مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس

    امتياز داده شده به اين مطلب:
    ( 1 نفر به اين مطلب امتياز داده است )

    دو برادر و یک خواهر که پدر و مادرشان را از دست داده‌اند و هرکدام در زمینه‌ای هوش و استعداد قابل توجهی دارند و یک کنت بدجنس و حیله‌گر که همه کلک‌های قابل تصور را به کار می‌بندد تا بتواند بلایی سر بچه‌ها بیاورد و مال و اموالی را که بهشان ارث رسیده بالا بکشد. اگر بپرسید این سیزده جلد (الان حتما پیش خودتان می‌گویید "سیزده جلد را باید بخوانم؟!؟!") ماجرای چیست، داستان کلی این مجموعه‌ی پرطرفدار توی این دو سه خطی که برایتان آورده‌ام خلاصه می‌شود.

    واقعیت‌اش را بخواهید من خودم هم این سیزده جلد را نخوانده‌ام (از سر کنجکاوی فقط فرصت کرده‌ام تا کتاب‌های اول و دوم مجموعه را بخوانم!) اما با خواندن همین دو کتاب اول به نظرم رمز و راز محبوبیت "بچه‌های بدشانس" در آن همه "کلک‌های قابل تصور" که چند خط بالا برایتان نوشته‌ام پنهان شده! اینکه نویسنده‌ی این مجموعه، لمونی اسنیکت، موفق شده در فکر و خیالش آنقدر بلاهای آسمانی و زمینی بر سر قهرمان‌های داستان بیاورد که عقل جن هم به خیلی از آنها قد نمی‌دهد. او بچه‌ها را به یک کوهستان یخ‌زده می‌فرستد، آنها را در یک بیمارستان مخوف یا یک هتل اسرارآمیز به کار وادار می‌کند، این سه بچه یتیم بخت‌برگشته را در یک جزیره عجیب و غریب رها می‌کند و ... در هرکدام از این وضعیت‌ها هم تا دلتان بخواهد از زمین و آسمان برسرشان بلا نازل می‌کند. بگذریم که به هر حال در هر داستان هم بچه‌ها چه با شانس و اقبال و چه با هوش و ذکاوت خودشان بالاخره سر سلامت از این بلاها به در می‌برند و به سمت یک "بدشانسی دیگر" روانه می‌شوند.

    خلاصه اینکه همه کتاب‌ها را نخوانده‌ام (اعتراف به گناه!) ولی طرفداری بچه‌های ایران و جهان از این کتاب‌ها و قهرمانانش (که به پای طرفداری آنها از هری پاتر نمی‌رسد، اما درجه طرفداری از "بچه‌های بدشانس" توی همون دور و برهای هری پاتر و هرمیون دور می‌زند!) به هر شنونده و خواننده عاقلی ثابت می‌کند که این مجموعه کتاب‌ها خواندنی هستند. از قدیم و ندیم گفته‌اند: "تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها!"

     (اگر خواستید کتاب‌هایی از این مجموعه را تهیه کنید، خوشحال می‌شویم کمک‌تان کنیم. با خرید کتاب از جیره‌کتاب به ما کمک می‌کنید تا بتوانیم مطالب بیشتر و بهتری تهیه کنیم و فعالیت‌هایمان را گسترش بدهیم!)

    مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس (دوره کامل سیزده کتاب)
    نویسنده: لمونی اسنیکت
    ناشر: ماهی
    سال نشر: 1399 (چاپ 15)
    قیمت: 382000 تومان 345000 تومان
    تعداد صفحات: صفحه
    شابک: 964-93333-0-4
    امتیاز کتاب: (4.2 امتیاز با رای 11 نفر)
    با انتخاب این عنوان می‌توانید مجموعه سیزده جلد کامل "ماجراهای بچه‌های بدشانس" را بصورت یکجا و تخفیف از طریق جیره‌کتاب تهیه کنید.
    برای آشنایی با خلاصه داستان و دیگر جزئیات هر کتاب لطفا به اطلاعاتی که برای هر کتاب آورده‌ایم، مراجعه فرمایید.

    چاپ کتاب تمام شده!

    شروع ناگوار (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب اول)
    نویسنده: لمونی اسنیکت
    ترجمه: نسترن پاشایی
    ناشر: ماهی
    سال نشر: 1399 (چاپ 15)
    قیمت: 28000 تومان
    تعداد صفحات: 128 صفحه
    شابک: 978-964-93333-1-1
    امتیاز کتاب: (4.4 امتیاز با رای 14 نفر)
    خواننده‌ی عزیز
    متاسفم که باید بگویم کتابی که در دست دارید، بیش از حد ناخوشایند است. این کتاب سرگذشت غم‌انگیز سه بچه‌ی بسیار بدشانس است، که گرچه بچه‌هایی زیبا و باهوش هستند، اما زندگی‌شان پر از رنج و بدبختی است. از همان اولین صفحه‌ی کتاب که بچه‌ها کنار دریا هستند و خبری بد به آنها می‌رسد، بلا و مصیبت در هر گوشه‌ای در کمین آن‌هاست. شاید بشود گفت که آن‌ها آهنربای بدشانسی‌ها هستند.
