ماجراهای سنجاب ترسو

    امتياز داده شده به اين مطلب:
    ( 0 نفر به اين مطلب امتياز داده است )

    اگر بخواهید مطابق "آئین‌نامه رده‌بندی کتاب‌های کودک و نوجوان" (اصلا همچین چیزی داریم؟!) رفتار کنید، مجموعه کتاب‌های "سنجاب ترسو" برای گروه سنی الف و ب، یعنی پیش از دبستان و سال‌های اول دبستان مناسب هستند. به این ترتیب کتاب‌ها را هم می‌توانید برای بچه‌های کوچک‌تر که هنوز در امر خواندن خیلی راه نیافتاده‌اند بخوانید و هم می‌توانید آنها را در اختیار بزرگترها (بچه‌های کلاس اول و دوم ابتدایی) بگذارید تا خودشان از کتاب‌ها لذت ببرند.

    اما من توصیه می‌کنم که کتاب‌ها را "به همراه" بچه‌ها، در هر سن و سالی، با همدیگر بخوانید. چون راستش را بخواهید سنجاب ترسو و ماجراهایش عالی هستند!

    بخش اعظم این "دوست‌داشتنی بودن" به نظرم بخاطر خود سنجاب است! قهرمان این مجموعه از کتاب‌ها، هم ترسو است هم بسیار مرتب و اهل برنامه‌ریزی. بنابراین هرکاری که می‌خواهد انجام بدهد، بخش زیادی از وقتش را صرف آماده کردن مقدمات و نقشه کشیدن برای همه‌ی وقایع خطرناک و ناگوار احتمالی می‌کند. البته اغلب هم بالاخره یک اتفاق "پیش‌بینی نشده" می‌افتد و ... خلاصه اینکه "سنجاب ترسو" قهرمان دوست‌داشتنی و "ملوسی" از آب درآمده که در یک چشم به هم زدن هم خواننده‌های کوچک و هم بزرگسالان را طرفدار خودش می‌کند.

    بخش اصلی هر داستان از طریق تصاویر کتاب تعریف می‌شود و به نظر من همین است که این کتاب‌ها را هم برای بچه‌ها و هم برای "آنها که کتاب را برای بچه‌ها می‌خوانند" (!!) جذاب می‌کند. بچه‌ها، مخصوصا آنها که خودشان دیگر خواندن را یاد گرفته‌اند، می‌توانند مدتها غرق در اجزای تصاویر کتاب بشوند و نکته‌ها و پیام‌هایی را که نویسنده/تصویرگر در هر تصویر گنجانده کشف کنند.

    "سنجاب ترسو" کتاب برجسته کودکان به انتخاب انجمن کتابخانه‌های آمریکا (ALA) و همچنین کتاب منتخب از سوی کتابخانه کودکان گیلد است و جایزه مرکز کتاب کودکان کانادا برای بهترین نویسنده و بهترین تصویرگر هم به آن تعلق گرفته.

    خلاصه اینکه از من به شما نصیحت خواندن ماجراهای سنجاب ترسو را از دست ندهید!

    سنجاب ترسو
    نویسنده: ملانی وات
    ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
    ناشر: آفرینگان
    سال نشر: 1399 (چاپ 3)
    قیمت: 12000 تومان
    تعداد صفحات: 42 صفحه
    شابک: 978-964-7694-84-1
    امتیاز کتاب: (3.3 امتیاز با رای 4 نفر)
    این اولین کتاب از مجموعه داستان‌های سنجاب ترسو است. در این کتاب نویسنده سنجاب ترسو را به بچه‌ها و دیگر خواننده‌هایش معرفی می‌کند. او برایمان تعریف می‌کند که قهرمان داستان در یک درخت فندق زندگی می‌کند و سال تا سال هم از آن درخت پایین نمی‌آید، چون می‌ترسد که با جانوران خطرناکی مثل عنکبوت‌های زهردار یا زنبورهای وحشی روبرو بشود. سنجاب ما برای آنکه با مشکلی مواجه نشود همیشه برای کارهایش برنامه‌ریزی می‌کند و جدول و نمودار می‌کشد. اما همیشه هم همه چیز مطابق برنامه‌های او پیش نمی‌رود.
    مثلا توی همین کتاب وقتی یکدفعه سر و کله‌ی یک زنبور وحشی در اطراف درخت فندق پیدا می‌شود سنجاب ترسو دستپاچه می‌شود و همه‌ی برنامه‌هایش برای مقابله با خطر به هم می‌ریزد ...

    چاپ کتاب تمام شده!

    سنجاب ترسو به ساحل می‌رود
    نویسنده: ملانی وات
    ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
    ناشر: آفرینگان
    سال نشر: 1399 (چاپ 3)
    قیمت: 12000 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-964-7694-86-5
    امتیاز کتاب: (4 امتیاز با رای 1 نفر)

    سنجاب ترسو هیچ‌وقت به کنار دریا نرفته. او بیش‌تر دوست دارد تنها توی خانه‌اش بماند، چون به نظرش درخت فندق او امن‌ترین جای دنیاست! و او اصلا دوست ندارد با رفتن به جاهای ناشناخته جانش را به خطر بیاندازد.

    او برای اینکه دلتنگ نشود در خانه‌اش برای خود یک ساحل دریای کوچک می‌سازد. اما ساحل او یک چیز کم دارد، آنهم صدای دریاست. بنابراین سنجاب تصمیم می‌گیرد تا یک گوش ماهی پیدا کند تا از طریق آن صدای دریا را هم به خانه خودش بیاورد.

