شناسنامه کتاب

    باغ فراموش‌شده (The Forgotten Garden)
    نویسنده: کیت مورتون (Kate Morton)
    ترجمه: الگا کیایی
    ناشر: افق دور
    سال نشر: 1393 (چاپ 1)
    قیمت: 25000 تومان
    تعداد صفحات: 688 صفحه
    شابک: 978-600-6903-18-7
    تعداد کسانی که تاکنون کتاب را دریافت کرده‌اند: 2 نفر
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 3 نفر)
    سال 1913 دخترکی خردسال با یک چمدان و یک جلد کتاب، به تنهایی از کشتی‌ای که از انگلستان وارد استرالیا شده پیاده می‌شود. "نل" توسط یکی از کارمندان بندر پیدا می‌شود و نزد او بزرگ می‌شود. در سالروز تولد بیست و یک سالگی‌اش، همسرش حقیقت را به "نل" می‌گوید و او که به لحاظ روحی ضربه‌ی سنگینی خورده، دست به کار می‌شود تا هویت واقعی خود را پیدا کند ...(برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "مکانی که در آن‌جا خم شده و چمباتمه زده بود تاریک بود و دخترک همان کاری را می‌کرد که به او گفته شده بود. آن خانم گفته بود منتظر بماند. آن‌جا هنوز امن نبود و آن‌ها باید مثل موش‌های انباری ساکت بمانند. این یک بازی بود. درست مثل قایم‌باشک.
    دخترک از پشت بشکه‌های چوبی گوش فرا داد و همان‌طور که پاپا به او یاد داده بود در ذهنش مجسم کرد. مردان، دور و نزدیک. به گمانش این ملوان‌ها بودند که بر سر یکدیگر فریاد می‌زدند. صداهایی نخراشیده و بلند، پر از دریا و نمک آن. از دور صدای بوق باد کرده کشتی‌ها، به هم خوردن قوطی کنسروها، شلپ شلپ پاروها و از بالا، صدای قارقار مرغان دریایی که با بال‌های فراخ برای جذب نور خورشید پرواز می‌کردند شنیده می‌شد ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

     

     

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است