    در همین کتاب کوتاه، این سه بچه با یک تبهکار حریص و نفرت‌انگیز، لباس‌های خارش‌آور، آتش‌سوزی مصیبت‌بار، نمایشی برای دزدیدن ثروت‌شان، و فرنی سرد برای صبحانه روبه‌رو می‌شوند ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "اگر دوست دارید داستان‌هایی را بخوانید که پایان خوشی دارند، بهتر است کتاب دیگری دست بگیرید. این کتاب، پایان خوشی که ندارد، هیچ، آغاز خوشی هم ندارد. وانگهی آن وسط‌ها هم ماجراهای چندان خوشی اتفاق نمی‌افتد. دلیلش هم این است که اصلا در زندگی سه بودلر نوجوان چیزهای شاد زیادی پیش نمی‌آید. ویولت، کلاوس و سانی بودلر، بچه‌های تیزهوش، جذاب و مبتکری بودند و صورت دلچسبی هم داشتند، اما تا بخواهید بدبیار بودند و بیشتر چیزهایی هم که به سرشان می‌آمد همه‌اش از بدبیاری و درماندگی بود. ببخشید که اینها را برایتان گفتم، چه می‌شود کرد، داستان بودلرها از این قرار است ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    سالن خزندگان (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب دوم)
    نویسنده: لمونی اسنیکت
    ترجمه: امیرمهدی حقیقت
    ناشر: نشر ماهی
    سال نشر: 1396 (چاپ 13)
    قیمت: 27000 تومان
    تعداد صفحات: 159 صفحه
    شابک: 978-964-93333-5-9
    امتیاز کتاب: (4.5 امتیاز با رای 2 نفر)
    ... در آغاز داستان این کتاب، بودلرهای یتیم پیش دایی سربه‌هوایشان و خزنده‌های دوست‌داشتنی‌اش مدتی به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند، اما شما نباید گول این آغاز خوش را بخورید. اگر کوچک‌ترین شناختی از این سه بچه‌ی بدشانس داشته باشید، حتما می‌دانید که خوشی‌های آنها هم آخر کار به بدبختی و مصیبت کشیده می‌شود.
    در واقع، در صفحات این کتاب، بودلرها با بویی وحشتناک، یک افعی مرگبار، چاقویی دراز و یک چراغ مطالعه‌ی برنجی سنگین مواجه می‌شوند، با یک ماشین تصادف می‌کنند، و با کسی که آرزو داشتند دیگر تا آخر عمر چشم‌شان به او نیفتد روبه‌رو می‌شوند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "جاده‌ای که از شهر خارج می‌شود و بندر هیزی را پشت سر می‌گذارد و به روستای تدیا می‌رسد، شاید بدترین جاده‌ی دنیا باشد، این جاده که اسمش لوزی لین است از وسط مزرعه‌هایی می‌گذرد که پر از علف‌های خاکستری است و تک و توک درخت‌های ژولیده پولیده‌ی آن، سیب‌های تلخی می‌دهند که فقط کافی‌ست آدم نگاه‌شان کند تا حالش به هم بخورد. لوزی لین از روی رودخانه‌ی گریم هم می‌گذرد؛ رودخانه‌ای که نه دهمش از گل پر شده است و ماهی‌های ترسناکی تویش شنا می‌کنند. این رودخانه دور تا دور یک کارخانه‌ی کنسرو ترب را گرفته. این است که تمام منطقه بوی بد و تند ترب می‌دهد. متاسفانه باید بگویم که داستان ما از همین جاده‌ی ناجور و چندش‌آور شروع می‌شود که بچه‌های یتیم خانواده‌ی بودلر دارند از آن می‌گذرند، و این را هم بگویم که از حالا به بعد، ماجرا همین‌طور بدتر و بدتر می‌شود ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    پنجره‌ی بزرگ (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب سوم)
    نویسنده: لمونی اسنیکت
    ترجمه: زهرا زرکش
    ناشر: ماهی
    سال نشر: 1399 (چاپ 11)
    قیمت: 38000 تومان
    تعداد صفحات: 182 صفحه
    شابک: 978-964-7948-14-2
    امتیاز کتاب: (4.4 امتیاز با رای 5 نفر)
    ویولت، کلاوس و سانی بودلر در این کتاب به دست عمه ژوزفین، یکی از فامیل‌های دورشان می‌روند تا با او زندگی کنند. عمه ژوزفین در زمان‌های قدیم زن شجاعی بوده اما بعد از حوادث عجیبی که به مرگ پدر و مادر بچه‌ها هم بی‌ارتباط نیست، اکنون از همه چیز وحشت دارد. ماجرا وقتی پیشرفته‌تر می‌شود که سر و کله‌ی کنت الاف دوباره پیدا می‌شود. او که با اسم جعلی جولیو شام به سراغ عمه ژوزفین آمده، مطابق معمول در فکر بالا کشیدن ارثیه‌ی بچه‌هاست و از همین‌جاست که بدشانسی‌های بچه‌های بودلر دوباره شروع می‌شود!
