کتاب‌های مرداد 1397

    امتياز داده شده به اين مطلب:
    ( 0 نفر به اين مطلب امتياز داده است )

    در این ماه که "آتش از آسمان می‌بارید!" نمی‌دانم چطور شد که تند و تند کتابهای انتشارات نیلوفر و نشر چشمه را خریدم. می‌گویم نمی‌دانم، اما شما دیگر خوب می‌دانید که در پشت خرید هر کتابی داستانی نهفته است.

    در مورد "بازگشت"، ماجرا اینطوری شد که یکروز سرِ میز ناهارِ خاله، والده از پسرخاله پرسید که خبر داری کتاب جدیدی از گلی ترقی درآمده. پسرخاله طرفدار کتابهای گلی ترقی است اما خبر نداشت که کتاب منتشر شده. بنابراین همانجا اعلام کرد که فردا می‌رود و آن را می‌خرد. البته می‌توانست درخواست بدهد که کتاب را به عنوان جیره‌کتاب ماه بعد برایش ارسال کنم، اما احتمالا عجله داشت که زودتر به کتاب برسد و دلی از عزا دربیاورد. این وسط ما هم خبردار شدیم که کتابی از یک نویسنده پرطرفدار به بازار آمده و ... دیگر استخاره جایز نبود.

    داستان "بازگشت" از قرار حکایت ماه‌سیما خانمی است که حیران مانده آنور آب بماند یا اینور آب! پسرخاله خودش هم در سال‌های اخیر همواره در حال "یویو شدن" بین تهران و لندن بوده است. احتمال می‌دهم از این یکی کتاب خانم نویسنده هم خوشش خواهد آمد.

    بازگشت
    نویسنده: گلی ترقی
    ناشر: نیلوفر
    سال نشر: 1402 (چاپ 3)
    قیمت: 125000 تومان
    تعداد صفحات: 160 صفحه
    شابک: 978-964-448-740-8
    امتیاز کتاب: (3.3 امتیاز با رای 3 نفر)
    داستان بلند
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "بمانم یا برگردم؟
    این سوالی‌است که ماه‌سیما شایان از خودش و از من می‌کند. هر روز. روزی ده‌بار. یقه‌ام را چسبیده. مزاحم است. روی فکرهایم می‌دود. توی گوشم وزوز می‌کند. به جدار ذهنم آویزان می‌شود. ول‌کن نیست. او چه کسی است؟ از کدام دالان تاریک ذهنم بیرون پریده؟
    خودش را معرفی می‌کند: ماه‌سیما شایان. پنجاه‌وپنج‌ساله. بیست‌ودو سال است که مقیم پاریس است. شوهرش برگشته تهران و هر دو پسرش در آمریکا هستند.
    می‌پرسم: چرا همراه شوهرت برنگشتی؟ می‌گوید، خانم نویسنده، تو باید بدونی. راستش را بخواهید، نمی‌دانم. فعلا نمی‌دانم. اگر فکر می‌کنید نویسنده از فکرها و خواسته‌های شخصیت‌های کتابش خبر دارد، اشتباه می‌کنید. مثلا، این خانم ماه‌سیما، زنِ توداری‌ست و ناراحتی‌هایش را بروز نمی‌دهد. تظاهر می‌کند خوشبخت است و از زندگی‌اش در غربت راضی‌ست. صورت غمگینش را با نقابی فریبنده می‌پوشاند. طوری که من هم گول لبخند و آرامش ظاهری‌اش را می‌خورم. مثلا خبر داشتم که چند روز پیش، از شدت خشم، نامه امیررضا را ریزریز کرده، و کت و پیراهن و کراوات‌هایش را از پنجره توی کوچه انداخته است. این را از بهترین دوستش، امیرا، شنیدم. دلم برایش می‌سوزد. نمی‌تواند امیررضا را فراموش کند. عاشق این مرد است. این شوهر غایب ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    اعتراف می‌کنم که برای خریدن "فیلم همچون فلسفه" مدتی استخاره کردم!

    موضوع کتاب شدیدا برایم جالب بود، اما فکر می‌کردم در این دوره و زمانه جیره‌کتابی‌ها (از جمله خودم) دل‌ودماغ خواندن کتابی اینچنین جدی را نداشته باشند. اما بعد که دیدم فصل‌هایی از کتاب به "ماتریکس" و "درخشش ابدی یک ذهن پاک" می‌پردازد، تردید را کنار گذاشتم و گفتم بخاطر همین دو فیلم هم که شده باید کتاب را خواند!

