کتاب‌های آبان 1396

    امتياز داده شده به اين مطلب:
    ( 0 نفر به اين مطلب امتياز داده است )

    اجازه بدهید فهرست این ماه را با معرفی کتاب "در برابر استبداد" شروع کنم. کتابی که وقتی می‌خریدمش تصورم از آن کتابی درباره استبدادهای قرن بیستم (بیشتر متمایل به "قفسه تاریخ") بود. از شما چه پنهان حتی وقتی متن پشت جلد کتاب را هم تایپ می‌کردم، نظر و تلفی‌ام درباره کتاب عوض نشد و اگر اوضاع به همان منوال پیش می‌رفت مطمئنا کتاب در اول فهرست قرار نمی‌گرفت.

    اما بعد نمی‌دانم چه شد که کتاب را باز کردم و همینطور سرسری شروع کردم به خواندن مقدمه مترجم. تازه آنجا بود که فهمیدم موضوع کتاب چیست و هیجان‌زده شدم. نگاهی به عنوان فصل‌های کتاب (هر فصل یک "درس" را توضیح می‌دهد) انداختم. "در اطاعت پیش‌دستی نکنید"، "از حکومت تک‌حزبی برحذر باشید"، "مسئولیت چهره‌ی جهان را برعهده بگیرید" و ... حالا به‌نظرم کتاب از آن متونی است که "هرکسی باید آن را بخواند!"

    در برابر استبداد: بیست درس قرن بیستم
    نویسنده: تیموتی اسنایدر
    ترجمه: بابک واحدی
    ناشر: گمان
    سال نشر: 1401 (چاپ 10)
    قیمت: 65000 تومان
    تعداد صفحات: 118 صفحه
    شابک: 978-600-7289-33-4
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 2 نفر)
    تاریخ اروپا شاهد سه لحظه‌ی دموکراتیک بزرگ بوده است: پس از جنگ جهانی اول در سال 1918، پس از جنگ جهانی دوم در سال 1945، و پس از پایان کمونیسم در سال 1989. بسیاری از دموکراسی‌هایی که در این سه مقطع زمانی برپا شدند به شکست و فروپاشی انجامیدند، آن‌هم در شرایطی که از بسیاری جهات شبیه به شرایط امروز ما بوده‌اند ... تاریخ قرن بیستم اروپا به ما می‌آموزد که چطور ممکن است جوامع درهم بشکنند، دموکراسی‌ها سقوط کنند، اخلاقیات فروبپاشد و مردمان عادی یکباره خودشان را اسلحه‌به‌دست بالای سر گورهای دسته‌جمعی بیابند. درکِ دلایلِ به وجود آمدن این شرایط برای امروز ما بسیار مفید خواهد بود. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    مقدمه‌ی مترجم کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "ماجرا از یک پستِ فیس‌بوک شروع شد؛ پست فیس‌بوکیِ تیموتی اسنایدر، مورخ بنام در حوزه‌ی تاریخ حکومت‌های جبار نازی و شوروی، که این‌بار نه به حاکمی اروپایی یا شرقی که به انتخابِ رئیس‌جمهوری جدید در قلب دنیای غرب واکنش نشان می‌داد. انتخاب دانلد ترامپ به ریاست جمهوریِ امریکا تیموتی اسنایدر را به واکنش واداشت تا در فیس‌بوک، همان بستری که به انتخاب ترامپ دیوانه کمک کرده بود، به او بتازد و سرنوشتی را هشدار دهد که امریکایی‌ها مدت‌ها بود خیال می‌کردند هرگز بر سرشان نخواهد آمد.
    تیموتی اسنایدر در این پست فیس‌بوک، که بعد بسط یافت و شد همین کتابی که در دست دارید، به هم‌وطنان امریکایی‌اش هشدار می‌دهد که "آمریکایی‌های امروز هیچ باهوش‌تر و خردمندتر از اروپاییانی نیستند که در قرن بیستم شاهد غلتیدن دموکراسی‌هایشان در دام فاشیسم، نازیسم یا کمونیسم بودند. مزیت ما در این است که شاید بتوانیم از تجربه‌ی آنان درس‌هایی بگیریم. و حالا وقت خوبی برای این کار است". و در ادامه دانش جامع و گسترده‌اش از تاریخ جهان و به‌ویژه تاریخِ استبداد را به کار می‌گیرد تا از تحولات قرن بیستم 20 درس تنظیم کند ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    خب، حالا که با غیرداستانی‌ها شروع کردیم اجازه بدهید با همین فرمان به پیش برویم. درباره کتاب بعدی باید عرض کنم که پنجمین یا ششمین کتابی است که در ماه‌های اخیر درباره کتاب و کتابخوانی و کتابفروشی منتشر شده است. یعنی اینکه این روزها انگار این کسب‌وکار کساد، دست‌کم مورد توجه مترجم‌ها و ناشران قرار گرفته و دارند چپ و راست درباره‌اش کتاب منتشر می‌کنند. خوشا به حال ما!

    اعترافات یک کتاب‌خوان معمولی
    نویسنده: آنه فدیمن
    ترجمه: محمد معماریان
    ناشر: ترجمان
    سال نشر: 1401 (چاپ 4)
    قیمت: 68000 تومان
    تعداد صفحات: 179 صفحه
    شابک: 978-600-8091-17-2
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    ... این کتاب روایتی صمیمی، طنزآمیز و موشکافانه از تجربیات زندگی با کتاب است. آنه فدیمن، یکی از نویسندگان و روزنامه‌نگاران معتبر معاصر، در این کتاب، یادداشت‌هایش درباره کتاب‌ها را با زندگی‌اش پیوند داده است و تصویری دوست‌داشتنی از زندگی با کتاب و آدم‌های کتاب‌باز در ذهن خواننده ترسیم می‌کند (برگرفته از "سخن ناشر" در ابتدای کتاب)
    اولین یادداشت کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "چند ماه پیش، من و شوهرم تصمیم گرفتیم کتاب‌هایمان را با هم یک‌کاسه کنیم. ما 10 سال است همدیگر را می‌شناسیم؛ شش سال نامزد بوده‌ایم و پنج سال است که رسما ازدواج کرده‌ایم. فنجان‌های قهوه‌خوری‌مان جفت نیستند، اما همزیسنی دوستانه‌ای دارند. پیراهن‌های همدیگر را می‌پوشیم و حتی اگر لازم باشد، جوراب‌های یکدیگر را. آلبوم‌های موسیقی‌مان از قدیم قاطی شده‌اند بی‌آنکه مشکلی پیش بیاید. مثلا آلبوم من از موتت‌های ژوسکن دپره کنار "بدترین‌های جفرسون ارپلین" آرمیده است که فکر می‌کنیم همدیگر را غنی‌تر می‌کنند. فقط کتابخانه‌هایمان از هم جدا مانده بودند؛ مال من در شمال اتاق زیرشیروانی و مال او در جنوب آن. خودمان هم قبول داشتیم که منطقی نیست رمان "بیلی باد" من ده ... دوازده متر با "موبی‌دیک" او فاصله داشته باشد ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    درباره "دنیایی که من می‌بینم" باید بگم که این جنبه "غیرفیزیکی" نابغه قرن بیستم همیشه برایم توجه‌برانگیز بوده. به دیگرانی که مثل من علاقمند و کنجکاو این وجه اجتماعی/فلسفی اینشتین هستند یادآوری می‌کنم که پیش از این کتاب دیگری با عنوان "چرا جنگ؟" را هم حضورتان معرفی کرده‌ایم.