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "اگر شما چیز زیادی از بودلرهای یتیم نمی‌دانستید و آن‌ها را می‌دیدید که در اسکله‌ی داموکلس روی چمدان‌هایشان نشسته‌اند، لابد فکر می‌کردید آماده‌ی دست و پا کردن ماجرایی هیجان‌انگیز بودند. آخر، سه بچه همان لحظه از لنج مسافربری فیکل - که با آن از دریاچه‌ی لاکریموس گذشته بودند تا با عمه ژوزفین‌شان زندگی کنند - پیاده شده بودند، و بیش‌تر وقت‌ها، چنین اوضاع و احوالی، لحظات خوش هیجان‌انگیزی را به دنبال دارد.
    اما بی‌شک سخت در اشتباه‌اید؛ چون هر چند ویولت، کلاوس و سانی بودلر داشتند طعم ماجراهایی را می‌چشیدند که هم هیجان‌انگیز بود و هم به یادماندنی، ماجرای آن‌ها مثل شنیدن طالع‌تان یا مثل رفتن به مسابقات اسب‌سواری و کمنداندازی گاوچران‌ها، هیجان‌انگیز و به یادماندنی نبود؛ بلکه درست مثل این بود که نیمه‌شب لای بوته‌های تیغ‌دار علفزاری، گرگی دنبال‌تان کند، بدون این‌که کسی آن دور و برها باشد تا به دادتان برسد ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    کارگاه مصیبت‌بار (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب چهارم)
    نویسنده: لمونی اسنیکت
    ترجمه: زهرا زرکش
    ناشر: ماهی
    سال نشر: 1398 (چاپ 10)
    قیمت: 25000 تومان
    تعداد صفحات: 168 صفحه
    شابک: 978-964-9333-7-3
    امتیاز کتاب: (4 امتیاز با رای 2 نفر)
    ویولت، کلاوس و سانی بودلر در این داستان به پاتری‌ویل فرستاده می‌شوند تا در یک کارگاه چوب‌بری کار کنند و خیلی زود متوجه می‌شوند پشت هر یک از تخته‌چوب‌ها مصیبت و بدبختی مخفی شده است.
    متاسفم این را می‌گویم که تک‌تک صفحات این کتاب پر از ناخوشایندی‌هایی است مثل: یک دستگاه چنگک غول‌پیکر، خوراک بدمزه‌ی گوشت‌گاو، مردی که ابری از دود تمام سر و صورت‌اش را پوشانده، یک هیپنوتیسم‌گر، اتفاقات بدی که به آسیب‌دیدگی منتهی می‌شود و ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "در طول زندگی‌تان، یک روز - یعنی راست‌اش به همین زودی - می‌بینید دارید کتاب داستانی می‌خوانید که از همان جمله‌ی اول می‌توانید نوع آن را حدس بزنید. به‌عنوان مثال، کتابی که با این جمله شروع می‌شود: "یکی بود، یکی نبود. چند تا سنجاب کوچولوی ناقلا بودند که در یک درخت توخالی زندگی می‌کردند." احتمالا داستان پرماجرای چند تا حیوان سخنگوست که هزار جور بازیگوشی و ورجه‌ورجه می‌کنند. کتابی که با این جمله آغاز می‌شود: "امیلی نشست و زل زد به آن همه کیک شاتوتی که مادرش برای‌اش پخته بود؛ اما آن‌قدر حواسش به کلبه‌ی چوبی خودش و دوست‌هایش بود که حتی یک گاز هم نزد." لابد داستان دخترهای شاد و شنگولی است که حسابی بهشان خوش می‌گذرد. و کتابی که با این جمله شروع می‌شود: "گری، بوی چرم دستکش نوی بیسبال‌اش را می‌شنید و بی‌صبرانه منتظر بود که سر و کله‌ی صمیمی‌ترین دوست‌اش، لری پیدا شود." احتمالا داستان پسرهای عرق‌کرده‌ی ورزشکاری است که در مسابقه برنده می‌شوند و مدال می‌گیرند. خلاصه، این‌طوری آدم می‌داند کدام کتاب را بخواند و می‌تواند بقیه را کنار بگذارد. مثلا، شاید یکی از بازیگوشی و ورجه‌ورجه خوش‌اش بیاید، یکی از لحظاتی که بهش خوش بگذرد و یکی هم از جایزه و مدال.