    فیلم همچون فلسفه: اندیشیدن بر پرده
    نویسنده: توماس ای. وارتنبرگ
    ترجمه: ستاره نوتاج، مجید پروانه‌پور
    ناشر: نیلوفر
    سال نشر: 1399 (چاپ 2)
    قیمت: 245000 تومان
    تعداد صفحات: 342 صفحه
    شابک: 978-964-448-729-3
    این کتاب ساده و تامل‌برانگیز درباره این موضوع است که فیلم‌ها چگونه در ایده‌های پیچیده فلسفی به کندوکاو می‌پردازند. نویسنده در این کتاب که با قلمی روشن و سرگرم‌کننده نوشته شده است، به توانایی فیلم‌ها برای بحث و حتی نقد ایده‌هایی می‌پردازد که بسیاری از فلاسفه قرن‌های متمادی درگیر آن بوده‌اند: ایده‌هایی همچون ماهیت شخص‌بودن، مبنای اخلاق و شک‌گرایی معرفت‌شناختی.
    وارتنبرگ نخست بحث می‌کند که چگونه فرم‌های خاصِ گفتمان‌های فلسفی به شیوه‌ای سینمایی بیان می‌شوند، و سپس تبیینی نظام‌مند از روش‌هایی که فیلم‌ها می‌توانند به فلسفه بپردازند، ارائه می‌کند. وارتنبرگ با تمرکز بر فیلم‌های مردی که لیبرتی والاس را کشت، عصر جدید، ماتریکس، درخشش ابدی یک ذهن پاک، مرد سوم، چشمک، و امپایر، نشان می‌دهد که چگونه در این فیلم‌ها ایده‌های فلسفی مهمی طرح می‌شود.
    خواندن کتاب حاضر برای دانشجویان فلسفه که به سینما، زیبایی‌شناسی و نظریه فیلم علاقه دارند مفید است. همچنین فیلم‌دوستانی که به دلالت‌های فلسفی فیلم‌ها علاقه‌مندند نیز می‌توانند از این کتاب بهره ببرند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    خبر انتشار "عشق با حروف کوچک" که رسید، گفتم بدوم تا قبل از آنکه خانم امامی بگوید "چرا کتاب من را معرفی نمی‌کنی؟!" آن را برای فهرست این ماه تهیه کنم (اطاعت امر بزرگان واجب است!) بگذریم که تصویر گربه بر روی جلد کتاب هم جزو جاذبه‌های دیگری بود که بالاخره باعث می‌شد کتاب را بخرم.

    با خواندن خلاصه داستان کتاب نمی‌دانم چرا یاد "مردی به نام اووه" افتادم. بعد اما فکر کردم که قهرمان کتاب بسیار جوان‌تر از اووه است و ... احتمالا "گربه" موجب این پیش‌داوری بوده است.

    عشق با حروف کوچک
    نویسنده: فرانسس میرالس
    ترجمه: گلی امامی
    ناشر: نیلوفر
    سال نشر: 1401 (چاپ 4)
    قیمت: 225000 تومان
    تعداد صفحات: 268 صفحه
    شابک: 978-964-448-741-5
    وقتی ساموئل صبح روز اول ژانویه از خواب بیدار می‌شود به نظرش سال جدید قرار نیست هیچ فرقی با سال قبل داشته باشد و زندگی به همان یکنواختی قبل در جریان خواهد بود. اما سروکله‌ی میشیما در آپارتمانش پیدا می‌شود و اینطور به نظر می‌رسد که خیال هم ندارد آنجا را ترک کند. با ورود این گربه‌ی خیره‌سر به زندگی ساموئل ناخواسته او با همسایگانش که تا قبل از آن یک کلمه هم ردوبدل نکرده بود، آشنا می‌شود و ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "سرمان را چرخاندیم سال دارد به پایان می‌رسد و سال جدید شروع می‌شود. از اختراعات بشر برای فروش تقویم. فراموش نکنیم این ما بودیم که دلبخواه تصمیم گرفتیم کی سال‌ها، ماه‌ها و ساعت‌ها شروع شوند. ما جهان را با معیار خودمان اندازه‌گیری کردیم و تسکین یافتیم. چه‌بسا در این آشوب و آشفتگی، نظمی کیهانی وجود دارد. ولیکن، قطعا این نظم از آن ما نیست.
    داشتم یک بطری کوچک کاوا و یک دوجین حبه‌ی انگور را روی میز می‌گذاشتم - بنا به رسم این کشور، هر حبه برای یک ضربه‌ی ناقوس نیمه‌شب - و به گذر ساعت‌ها فکر می‌کردم. جایی خوانده بودم که باتری زندگی انسان پس از 650000 ساعت ته می‌کشد.
    با در نظر گرفتن تاریخچه‌ی بهداشتی مردان خانواده‌ی من، حساب کردم دیدم، بهترین فرصت باقیمانده‌ی زندگی برای من، اگر بر حسب ساعت حساب کنیم، دست بالا معادل 60000 ساعت خواهد بود. به عبارت دیگر، در سی‌وهفت‌سالگی، عملا به نیمه‌ی راه رسیده بودم ...