    دنیایی که من می‌بینم
    نویسنده: آلبرت اینشتین
    ترجمه: نرگس سعیدی شاد
    ناشر: امیدانقلاب
    سال نشر: 1396 (چاپ 1)
    قیمت: 15000 تومان
    تعداد صفحات: 115 صفحه
    شابک: 978-600-6896-71-7
    کتاب مجموعه‌ای از یادداشت‌ها، متن سخنرانی‌ها و نامه‌های نوشته شده به قلم فیزیکدان مشهور قرن بیستم است که در سال 1949 توسط خود او به چاپ رسیده است. اینشتین در این نوشته‌ها نظرات خود را درباره معنای زندگی، اخلاق، علم، جامعه، دین و سیاست بیان کرده است.
    کتاب با یادداشتی با عنوان "معنای زندگی" با این جملات آغاز می‌شود:
    "معنی زندگی بشر چیست، یا به طور کلی معنای زندگی اجتماعی چیست؟ پاسخ دادن به این سوال غیرممکن به نظر می‌رسد اما با مقوله مذهب ممکن می‌شود. شاید شما بپرسید که آیا در پرسیدن این سوال، منطقی هست؟ پاسخ من این است: انسانی که زندگی خودش و دیگر موجودات را بی‌معنی می‌داند نه تنها مایه تاسف است، بلکه ارزش زندگی کردن را هم ندارد ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    کتاب بعدی را ماه گذشته دوستی خواستند و ما هم تهیه و برایشان ارسال کردیم. قبل از ارسال کتاب اما وقتی داشتم اطلاعات آن را در سیستم وارد می‌کردم، به اینجا رسیدم که نویسنده کتاب برای نوشتن آن با توماس ادیسون و الکساندر گراهام بل مصاحبه کرده است. پیش خودم گفتم: "چه باحال!" نمی‌دانم چرا فکر می‌کردم دوره و زمانه‌ی این اعجوبه‌ها عتیق‌تر از آن باشد که کسی به این چیزها (منظورم از "این چیزها" البته نوشتن کتاب برپایه تحقیق و مصاحبه است، نه "ثروتمند شدن"!) بیندیشد!.

    بیندیشید و ثروتمند شوید
    نویسنده: ناپلئون هیل
    ترجمه: مهدی قرچه‌داغی
    ناشر: شباهنگ
    سال نشر: 1401 (چاپ 27)
    قیمت: 125000 تومان
    تعداد صفحات: 248 صفحه
    شابک: 978-964-612-712-8
    امتیاز کتاب: (3 امتیاز با رای 2 نفر)
    کتاب اولین بار در سال 1937 منتشر شد و در حقیقت نتیجه تحقیقی بود که نویسنده از سوی اندرو کارنگی، ثروتمندترین فرد روی زمین در آن زمان، ماموریت یافته بود تا انجام دهد و طی آن "فلسفه موفقیت فردی" را مستند نماید. هیل، که در آن زمان روزنامه‌نگاری "یک‌لاقبا" بوده است، برای انجام این ماموریت با بیش از پانصد نفر از موفق‌ترین مردان زمان خود مصاحبه می‌کند. در میان مصاحبه‌شوندگان نام‌هایی چون هنری فورد، توماس ادیسون، الکساندر گراهام بل، جان د. راکفلر و ... هنوز هم برای ما شخصیت‌هایی مشهور و افسانه‌ای هستند. هیل سپس نتیجه تحقیق خود را در قالب 13 مرحله رسیدن به موفقیت در کتاب "بیندیشید و ثروتمند شوید" به همگان عرضه کرده است.

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    غیرداستانی‌های این ماه هنوز تمام نشده‌اند (ماشاالله!) اما بگذارید حالا بهر تنوع چند عنوان داستانی را هم مرور کنیم تا بعد دوباره به این مقوله برگردیم.

    "الاغ طلایی" در قرن دوم میلاد مسیح نوشته شده و به همین خاطر در جایگاه قدیمی‌ترین کتاب در فهرست "کتاب‌هایی که باید پیش از مرگ بخوانید" قرار گرفته است!