    اما این کتاب با این جمله شروع می‌شود: "بودلرهای یتیم از پنجره‌ی کدر و پر لکه‌ی قطار به جنگل تاریک و غم‌انگیز فاینایت خیره شده بودند و از خودشان می‌پرسیدند هیچ‌وقت وضع زندگی‌شان بهتر خواهد شد؟" و از همین جمله باید حدس بزنید که داستان این کتاب با داستان گری و امیلی و سنجاب‌های کوچولوی ناقلا خیلی فرق می‌کند ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    مدرسه‌ی سختگیر (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب پنجم)
    نویسنده: لونی اسنیکت
    ترجمه: رضا دهقان
    ناشر: نشر ماهی
    سال نشر: 1398 (چاپ 10)
    قیمت: 30000 تومان
    تعداد صفحات: 187 صفحه
    شابک: 978-964-7948-54-8
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 2 نفر)
    ویولت، کلاوس و سانی بودلر، بچه‌هایی باهوش و مبتکر هستند و شما هم احتمالا توقع دارید که آنها در مدرسه شبانه‌روزی، کاملا موفق باشند؛ به هیچ وجه. مدرسه هم به برگی دیگر از بدبختی‌های بودلرها تبدیل شد.
    حقیقت باید گفته شود. در فصل‌های این کتاب دردناک، بچه‌ها با خرچنگ‌های تیزچنگال، تنبیه‌های سختگیرانه، قارچ‌های چکه‌کن، امتحان‌های جامع، کنسرت‌های ویولن، د.ر.د و سیستم اندازه‌گیری متریک روبه‌رو می‌شوند ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "اگر می‌خواستید به نچسب‌ترین آدم روی زمین یک مدال طلا بدهید، حتما باید آن‌ را به کارملیتا اسپاتس می‌دادید، و اگر هم نمی‌دادید مطمئن باشید که خودش یک جوری آن را از دست شما می‌قاپید. کارملیتا اسپاتس هم گستاخ بود، هم خشن و هم شرور. واقعا باعث شرمندگی من است که باید شما را با او آشنا کنم، چون به قدر کافی چیزهای غم‌انگیز و ناراحت‌کننده در این داستان هست، چه برسد به این‌که بخواهم چنین آدم ناخوشایندی را هم به شما معرفی کنم.
    خدا را شکر که قهرمانان این داستان بودلرهای یتیم هستند، نه کارملیتا اسپاتس بی‌ادب. اگر می‌خواستید به ویولت، کلاوس و سانی بودلر یک مدال طلا بدهید، باید به خاطر نجات یافتن‌شان از آن همه مصیبت و گرفتاری می‌دادید. "مصیبت" این‌جا یعنی "دردسر". آدم‌های کمی تو این دنیا هستند که چنین دردسرهای مشقت‌باری را که همه جا به دنبال این بچه‌هاست، تجربه کرده باشند. دردسرها از آن روزی شروع شد که بودلرها داشتند در ساحل خوش می‌گذراندند و ناگهان خبر کشته شدن پدر و مادرشان را در یک آتش‌سوزی وحشتناک شنیدند، و سپس برای زندگی، پیش یک قوم و خویش دور به نام کنت الاف فرستاده شدند ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    آسانسور قلابی (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب ششم)
    نویسنده: لمونی اسنیکت
    ترجمه: نسترن پاشایی
    ناشر: ماهی
    سال نشر: 1397 (چاپ 8)
    قیمت: 15000 تومان
    تعداد صفحات: 186 صفحه
    شابک: 978-964-7948-41-8
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 3 نفر)
    در این کتاب سرپرستی ویولت، کلاوس و سانی بودلر به یک زوج ثروتمند به نام آقای و خانم اسکوالر سپرده می‌شوند تا از آنها نگهداری کنند. اسکوالرها توی آپارتمان شیکی در طبقات بالایی یک آسمان‌خراش زندگی می‌کنند. همه چیز حکایت از این دارد که اینبار دیگر بچه‌های بودلر می‌توانند زندگی آرام و راحتی داشته باشند. اما اینها همه خیال باطل است! با پیدا شدن سر و کله‌ی آقای گونتر (که در حقیقت همان کنت الاف خودمان است که خودش را به عنوان همکار خانم اسکوالر جا زده) دوباره دردسرها و بدبیاری‌های بچه‌ها شروع می‌شود و ماجرا مطابق معمول داستان‌های قبلی با بدشانسی پشت بدشانسی ادامه پیدا می‌کند.
    داستان با این جملات آغاز می‌شود: "کتابی که همین حالا توی دو دستتان گرفته‌اید - با این فرض که این کتاب را در دست گرفته باشید و فقط هم دو دست داشته باشید - یکی از دو کتاب موجود در جهان است که فرق بین کلمه‌ی "عصبی" و "مضطرب" را به شما نشان می‌دهد. آن کتاب دیگر هم مسلما لغت‌نامه است که اگر من جای شما بودم، به جای این کتاب، آن را می‌خواندم.