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    خواندن مطلب زری نعیمی باعث شد که به صرافت خرید "سرخ سفید" (با کسر "خ") بیافتم. کتاب چند سال پیش چاپ شده و من هم مدتها پیش با خودم به این نتیجه رسیده بودم که با سبک داستان‌های "آقای تجربه" ارتباط برقرار نمی‌کنم. اما تعریف (و نه تمجید!) خانم نعیمی از این یکی باعث شد تا وسوسه شوم یکبار دیگر شانسم را با کتاب دیگری از مهدی یزدانی خرم آزمایش کنم. خدا را چه دیدید، شاید این‌بار جواب داد!

    سرخ سفید
    نویسنده: مهدی یزدانی‌خرم
    ناشر: چشمه
    سال نشر: 1401 (چاپ 15)
    قیمت: 220000 تومان
    تعداد صفحات: 266 صفحه
    شابک: 978-600-229-536-1
    امتیاز کتاب: (4 امتیاز با رای 1 نفر)
    داستان از یک باشگاهِ ورزشی کوچک در خیابانِ شانزده آذرِ تهران سالِ 1391 آغاز می‌شود و می‌رود به دی‌ماه سالِ 1358. ده‌ها داستان و روایت در این فاصله‌ی زمانی اتفاق می‌افتند که به نحوی با هم ارتباط پیدا می‌کنند. اینکه چطور یک کشیش یونانیِ آزادی‌خواه در برفِ تهرانِ آن سال در هوای شهری نفس می‌کشد که مهاجمِ تیمِ بلاتکلیف‌شده‌ی تاجِ تهران مبهوت روزگار است و این‌که چرا جنازه‌ی نخست‌وزیرِ اعدام‌شده هنوز دفن نشده و در پزشکی ‌قانونی باقی ‌مانده و فروشنده‌ی کتاب‌های جلدسفیدْ عاشقِ یک متخصص زنانِ ممنوع‌الکار شده است … رمان استخوان‌های رضاخان را در جایی از تاریخ کشف می‌کند که مخاطب شگفت‌زده می‌شود، همان‌طور که یکی از بازماند‌گان دودمان صفوی در دفترِ مهدی بازرگان شاهد رقم خوردنِ تاریخ است. این میان مبارزه‌های پانزده‌گانه‌ی یک رزمی‌کارِ جوان است که دو زمان را به ‌هم می‌دوزد. اویی که برای گرفتنِ کمربند مشکی ناچار می‌شود موضوعِ یک روز سرد و برفی شود در دی‌ماه سال 1358 … و این تازه شروعِ احضارِ ارواحِ رهاشده بر آسمان است … روزی که با بخارِ یک خشک‌شویی شروع می‌شود و تند و بی‌وقفه پیش می‌رود. (برگرفته از توضیحات وب‌سایت گودریدز درباره کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "اولش بخار بود …
    بخاری که از دیواره‌ی جوی آبِ دمِ خشک‌شویی با شتاب می‌زند بیرون و توی سرمای هوای یکی از روزهای هفته‌های پایانی دی‌ماه 1391 در خیابان شانزده آذر متلاشی می‌شود. بخاری که سال‌ها از خشک‌شویی روبه‌روی باشگاه ورزشی قدیمی خیابان شانزده آذر بیرون آمده، کمی روی هوا معطل می‌ماند و بعد یکهو محو می‌شود و مرد جوانِ تنومندی که نشسته است بر سکوی سیمانی پیاده‌رو چشم می‌اندازد به جایی آن‌ورِ شیشه‌ی دکان خشک‌شویی تا دوباره اتوی بزرگ بجنبد و بخار تازه را به‌زور فرو کند در لوله‌ای که از زیرِ سنگ‌فرش‌های لقِ پیاده‌رو کشیده شده تا دیواره‌ی جوی آب ... که لجن و تکه‌های میوه‌های نارنجی‌رنگِ زمستانی با کلی ته‌سیگار در آن درهم است و روی‌شان اعلامیه‌ی ترحیم پیرمردی افتاده که با نمِ بخار کفِ جوی بافتِ کاغذِ بازیافتی‌اش مدام وارفته‌تر می‌شود ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    این روزها مثل اینکه داستان‌های پلیسی پرطرفدار شده‌اند. شاید همین مساله نویسنده‌های ایرانی را وسوسه کرده تا در این شاخه طبع‌آزمایی کنند. ما خوانندگان هم این گرایش را به فال نیک می‌گیریم و تا آنجا که جیب‌مان اجازه می‌دهد کتاب‌های پلیسی ایرانی را می‌خریم و می‌خوانیم و ... انشاالله این استقبال باعث شود که این شاخه از ادبیات هم در ایران جان بگیرد.