    الاغ طلایی
    نویسنده: آپولیوس
    ترجمه: عبدالحسین شریفیان
    ناشر: اساطیر
    سال نشر: 1393 (چاپ 2)
    قیمت: 18000 تومان
    تعداد صفحات: 320 صفحه
    شابک: 978-964-331-045-5
    کتاب داستان جوانی است که در جامعه رم وارد اجتماع می‌شود و می‌خواهد که از جایی آغازد اما از آنجایی که جامعه خود فاسد شده است و از درون دارد می‌پوسد و همه فکر و ذکرها متوجه مادیت (زر، زمین، ماده، مادینگی و نرینگی) و غرایز حیوانی شده است جوان هم به آن سمت می‌رود و جز ماده و مادینگی چیزی نمی‌بیند و تا بدانجا پیش می‌رود که کالبد انسانی را از دست می‌دهد و به الاغ تبدیل می‌شود اما شعور و قوه دراکه‌اش محفوظ می‌ماند و درین مسخ و تبدیل کالبد به اوج حضیض می‌رسد و ژرفای تباهی و فساد خود و جامعه رم و اشرافیت آن را می‌بیند و با تمامی ذرات وجود حس می‌کند ... (برگرفته از سخن ناشر در ابتدای کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "ای خواننده، در این قصه میلتوسی قصه‌ها و حکایات گوناگون و رنگارنگی به هم بافته‌ام و می‌خواهم گوش‌هایتان را با یک رشته نقالی‌ها و روایت‌های نجواگونه بنوازم، البته مشروط بر این که نخواهید از دیدن و توجه نشان دادن به این کاغذ مصری که توسط قلمی هوشیار و موی‌شکاف ساخته شده از نی‌های کنار رودخانه نیل رقم خورده است صرف‌نظر کنید. در این داستان حکایت می‌شود که شکل و شمایل و ثروت و دارایی‌های مردم هیات و صورتی دگرگونه می‌یافتند و پس از آن با پیچش و چرخش دوباره سرنوشت همان هیات پیشین‌شان را بازمی‌یافتند. اینها را بخوانید و شگفتی کنید؛ ولی نخست عزم جزم کرده‌ام به پرسش‌هایتان پاسخ گویم: این مرد کیست؟ ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    "حافظ ناشنیده پند" را مهرماه 85 برای جیره‌کتابی‌ها ارسال کرده بودیم. پیش از آنکه اصلا این سنت انتشار فهرست‌های ماهانه باب شود. ماه گذشته به بهانه‌ای سراغ کتاب را گرفتم و متوجه شدم که در طول این 11 سال بی‌سروصدا به چاپ چهاردهم رسیده. فکر کردم بد نیست دوباره یادش کنم و نام و نشانش را اینجا بیاورم.

    حافظ ناشنیده پند (برگی چند از دفتر خاطرات محمد گلندام)
    نویسنده: ایرج پزشکزاد
    ناشر: قطره
    سال نشر: 1402 (چاپ 19)
    قیمت: 150000 تومان
    تعداد صفحات: 280 صفحه
    شابک: 964-341-374-8
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    حکایتی داستانی از دوره‌ای از زندگانی حافظ شیرازی، شاعر نامدار ایران.
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "این آخرین روزهای بهار سال 755 هجری، در زندگی من، محمد گلندام، روزهائی به یاد ماندنی است. بعد از هفته‌ها تشویش و اضطراب مداوم، می‌توانم نفسی به‌راحتی بکشم. زیرا خطری که در پی پیشامدی، جان عزیزترین دوست و خویشاوندم، شمس‌الدین محمد، را تهدید می‌کرد، موقتا از وجود گرامی او دور شده است. هرچند در این ایام، وضع فارس ما تیره‌تر و بی‌ثبات‌تر از آن است که بتوان به‌تامینی درازمدت امید بست، همین رفع خطر آنی را غنیمت می‌شمارم و به درگاه قادر متعال شکر می‌گزارم.
    من از مدت‌ها پیش، در این اندیشه بوده‌ام که شرح احوال شمس‌الدین محمد حافظ را - که به‌نظرم نه تنها بزرگ‌ترین شاعر، که انسان برگزیده تمام قرون و اعصار تا این زمان است و خداوند سعادت نزدیکی و دوستی او را به من عطا فرموده - بنویسم ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    اجازه بدهید اینجا یک اعترافی بکنم. من تا به حال یک قسمت از سریال پرطرفدار "بازی تاج و تخت" را هم ندیده‌ام! (یعنی می‌گویید ندیده یکجور گارد منفی بهش دارم!) شاید برای همین است که سال‌ها آمده‌اند و رفته‌اند و به صرافت معرفی مجموعه کتاب‌هایی که این سریال برپایه داستان‌های آن شکل گرفته، نیافتاده‌ام. اما خب شهرت و اسم و رسم بالاخره کار خودش را می‌کند. وقتی می‌بینی هفته‌ای چند نفر سراغ این کتابها را ازت می‌گیرند، دیگر از رو می‌روی و تسلیم می‌شوی. پدرکشتگی که نداریم، خب طرفدارهایش زیاد هستند دیگر.

    بازی تاج و تخت (مجموعه نغمه آتش و یخ - کتاب اول - جلد 1)
    نویسنده: جرج آر. آر. مارتین
    ترجمه: رویا خادم‌الرضا
    ناشر: ویدا
    سال نشر: 1399 (چاپ 18)
    قیمت: 252000 تومان
    تعداد صفحات: 420 صفحه
    شابک: 978-964-6807-81-5
    امتیاز کتاب: (3 امتیاز با رای 1 نفر)
    کتاب اول از مجموعه‌ای مشتمل بر 7 کتاب با عنوان "نغمه آتش و یخ" (A Song of Ice and Fire). ناشر ایرانی این کتاب اول را در سه مجلد به فارسی منتشر کرده. کتاب حاضر جلد اول این مجموعه سه جلدی است.
    استارک‌ها بر سرزمین زمستانی حکم می‌رانند، جایی که خلق و خوی مردمانش همچون طبیعت سرد و خشک است. صدافت و درستکاری پیشه آنهاست. بازی تاج و تخت داستان جوانمردی و درستکاری همین مردمان است، آنجا که چشمان تنگ بین دشمنان زیرنظرشان دارد و …
    کتاب در حقیقت سه داستان را بصورت موازی روایت می‌کند. داستان نخست و اصلی نبرد بر سر تخت آهنین است که در وستروس و در سرزمین پادشاهان رخ می‌دهد. پس از مرگ شاه رابرت باراتئون، پسرش جوفری با حمایت مادرش ملکه سرسی، بر تخت می‌نشیند اما ادارد استارک که دوست، وزیر و مشاور اول پادشاه است درمی‌یابد که او و خواهر و برادرش فرزندان راستین رابرت نیستند و …
    داستان دوم در شمال وستروس رخ می‌دهد، جایی که دیواری بسیار بزرگ و کهن از یخ قلمرو انسان‌ها را از موجودات از ما بهتران جدا می‌کند و برادران قسم‌خورده نایت‌واچ تمام عمر خود را صرف مراقبت و محافظت از آن می‌کنند و …
    داستان سوم هم در آن‌سوی دریا، از ماجراهای دنریز تارگارین، آخرین بازمانده خاندان بزرگ تارگارین که پادشاهان پیشین وستروس بوده‌اند حکایت دارد و …
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "گرد با اصرار گفت: "باید برگردیم. همه وحشی‌ها مرده‌ن."
    سر ویمر رویس لبخندزنان پرسید: "از مرگ می‌ترسی، گرد؟"
    گرد در دام نیفتاد. او سالخورده بود، پنجاه سالی داشت و پادشاهی‌های زیادی دیده بود. گفت: "مرگ، مرگه دیگه، ما کاری به کارش نداریم."
    رویس به آرامی پرسید: "حالا واقعا مرده‌ن؟ مدرک هم داریم؟"
    گرد گفت: "ویل اونا رو دیده. اگه اون می‌گه مرده‌ن، من یکی که باور می‌کنم."
    ویل به خوبی می‌دانست دیر یا زود پایش را به میان خواهند کشید، فقط آرزو می‌کرد کاش این دیرتر اتفاق می‌افتاد. او خودش را وارد ماجرا کرد و گفت: "مادرم گفته بود مرده‌ها آواز نمی‌خونن!"
    رویس پاسخ داد: "پرستار منم همین رو گفته بود، ویل. هیچ‌وقت حرف‌هایی رو که از یه زن شنیدی، باور نکن. از مرگ هم می‌شه خیلی چیزها یاد گرفت." آهنگ صدایش در فضای گرگ‌ومیش جنگل پیچید ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    این چهارمین کتاب از آثار پلیسی نویسنده فقید آلمانی است که به فارسی منتشر می‌شود. "آقا کمال" ترک‌تبار است و همین اصل‌ونصب باعث شده تا من هرکتابی که از ماجراهای او منتشر می‌شود، سرضرب بخرم.