    لغت‌نامه هم مثل این کتاب به شما نشان می‌دهد که لغت "عصبی" یعنی "نگران از چیزی". مثلا، اگر به عنوان دسر برایتان بستنی برگه‌ی آلو بیاورند، شاید حس کنید عصبی هستید، چون نگرانید که نکند مزه‌ی وحشتناکی داشته باشد؛ اما لغت "مضطرب" یعنی "دچار یک دلهره‌ی آزاردهنده" که شاید موقعی حسش کنید که برای دسر، یک تمساح زنده برایتان بیاورند، آن‌وقت دچار این دلهره‌ی آزاردهنده می‌شوید که آیا شما دسرتان را می‌خورید یا دسرتان شما را. اما برخلاف این کتاب، لغت‌نامه کلماتی هم دارد که فکر کردن به آن‌ها خیلی لذت‌بخش‌تر است ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    دهکده‌ی شوم (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب هفتم)
    نویسنده: لمونی اسنیکت
    ترجمه: رضا دهقان
    ناشر: ماهی
    سال نشر: 1396 (چاپ 8)
    قیمت: 14000 تومان
    تعداد صفحات: 194 صفحه
    شابک: 978-964-7948-74-6
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    ویولت، کلاوس و سانی بودلر در این کتاب به دهکده‌ای به نام V.F.D. می‌روند تا در آنجا زندگی کنند. اما در این روستای کوچک هم از دست کنت الاف راحتی ندارند. الاف که حالا با خانم اسکوالر (با او در کتاب قبلی این مجموعه، "آسانسور قلابی"، آشنا شده‌اید) همدست شده سر و کله‌اش در دهکده پیدا می‌شود. اهالی دهکده او را دستگیر، محاکمه و به مرگ محکوم می‌کنند اما بچه‌های بودلر متوجه می‌شوند کسی که دستگیر شده کنت الاف نیست و شخص بیگناهی دارد به جای او مجازات می‌شود ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "هر که باشید، هر کجا زندگی کنید، و هر چند نفر در تعقیب شما باشند، باز هم چیزهایی که نمی‌خوانید، اغلب به اندازه‌ی چیزهایی که می‌خوانید، اهمیت دارند. مثلا اگر قدم‌زنان در کوهستان مشغول خواندن یک کتاب جوک باشید و به همین دلیل تابلوی "مواظب پرتگاه باشید" را نخوانید، ممکن است ناگهان بفهمید که به جای زمین سفت و محکم زیر پایتان، دارید در هوا قدم می‌زنید. یا مثلا اگر دارید برای دوستانتان کیک می‌پزید و همزمان به‌جای خواندن کتاب آشپزی، در حال خواندن کتاب چگونه یک صندلی بسازم هستید، دسپخت نهایی شما به‌جای طعم وانیل و خامه، مزه‌ی میخ و چوب خواهد داد. و اگر به جای خواندن کتابی شادتر، این کتاب را می‌خوانید، قطعا به‌جای این‌که از شادی قهقهه بزنید، از شدت یاس و ناامیدی، آه و ناله سر خواهید داد ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    بیمارستان خطرناک (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب هشتم)
    نویسنده: لمونی اسنیکت
    ترجمه: محبوبه مهاجری
    ناشر: ماهی
    سال نشر: 1399 (چاپ 9)
    قیمت: 40000 تومان
    تعداد صفحات: 199 صفحه
    شابک: 978-964-7948-75-3
    بودارها در این کتاب سر از بیمارستانی در می‌آورند که معلوم می‌شود رئیس آن کنت الاف است. آنها بدون آنکه کسی متوجه شود شروع به کار در یکی از بخش‌های بیمارستان می‌کنند. اما خیلی زود شرارت‌های کنت الاف دوباره شروع می‌شود و بچه‌ها پشت سر هم دچار بدبیاری می‌شوند ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "دو علت می‌تواند وجود داشته باشد که یک نویسنده جمله‌اش را با یک "stop" تمام کند که با حرف بزرگ نوشته شده باشد، همان‌طور که روی تابلوی راهنمایی "ایست" می‌نویسند STOP. اول این‌که شاید او دارد یک تلگراف می‌نویسد STOP. تلگراف یک پیغام است که به صورت رمز در می‌آید تا از طریق سیم فرستاده شود STOP. در یک تلگراف لغت "stop" اگر با حروف بزرگ نوشته شود به معنی پایان یک جمله است STOP. دلیل دیگری که نویسنده ممکن است به خاطر آن در پایان جمله‌اش با حروف بزرگ بنویسد "stop" این است که به خوانندگانش هشدار دهد کتابی که دارند می‌خوانند آن‌قدر مصیبت‌بار است که بهتر است همین‌جا "ایست" کنند و ادامه ندهند STOP. برای مثال، همین کتابی که در دست‌تان است شرح بخش غم‌انگیزی