    کارآگاهان خونسرد
    نویسنده: دانیال حقیقی
    ناشر: چشمه
    سال نشر: 1396 (چاپ 1)
    قیمت: 14000 تومان
    تعداد صفحات: 152 صفحه
    شابک: 978-600-229-831-7
    امتیاز کتاب: (2 امتیاز با رای 1 نفر)
    در تهران دزدی‌هایی انجام می‌شود که پلیس را به شگفتی وامی‌دارد. شکل خاص این سرقت‌ها و ماجراهایی که پس آن وجود دارد افسرِ اداره‌ی آگاهی را ناچار می‌کند که با یکی از عجیب‌ترین چهره‌های قانون‌شکن تهران روبه‌رو شود. مردی که استاد گریختن و نامرئی شدن است و این تازه بخشی از ماجرایی است که با او و قصه‌اش گره خواهد خورد ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "ساعت و تاریخ فیلم ویدیویی 21:07 سال 1382 را مشخص کرده بوده، در اولین فیلمی که از آن‌ها به اداره‌ی آگاهی رسید؛ دوربین‌های مداربسته نصب‌شده در ورودی ساختمان، تصویر یازده مرد بلندقد و چهارشانه را ضبط کرده بودند که در کمال خونسردی و با اعتمادبه‌نفس، سربالا و سینه‌ی جلو و کَت‌باز، وارد آپارتمانی می‌شوند؛ با گام‌های استوار بی‌آن‌که ذره‌ای تشویش در چهره‌های‌شان دیده شود. به گفته‌ی مهمانان، هر یازده نفر، ریشو و مسلح به کلت کمری شاه‌کش و تپانچه‌ی برتای نه‌میلی‌متری بودند.
    کلت شاه‌کش سلاح بسیار کوچکی است که در یک کف دست معمولی جا می‌شود. برتا هم یک سلاح کمری ایتالیایی است؛ پیستول نیمه‌اتوماتیکی که باید با عقب و جلو کردن لوله‌اش آن را مسلح کرد ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    ماه‌هاست که فهرست کتاب‌های مجموعه‌ی "جهانِ تازه‌دم" نشر چشمه را سر هم کرده‌ام. اما فرصت نکرده‌ام برایش یک معرفی‌نامه بنویسم و رسما این مجموعه را حضورتان معرفی‌اش کنم (از شما چه پنهان دارم چند کتاب مجموعه را می‌خوانم تا ببینم در معرفی‌اش باید چه گفت!) در تنظیم اول فهرست، عنوان سیزدهم مجموعه، یعنی همین کتاب "هر بار که معنی زندگی را فهمیدم ..." جامانده بود. این ماه فکر کردم این کتاب جامانده را هم وارد فهرست کنم و بخاطر همین این کتاب سیزدهم قسمتِ فهرست مرداد ماه شد.

    هر بار که معنی زندگی را فهمیدم، عوضش کردند
    نویسنده: دانیل مارتین کلاین
    ترجمه: حسین یعقوبی
    ناشر: چشمه
    سال نشر: 1402 (چاپ 24)
    قیمت: 140000 تومان
    تعداد صفحات: 162 صفحه
    شابک: 978-600-229-813-2
    امتیاز کتاب: (3 امتیاز با رای 2 نفر)
    سفری جذاب به جهان فلسفه با چاشنی طنز.
    … نویسنده کتاب در ایام جوانی و زمانی که در دانشگاه هاروارد فلسفه می‌خواند، به امید این‌که از طریق آرای فلاسفه به بهترین شیوه‌ی زیستن و زندگی پی ببرد، جملات قصار فلاسفه‌ی محبوبش را در دفترچه‌ای می‌نوشت. نیم‌قرن بعد کلاین در فصل‌هایی موجز و خواندنی جملات این دفترچه را بازنویسی کرد و تاثیر این اندیشه‌ها را بر زندگی شخصی و جامعه‌ی پیرامونش تحلیل کرد. در این کتاب از ارسطو و بیکن و نیچه گرفته تا سارتر و کامو و ویتگنشتاین، در یک گشت فلسفی-تفریحی، به مسائل فلسفی درون و بیرون زندگی می‌پردازد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    مطالب کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    " "لذت چیزی را که در اختیار داری، با آرزو و میل چیزی که نداری ضایع نکن. به خاطر داشته باش چیزی که اکنون داری، چیزی بوده که زمانی آرزوی داشتنش را داشتی." اپیکور، فیلسوف یونانی لذت‌گرا (270-341 پیش از میلاد)

