اندر محاسن زندگی روی درخت؛ مجموعه کتاب‌های خانه درختی

    امتياز داده شده به اين مطلب:
    ( 1 نفر به اين مطلب امتياز داده است )

    هفته اول عید، یکی از دوستان سری به سرای جیره‌کتاب زد. در را که باز کردم دیدم پسر 8 ساله‌اش را هم همراهش آورده. از قرار پسربچه به این امید آمده بود که بتواند در میان قفسه‌های ما تعدادی از کتاب‌های مجموعه خانه درختی را پیدا کند و پدر را وادار کند تا آنها را برایش بخرد! چند کتاب اول این مجموعه را خوانده بود و حالا داشت دربه‌در به دنبال بقیه کتابها می‌گشت که خب در تعطیلات نوروزیِ "همه‌جابسته" پیدا کردنش کار سختی به نظر می‌رسید. ما که خودمان هیچکدام از کتابهای این مجموعه  را نداشتیم اما از آنجا که یکجورهایی با انتشارات هوپا "بچه‌محل" حساب می‌شویم، همکارم تماس گرفت تا ببیند آیا کتابفروشی‌شان به‌راه هست یا نه. خوشبختانه بودند و ما با یک پیاده‌روی مطبوع در هوای بهاری توانستیم دوست کوچک‌مان را به مراد دلش برسانیم.

    نمی‌دانم تا حالا چشم‌تان به جمال هیچیک از کتاب‌های مجموعه خانه درختی روشن شده است یا نه. کتاب‌های حجیمی هستند، هرکدام حدود 300 الی 400 صفحه. ما معمولا برای دانش‌آموز کلاس دوم دبستان کتاب با چنین حجم و اندازه‌ای انتخاب و ارسال نمی‌کنیم. به همین خاطر اشتیاق دوست کوچک‌مان باعث شد تا من و همکارم به همدیگر نگاهی بیاندازیم و پیش خودمان فکر کنیم که نکند باید در متر و معیارمان برای گروه‌بندی سنی کتاب‌ها تغییری ایجاد کنیم!

    کتاب‌ها البته متن زیادی ندارند. هر کتاب ترکیبی است از متن و نقاشی و در بسیاری از صفحات تصویر حرف اول را می‌زند. تصویرسازی کتابها را می‌توان نوعی کمیک‌استریپ به حساب آورد و تعداد تصاویر "پرجزئیات" هم در کتاب کم نیست. تصاویری که احتمالا خواننده خردسال دقایق متمادی در هریک از آنها به دنبال نکته‌ها و شیطنت‌های بامزه‌ای می‌گردد که تصویرساز کتاب، تری، آنها را اینجا و آنجا گنجانده.

    وقتی برای پیدا کردن خلاصه داستان کتاب‌ها در اینترنت به دنبال مرجعی می‌گشتم، متوجه شدم که اغلب کتاب‌های مجموعه خط داستانی پررنگی ندارند. حجم اصلی هر کتاب با تشریح امکانات خانه درختی و شیطنت‌هایی که ساکنان آن (اندی و تری) در این خانه عجیب و غریب انجام می‌دهند، پر شده. اتفاقا این "بی‌داستانی" در بسیاری از بازخوردهای خوانندگان در سایت آمازون به عنوان یک نقطه قوت کتاب مورد اشاره قرار گرفته. مثلا معلمی اشاره کرده است که شاگردان "فراری‌ازکتاب" او به دلیل همین ویژگی عاشق کتاب هستند و به همین خاطر او این مجموعه را برای کتابخوان کردن دانش‌آموزان کتاب‌نخوانش  انتخاب بسیار مناسبی دانسته است.

    بنابراین اگر دوروبرتان کودک دبستانی دارید که از کتاب و کتاب خواندن گریزان است، می‌توانید تاثیر یکی از کتاب‌های مجموعه خانه درختی را بر رویش آزمایش کنید. شاید جواب داد! تیراژ عجیب و غریب کتاب‌های این مجموعه در ایران که این روزها به چاپ سی و اندی رسیده‌اند را هم می‌توان نشانه‌ی دیگری از این حقیقت دانست که اینجا هم "خانه‌درختی‌ها" توجه کتاب‌نخوان‌ها را به شدت سمت خود جلب کرده‌اند!

    (اگر خواستید کتاب‌هایی از این مجموعه را تهیه کنید، خوشحال می‌شویم کمک‌تان کنیم. با خرید کتاب از جیره‌کتاب به ما کمک می‌کنید تا بتوانیم مطالب بیشتر و بهتری تهیه کنیم و فعالیت‌هایمان را گسترش بدهیم!)

