر یک آب‌نبات جلوشان بگذاریم نمی‌دانند باید با آن چکار کنند!"
    گودون سعی می‌کند تا نظر پدر و مادرش را درباره آوردن یک بچه جدید تغییر بدهد. سعی می‌کند توجه آنها را به خودش جلب کند و کارهایی را انجام دهد که شنیده است نی‌نی کوچولوها انجام می‌دهند، شاید به این روش پدر و مادرش دیگر دلشان یک بچه دیگر نخواهد. اما همه این کارها نتیجه نمی‌دهد و بالاخره برادر کوچک گودون به دنیا می‌آید …
    (گروه سنی مخاطب این کتاب در شناسنامه آن "ب" درج شده)

    چاپ کتاب تمام شده!

    دایره‌المعارف کوچک من درباره‌ی نوزاد
    نویسنده: اگنس واندویل
    ترجمه: رویا خوئی
    ناشر: محراب قلم
    سال نشر: 1401 (چاپ 5)
    قیمت: 80000 تومان
    تعداد صفحات: 36 صفحه
    شابک: 978-600-413-002-8
    امتیاز کتاب: (4 امتیاز با رای 1 نفر)
    کتاب دایره‌المعارفی است برای بچه‌های دبستانی (گروه سنی "ب" و "ج") درباره اینکه بچه چطور بدنیا می‌آید و بعد از به دنیا آمدن در ماه‌های اول زندگی چه مراحلی را می‌گذراند. مطالب کتاب که در همه صفحات مصور هستند، حالات و وضعیت مادر در دوران بارداری را برای خواننده کوچکش توضیح می‌دهد، اشاره می‌کند که مادر باردار باید چه نکاتی را رعایت کند و چه مواظبت‌هایی را باید از خود و نوزادش انجام دهد. کتاب به مراحل بعد از زایمان هم می‌پردازد و نکاتی را که باید در ماه‌های اول بدنیا آمدن نوزاد به آن توجه کرد، برای خواننده‌اش توضیح می‌دهد.