    دفترچه‌ی "مختصرومفید" من با این نقل‌قول اپیکور شروع می‌شد.
    لذت‌گرایی از همان زمان که دریافتم نه یک خیال‌بافی و رویای خیس نوجوانانه، که یک مکتب فلسفی معتبر است مورد توجه من قرار گرفت. البته از همان دوران نوجوانی در این زمینه محتاط بودم، می‌خواستم تا جایی که می‌توانم از زندگی لذت ببرم اما درعین‌حال از حدوحدود مشخصی گذر نکنم. به همین دلیل این جمله‌ی اپیکور را پسندیدم. او یک لذت‌گرای محتاط بود.
    به‌تازگی اپیکور مریدان جدیدی پیدا کرده و مجموعه‌ی جملات قصار او که اخیرا در کتابخانه‌ی واتیکان کشف شده، در گروه‌های گوناگون فضای مجازی نقل می‌شود. او استاد جملات قصار کوتاه و موثر است.
    در نقل قول فوق، اپیکور به دو نکته‌ی مهم و مرتبط اشاره می‌کند: اول این‌که اشتیاق برای تصاحب چیزی که درحال‌حاضر آن را در اختیار نداریم لذت بردن از چیزی را که داریم کمرنگ و رقیق می‌کند یا اساسا از بین می‌برد و دوم این‌که پس از این‌که با گذاشتن کلی وقت و انرژی موفق به تصاحب چیزی شدیم که آرزویش را داریم، متوجه می‌شویم که باز به خانه‌ی اول بازگشتیم. اشتیاق تصاحب یا تملک چیزی دیگر ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    کتاب بعدی هم یکجورهایی با مجموعه‌ی "جهانِ تازه‌دم" ارتباط دارد. ماجرا از این قرار است که با توجه به امتیازهای داده شده، "چگونه با پدرت آشنا شدم" نوشته‌ی مونا زارع یکی از پرطرفدارترین کتاب‌های این مجموعه از کتاب‌های طنز است. حالا نمی‌دانم چطور وقتی خبر انتشار "در شهری کوچک گم شدم" به دستم رسید، فکر کردم که نویسنده کتاب اخیر همان نویسنده‌ی "چگونه با پدرت آشنا شدم" است. کتاب را تهیه کردم و بعد متوجه شدم که اشتباه کرده‌ام. خلاصه اینکه با بعضی کتاب‌ها هم آدم اینجوری آشنا می‌شود. شما به قضا و قدر اعتقاد دارید؟

    در شهری کوچک گم شده‌ام
    نویسنده: مونا حسینی
    ناشر: مروارید
    سال نشر: 1397 (چاپ 1)
    قیمت: 13000 تومان
    تعداد صفحات: 119 صفحه
    شابک: 978-964-191-517-1
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "همیشه محیط داخل کتاب‌فروشی را دوست داشتم. به‌خصوص کتاب‌فروشی‌هایی که هم بخشی مربوط به موسیقی داشت، هم کتاب، مجسمه، صنایع دستی، و هم لوازم‌التحریر.
    تمام این‌ها به فرهنگ و هنر مربوط می‌شوند و به تو احساس فرهیخته بودن دست می‌دهد. یک جایی که می‌توانی احساس و فکر دیگران را در قالب نوشتار، ملودی، هنرهای تجسمی و سمعی و بصری از نزدیک ببینی. درست در کتاب‌فروشی است که احساس تنهایی نمی‌کنم. همین‌جاست که این‌همه آدم با من به سبک خودشان حرف می‌زنند و من فقط گوش می‌دهم. همیشه گوش دادن را بیشتر از حرف زدن دوست دارم. احساس لذت بیشتری می‌کنم، وقتی به دیگری گوش می‌دهم و راحت نگاهش می‌کنم؛ ولی برایم خیلی سخت است که دیگری یا بدتر از آن دیگران نگاهم کنند، در حالی که به من گوش می‌دهند. کسی می‌گفت: "اگر در جمعی هستی و می‌خواهی حرف بزنی، فکر کن همه صندلی هستند." ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    سه کتاب بعدی، به قلم نویسندگانی آسیایی‌تبار نوشته شده‌اند. یک چینی، یک پاکستانی و یک ژاپنی. البته دوست پاکستانی‌مان تحصیلات غربی دارد و زندگی‌اش در طول سال در کشورهای مختلفی در شرق و غرب می‌گذرد!

