کتابی که با تب 39 درجه هم نمی‌شود آن را زمین گذاشت!

    امتياز داده شده به اين مطلب:
    ( 0 نفر به اين مطلب امتياز داده است )

    حالا که تعطیلات تابستان شروع شده، بهترین فرصت برای کتاب خواندن در اختیار کسانی است که هنوز درس می‌خوانند و از مدرسه یا دانشگاه فارغ نشده‌اند. به همین خاطر فکر کردم که حیف است این سه ماه تعطیلات تمام شود و در طول آن دست‌کم دو سه کتاب "آس" نخوانده باشید! با خودم قرار گذاشته‌ام در طول این سه ماه و در این قسمتِ "مخصوص نوجوانان" از یکسری کتاب‌هایی برایتان بنویسم که جون می‌دهد برای خواندن در این اوقات. به این امید که توجه‌تان را جلب کند و بخشی از تعطیلات را با خواندن آنها بگذرانید.

    و اما اولین کتاب پیشنهادی!

    نمی‌دانم زمستان پارسال شما هم مبتلا به آن آنفلونزای مردافکن که شایع شده بود، شدید یا نه. من شدم! جای شما اصلا نه خالی، یک هفته‌ای هم به همین خاطر خانه‌نشین بودم، با تب بالا و عصبیت و کلافگی همراه آن. در همین ایام و اوضاع و احوال بود که یک روز بی‌حوصله دست کردم و یکی از کتاب‌های بالای سرم را برداشتم. در آن اوضاع و احوال امید نداشتم که به قلابش گیر کنم، اما خواندن چند صفحه اول همان و زمین نگذاشتن کتاب تا صفحه‌ی آخر همان! آنقدر شده بود که ساعت یک نیمه شب صدای اهل خانه درآمد که: "بابا تو مریضی، باید استراحت کنی. بگیر بخواب!"
    "اعجوبه" همه چیزهای مورد علاقه من را داشت. مدرسه و کلاس درس و ماجرای همشاگردی‌ها (من عاشق داستان‌ها و فیلم‌هایی هستم که موضوع‌شان حول مدرسه و رابطه معلم و شاگرد می‌گذرد) و البته درامی که وادارت می‌کند صفحه به صفحه بخوانی تا ببینی "بعدش چی میشه!" و چه بلایی سر قهرمان مورد علاقه‌ات می‌یاد. داستان کتاب البته "اکشن" نیست (من عاشق داستان‌ها و فیلم‌های اکشن هم هستم!) احتمالا اهل فن آن را در قفسه کتاب‌های اجتماعی، احساسی، یا دیگر اگر بخواهیم خیلی روشنفکرمآب باشیم، روانشناسانه قرار می‌دهند. بنابراین خودتان میزان هنر نویسنده را مقداردهی کنید که چگونه در چنین زمینه داستانی، متنی نوشته که آدم با تب 39 درجه دلش نمی‌آید یک لحظه آن را زمین بگذارد.

    اگر کنجکاو باشید که بدانید میزان استقبال از کتاب در خارج از ایران چقدر بوده، باید بگویم که "اعجوبه" در وب سایت آمازون تا امروز با رای حدود 6800 نفر 4.8 امتیاز (از 5) کسب کرده است. همچنین در وب سایت goodreads هم که شبکه اجتماعی معروفی از کتابخوان‌هاست 192000 نفر تاکنون به کتاب امتیاز داده‌اند و با این تعداد رای، امتیاز 4.42 (باز هم از 5) را برای کتاب رقم زده‌اند. در ایران کتاب به نام "شگفتی" هم ترجمه و توسط نشر افق منتشر شده. اتفاقا همین ترجمه اخیرا یک لاک‌پشت پرنده هم دشت کرده است. بگذریم که من نفهمیدم که لاک‌پشت سهم داستان است یا ترجمه. به هرحال من که از ترجمه "اعجوبه" و ناشر آن پیدایش راضی بودم (حالا با لاک‌پشت یا بی‌لاک‌پشت!) خلاصه اینکه اگر به دنبال کتابی هستید که در هنگام خواندنش "نشود آن را زمین گذاشت!" خواندن "اعجوبه" را شروع کنید که مطمئنا از آن لذت خواهید برد.

    راهنمایی بیشتر: اگر قبلا کتاب "دختر ستاره‌ای" را خوانده‌اید و از آن خوشتان آمده، "اعجوبه" را هم دوست خواهید داشت. و البته برعکس!

    اعجوبه (شگفتی)
    نویسنده: آر. جی. پلاچیو
    ترجمه: پروین علی‌پور
    ناشر: افق
    سال نشر: 1402 (چاپ 12)
    قیمت: 295000 تومان
    تعداد صفحات: 442 صفحه
    شابک: 978-964-369-982-6
    آگوست پولمن با صورتی غیرطبیعی به دنیا آمده و به همین دلیل تا به حال به مدرسه نرفته است.
    او حالا می‌خواهد وارد مدرسه‌ای جدید شود و کلاس پنجم را شروع کند و تنها آرزویش این است که با او مثل بچه‌ای معمولی رفتار شود.
    ولی شاگردان مدرسه‌ی جدید نمی‌توانند از کنار صورت غیرعادی او عادی عبورکنند.
    آیا او می‌تواند هم‌کلاس‌هایش را قانع کند که برخلاف ظاهر غیرعادی‌اش، بچه‌ای عادی و مثل آنهاست؟ (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    (گروه سنی مخاطب این کتاب سنین 8 تا 12 سال در نظر گرفته شده است)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    نظر بدهيد

    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است