    قسمت آقا کمال
    نویسنده: یاکوب آرژونی
    ترجمه: ناصر زاهدی
    ناشر: جهان کتاب
    سال نشر: 1396 (چاپ 1)
    قیمت: 65000 تومان
    تعداد صفحات: 0 صفحه
    شابک: 978-600-6732-86-2
    داستان با لطف و خدمتی به یک دوست آغاز می‌شود و به یکی از بزرگ‌ترین نبردهای باندهای تبهکار در فرانکفورت می‌انجامد. نبردی که تاکنون در شهرهای بزرگ آلمان دیده نشده است. کمال کابانکایا بار دیگر سرگرم پرونده‌ای شده و در حال تحقیق و جست‌وجوست؛ اما او در پی یک قاتل نیست، بلکه در پی نام و هویت دو قربانی است.
    کتاب داستان برنده‌های یک جنگ بی‌دلیل و باندهای سازمان‌یافته جنایتکار است؛ داستانی از بلاهت ملی‌گرایی افراطی و جنون جنگ در یوگسلاوی؛ داستانی درباره میهن و زادگاه به هر دو مفهوم خوب و بسیار زشت آن. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "من و اسلیبولسکی در گنجه خالی ظروف رستورانی برزیلی، در حاشیه ناحیه راه‌آهن فرانکفورت، چپیده بودیم و منتظر باج‌گیرها بودیم.
    گنجه یک متر و بیست سانت پهنا و هفتاد سانت عمق داشت. نه به خاطر من و نه به خاطر اسلیبولسکی کارخانجات تولید لباس‌های سایز بزرگ باید نگرانی می‌داشت. تازه ما جلیقه ضدگلوله نیز پوشیده بودیم و تصمیم داشتیم اگر اوضاع خیلی جدی می‌شد، از سلاح کمری و تفنگ نیز استفاده کنیم. به شرطی که پای خودمان را هدف نگیریم یا سر همدیگر را به باد ندهیم. پیش خودم مجسم می‌کردم که چگونه باج‌گیرها وارد رستوران می‌شوند، از گوشه‌ای صدای ناله می‌شنوند، در گنجه را باز می‌کنند و دو تا خل و چل را می‌بینند که درون آن چپیده‌اند و دست‌وپا می‌زنند ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    کتاب بعدی را در میان جستجوهای کاربران جیره‌کتاب پیدا کردم (بله! جستجوهای ناموفق روی سایت هم خیلی از اوقات ما را به نام و نشان کتاب‌هایی که ندیده‌ایم و نخوانده‌ایم می‌رساند). "کوله‌پشتی" و "آموت" انگار برای چاپ کردن کتاب‌های "بست‌سلرز" با هم مسابقه گذاشته‌اند. این یکی هم جزو کتاب‌هایی است که در زمان چاپ خودش بسیار مورد توجه خوانندگان در ایالات متحده قرار گرفته و موفق شده تا به فهرست بهترین کتاب‌های سال 2014 وب سایت آمازون راه پیدا کند.

    تمام آنچه که هرگز به تو نگفتم
    نویسنده: سلست ان جی
    ترجمه: مرضیه خسروی
    ناشر: کوله‌پشتی
    سال نشر: 1402 (چاپ 17)
    قیمت: 180000 تومان
    تعداد صفحات: 287 صفحه
    شابک: 978-600-7624-66-5
    امتیاز کتاب: (4.5 امتیاز با رای 2 نفر)
    در سوم می سال 1977 لیدیا لی، فرزند وسط خانواده لی، گم می‌شود. چند روز بعد جسد بی‌جان او را از دریاچه نزدیک شهر بیرون می‌کشند. پدر و مادر لیدیا از مرگ او وحشت‌زده هستند. آنها در حین تحقیقات پلیس درباره مرگ دخترشان متوجه می‌شوند که او آنطور که تصور می‌کردند در مدرسه دختر محبوب و شادی نبوده و برعکس بچه تنهایی بوده که هیچ دوستی نداشته و نمره‌هایش هم پیش از حادثه شدیدا افت کرده بودند.
    مرگ فرزند باعث می‌شود تا والدین لیدیا به مرور زندگی خود بپردازند و به رازهایی که این خانواده آمریکایی-چینی سالها در مخفی کردن آن تلاش کرده‌اند، نگاهی دوباره بیاندازند ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "لیدیا مرده؛ اما هنوز کسی نمی‌داند. شش‌ونیم صبح روز سوم ماه مه 1977 است و هیچ‌کس از این واقعیت ساده و بی‌ضرر خبر ندارد؛ لیدیا برای صبحانه دیر کرده است. مادرش کنار کاسه کورنفلکس او، یک مداد تیز و تکالیف فیزیکش - شش مسئله که کنارشان تیک کوچکی زده - را جا داده است. پدرش در حال رانندگی به سمت محل کارش، مشغول پیدا کردن کانال رادیویی WXKP، بهترین شبکه خبری شمال غربی اوهایوست که به دلیل حرکت ماشین خش‌خش آزاردهنده‌ای دارد. برادرش که هنوز کاملا از بند خواب رها نشده، روی پله‌ها خمیازه می‌کشد. و خواهر لیدیا روی صندلی‌اش در گوشه‌ی آشپزخانه قوز کرده و با چشمانی ورقلمبیده به کورنفلکس‌هایش خیره شده، دانه دانه‌شان را می‌گیرد و می‌مکد و منتظر است سر و کله لیدیا پیدا شود. و اوست که دست آخر می‌گوید: "لیدیا امروز خیلی دیر کرده." ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    نگاهی به نظرهای ثبت شده برای "بابا گوریو" انداختم. آنجا یکی گله کرده بود که با نثر کتاب ارتباط برقرار نمی‌کند. دوستانی که با ترجمه فارسی "بابا گوریو" این مشکل را دارند، احتمالا نباید سراغ "زنبق دره" هم بروند. از همین یک پاراگراف و اندی که از ابتدای کتاب آورده‌ام هم معلوم است که نثر داستان با انشای امروز ما متفاوت است. اما خب هنگام خواندن داستانی که حدود 200 سال پیش نوشته شده، اگر به "نثر امروزی" برگردانده شده باشد، آدم احساس می‌کند یکجای کار می‌لنگد. بنابراین شاید باید همین برگردان آقای اعتمادزاده را بدست بگیریم و تلاش کنیم با آن ارتباط برقرار کنیم (البته کمی پایمردی می‌خواهد، می‌دانم!)