    خانه درختی 13 طبقه
    نویسنده: اندی گریفیتس
    ترجمه: آنیتا یارمحمدی
    ناشر: هوپا
    سال نشر: 1402 (چاپ 69)
    قیمت: 180000 تومان
    تعداد صفحات: 240 صفحه
    شابک: 978-600-8025-53-5
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    کیه که دلش نخواد توی یک خونه‌ی درختی زندگی کنه؟! اونهم یک خونه‌ی درختی سیزده طبقه که توش یک سالن بولینگ داره، و یک استخر که تویش را می‌شود دید، و یک حوضچه پر از کوسه‌های آدمخوار، و یک آزمایشگاه مخفی زیرزمینی، و کلی امکانات جورواجور دیگه. اینجا خونه‌ای که اندی و تری در آن زندگی می‌کنند و در آن با همدیگه کتاب می‌نویسند.
    اندی بچه‌ی سربه‌راهیه و سعی می‌کنه هرچه زودتر کتابی را که به ناشرشان قول داده‌اند، آماده کنه. اما تری یک لحظه هم یکجا بند نمیشه و این مشکل اندیه که راهی پیدا کنه تا تری را روی صندلیش بنشونه و اونو وادار کنه که با هم کتاب بنویسند. کاری که در یک خانه درخی 13 طبقه اصلا ساده نیست.

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    خانه درختی 26 طبقه
    نویسنده: اندی گریفیتس
    ترجمه: آنیتا یارمحمدی
    ناشر: هوپا
    سال نشر: 1395 (چاپ 57)
    قیمت: 199000 تومان
    تعداد صفحات: 344 صفحه
    شابک: 978-600-8025-54-2
    این دومین کتاب از مجموعه کتاب‌های "خانه درختی" است. در این داستان اندی و تری 13 طبقه به خانه درختی‌شان اضافه کرده‌اند و حالا خانه‌ی آنها بجای 13 طبقه 26 طبقه داره. این "باحال‌ترین خونه‌ی دنیا" همچنان پر از امکانات مختلف و سرگرم‌کننده است. از پیست ماشین‌برقی تا مسیر اسکیت و استادیوم گِل‌بازی، همه‌جور وسائل بازی و سرگرمی توی این خونه‌ی عجیب پیدا میشه. اما مثل همیشه اندی و تری یک ماموریت مهم دارند. اونهم اینکه باید کتاب بنویسند. این‌بار قرار شده اونها توی کتابشون داستان آشنایی با همدیگر را تعریف کنند. اما خب می‌دونید که، آروم گرفتن و نوشتن در خونه‌ی درختی اصلا کار ساده‌ای نیست!

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    خانه درختی 39 طبقه
    نویسنده: اندی گریفیتس
    ترجمه: آنیتا یارمحمدی
    ناشر: هوپا
    سال نشر: 1402 (چاپ 54)
    قیمت: 230000 تومان
    تعداد صفحات: 346 صفحه
    شابک: 978-600-8025-59-7
    در این کتاب هم اندی و تری موفق شده‌اند سیزده طبقه دیگه به خانه درختی‌شان اضافه کنند و به این ترتیب باز هم امکانات عجیب و باحالی را به امکانات قبلی خانه اضافه کنند. مثلا اونها حالا یک آبشار شکلاتی توی خانه‌شان دارند. یک آتشفشان فعال (که البته ازش گدازه‌ای بیرون نمی‌ریزه!)، یک سالن اپرا، یک باغ‌وحش مخصوص بچه‌دایناسورها و یک اتاق اشعه ایکس هم از دیگر امکاناتیه که به خانه‌ی درختی اضافه شده.

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    خانه درختی 52 طبقه
    نویسنده: اندی گریفیتس
    ترجمه: آنیتا یارمحمدی
    ناشر: هوپا
    سال نشر: 1402 (چاپ 54)
    قیمت: 220000 تومان
    تعداد صفحات: 337 صفحه
    شابک: 978-600-8025-60-3
    خانه درختی اندی و تری حالا 52 طبقه شده است. به این ترتیب اونها حالا یک اتاق له کردن هندوانه، یک اتاق پیتزای خودت را بپز، یک هویج‌پرت‌کن موشکی، یک ماشین موج‌ساز و کلی امکانات دیگه به خانه‌شان اضافه کرده‌اند. اونها همچنان دنبال کار نوشتن کتاب هم هستند. اما اینبار مشکل بزرگی در کار نوشتن کتاب پیش آمده. آقای غول‌دماغ که ناشر کتابهای اندی و تری هست یک مدتیه که غیبش زده و خب نویسنده‌ها وقتی ناشرشون گم شده باشه نمی‌تونند کتابشون را منتشر کنند! پس قبل از هر چیز اندی و تری باید آقای غول‌دماغ را پیدا کنند.