از زندگی دردناک ویولت، کلاوس و سانی بودلر است و اگر عاقل باشید همین الان بدون اتلاف وقت، آن را می‌بندید، زیر بغلتان می‌زنید، از یک کوه بلند بالا می‌روید، و وقتی به قله رسیدید با تمام قدرت آن را ته دره پرتاب می‌کنید STOP. هیچ دلیل عاقلانه‌ای وجود ندارد که حتی یک کلمه‌ی دیگر از این کتاب را بخوانید، چون آن‌قدر بدشانسی و جنایت و اندوه در کمین بودلرهای یتیم نشسته، که با خواندن آن ممکن است به خیابان بدوید و سرتان را بکوبید به یک تابلوی "ایست" STOP ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    سیرک مرگبار (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب نهم)
    نویسنده: لمونی اسنیکت
    ترجمه: رضا دهقان
    ناشر: نشر ماهی
    سال نشر: 1400 (چاپ 9)
    قیمت: 48000 تومان
    تعداد صفحات: 209 صفحه
    شابک: 978-964-7948-81-4
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    ویولت، کلاوس و سانی بودلر هنگام فرار از "بیمارستان خطرناک" متوجه می‌شوند که کنت الاف برای پیدا کردن جای آنها همیشه از زنی به نام "مادام لولو" کمک می‌گیرد. آنها برای اینکه بفهمند چطور مادام لولو هر بار جای آنها را می‌داند به محل کار او می‌روند. مادام لولو در یک سیرک کار می‌کند. بنابراین وقتی بچه‌ها به آنجا می‌رسند خودشان را به ظاهری متفاوت درمی‌آورند و به عنوان بازیگر در سیرک مشغول به کار می‌شوند ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود"
    "وقتی کار روزانه‌ام تمام می‌شود و دفترچه‌ام را می‌بندم و خودکارم را قایم می‌کنم و کف قایقی را که کرایه کرده‌ام سوراخ می‌کنم تا کسی نتواند آن را پیدا کند، تنها کاری که می‌ماند این است که بنشینم و تا آخر شب با همین دوستان نجات یافته‌ی انگشت‌شمارم گپ بزنم. گاهی با هم درباره‌ی ادبیات صحبت می‌کنیم، گاهی درباره‌ی کسانی که برای نابودی ما تلاش می‌کنند، و گاهی درباره‌ی حیوانات ترسناک و خطرناکی که ممکن است دور و برمان کمین کرده باشند. بحث روی این موضوع آخر معمولا به این ‌جا می‌کشد که کدام بخش از بدن یک حیوان ترسناک و خطرناک، ترسناک‌تر و خطرناک‌تر است. چند نفر از دوستانم می‌گویند دندان، چون دندان‌های برنده‌ی یک حیوان ترسناک و خطرناک، بچه‌های آدمیزاد - و گاهی خود آدمیزاد - را تکه پاره می‌کند و استخوان‌هایش را با سر و صدای زیاد خرد می‌کند. چند نفر می‌گویند پنجه، چون پنجه‌های تیز یک حیوان ترسناک و خطرناک می‌تواند هر چیزی را لت و پار کند. چند نفر باقیمانده هم می‌گویند مو، چون موهای پرزدار یک حیوان ترسناک و خطرناک، ممکن است اشخاصی را که حساسیت دارند به عطسه بیندازد ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    آبشار یخ‌زده (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب دهم)
    نویسنده: لمونی اسنیکت
    ترجمه: رضا دهقان
    ناشر: ماهی
    سال نشر: 1399 (چاپ 9)
    قیمت: 45000 تومان
    تعداد صفحات: 237 صفحه
    شابک: 978-964-7948-88-3
    در این کتاب سه بودلر قهرمان از یکدیگر جدا می‌افتند. سانی در دست کنت الاف اسیر شده و مجبور است هر روز به غرغرهای او گوش بدهد و دستورهای ریز و درشت‌اش را اجرا کند. کنت الاف و همدستانش در یک کوهستان پنهان شده و به همین خاطر ویولت و کلاوس هم در آن منطقه شروع به جستجو می‌کنند تا بتوانند خواهرشان را از دست کنت الاف نجات بدهند ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "روزی یکی از آشنایان من شعری سرود به نام "راه کم‌رهگذر" و شرح مسافرتش از کوره راهی جنگلی را که گذر کمتر مسافری به آن می‌افتاد به زبان شعر نوشت. شاعر هنگام سفرش این نکته را فهمید که راه کم‌رهگذر جایی آرام و زیباست ولی زیادی کم‌رهگذر است و کم کم احساس دلشوره کرد، چون اگر در راه کم‌رهگذر اتفاقی می‌افتاد بقیه‌ی رهگذرها که در راه پررهگذر بودند صدای فریاد و درخواست کمک او را نمی‌شنیدند. شکی نیست که این شاعر الان زنده نیست.