    زنبق دره
    نویسنده: اونوره دوبالزاک
    ترجمه: م.ا. به‌آذین
    ناشر: فردوس
    سال نشر: 1399 (چاپ 7)
    قیمت: 140000 تومان
    تعداد صفحات: 381 صفحه
    شابک: 964-320-253-4
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    ... یک دوران کودکی خالی از مهر مادری، زناشویی با مردی در هم شکسته و نیمه دیوانه، رنج پرستاری از فرزندانی نزار و پیوسته بیمار، این همه خانم دومورسوف را آماده آن ساخته است که با همه شورِ روحِ مهربان و دوشیزه‌وار خود در عشق نوجوانی به نام فلیکس دوواندنس که او نیز در خانواده خویش از هرگونه محبتی محروم مانده است چنگ بیاندازد. در واقع، این کشش و این احتیاج محبت از هر دو جانب به یک اندازه است. از این رو بر خود این دو جان آرزومند، گوئی جنبه اضطراری دارد؛ ولی نمی‌تواند و نباید موجب کامیابی گردد. خانم دومورسوف، نه به علت پروا از قضاوت مردم و اجتماع و یا پای‌بندی به وظایف زناشوئی، بلکه بر اثر اعتقاد مذهبی و گرایش عرفانی روح پاک‌اندیش خویش مجال هیچ‌گونه نوازشی به خود یا به دلداده خویش نمی‌دهد ... (برگرفته از گفتار مترجم در ابتدای کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "به خانم کنتس ناتالی دومانرویل
    "خواهشت را برآورده می‌کنم. امتیاز زنی که عشق ما به وی بیش از محبت او به ماست در آن است که همواره قواعد عقل سلیم را از یاد ما می‌برد. برای آنکه چینی بر پیشانی‌تان نقش نبندد، برای آنکه حالت قهرآلود لبان شما که به کمترین امتناعی غمگین می‌شود محو گردد، ما مردان مسافات را به طرز معجزه‌آسائی در می‌نوردیم، خون خود را ایثار می‌کنیم، آینده را به مصرف می‌رسانیم. امروز گذشته مرا خواسته‌ای، اینک گذشته من. همین‌قدر، ناتالی، دانسته باش، برای اطاعت فرمان تو ناچار شدم اکراه خود را که تاکنون دست نخورده مانده بود زیر پا بگذارم. آخر، چرا باید به خیال‌پردازیهای ناگهانی و مدیدی که گاه در میان خوشی بر من چیره می‌گردد بدگمان باشی؟ این خشم دل‌انگیز تو، ای محبوب دل، به بهانه یک دم خاموشی برای چیست؟ مگر نمی‌توانستی جنبه‌های ناساز خوی مرا به بازی بگیری، بی‌آنکه علل آن را بخواهی؟ ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    خب، رسیدیم به قلعه مالویل. راستش کتاب را بخاطر مترجمش خریدم. اما اگر از ابتدا می‌دانستم که جایش در "قفسه علمی‌تخیلی" است مطمئنا خیلی پیشتر از اینها به سراغش می‌رفتم.

    قلعه مالویل
    نویسنده: روبر مرل
    ترجمه: محمد قاضی
    ناشر: علمی و فرهنگی
    سال نشر: 1399 (چاپ 7)
    قیمت: 49000 تومان
    تعداد صفحات: 616 صفحه
    شابک: 978-600-121-724-1
    داستان در سال‌های پایانی قرن بیستم در ناحیه‌ای روستایی در فرانسه می‌گذرد. راوی داستان، امانوئل، مدیر سابق مدرسه، حالا یک مزرعه‌دار و زمین‌دار است. او همچنین صاحب مهم‌ترین جاذبه توریستی روستا یعنی قلعه مالویل هم هست. امانوئل در روستا مورد احترام اهالی و شخصیتی است که به سیاستمداری و "ریش‌سفیدی" معروف است.
    روزی که او و دوستانش برای بازدید از سرداب زیرزمینی قلعه مالویل به آنجا رفته‌اند، حمله‌ای اتمی اتفاق می‌افتد و همه‌جا با خاک یکسان می‌شود. بازماندگان حالا با مدیریت امانوئل دوباره شروع به ساختن سرزمین خود می‌کنند. اما بزرگترین مشکل نه ویرانی‌های بوجود آمده از انفجار اتمی بلکه جوانه‌های خودرایی و دیکتاتوری است که دوباره پس از مدتی در جامعه کوچک بازماندگان جوانه می‌زند.
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "در دانشسرای مقدماتی استادی داشتیم که عاشق قطعه "مادلن" در کتاب پروست بود. من به راهنمایی او آن اثر مشهور را با تحسین و اعجاب تمام مطالعه کرده‌ام، اما امروز وقتی پس از مدت‌ها دوباره به آن مراجعه می‌کنم می‌بینم که آن نوشته شیرین به نظرم بسیار خشک و تصنعی می‌آید. آری من خوب می‌دانم که چه بسا طعم یک خوراکی یا یک نغمه موسیقی خاطره لحظه‌ای از گذشته را به‌طرزی بسیار زنده به ذهن شما باز می‌گرداند، ولی این فقط برای چند ثانیه است: جرقه کوتاهی می‌زند، باز پرده می‌افتد و زمان حال لامروت همچنان رودرو است. وای اگر بازیافتن تمامی گذشته در یک تکه نان شیرینی وارته در جوشانده‌ای حقیقت می‌داشت چقدر لذت‌بخش بود! ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    "ماشین زمان"، "تغییر دادن تاریخ"، ... اینها کلیدواژه‌های محبوبی هستند. راستش هرچه فکر می‌کنم یادم نمی‌آید کتاب بعدی را چطور پیدا کردم. اما خب مطمئنا همین کلیدواژه‌ها بوده‌اند که باعث شده‌اند کتاب را بخرم.