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    نوزاد جدید در راه است: راهنمایی برای خواهر و برادر بزرگتر
    نویسنده: امیلی منندز آپونته
    ترجمه: برزو سریزدی
    ناشر: صابرین
    سال نشر: 1402 (چاپ 7)
    قیمت: 90000 تومان
    تعداد صفحات: 33 صفحه
    شابک: 978-964-2785-87-2
    نویسنده کودک را مخاطب قرار داده و برای او اتفاقاتی را که قبل و بعد از به دنیا آمدن یک خواهر یا برادر کوچک‌تر برایش می‌افتد، مرور می‌کند و توضیح می‌دهد که او در این موقعیت چطور می‌تواند به پدر و مادرش کمک کند.
    (مخاطب کتاب گروه سنی "ب" در نظر گرفته شده است)
    متن کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "قرار است خانواده‌ات یک بچه تازه داشته باشد! همه افراد خانواده خوشحال و هیجان‌زده هستند و همه درباره به دنیا آمدن او صحبت می‌کنند.
    تو داری خواهر یا برادر بزرگ‌تر او می‌شوی و ممکن است دقیقا ندانی معنی این چیست. شاید کمی هم نگران باشی که اوضاع در خانه‌تان چه تغییراتی می‌کند ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    خواهر کوچولوی فرانکلین
    نویسنده: پالت بورژوا
    ترجمه: شهره هاشمی
    ناشر: آبادیران
    سال نشر: 1400 (چاپ 8)
    قیمت: 55000 تومان
    تعداد صفحات: 28 صفحه
    شابک: 978-964-7039-40-6
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 2 نفر)
    پدر و مادر فرانکلین به او می‌گویند که در فصل بهار یک نوزاد کوچولو به جمع آنها اضافه می‌شود. فرانکلین خیلی خوشحال است چون همیشه دلش می‌خواسته که یک برادر بزرگتر باشد.
    اما فرانکلین هرقدر صبر می‌کند زمستان تمام نمی‌شود و بهار از راه نمی‌رسد. او همه جا به دنبال نشانه‌های آمدن بهار می‌گردد. در مدرسه، در حیاط خانه، در آسمان ابری زمستان. اما هیچ‌جا نشانه‌ای از بهار پیدا نمی‌کند. اما بالاخره جوانه‌ها شروع به سبز شدن می‌کنند و بهار سر و کله‌اش از راه پیدا می‌شود.
    (گروه سنی مخاطب این کتاب در شناسنامه آن "الف" و "ب" و "ج" درج شده)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    ماجرای احمد و نی‌نی کوچولو
    نویسنده: نیره توکلی
    ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
    سال نشر: 1401 (چاپ 10)
    قیمت: 45000 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-964-432-185-6
    امتیاز کتاب: (4.3 امتیاز با رای 3 نفر)
    پدر و مادر احمد به تازگی برای او خواهر کوچکی آورده‌اند. اما احمد خوشحال نیست. چون همه به سارا، خواهر کوچک او توجه می‌کنند و همه‌اش درباره او صحبت می‌کنند. مادر و پدر سعی می‌کنند که مرتب به احمد هم توجه کنند و با او وقت بگذرانند. اما احمد باز هم فکر می‌کند که همه به سارا بیشتر توجه می‌کنند.
    او فکر می‌کند که شاید علت توجه به سارا این است که او چهار دست و پا راه می‌رود و به جای صحبت کردن فقط صداهایی از خودش درمی‌آورد. پس او هم شروع می‌کند به چهار دست و پا راه رفتن و دیگر درست حرف نمی‌زند. اما برخلاف انتظارش می‌بیند که همه او را به خاطر این رفتار جدید سرزنش می‌کنند و باز هم کسی توجه‌اش به او جلب نمی‌شود …
    (گروه سنی مخاطب این کتاب در شناسنامه آن "الف" و "ب" درج شده)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    تپلی و تولد خواهر کوچولو (تپلی و تولد کپلی)
    نویسنده: گروهی از نویسندگان
    ترجمه: هستی سعادت
    ناشر: انتشارات فنی ایران
    سال نشر: 1400 (چاپ 6)
    قیمت: 29000 تومان
    تعداد صفحات: 16 صفحه
    شابک: 978-964-389-257-9
    برای تپلی و دوستش فینگیلی بزودی قرار است اتفاقی بیافتد. مادر هر دو بچه بزودی فرزند دیگری به دنیا می‌آورند. تپلی خیلی از این بابت هیجان‌زده است. فینگیلی هم همینطور. آنها به مادرهایشان برای آماده کردن اتاق بچه جدید کمک می‌کنند. سعی می‌کنند برای برادر و خواهری که در راه است اسم انتخاب کنند و دیوارهای اتاق را با نقاشی‌هایشان برای او پرمی‌کنند.
    اما وقتی برادر فینگیلی به دنیا می‌آید کار سخت می‌شود. فینگیلی برای تپلی تعریف می‌کند که برادرش فقط می‌خورد و می‌خوابد و گریه می‌کند و جایش را خیس می‌کند. او از این دلخور است که برادر کوچولویش همه وقت پدر و مادرش را گرفته است.
    اما پدر فینگیلی که این حرف‌ها را می‌شنود، برای بچه‌ها توضیح می‌دهد که بچه‌ها اول که به دنیا می‌آیند خیلی نیاز به مراقبت دارند اما بعد به مرور آنها هم مثل تپلی و فینگیلی بزرگ و قوی می‌شوند و می‌توانند خودشان کارهایشان را انجام بدهند.
    (گروه سنی مخاطب این کتاب در شناسنامه آن "ب" و "ج" درج شده)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    جولیوس، بهترین بچه‌ی دنیا
    نویسنده: کوین هنکس
    ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
    ناشر: آفرینگان
    سال نشر: 1393 (چاپ 1)
    قیمت: 7000 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-600-6753-50-8
    مامان لی‌لی پسر کوچولویی به دنیا آورده. لی‌لی سر در نمی‌آورد که این برادر کوچولوی شبیه میکروبش با آن چشم‌های ریز مگر چه چیزی دارد که بابا و مامان این‌قدر قربان‌صدقه‌اش می‌روند.
    یک روز، مامان به افتخار جولیوس مهمانی می‌دهد و همه‌ی فامیل را دعوت می‌کند. دخترعموی لی‌لی حرف‌های زشتی درباره‌ی جولیوس می‌زند. لی‌لی ناراحت می‌شود و تصمیم می‌گیرد درس خوبی به دختر عمویش بدهد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    (مخاطب کتاب در شناسنامه آن گروه سنی "الف" و "ب" ذکر شده است)

    چاپ کتاب تمام شده!