    کاش این کتاب هم مثل آن شاعر مرحوم در راهی کم‌رهگذر گم و گور می‌شد، همان‌طور که خود داستان هم در راهی در کوهستان مورتمین آغاز می‌شود که کمتر رهگذری پایش به آن‌جا می‌رسد، و در آب‌های خروشان رود استریکن پایان می‌یابد که کمتر رهگذری حتی به آن نزدیک می‌شود. این کتاب، برخلاف کتاب‌هایی که مردم می‌خوانند تا سرگرم شوند و از ماجراهای آدم‌های شاد و حیوانات سخنگو لذت ببرند، چیزی جز چند ماجرای دردناک و مصیبت‌بار نیست و آدم‌هایی که از شدت بدشانسی در این ماجراها گرفتار می‌شوند، بیش از آن ناامید و وحشت‌زده هستند که بتوان آن‌ها را آدم‌هایی شاد دانست، و در مورد حیوانات هم ترجیح می‌دهم هیچ حرفی نزنم و درعوض دوباره آرزو کنم این کتاب در راهی کم‌رهگذر گم و گور شود تا به دست هیچ خواننده‌ی بدشانسی نرسد ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    غار غم‌انگیز (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب یازدهم)
    نویسنده: لمونی اسنیکت
    ترجمه: رضا دهقان
    ناشر: ماهی
    سال نشر: 1397 (چاپ 8)
    قیمت: 18000 تومان
    تعداد صفحات: 232 صفحه
    شابک: 978-964-7948-99-9
    در پایان کتاب دهم مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس، سه برادر و خواهر خانواده بودلر در حالی رها می‌شوند که با یک قایق کوچک در تلاطم آب‌های رود استریکن گیر افتاده‌اند. داستان کتاب یازدهم از همین نقطه ادامه پیدا می‌کند. در این داستان بچه‌ها برای خلاصی از آب‌های رود استریکن قدم به یک زیردریایی به نام کوییکگ می‌گذارند که تحت فرماندهی کاپیتان ویدرشینز هدایت می‌شود. در داخل زیردریایی آنها با فیونا، دختر خوانده کاپیتان هم آشنا می‌شوند. کاپیتان به بچه‌ها اعلام می‌کند که آنها به دنبال یک شکردان اسرارآمیز می‌گردند. کلاوس و فیونا متوجه می‌شوند که این شکردان در غاری قرار دارد که در آن قارچ‌هایی سمی می‌روید اما بچه‌ها پس از وارد شدن به غار با دردسرهای جدیدی روبرو می‌شوند ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "پس از پژوهش فراوان در مورد اقیانوس‌ها، تحقیق درباره‌ی باران و برف، و خیره شدن‌های طولانی به شیرهای آب، دانشمندان نظریه‌ای را در مورد توزیع آب در طبیعت ارائه کردند و نام آن را "چرخه‌ی آب" گذاشتند. چرخه‌ی آب شامل سه پدیده‌ی کلیدی است - تبخیر، بارش، جمع شدن - که یکی از یکی کسل‌کننده‌تر هستند.
    البته خواندن مطالبی درباره‌ی چیزهای کسل‌کننده هم کسل‌کننده است، اما خواندن چیزهایی که آدم را به خمیازه می‌اندازد، بهتر از خواندن چیزهایی است که آدم را به گریه‌های سیل‌آسا می‌اندازد و روبالشی و ملافه‌اش را لک می‌کند. داستان زندگی بودلرها هم مثل چرخه‌ی آب شامل سه پدیده‌ی کلیدی است، ولی توصیه می‌کنم به جای خواندن داستان غم‌انگیز آن‌ها، چیزی درباره‌ی چرخه‌ی آب گیر بیاورید و بخوانید ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    خطر ماقبل آخر (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب دوازدهم)
    نویسنده: لمونی اسنیکت
    ترجمه: رضا دهقان
    ناشر: نشر ماهی
    سال نشر: 1396 (چاپ 8)
    قیمت: 18000 تومان
    تعداد صفحات: 259 صفحه
    شابک: 978-964-9971-25-4
    بچه‌های خانواده بودلر در این داستان قدم به یک هتل می‌گذارند و در آن به عنوان پادو مشغول به کار می‌شوند. اما ماموریت اصلی اونها این است که از مسافرین هتل جاسوسی کنند و اطلاعات جمع کنند تا بتوانند اعضای گروه V.F.D. و همچنین دشمنان این گروه را در بین مسافرین هتل شناسایی کنند ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "بعضی‌ها می‌گویند دنیا شبیه برکه‌ای آرام است که هر وقت کسی کوچک‌ترین کاری انجام می‌دهد، مثل این است که سنگی را به داخل آن انداخته باشد، که باعث می‌شود موج‌های کوچکی روی سطح آن به‌وجود بیایند که به شکل دایره‌هایی آرام آرام در همه جای برکه پخش می‌شوند و به این ترتیب هر کار کوچکی همه‌ی دنیا را لااقل کمی تغییر می‌دهد. اگر این حرف درست باشد، کتابی که دارید می‌خوانید یکی از بهترین چیزها برای انداختن به داخل یک برکه است. با این کار، هم انسان‌ها را از یک داستان وحشتناک نجات می‌دهید، هم باعث پنهان شدن اسراری حیاتی در عمق یک برکه می‌شوید که کمتر کسی به ذهنش می‌رسد آنجا را جستجو کند، و هم موج‌هایی به‌وجود می‌آورید که شاید بتواند دنیا را تغییر دهد و کمی بهتر از این که هست بکند. داستان دردناک بودلرهای یتیم جایش در اعماق تیره‌ی برکه امن خواهد بود و شما هم با نخواندن این کتاب اندوهبار شادتر خواهید بود و در عوض می‌توانید به حباب‌هایی که پس از فر روفت کتاب در برکه به سطح آب می‌آید خیره شوید ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    پایان (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب سیزدهم)