    ترکیب جذابیت نام کتاب و طرح روی جلدش باعث شد تا "زیستن" را بخرم. بگذریم حالا که مشخصات کتاب و نویسنده‌اش را مرور کرده‌ام، کمی دودل شده‌ام که ممکن است خیلی آن را نپسندم. نوشته‌اند که از "رئالیسم جادویی" و "پست‌مدرنیسم" تاثیر گرفته. دو معجونی که معمولا به مذاق من خوش نمی‌آید! نکته جالب اینکه یو بین سن 7 تا 17 سالگی شاهد انقلاب فرهنگی معروف کشورش چین بوده. یک امتیاز مثبت/جذب‌کننده‌ی دیگر برای سرک کشیدن در آثارش.

    زیستن
    نویسنده: یو هوآ
    ترجمه: مهدی غبرائی
    ناشر: ثالث
    سال نشر: 1399 (چاپ 2)
    قیمت: 68000 تومان
    تعداد صفحات: 232 صفحه
    شابک: 978-600-405-250-4
    پسر زمین‌داری متمول، به دلیل قمار همه‌ی ثروت خانوادگی‌اش را بر باد می‌دهد و پدرش به همین‌خاطر می‌میرد. در همین اثنا انقلاب چین نیز به وقوع می‌پیوندد و او مجبور است که به ارتش خلق بپیوندد. وقتی پس از دو سال بالاخره به خانه بازمی‌گردد متوجه می‌شود که مادرش مرده، دخترش لال شده و بخش اعظم شنوایی‌اش را به علت بیماری از دست داده و ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "ده سال پیش که جوان‌تر بودم کار دلچسبی نصیبم شد، یعنی سفر به گوشه کنار کشور و گردآوری ترانه‌های محبوب قومی. تمام تابستان آن سال شده بودم عین گنجشکی که مدام از این شاخ به آن شاخ می‌پرید. در بین کلبه‌های روستایی و در و دشت می‌گشتم که مالامال از زنجره و سیلاب نور خورشید بود. چای تلخ و شوربای کشاورزها به دلم می‌نشست. همیشه سطلی از این چای زیر درختی کنار مرز مزرعه‌ها بودو من بی‌لحظه‌ای درنگ پیاله‌ام را که لک چای رویش بود پر می‌کردم. پیاله که لبالب پر می‌شد، با بعضی از کارگرهای مرد دری‌وری می‌بافتیم. من که فیس و افاده می‌آمدم، دخترها با خودشان پچ‌پچ می‌کردند و یواشکی کرکر می‌کردند. یک دفعه همه بعدازظهر را با مردی که یک کرت خربزه داشت اختلاط کردیم. آن روز آن‌قدر خربزه خوردم که به عمرم سابقه نداشت ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    این ماه کتاب پنجم از مجموعه "جنگ پیرمرد" هم به بازار آمد. نه، اشتباه ننوشتم. "تفرقه‌ی انسان" واقعا پنجمین کتاب مجموعه اصلی است. مشکل از اینجا بوجود آمده که حسین شهرابی مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه نویسنده را نیز ترجمه کرده و بعد از انتشار "داستان زوئی" به دست ناشر سپرده تا منتشر شود. ناشر هم آن کتاب را به عنوان کتاب پنجم مجموعه منتشر کرده و به همین خاطر از اینجا به بعد هماهنگی شماره‌ی کتاب‌ها میان زبان اصلی و ترجمه فارسی به هم ریخته است. خوشبختانه تنها یک کتاب دیگر مانده تا منتشر شود و ترجمه فارسی این مجموعه کامل شود. بنابراین این "به‌هم‌ریختگی" چندان گسترده نخواهد بود!