    سنجاب ترسو برای پیدا کردن گوش ماهی مطابق معمول شروع به برنامه‌ریزی می‌کند. اما باز هم نقشه‌اش آنطور که دلش می‌خواهد جلو نمی‌رود و او ناگهان در یک ساحل واقعی و شلوغ در کنار دریا، میان یک عالمه آدم، سر درمی‌آورد ...

    (مخاطب کتاب گروه سنی ۴ تا ۷ سال در نظر گرفته شده است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    سنجاب ترسو از تاریکی می‌ترسد
    نویسنده: ملانی وات
    ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
    ناشر: آفرینگان
    سال نشر: 1399 (چاپ 3)
    قیمت: 12000 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-964-7694-87-2
    سنجاب ترسو هیچ‌وقت نمی‌خوابد! او بیش‌تر دوست دارد تمام شب را بیدار بماند چون می‌ترسد اگر بخوابد، خواب‌های ترسناک ببیند. او برای آنکه شب بیدار بماند نقشه می‌کشد و کارهای مختلفی انجام می‌دهد. اما وقتی جایی می‌خواند که ممکن است خواب‌هایش نیمه‌شب حقیقت پیدا کنند، حسابی نگران می‌شود.
    او شروع به برنامه‌ریزی می‌کند که در صورت حقیقت پیدا کردن هیولاهای ترسناکی که ممکن است در خواب ببیند، باید چکار کند. اما مطابق معمول اوضاع آنطور که نقشه کشیده پیش نمی‌رود و ... سنجاب ترسو خوابش می‌برد!

    چاپ کتاب تمام شده!

    سنجاب ترسو جشن تولد می‌گیرد
    نویسنده: ملانی وات
    ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
    ناشر: آفرینگان
    سال نشر: 1399 (چاپ 3)
    قیمت: 12000 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-964-7694-88-9

    سنجاب ترسو هیچ‌وقت جشن تولد بزرگی نگرفته. او بیش‌تر دوست دارد تنهایی بالای درختش بماند و برای خودش یک جشن بی‌سر و صدا بگیرد. او دلش نمی‌خواهد روی زمین جشن بگیرد و جانش را به خطر بیندازد.

    او شروع به برنامه‌ریزی می‌کند تا جشن تولدش را روی درخت فندق برگزار کند اما وقتی کارت تبریک دوستش بادی را دریافت می‌کند، فکر می‌کند که بی‌ادبی است اگر بادی را به جشن تولد دعوت نکند. از آنجا که بادی یک سگ است و نمی‌تواند روی درخت برود، سنجاب ترسو تصمیم می‌گیرد نقشه‌اش را عوض کند و جشن تولد را روی زمین برگزار کند. او دوباره همه‌ی نقشه‌هایش را عوض می‌کند تا جشن روی زمین برگزار بشود. اما وقتی همه چیز آماده می‌شود، سر و کله‌ی چند مهمان ناخوانده پیدا می‌شود و همه‌ی برنامه‌های سنجاب ترسو برای جشن تولدش به هم می‌ریزد.

    (مخاطب کتاب گروه سنی ۴ تا ۷ سال در نظر گرفته شده است)

    چاپ کتاب تمام شده!

    سنجاب ترسو دوست پیدا می‌کند
    نویسنده: ملانی وات
    ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
    ناشر: آفرینگان
    سال نشر: 1399 (چاپ 3)
    قیمت: 12000 تومان
    تعداد صفحات: 32 صفحه
    شابک: 978-964-7694-85-8
    امتیاز کتاب: (1 امتیاز با رای 2 نفر)

    در این کتاب می‌خوانیم که سنجاب ترسو هیچ دوستی ندارد. او دوست دارد تنها بماند و دلش نمی‌خواهد جانش را به خطر بیندازد و با موجودات خطرناک روبرو شود. اما او تنهایی هم حوصله‌اش سر می‌رود. بنابراین وقتی از بالای درخت فندق یک موجود کاملا بی‌خطر را روی زمین می‌بیند، فکر می‌کند که این حیوان می‌تواند بهترین دوست برای او باشد.

    سنجاب ترسو مطابق معمول برای دوست شدن با این حیوان بی‌خطر شروع می‌کند به برنامه‌ریزی و کشیدن نقشه. اما وقتی سر و کله‌ی یک سگ در اطراف درخت فندق پیدا می‌شود همه‌ی نقشه‌های سنجاب ترسو به هم می‌ریزد و داستان جور دیگری پیش می‌رود …

    (مخاطب کتاب گروه سنی ۴ تا ۷ سال در نظر گرفته شده است)

    چاپ کتاب تمام شده!

    سنجاب ترسو (مجموعه 5 جلدی)
    نویسنده: ملانی وات
    ناشر: آفرینگان
    سال نشر: 1397 (چاپ 2)
    قیمت: 25000 تومان
    تعداد صفحات: 170 صفحه
    داستان‌های سنجاب ترسو از پنج کتاب تشکیل شده‌اند. در صورتی که مایل به خرید یکجای همه کتاب‌های این مجموعه هستید می‌توانید با انتخاب این عنوان پنج کتاب زیر را یکجا دریافت نمایید:
    - سنجاب ترسو
    - سنجاب ترسو به ساحل می‌رود
    - سنجاب ترسو از تاریکی می‌ترسد
    - سنجاب ترسو جشن تولد می‌گیرد
    - سنجاب ترسو دوست پیدا می‌کند

    چاپ کتاب تمام شده!

    مشاهده و انتخاب کتاب‌های فهرست در بخش مشترکین

     

    نظر بدهيد

    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است