    مردی که خودش را تا کرد
    نویسنده: دیوید جرولد
    ترجمه: رضا اسکندری آذر
    ناشر: هیرمند
    سال نشر: 1396 (چاپ 1)
    قیمت: 14000 تومان
    تعداد صفحات: 174 صفحه
    شابک: 978-964-408-438-6
    دن زمانی که یک ماشین زمان بهش ارث می‌رسه متوجه میشه که چه قدرتی در اختیار داره. او حالا می‌تونه هرطور که دلش می‌خواد مسیر تاریخ را عوض کنه! او می‌تونه جلوی تروریست‌ها را بگیره، مانع سوءقصدها و ترورهای سیاسی بشه و یا به روش‌هایی (که شاید چندان هم اخلاقی نباشند!) به سرعت پول دربیاره و هروقت از نتیجه کارش راضی نبود می‌تونه دوباره برگرده و اوضاع را یکجور دیگری سر و سامان بده. اما دن خیلی زود میفهمه که قدرت او و ماشینی که در اختیار داره محدود است و نیروهایی در دنیا وجود دارند که بسیار از او قدرتمندتر هستند ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "درون جعبه یک کمربند بود، و یک دفتر خاطرات.
    ظاهرش افتضاح بود. پوستش آویزان و پر از چین و چروک شده بود. رنگ رخسارش به خاکستری می‌زد، از لاغری مثل نی‌قلیان شده و قوز کرده بود. انگار یک‌شبه ده سال پیرتر شده باشد، یا حتی بیست سال. آخرین باری که دیده بودمش، تقریبا هم‌قد بودیم، اما حالا می‌دیدم که از او بلندترم.
    گفتم: "عمو جیم! حالتون خوبه؟" دستم را پس زد و گفت: "من خوبم، دنی. فقط یه کم خسته‌م، همین." و بعد وارد آپارتمانم شد. راه‌رفتنش دیگر شباهتی به راه‌رفتن نداشت، بیشتر مثل "لخ‌لخ" بود. با آهی خودش را روی کاناپه انداخت.
    "چیزی می‌خواین براتون بیارم؟"
    سری به مخالفت جنباند: "نه، اون‌قدرا وقت ندارم. یه کار خیلی مهم داریم که باید بهش برسیم. ببینم، تو چند سالته، پسر؟" و بادقت به من خیره شد ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    شش داستان که بالاخره با هم ارتباط پیدا می‌کنند، در نهصد و پنجاه صفحه، به قیمت هفتاد هزار تومان، ترجمه اثر دیگری از نویسنده کتاب "اطلس ابر" که بنا بر توضیحات داده شده با همان سبک پرشاخ و برگ نوشته شده.

    ساعت‌های استخوانی
    نویسنده: دیوید میچل
    ترجمه: نادر قبله‌ای
    ناشر: کتابسرای تندیس
    سال نشر: 1396 (چاپ 1)
    قیمت: 70000 تومان 59500 تومان
    تعداد صفحات: 943 صفحه
    شابک: 978-600-182-259-9
    کتاب شش قصه مختلف را از زبان 5 شخصیت مختلف روایت می‌کند. وجه مشترک این قصه‌ها دختری به نام هالی سایکس است که هریک از قصه‌ها در دوره‌ای از زندگی او اتفاق می‌افتند. هالی قدرت روحی ناشناخته‌ای دارد و صداهایی مرموز حقایقی ناشناخته را در گوش او زمزمه می‌کنند. او بدون آنکه خودش بداند در میانه جنگی میانه دو فرقه از موجودات جاویدان گرفتار است و …
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "پرده‌های اتاق‌خوابم را کنار می‌زنم، و آنجا آسمان تشنه و رودخانه پهناور پر از کشتی و قایق و این چیزهاست، ولی من همین حالا هم به چشم‌های شکلاتی وینی، به شامپویی که از کمر وینی سرمی‌خورد، به دانه‌های عرق روی شانه‌های وینی، و به خنده شیطنت‌آمیز وینی فکر می‌کنم، و می‌خواهم دیوانه شوم و خدای من، آرزو می‌کنم کاش توی خانه وینی در خیابان پیکاک بیدار می‌شدم، نه توی اتاق‌خواب مزخرف خودم. دیشب، واژه‌ها خودبه‌خود جاری شدند، "خدای من، واقعا دوستت دارم، وین"، و وینی ابری از دود سیگارش را بیرون داد و با صدایی شبیه شاهزاده چارلز، گفت: "باید بگویم هر آدمی وحشتناک دوست دارد وقتش را با تو بگذراند، هالی سایکس" ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    شاهزاده‌ای از زمین
    نویسنده: مایک رسنیک
    ترجمه: الهام حق‌پرست، پیمان صارمی
    ناشر: کتابسرای تندیس
    سال نشر: 1396 (چاپ 1)
    قیمت: 36000 تومان
    تعداد صفحات: 480 صفحه
    شابک: 978-600-182-284-1
    مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه به انتخاب خود نویسنده
    داستان "شرط ایمان" با این جملات آغاز می‌شود:
    "اولین باری که او را دیدم، کف بخش پشتی کلیسا را جارو می‌کرد. زیر پرتو نوری که از پنجره‌ی بالای سرش به داخل می‌تابید، ایستاده بود و پوست فلزی و براقش می‌درخشید.
    در حالی که از راهرو می‌گذشتم تا به دفتر کارم بروم، گفت: "صبح به خیر، قربان."
    جواب دادم: "صبح به خیر. تو جدید هستی، درسته؟ فکر نمی‌کنم قبلا دیده باشمت."
    "تازه امروز صبح رسیدم، قربان."
    "مگه هربی چه مشکلی داشتم؟"
    "نمی‌تونم بگم، قربان."
    گفتم: "اوه، بسیار خوب، اسمی هم داری؟"
    "جکسون، قربان"
    "جکسونِ خالی؟"
    "جکسون 389 وی 22 ام 7. اگر این‌طور ترجیح می‌دید، قربان." ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    کتابفروش/ناشر هم‌محل ما ماه گذشته علاوه بر "ساعت‌های استخوانی" دو کتاب هم از "مایک رسنیک" منتشر کرد که انگار "سای‌فای‌نویس" است و البته من تابه‌حال نامش را نشنیده بودم! جای خوشحالی است که در این ماه‌ها و سال‌های اخیر بازار کتابهای علمی‌تخیلی دارد رونقی نسبی می‌گیرد.