    تفرقه‌ی انسان (جنگ پیرمرد - کتاب ششم)
    نویسنده: جان اسکالزی
    ترجمه: حسین شهرابی
    ناشر: کتابسرای تندیس
    سال نشر: 1397 (چاپ 1)
    قیمت: 47000 تومان
    تعداد صفحات: 528 صفحه
    شابک: 978-600-182-330-5
    ... مردم زمین حالا می‌دانند که اتحادیه‌ی مستعمرات مانع دسترسی‌شان به کهکشان شده. اتحادیه از سال‌ها پیش از بشر در برابر فضایی‌ها دفاع می‌کند و به‌عمد زمین را در بی‌خبری نگه داشته تا از آن به‌عنوان منبع سرباز و مهاجر تازه استفاده کند. اما حالا اسرارش لو رفته است. نژادهای بیگانه هم در برابر اتحادیه‌ی مستعمرات ائتلافی بزرگ و قدرتمند شکل داده‌اند و از مردم زمین دعوت کرده‌اند تا به آن‌ها ملحق شوند. هرچند زمین مبهوت است و خیانت هم دیده، به نظر نمی‌آید بتواند راحت تصمیم بگیرد.
    اتحادیه هم نمی‌تواند به این راحتی در برابر این قدرت‌ها دوام بیاورد و موجودیتش به خطر افتاده است. حالا به جای جنگ، مشغول معاملات دیپلماتیک است و فریبکاری‌های سیاسی. برای چنین کاری هم به یک "دسته‌ی ب" نیاز دارد؛ یعنی گروهی از دیپلمات‌های بی‌اهمیت که بتوان آن‌ها را به دل وضعیت‌های نامنتظره و پیش‌بینی‌ناپذیر فرستاد و اگر لازم شد به راحتی قربانی‌شان کرد. شخصیت اصلی این گروه از دیپلمات‌ها هم ناوبان هری ویلسون است که قبلا با خواهش جان پری از بخش نظامی اتحادیه به بخش‌های پژوهشی رفته بود. اما حالا مجبور است با قدرت‌هایی سر و کله بزند که مانع اتحاد نژاد انسان می‌شوند و حتا می‌خواهند بشر را به جنگ وادارند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "سفیر سارا بلر می‌دانست که وقتی ناخدای ناو پولک او را به عرشه‌ی فرماندهی دعوت کرد تا جهش‌شان را به منظومه‌ی داناوار تماشا کند، پروتکل‌های سیاسی قویا توصیه می‌کردند که دعوتش را نپذیرد. ناخدا سرش شلوغ می‌شد و او هم جلو دست و پای دیگران را می‌گرفت و در نهایت هم چیز زیادی برای تماشا در کار نبود. وقتی پولک ده دوازده سال نوری در بازوی محلی کهکشان می‌جهید، آدم فقط به این دلیل متوجه جابه‌جایی می‌شد که نمای ستارگان اندکی تغییر می‌یافت. در عرشه‌ی فرماندهی هم این نما بر روی صفحه‌نمایش‌ها بود، نه از پنجره‌ی رصد. ناخدا باستا صرفا بر مبنای تشریفات و سنت از او دعوت کرده بود و چنان از بابت رد دعوتش اطمینان داشت که ترتیبی داده بود تا موقع جهش سفیر و کارمندانش در عرشه‌ی رصد کوچک و معمولا بلااستفاده‌ی پولک که بالای خن بود مهمانی کوچکی برگزار کنند ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    ماه پیش از محسن حمید کتاب "فرار به غرب" را معرفی کردیم (بی‌صبرانه منتظرم نظر دوستانی که کتاب را خوانده‌اند بدانم!) "بنیادگرای ناراضی" کتاب معروف‌تر حمید است که در آن به واقعه‌ی 11 سپتامبر و تاثیر آن بر نگاه آمریکا به شرق و مهاجرین شرقی‌تبارش می‌پردازد. یک فیلم نسبتا هالیوودی هم از روی داستان ساخته شده که در زمان خودش (سال 2012) توجه‌ها را به خودش جلب کرد.

