شناسنامه کتاب

    همه چیز فرو می‌ریزد (Things Fall Apart)
    نویسنده: چی‌نوا آچه‌به (Chinua Achebe)
    ترجمه: گلریز صفویان
    ناشر: سروش
    سال نشر: 1397 (چاپ 3)
    قیمت: 10000 تومان
    تعداد صفحات: 240 صفحه
    شابک: 978-964-376-741-9
    تعداد کسانی که تاکنون کتاب را دریافت کرده‌اند: 25 نفر
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 4 نفر)
    ... همه چیز فرو می‌ریزد که اول بار در 1958 در انگلستان منتشر شد، اثری کلاسیک در ادبیات نو آفریقا محسوب می‌گردد و داستان مرد قدرتمندی است که ترس و خشونت بر سراسر زندگیش سایه افکنده. منتقدان این اثر را با تراژدیهای کلاسیک یونان مقایسه می‌کنند. این رمان به عنوان اثری اجتماعی که زندگی سنتی قبیله ایبو را در اولین برخورد با استعمار و مسیحیت در شروع قرن بیستم نشان می‌دهد، دارای اهمیت بسیاری است.
    داستان در قبیله ایبو می‌گذرد و زندگی این قبیله را قبل از ورود مبلغین مسیحی به وضوح بازسازی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه ورود "مرد سفید" منتهی به فرو ریختن سنتها و روشهای قدیم و در نهایت کل جامعه می‌شود. این کتاب در میان آثار معدودی که جامعه بدوی و فروپاشیده آفریقا را از درون شرح می‌دهند، جایگاهی ویژه دارد ... (برگرفته از مقدمه مترجم کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "اوکونکوو در سراسر نه دهکده و در ورای آن مشهور شده بود. شهرت او به دلیل موفقیتهای بزرگش بود. در هیجده سالگی با شکست دادن آمالینز "گربه"، افتخار به دهکده‌اش آورد. آمالینز کشتی‌گیر بزرگی بود که در طی هفت سال، از اوموفیا تا ام‌بینو، کسی نتوانسته بود او را شکست دهد. به او گربه می‌گفتند زیرا پشتش هرگز به زمین نرسیده بود. و این مردی بود که اوکونکوو او را شکست داد، در مسابقه‌ای که پیران دهکده همگی معتقد بودند بیرحمانه‌ترین مسابقه‌ای بود که از هنگام درگیری هفت شبانه روزه‌ی پایه‌گذار شهرشان با روحی وحشی برگزار شده بود ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

     

     

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است