    ماناموکی: افسانه‌ای از یک سرزمین آرمانی
    نویسنده: مایک رسنیک
    ترجمه: الهام حق‌پرست، پیمان صارمی
    ناشر: کتابسرای تندیس
    سال نشر: 1396 (چاپ 1)
    قیمت: 90000 تومان
    تعداد صفحات: 352 صفحه
    شابک: 978-600-182-266-7
    قرن بیست و دوم است است و در سرزمین آفریقایی کنیا شهرهای بزرگ و پرجمعیت، دامنه‌ی کوه مقدس کیرینیاگا را فرا گرفته‌اند و از حیوانات چیزی جز خاطره‌ای دور باقی نمانده. اما کوریبا، موندوموگوی قبیله (ساحره و در عین حال حکیم قبیله) می‌داند که مردمش قرن‌ها پیش به شکلی متفاوت زندگی می‌کردند. او تصمیم به تشکیل جامعه‌ای آرمانی می‌گیرد؛ اما نه در زمین بلکه در سیاره‌ای شبیه‌سازی شده که نامش را با الهام از کوه مقدس، کیرینیاگا نهاده.
    ماناموکی موفق‌ترین اثر رسنیک تا به امروز است. افسانه‌ی جامعه‌ی آرمانی او، کتابیست که خواندنش هر طرفدار علمی‌تخیلی را به وجد می‌آورد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "انگای خالق همه‌چیز است. او شیر، فیل، دشت وسیع، کوه‌های بلند کیکویو، ماسایی و واکامبا را خلق کرده است.
    این فقط برای پدر پدرم و پدر پدرش قابل‌درک بود که انگای قدرت مطلق است؛ تا اینکه اروپایی‌ها آمدند. تمام حیوانات را کشتند؛ دشت را پر از کارخانجات و کوه‌ها را پر از شهرهایشان کردند؛ ماسایی‌ها و واکامباها را جزء مردم خودشان کردند و در نهایت روزی رسید که تنها چیزی که از مخلوقات انگای باقی ماند، کیکویوها بودند.
    کیکویوها معتقد بودند که انگای در نبرد آخرش مقابل خدای اروپاییان مبارزه کرده است ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    جستجوی ما برای پیدا کردن کتاب‌هایی که بشود به "پزشکان" هدیه داد و موضوع‌شان کار و بار و زندگی آنها باشد، همچنان ادامه دارد. ماه گذشته "پزشک پرواز" را برای تکمیل کردن همین مجموعه خریدم.

    پزشک پرواز
    نویسنده: فاطمه دهقان نیری
    ناشر: سوره مهر
    سال نشر: 1396 (چاپ 1)
    قیمت: 15000 تومان
    تعداد صفحات: 178 صفحه
    شابک: 978-600-03-0696-0
    خاطرات دکتر محمدتقی خرسندی که در آن از دوران کودکی و نوجوانی این پزشک متولد آشتیان، دوران تحصیل، رویدادهای دفاع مقدس و اتفاقات پس از پایان جنگ سخن رفته است.
    فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "امروز که شصت‌وپنج‌ساله‌ام، وقتی روی پاهای خسته‌ام از اتاق عمل بیرون می‌آیم و بعد از ساعت‌ها کار منتظرم به اتاقم برسم و به پشتی صندلی‌ام تکیه بدهم، گذر عمر را خوب درک می‌کنم.
    توی اتاقم در صندلی فرو می‌روم و با خود می‌گویم: کاش پاهایم مثل گذشته توان داشت، و کاش انرژی و نیروی گذشته را داشتم تا تمام‌وقت در اختیار بیماران باشم و رنج و درد را از تن خسته و رنجور انسان‌های بیشتری بردارم؛ آرزویی که در تمام این سال‌ها مرا در خستگی‌ها و ناملایمات سر پا نگه داشته و نگذاشته یک لحظه در کاری که بدان عشق می‌ورزم - یعنی درمان هر چه سریع‌تر بیمارانم - تردید کنم ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    نمی‌دانم پس از "تغییر دکوراسیون" بخش مشترکین وب سایت، متوجه بخش "قفسه‌های کتاب" در این فضای جدید شده‌اید یا نه. از وقتی ساز و کار قفسه‌بندی کتاب‌ها را آنجا راه انداخته‌ایم، هنگام کتاب خریدن ناخودآگاه به این قفسه‌ها هم فکر می‌کنم و مثلا وقتی به کتابفروشی می‌روم به خودم می‌گویم "خوب است امروز برای فلان قفسه هم کتابی بخرم!" یکی از قفسه‌هایی که این روزها خیلی چشمم به دنبال کتاب‌های مناسب برای قرار گرفتن در آن است، قفسه‌ای است که اسمش را گذاشته‌ایم "کسب و کار و مدیریت". هنوز نمی‌دانم این قفسه چقدر طرفدار خواهد داشت. اما در طول سال‌ها خیلی از اوقات مشترکین سراغ کتاب‌هایی با این موضوع را از ما می‌گرفتند و جیره‌کتاب هم هیچوقت پیشنهاد‌های متنوع و گسترده‌ای برای علاقمندان به این مقوله در اختیار نداشت. امیدوارم طی چند ماه آینده بتوانم کتاب‌هایی برای قرار گرفتن در این قفسه تهیه کنم و به این ترتیب شوق خواندن را در علاقمندان به این موضوع برانگیزم.