    نویسنده: لمونی اسنیکت
    ترجمه: رضا دهقان
    ناشر: ماهی
    سال نشر: 1398 (چاپ 7)
    قیمت: 36000 تومان
    تعداد صفحات: 259 صفحه
    شابک: 978-964-9971-85-8
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    بچه‌ها به همراه کنت الاف هتل محل کار بچه‌ها در کتاب دوازدهم را در حالی ترک می‌کنند که هتل آتش گرفته و شعله‌ها در حال سوزاندن آن هستند. آنها با قایقی که برای فرار از هتل سوار آن شده‌اند به ساحل جزیره‌ای می‌رسند که مردمی اسرارآمیز در آن زندگی می‌کنند. در ساحل دختر کوچکی به نام جمعه به پیشواز آنها می‌آید. اما کنت الاف و جمعه با هم بگومگو می‌کنند و جمعه به او اجازه نمی‌دهد که قدم به جزیره بگذارد. به جایش او از بچه‌ها دعوت می‌کنند تا به همراه او به میان مردم‌اش بروند ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "اگر تا به حال پیاز پوست کنده باشید، می‌دانید که بعد از کندن لایه‌ی نازک اول یک لایه‌ی نازک دیگر ظاهر می‌شود، و بعد از کندن آن لایه یک لایه‌ی نازک دیگر، و بعد یک لایه‌ی نازک دیگر، و بعد یک لایه‌ی دیگر، و یک لایه‌ی دیگر، و یکی دیگر، و قبل از آن که متوجه شوید که چه کرده‌اید، صدها لایه‌ی پیاز روی میز آشپزخانه پخش و پلا و هزاران قطره اشک از چشمتان سرازیر شده، و تازه وقتی هم متوجه شوید، کلی به خودتان سرکوفت می‌زنید که چرا اصلا پوست کندن را شروع کردید و نگذاشتید پیازها توی همان قفسه‌های انباری بگندند و خودتان به کار و زندگی‌تان برسید، حتی اگر نتیجه‌اش این باشد که دیگر هیچ وقت طعم ناخوشایند و آزارنده‌ی این سبزی رازآمیز و شگفت‌انگیز را نچشید.
    از این جهت، زندگی بودلرهای یتیم مثل یک پیاز است، اگر شما اصرار داشته باشید تک تک لایه‌های نازک کاغذی مجموعه ماجراهای بدشانس را از سر تا ته بخوانید، تنها چیزی که نصیبتان می‌شود، 170 فصل بدبختی روی میز اتاقتان و هزاران هزار قطره اشک توی چشمتان است. حتی اگر دوازده جلد قبلی سرگذشت بودلرها را خوانده‌اید، هنوز خیلی دیر نشده که از پوست کندن این پیاز غول‌پیکر دست بکشید، و این کتاب را توی قفسه‌ی انباری بگذارید تا همانجا بپوسد، و در عوض بروید کتابی دیگر پیدا کنید که این‌قدر ناخوشایند و آزارنده نباشد ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    مشاهده و انتخاب کتاب‌های فهرست در بخش مشترکین

     

    در این صفحه کتاب‌های زیر معرفی شده‌اند:
    شروع ناگوار (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب اول) (لمونی اسنیکت)، سالن خزندگان (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب دوم) (لمونی اسنیکت)، پنجره‌ی بزرگ (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب سوم) (لمونی اسنیکت)، مدرسه‌ی سختگیر (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب پنجم) (لونی اسنیکت)، دهکده‌ی شوم (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب هفتم) (لمونی اسنیکت)، آسانسور قلابی (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب ششم) (لمونی اسنیکت)، بیمارستان خطرناک (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب هشتم) (لمونی اسنیکت)، کارگاه مصیبت‌بار (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب چهارم) (لمونی اسنیکت)، سیرک مرگبار (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب نهم) (لمونی اسنیکت)، آبشار یخ‌زده (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب دهم) (لمونی اسنیکت)، غار غم‌انگیز (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب یازدهم) (لمونی اسنیکت)، خطر ماقبل آخر (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب دوازدهم) (لمونی اسنیکت)، پایان (مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس - کتاب سیزدهم) (لمونی اسنیکت)، مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس (دوره کامل سیزده کتاب) (لمونی اسنیکت)

    نظر بدهيد

    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است