شناسنامه کتاب

    غول مدفون (The Buried Giant)
    نویسنده: کازوئو ایشی‌گورو (Kazuo Ishiguro)
    ترجمه: امیرمهدی حقیقت
    ناشر: چشمه
    سال نشر: 1401 (چاپ 904)
    قیمت: 125000 تومان
    تعداد صفحات: 333 صفحه
    شابک: 978-600-229-606-1
    تعداد کسانی که تاکنون کتاب را دریافت کرده‌اند: 5 نفر
    امتیاز کتاب: (3 امتیاز با رای 1 نفر)
    دو قهرمان داستان، آکسل و بئاتریس، زوج کهن‌سالی هستند که برای یافتن پسر گم‌شده‌شان راهی سفر می‌شوند. این سفر در انگلستان باستان رخ می‌دهد، زمانی که ساکسون‌ها و بریتون‌ها پس از جنگی خانمان‌سوز در صلحی شکننده روزگار می‌گذرانند. صلحی که بر اثر فراموشی همه‌گیر ایجاد شده. فراموشی به شکل مه در کل سرزمین پخش شده، مهی که نتیجه‌ی نفس کوئریگ اژدهاست، و خاطره‌ی جنگ، عشق و نفرت، و خون‌خواهی را از یاد مردم برده. آکسل و بئاتریس در طول سفر با آدم‌های جدیدی رو‌‌به‌رو می‌شوند: یک جنگجوی جوان ساکسون که به دنبال عدالت است، پسری که زخمی اسرارآمیز بر بدن دارد و دنبال مادرش می‌گردد، سرگوین(تنها بازمانده‌ی شوالیه‌های آرتور افسانه‌ای) که سال‌هاست ماموریت دارد اژدها را بکشد و …
    غول مدفون همان رازی است که آرام آرام گشوده و به نتیجه‌ای نامنتظره ختم می‌شود. در آخر، هیبت غول به کل جلوی چشم‌مان قرار می‌گیرد، عظمتش را درک می‌کنیم، و می‌فهمیم اصلا برای چه در ابتدا دفن شده. شیوه‌ی بازگویی این راز اوج هنر ایشی‌گورو در خلق جهانی شناور است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "مدتی باید می‌گشتی تا به جاده‌ای پاکوب یا مرغزارهای ساکتی برسی که بعدها باعث شهرت انگلیس شدند. به جایش، تا چشم کار می‌کرد، زمین بایر و سوخته بود؛ گاه‌گاه جاده‌ای پر از قلوه‌سنگ یا خلنگزاری بی‌حاصل. راه‌هایی که رومی‌ها ساخته بودند تا آن موقع ویران شده بود و دار و درخت رویش روییده بود. مهی یخ‌زده روی رود و مرداب نشسته بود که به مذاق غول‌های بومی این زمین‌ها خوش می‌آمد. مردمی که آن دور و بر زندگی می‌کردند - آدم با خودش فکر می‌کند چطور کارشان به این گوشه‌های غم‌زده کشیده بود - قطعا از این موجودات می‌ترسیدند، جانورهایی که پشت مه پنهان می‌شدند و صدای نفس نفس زدن‌شان به گوش می‌رسید. اما حضورشان عادت شده بود ..." (نمونه متن مربوط به ترجمه منتشر شده توسط نشر میلکان است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

     

     

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است