شناسنامه کتاب

    زندگی داستانی ای. جی. فیکری (The Storied Life of A. J. Fikry)
    نویسنده: گابریل زوین (Gabrielle Zevin)
    ترجمه: لیلا کرد
    ناشر: کوله‌پشتی
    سال نشر: 1402 (چاپ 6)
    قیمت: 165000 تومان
    تعداد صفحات: 255 صفحه
    شابک: 978-600-8211-37-2
    تعداد کسانی که تاکنون کتاب را دریافت کرده‌اند: 36 نفر
    امتیاز کتاب: (4.71 امتیاز با رای 7 نفر)
    زندگی ای. جی. فیکری به هیچ عنوان در حد و اندازه مورد انتظارش نیست. او تنها زندگی می‌کنه، فروش کتابفروشی‌اش بطور بی‌سابقه‌ای کم شده و از همه بدتر اینکه اخیرا مجموعه اشعار ادگار آلن‌پو، یکی از گرانقدرترین دارایی‌هایش، به سرقت رفته. در این حال و روز اما وقتی بسته‌ی اسرارآمیزی به کتابفروشی او می‌رسه، همه چیز تغییر می‌کنه و قهرمان داستان فرصت پیدا می‌کنه تا زندگی‌اش را از نو بسازه و دوباره به همه‌چیز با دیدی تازه نگاه کنه!
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "آملیا لومن در قایق، از هانیس تا جزیره‌ی آلیس، به ناخن‌هایش لاک زرد می‌زند، و در حالی که منتظر خشک شدن لاک است نگاهی سرسری به یادداشت‌های مسئول قبلی می‌اندازد. هاروی رودز در گزارشش نوشته است:
    "کتاب‌فروشی جزیره حدود سیصد و پنجاه هزار دلار فروش سالانه دارد. بخش عمده‌ی این فروش در ماه‌های فصل تابستان و مربوط به خرید افرادی است که تعطیلات خود را در جزیره می‌گذرانند. پنجاه و پنج متر مربع فضای فروش دارد. به‌جز صاحب کتاب‌فروشی، کارمند تمام‌وقت دیگری ندارد. بخش کتاب کودک بسیار کوچک است. بخش فروش آنلاین آن تازه راه افتاده است. فعالیت‌های اجتماعی ضعیفی دارد. به آثار ادبی توجه بیشتری می‌شود، که این برای ما خوب است. اما سلیقه‌ی آقای فیکری خیلی خاص است، و بدون نیک امید چندانی به فروش کتاب ندارد. از خوش‌شانسی او، کتاب‌فروشی تنها سرگرمی شهر است."
    آملیا خمیازه‌ای می‌کشد. کمی احساس گیجی و خماری می‌کند. با خود فکر می‌کند آیا یک کتاب‌فروشی کوچک با صاحبی مشکل‌پسند ارزش چنین سفر طولانی‌ای را دارد یا نه. وقتی که لاک ناخن‌هایش خشک شد، طبیعت سمج خوش‌بینش ظاهر می‌شود. البته که ارزشش را دارد! تخصص او کتاب‌فروشی‌های کوچک و افراد مشکل‌پسندی است که آنجا را اداره می‌کنند ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

     

     

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است