    آمد آمد به دنیا آمد
    نویسنده: سوسن طاقدیس (تصویرگر: راحله برخورداری)
    ناشر: محراب قلم
    سال نشر: 1400 (چاپ 1)
    قیمت: 20000 تومان
    تعداد صفحات: 12 صفحه
    شابک: 978-600-413-797-3

    شب بود. ماه از پنجره سرک کشیده بود، ولی نصفش پشت ابر بود. نه لی‌لی خواب بود، نه لالا.

    دوتایی کنار پنجره نشسته بودند و به پیله‌ای که روی گل‌های گلدانِ شمعدانی بود، خیره شده بودند که ...

    لی‌لی پرسید: "به دنیا آمد؟ ..."

    لالا گفت: "نه! ... نیامد!"

    خبر داری چه خبر شد؟ یک خبر مهم تویِ همین کتاب و قصه است. خودت بخوان تا بدانی! (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    (مخاطب کتاب گروه سنی "ب" و "ج" در نظر گرفته شده است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    فرزند دوم: پیامدها و راه‌حلها
    نویسنده: مگ زویبک
    ترجمه: جواد میدانی
    ناشر: صابرین
    سال نشر: 1401 (چاپ 21)
    قیمت: 140000 تومان
    تعداد صفحات: 152 صفحه
    شابک: 978-964-90074-2-7
    فرزند دوم چه تغییراتی در نحوه زندگی والدین بوجود می‌آورد؟ تاثیر نوزاد بر رفتار کودک اول چیست؟ طرز رفتار و برخورد بچه‌ها با یکدیگر چگونه باید باشد؟ این کتاب شما را با این مسائل آشنا و به پرسشهایتان در این باره پاسخ می‌دهد.
    بخش اول کتاب (فصل‌های 1 تا 25) شما را در برنامه‌ریزی تشکیل خانواده، حاملگی، زایمان دوم، استقبال از نوزاد دوم، چگونگی آماده‌سازی فرزند اول جهت پذیرش فرزند دوم، یاری می‌کند.
    بخش دوم به شما می‌آموزد، با رفتارتان پیوند و دوستی را بین فرزندان برقرار کنید، تا مراحل رشد و تکامل را بهتر پشت سر بگذارند و در زندگی موفق باشند. طرز رفتار و برخورد اعضای خانواده نسبت به یکدیگر و الگوبرداری کودکان از رفتار و برخورد والدین در استحکام یا تعدیل رابطه بین فرزندان از جمله مسایلی است که در این بخش به آن پرداخته شده است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    راهنمای بهبود روابط خواهر و برادرها
    نویسنده: پت اسپانگین، ویکتوریا ریچاردسون
    ترجمه: سارا رئیسی طوسی
    ناشر: صابرین
    سال نشر: 1402 (چاپ 8)
    قیمت: 165000 تومان
    تعداد صفحات: 175 صفحه
    شابک: 978-964-2785-02-5
    این کتاب به شما کمک می‌کند تا فراز و نشیب‌های رابطه منحصربه‌فرد خواهر و برادرها را درک کنید. برخی از موضوعات مورد بررسی عبارتند از: فاصله سنی فرزندان، شکایت بچه‌ها از بی‌عدالتی والدین، حسادت و رقابت، دعوا و درگیری، برقراری پیوند بین فرزندان و ...

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    مشاهده و انتخاب کتاب‌های فهرست در بخش مشترکین

    در این فهرست کتاب‌های زیر معرفی شده‌اند: ماجرای احمد و نی‌نی کوچولو (نیره توکلی)، خواهر کوچولوی فرانکلین (پالت بورژوا)، دایره‌المعارف کوچک من درباره‌ی نوزاد (اگنس واندویل)، من برادر بزرگ‌تر هستم (نورا گیدوس)، من خواهر بزرگ‌تر هستم (نورا گیدوس)، یه بچه‌ی دیگه؟ چه بامزه! (فانی جولی، رز کپدویلا)، تپلی و تولد خواهر کوچولو (تپلی و تولد کپلی) (گروهی از نویسندگان)، فرزند دوم: پیامدها و راه‌حلها (مگ زویبک)، راهنمای بهبود روابط خواهر و برادرها (پت اسپانگین، ویکتوریا ریچاردسون)، جولیوس، بهترین بچه‌ی دنیا (کوین هنکس)، خواهری برای خرگوش کوچولو (روترات سوزانه برنر)، یک برادر کوچولو برای نینا (کریستین نومان ویلمن)، برادر نمی‌خواهم! (آنت لنگن)، نوزاد جدید در راه است: راهنمایی برای خواهر و برادر بزرگتر (امیلی منندز آپونته)

    نظر بدهيد

    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است