شناسنامه کتاب

    محمد (ص) بر پایه کهن‌ترین منابع (Muhammad: His Life Based on the Earliest Sources)
    نویسنده: مارتین لینگز (Martin Lings Martin Lings)
    ترجمه: سعید تهرانی‌نسب
    ناشر: حکمت
    سال نشر: 1400 (چاپ 9)
    قیمت: 195000 تومان
    تعداد صفحات: 631 صفحه
    شابک: 978-964-244-031-3
    تعداد کسانی که تاکنون کتاب را دریافت کرده‌اند: 22 نفر
    "محمد برپایه کهن‌ترین منابع" در 85 فصل به شرح زندگی پیامبر اسلام می‌پردازد. کتاب نثری داستانی دارد، اما در عین حال ارائه تصویری جامع از جامعه و محیط اجتماعی زمان حیات پیامبر (مکه، مدینه، ...) از خصوصیات اصلی آن محسوب می‌شود.
    نویسنده علاوه بر پرداختن به جامعه عربستان در زمان حیات پیامبر، به شخصیت‌ها و افراد مختلفی که در طول زندگی از ایشان تاثیر پذیرفته‌اند نیز می‌پردازد. به همین خاطر کتاب را اثری پر از شخصیت‌های اصلی و فرعی دانسته‌اند که همین مساله دقت بیشتر در خواندن آن را طلب می‌کند.
    تاکید مارتین لینگز، نویسنده انگلیسی‌تبار کتاب که پس از تشرف به اسلام با نام "ابوبکر سراج‌الدین" نیز خوانده می‌شده، در این کتاب بیشتر بر زندگی رسول خدا (ص) بوده است تا معرفی پیام و حقیقت اسلام. به همین خاطر برخی ضمن تاکید بر جدایی‌ناپذیری زندگی و وجود پیامبر اسلام از پیام او، توجه به این ویژگی کتاب را برای خوانندگان ضروری می‌دانند.
    فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "کتاب پیدایش می‌گوید که ابراهیم فرزندی نداشت و امید آن را هم به دل راه نمی‌داد تا اینکه یک شب خداوند او را از چادرش به بیرون فراخواند و به او گفت: "اکنون به آسمان بنگر و ستارگان را بشمار، اگر توانی که بشماری"؛ سپس در حالی که ابراهیم به ستارگان چشم دوخته بود دوباره آن صدا را شنید که گفت: "ذریه تو نیز چنین خواهد بود".
    مدتها پیش ساره، همسر ابراهیم، از سن آبستنی گذشته و به این دلیل کنیز مصریش هاجر را به عنوان همسر دوم به ابراهیم بخشیده بود. اما پس از چندی، احساسات خاتون و کنیز نسبت به همدیگر تلخ شد و هاجر از خشم ساره گریخت و در اضطرار و درماندگی‌اش به درگاه خداوند ناله آورد و خداوند برای او فرشته‌ای با این پیام فرستاد: "ذریه‌ات را چنان فزونی خواهم بخشید که از کثرت به شمار نیاید". فرشته همچنین به هاجر گفت: "نیک بنگر، تو زاینده‌ای. پسری حمل خواهی کرد و نامش اسماعیل خواهی نهاد، زیرا پروردگارت درد دلت را شنیده است". هاجر نزد ابراهیم و ساره بازآمد و آنچه را فرشته گفته بود برای آنها باز گفت و وقتی پسر به دنیا آمد ابراهیم پسر را اسماعیل نام نها، یعنی خدا می‌شنود ..."

    اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا بیابید.

    چاپ کتاب تمام شده!

     

     

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است