شناسنامه کتاب

    شاهین مالت (The Maltese Falcon)
    نویسنده: داشیل همت (Dashiell Hammett)
    ترجمه: پرویز نصیری
    ناشر: روزنه‌کار
    سال نشر: 1399 (چاپ 3)
    قیمت: 135000 تومان
    تعداد صفحات: 272 صفحه
    شابک: 978-964-6728-08-0
    تعداد کسانی که تاکنون کتاب را دریافت کرده‌اند: 3 نفر

    خانم واندرلی به سام اسپید، که یک کارآگاه خصوصی است، مراجعه می‌کند تا او را به همراه همکارش، مایلز آرچر، استخدام کند. خانم واندرلی می‌خواهد تا آنها مردی به نام فلوید ترازبی را تعقیب کنند. فلوید با خواهر کوچک خانم واندرلی فرار کرده و حالا خانم واندرلی می‌خواهد که آنها را پیدا کند. سام و همکارش کار پیشنهادی خانم واندرلی را می‌پذیرند چون پولش خوب است. اما سام از ابتدا احساس بدی نسبت به این پرونده دارد و احساس می‌کند خانم واندرلی برایشان دردسر درست خواهد کرد.

    در همان شب پذیرفتن پرونده، سام باخبر می‌شود که همکارش مایلز به قتل رسیده. مدت کوتاهی بعد از دریافت این خبر سام متوجه می‌شود که پلیس برای قتل همکارش به او مشکوک است و ...

    داستان با این جملات آغاز می‌شود:

    "چانه‌ی دراز و استخوانی ساموئل اسپید یک پیشرفتگی به شکل عدد 7 زیر 7 متحرک دهانش بود. پره‌های بینی به عقب انحنا داشت و به این ترتیب 7 کوچک دیگری درست می‌کرد. چشمان خاکستریش به زردی می‌زد. ابروهای کلفت از بالای بینی عقابی‌اش، با دو چین همسان، 7 متحرک دیگری را درست می‌کردند و موهای قهوه‌ای روشنش که از کنار شقیقه‌ها شروع می‌شد، در یک نقطه روی پیشانی به هم می‌رسید. شبیه یک شیطان بلوند دوست‌داشتنی بود.

    به افی پرین گفت: "چی شده عزیزم؟"

    افی، دختری دراز و آفتاب‌سوخته بود. لباس ابریشمی نازکی به رنگ قهوه‌ای روشن به تن داشت که در اثر رطوبت به تنش چسبیده بود. چهره‌ای پسرانه با چشمانی قهوه‌ای و بازیگوش داشت. در را پشت سرش بست، به آن تکیه داد و گفت: "یه خانم می‌خواد ببیندت. اسمش واندرلیه." ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

     

     

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است