    تفکر طراحی: راهنمای کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک
    نویسنده: بورلی رودکین اینگل
    ترجمه: امید خیاط، روح‌الله قادری
    ناشر: روزنه
    سال نشر: 1399 (چاپ 1)
    قیمت: 125000 تومان
    تعداد صفحات: 164 صفحه
    شابک: 978-964-334-702-4
    امتیاز کتاب: (3 امتیاز با رای 1 نفر)
    نویسنده کتاب "طراحی" را به عنوان روش و متدولوژی معرفی می‌کند که تاکنون در فرآیندهای مختلف از آن استفاده شده. در این کتاب نویسنده تلاش می‌کند تا کاربرد این روش را (که از نظر او با پنج گام: درک، تعریف، ایده‌پردازی، نمونه‌ی اولیه و آزمایش شناخته می‌شود) برای کسب‌وکارها، خصوصا کسب‌وکارهای کوچک که از نعمت دپارتمان‌های عریض و طویل و بودجه‌های آنچنانی محروم هستند، تشریح کند.

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    پرسش‌های بزرگ: درآمدی مختصر به فلسفه
    نویسنده: رابرت سی. سالمن
    ترجمه: مریم گلاب‌بخش، زهره خانی
    ناشر: نشر شور
    سال نشر: 1393 (چاپ 1)
    قیمت: 28900 تومان
    تعداد صفحات: 447 صفحه
    شابک: 978-600-90674-2-8
    کتاب در موطن نویسنده، متنی است درسی برای آموزش مبانی فلسفه به دانشجویان. البته خواندن آن برای کلیه علاقمندان به فلسفه (که لزوما دانشجو و محکوم به "پاس کردن" این درس نیستند) یا کسانی که علاقمند به سردرآوردن از این "موضوع مرموز" هستند نیز راهگشا خواهد بود.
    فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "فلسفه تماما درباره باورها و نگرش‌های ما درباره خودمان و جهان است. بنابراین فلسفه‌ورزیدن در وهله اول عبارت است از بیان آنچه باورداریم و آنچه بدان ایمان داریم، بیانی که تا حد ممکن واضح و متقاعدکننده باشد. اما، این بدین معنا نیست که اعلام تبعیت شخص از افکار پرطمطراق، یا چه‌بسا کلام یا "مکتبی" تاثیرگذار تماما فلسفه‌ورزیدن است. فلسفه بسط این افکار و تلاش برای دستیابی بدانها با همه استلزامات و پیچیدگی‌هایشان است. فلسفه تلاش برای درک روابط آن افکار و مقایسه آنها با نظرگاه‌های دیگر انسان‌ها - از جمله عبارات سنتی فلاسفه بزرگ - است ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    قدرت مثبت‌اندیشی
    نویسنده: نورمن وینسنت پیل
    ترجمه: اسماعیل حسینی
    ناشر: ثالث
    سال نشر: 1397 (چاپ 3)
    قیمت: 28000 تومان
    تعداد صفحات: 352 صفحه
    شابک: 978-964-380-268-4
    در این کتاب با ارائه دستورالعمل‌ها و مثال‌های فراوان به شما ثابت می‌کنم دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد. شما می‌توانید به آرامش خاطر، تندرستی، و قدرت دست پیدا کنید. خلاصه اینکه زندگی شما می‌تواند سرشار از شادی و رضایت باشد. در این مورد هیچ شکی ندارم زیرا افراد بی‌شماری را مشاهده کرده‌ام که این دستورالعمل‌های ساده را فراگرفته و در زندگی خود به کار برده‌اند. آنها به نعمت‌هایی که اشاره کردم دست پیدا کرده‌اند. مبنای ادعای من که شاید کمی اغراق‌آمیز هم به نظر برسد تجربیات واقعی انسان‌ها است.
    تعداد کسانی که از مشکلات زندگی ناامید می‌شوند کم نیست. آنها صبح تا شب جان می‌کنند آه و ناله می‌کنند، و ناراحت هستند که چرا در زندگی شانس ندارند. بدشانسی شاید تا اندازه‌ای در زندگی نقش داشته باشد، اما روشی وجود دارد که می‌توانیم این بدشانسی‌ها را کنترل کنیم. چقدر حیف است که مردم از مشکلات، نگرانی‌ها و سختی‌های زندگی ناامید می‌شوند چون دلیلی برای این کار وجود ندارد.
    نمی‌خواهم سختی‌ها و اتفاقات ناگوار این دنیا را نادیده بگیرم یا کوچک جلوه دهم اما هرگز اجازه نمی‌دهم بر من غلبه کنند. می‌توانید بگذارید موانع و مشکلات زندگی با در دست گرفتن کنترل ذهن شما طرز فکرتان را شکل بدهند. اما وقتی یاد بگیرید آنها را از ذهنتان بیرون کنید، در خدمت آنها قرار نگیرید، و قدرت معنوی را از طریق افکارتان به جریان بیاندازید می‌توانید بر این موانع پیروز شوید. موانعی که در شرایط عادی باعث ناامیدی شما می‌شوند. با روش‌هایی که در این کتاب شرح خواهم داد این موانع فرصت پیدا نمی‌کنند که شادی و سلامت شما را نابود سازند. شما تنها در صورتی ناامید می‌شوید که خودتان بخواهید. این کتاب به شما یاد می‌دهد که نخواهید ناامید بشوید ... (برگرفته از پیش‌گفتار کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    مشاهده و انتخاب کتاب‌های فهرست در بخش مشترکین

    در این فهرست کتاب‌های زیر معرفی شده‌اند: حافظ ناشنیده پند (برگی چند از دفتر خاطرات محمد گلندام) (ایرج پزشکزاد)، زنبق دره (اونوره دوبالزاک)، بیندیشید و ثروتمند شوید (ناپلئون هیل)، قدرت مثبت‌اندیشی (نورمن وینسنت پیل)، اعترافات یک کتاب‌خوان معمولی (آنه فدیمن)، مردی که خودش را تا کرد (دیوید جرولد)، دنیایی که من می‌بینم (آلبرت اینشتین)، تمام آنچه که هرگز به تو نگفتم (سلست ان جی)، در برابر استبداد: بیست درس قرن بیستم (تیموتی اسنایدر)، قلعه مالویل (روبر مرل)، ساعت‌های استخوانی (دیوید میچل)، ماناموکی: افسانه‌ای از یک سرزمین آرمانی (مایک رسنیک)، پزشک پرواز (فاطمه دهقان نیری)، تفکر طراحی: راهنمای کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک (بورلی رودکین اینگل)، قسمت آقاکمال (یاکوب آرژونی)، پرسش‌های بزرگ: درآمدی مختصر به فلسفه (رابرت سی. سالمن)، الاغ طلایی (آپولیوس)، بازی تاج و تخت (مجموعه نغمه آتش و یخ - کتاب اول - جلد 1) (جرج آر. آر. مارتین)


    نظر بدهيد

    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است