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    خانه درختی 78 طبقه
    نویسنده: اندی گریفیتس
    ترجمه: آنیتا یارمحمدی
    ناشر: هوپا
    سال نشر: 1402 (چاپ 37)
    قیمت: 250000 تومان
    تعداد صفحات: 375 صفحه
    شابک: 978-600-95765-8-6
    خانه درختی اندی و تری، حالا بعد از افزوده شدن 13 طبقه جدید، تعداد طبقه‌هایش به 78 رسیده است. در این طبقات جدید آنها حالا یک کارواش روباز، یک سینمای روباز با بزرگ‌ترین و خفن‌ترین نمایشگری که در عمرتان دیده‌اید، یک استادیوم همه‌توپی (جایی که می‌شود توی آن تمام بازی‌های توپی دنیا را همزمان بازی کرد)، یک ماشین قاتی‌پاتی‌ساز و یک عالمه امکانات جدید دیگر در اختیار دارند.
    با وجود همه‌ی این امکانات باحال، در این داستان اندی و تری دعوایشان می‌شود و به این نتیجه می‌رسند که دیگر نمی‌خواهند بهترین دوست همدیگر باشند. اما این وسط یک گله گاو جاسوس تصمیم دارند که ایده‌های آنها را برای داستان‌هایشان بدزدند. حالا معلوم نیست که آیا اندی و تری موفق می‌شوند قبل از دست‌به‌کار شدن گاوها میانه خودشان را درست کنند و جلوی وقوع یک فاجعه را بگیرند یا نه.

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    خانه درختی 91 طبقه
    نویسنده: اندی گریفیتس
    ترجمه: آنیتا یارمحمدی
    ناشر: هوپا
    سال نشر: 1402 (چاپ 35)
    قیمت: 230000 تومان
    تعداد صفحات: 372 صفحه
    شابک: 978-600-8869-38-2

    همراه اندی و تری، در یکی دیگر از خانه‌درختی‌های خفن و پرطبقه‌شان ماجراجویی کنید! چرخی توی قوی‌ترین گرداب جهان بزنید، سوار زیردریایی ساندویچی بشوید، سر از جزیره‌ای دورافتاده درآورید، با یک تارعنکبوت غول‌پیکر دست‌وپنجه نرم کنید، و به ملاقات مادام‌همه‌چیزدان پیشگو بروید، تا تصمیم بگیرید دگمه‌ی قرمز گنده و اسرارآمیز را فشار بدهید یا نه ... خب، معطل چی هستید؟! بپرید بالا! (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    خانه درختی 104 طبقه
    نویسنده: اندی گریفیتس، تری دنتون
    ترجمه: آنیتا یارمحمدی
    ناشر: هوپا
    سال نشر: 1402 (چاپ 19)
    قیمت: 245000 تومان
    تعداد صفحات: 361 صفحه
    شابک: 978-600-95765-8-6
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    در این داستان 13 طبقه دیگر به ارتفاع خانه درختی اندی و تری اضافه شده. در این طبقات جدید اونها حالا یک دستگاه ویژه ساخت پول دارند، و یک راه‌پله مارپیچ تمام‌نشونده، یک طبقه‌ی اختصاصی به جنگ با کلوچه و یک بانک آروغ!
    اندی با وجود همه این چیزهای باحال، در این داستان حال و روز خوشی ندارد. او به دندان‌درد دچار شده و به همین خاطر نمی‌تواند برای کتاب جدیدشان شوخی بنویسد. اما راه‌حل همه مشکلات پیش تری است. اون تصمیم می‌گیره یک دستگاه "جوک‌نویس" مدل 2000 بخره تا اندی مجبور نباشه با دردِ دندان جوک و شوخی بنویسه. برای خرید دستگاه هم تری فکر می‌کنه که از پولی که دستگاه ویژه ساخت پول‌شان برایشان درست می‌کنه، استفاده کنه. این نقشه مو لای درزش نمیره، مگه نه!!!

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    خانه درختی 117 طبقه
    نویسنده: اندی گریفیتس
    ترجمه: آنیتا یارمحمدی
    ناشر: هوپا
    سال نشر: 1402 (چاپ 16)
    قیمت: 250000 تومان
    تعداد صفحات: 384 صفحه
    شابک: 978-622204-212-7
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    خانه درختی اندی و تری حالا 13 طبقه‌ی جدید دارد: طبقه‌ی اسب‌های ریزه‌میزه، طبقه‌ای برای مهمانی لباس‌خوابی، موزه‌ی زیرشلواری، باجه‌ی عکاسی، میدان مبارزه برای روبات‌های غول‌پیکر، مدرسه‌ی رانندگی، پارک اسکی روی آب با ماهی‌های گوشت‌خوار و …
    در این داستان تری که همیشه نقش تصویرگر را در داستان‌هایی که اندی می‌نوشته برعهده داشته تصمیم می‌گیره که ثابت کنه در کار داستان‌نویسی هم چیزی از اندی کم نداره. اما دخالت اون در کار داستان‌نویسی باعث می‌شه همه‌چی بهم بریزه و پلیسِ داستان سروکله‌اش پیدا میشه تا همه بروبچه‌های خانه درختی را بازداشت کند و با خودش به کلانتری ببرد. اندی، تری و جیل از دست پلیس فرار می‌کنند، اما آنها چه مدت می‌توانند فراری باشند تا سروکارشان به زندان نیافتد؟

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    مشاهده و انتخاب کتاب‌های فهرست در بخش مشترکین

    نظرات درباره اين مطلب  

    #1 کسرا 1399-03-20 09:07
    لطفا صفحات کتاب را بنویسید
    نقل قول کردن

    نظر بدهيد

    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است