شناسنامه کتاب

    یکی درباره دیگری (برخوردهای تاریخی) (Hello Goodbye Hello: A Circle of 101 Remarkable Meetings)
    نویسنده: کریگ براون (Craig Brown)
    ترجمه: حسن کامشاد
    ناشر: نیلوفر
    سال نشر: 1392 (چاپ 1)
    قیمت: 12000 تومان
    تعداد صفحات: 234 صفحه
    شابک: 978-964-448-569-5
    تعداد کسانی که تاکنون کتاب را دریافت کرده‌اند: 18 نفر
    کتاب مجموعه‌ای است از شرح ملاقات چهره‌های معروف هنری، ادبی، سیاسی و ... با یکدیگر. نویسنده یک طنزنویس است بنابراین قطعات کتاب لحنی شوخ و شنگ دارند. با این حال مترجم کتاب و "دیگر منابع موثق" اشاره کرده‌اند که ین شرح ملاقات‌ها کاملا واقعی و مستند هستند و همگی آنها اتفاق افتاده‌اند!
    بعضی از شخصیت‌هایی که شرح ملاقاتهایشان را در این کتاب می‌خوانیم به این قرار هستند: مریلین مونرو و نیکیتا خروشچف، تئودور روزولت و اچ. جی. ولز، وینستون چرچیل و لارنس الیویئر، سالوادور دالی و زیگموند فروید و ...
    قطعه "مریلین مونرو برای نیکیتا خروشچف تنگ‌ترین لباسش را می‌پوشد" با این جملات آغاز می‌شود:
    "مریلین مونرو در خانه ویلایی‌اش در هتل بورلی هیلز خود را مهیای ملاقات نیکیتا خروشچف، نخست‌وزیر شوروی، می‌کند. ابتدا که او را دعوت کرده‌اند نام میهمان افتخاری به نظرش آشنا نرسید، و رغبت به رفتن نداشت. اما استودیوی فیلم‌برداری به او گفت که در روسیه امریکا یعنی دو چیز: کوکاکولا و مریلین مونرو. این را که شنید تغییر رای داد. لنا خدمتکارش به یاد می‌آورد "از شنیدن این حرف ذوق کرد". مریلین به دختر خدمتکار می‌گوید که استودیو از او خواسته تنگ‌ترین و سکسی‌ترین لباسش را بپوشد "شاید چون در روسیه سکس چندان وجود ندارد".
    تدارکات‌اش طولانی و مفصل است، از جمله یک ماساژ و یک آرایش مو و سپس مشاطه‌گری هنرمند. در نیمه کار، رییس فوکس قرن بیستم سر می‌رسد که اطمینان حاصل کند مریلین یکبار در عمرش سروقت بیاید. همان‌گونه که توافق شده، دختر خود را به زور و ضرب در لباس دکولته چسبانی جا می‌دهد ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

     

     

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است