    بنیادگرای ناراضی
    نویسنده: محسن حمید
    ترجمه: امیرحسین صادقی، حکیمه انتصاری
    ناشر: مروارید
    سال نشر: 1397 (چاپ 1)
    قیمت: 40000 تومان
    تعداد صفحات: 146 صفحه
    شابک: 978-964-191-564-5
    داستان را مردی ریشو که در کافه‌ای در شهر لاهور پاکستان نشسته برای غریبه‌ای آمریکایی تعریف می‌کند:
    چنگیز یک مهاجر خوشبخت در ایالات متحده بود. او که با رتبه بالا در میان هم‌کلاسی‌هایش در دانشگاه پرینستون فارغ‌التحصیل شده بود شغلی رویایی بدست آورده بود و رابطه‌ی عاطفی‌اش با دوست‌دختر زیبایش اریکا، آینده‌ای روشن را در جمع برگزیدگان ساکن منهتن نیویورک، نوید می‌داد. اما همه اینها با وقوع حملات 11 سپتامبر دستخوش تغییر می‌شود. چنگیز ناگهان متوجه می‌شود که رابطه‌اش با شهر و جامعه و حتی دختری که دوستش دارد، دستخوش تغییر شده است. در این میان هویت خود چنگیز هم دچار تغییر می‌شود و از عواملی بنیادی‌تر از پول، قدرت و حتی عشق تاثیر می‌پذیرد ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "عذرخواهی می‌کنم جناب که مصدع می‌شوم، آیا کمکی از دستم برمی‌آید؟ آه، گویا شما را ترساندم. از ریش‌هایم نترسید، من از علاقه‌مندان آمریکا هستم. احساس کردم دنبال چیزی می‌گردید؛ در واقع فراتر از این‌که به دنبال چیزی باشید، به‌نظر می‌رسد در ماموریت هستید و از آن‌جایی که من اهل این شهر هستم و زبان شما را هم خوب می‌دانم، تصور می‌کنم شاید بتوانم در خدمت‌تان باشم.
    از کجا می‌دانم شما آمریکایی هستید؟ خیر، نه از روی رنگ پوست‌تان؛ در کشور ما طیف متنوعی از رنگ پوست وجود دارد و رنگ پوست شما هم در میان مرزنشینان شمال غرب، فراوان دیده می‌شود. لباس‌هایتان هم دلیل برملاشدن رازتان نیست؛ یک گردشگر اروپایی هم می‌تواند به‌راحتی کت‌وشولوار چاک‌دار و پیراهن دکمه‌دارتان را از فروشگاه دِ موینز تهیه کند. قبول دارم، سرِ تراشیده و قفسه‌ی سینه‌ی ستبرتان - که باید عرض کنم قفسه‌ی سینه‌ی مردی است که به صورت منظم و حتی خیلی بیشتر از دو دستِ بیست‌وپنج‌تایی پرس سینه می‌زند - از ویژگی‌های گروه خاصی از آمریکایی‌هاست ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    کتاب بعدی هم یک نمونه داستان پلیسی/کارآگاهی ژاپنی است. به نظرتان ترکیب عجیبی است؟ احتمالا به دلیل دوری ما از فرهنگ و ادبیات ژاپن است. وگرنه بالاخره ادبیات هر کشوری یک شاخه پلیسی/کارآگاهی باید داشته باشد (چرا فکر می‌کنید ژاپنی‌ها به قیافه‌شان نمی‌خورد؟!) از قرار این شاخه در ژاپن بسیار هم پرطرفدار است.

    بدخواهی
    نویسنده: کیگو هیگاشینو
    ترجمه: نسرین حیدری
    ناشر: کوله‌پشتی
    سال نشر: 1402 (چاپ 5)
    قیمت: 197000 تومان
    تعداد صفحات: 261 صفحه
    شابک: 978-600-461-002-5
    نویسنده‌ی رمان‌های پرفروش، کونیهیکو هیداکا، قرار است همراه همسر جوانش به ونکوور کانادا مهاجرت کند. اما شب قبل از عزیمت در اتاق کارش به قتل می‌رسد. جسد او را همسر و بهترین دوستش پیدا می‌کنند. در اتاقی که درش قفل بوده.
    در صحنه جنایت، کارآگاه کاگا با اسامو نونوگوچی روبرو می‌شود. دوست مقتول که کارآگاه او را از سال‌ها پیش می‌شناسد. کاگا و نونوگوچی در سال‌های جوانی هر دو معلم بوده‌اند و با هم در یک مدرسه کار می‌کرده‌اند. اما بعد کاگا به نیروی پلیس می‌پیوندد و نونوگوچی تصمیم می‌گیرد نویسنده شود. البته هیچوقت نمی‌تواند به اندازه هیداکا موفقیت و شهرت بدست آورد.
    با پیشرفت تحقیقات کاگا مشخص می‌شود که رابطه هیداکا و نونوگوچی آنطور که خودشان ادعا می‌کرده‌اند، صمیمانه نبوده. اما کاگا پیش از آنکه به دنبال پاسخ سوال "چه کسی" یا "چگونه" بگردد، به دنبال پاسخ این سوال است که این قتل "چرا" اتفاق افتاده ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "حادثه در روز سه‌شنبه، 16 آوریل 1996، اتفاق افتاد.
    خانه را در ساعت 3:30 بعدازظهر به مقصد خانه‌ی کوئیهیگو هیداکا که با قطار فقط یک ایستگاه با خانه‌ام فاصله داشت، ترک کردم. از ایستگاه قطار هم باید یک اتوبوس سوار می‌شدم، اما حتی با در نظر گرفتن زمان پیاده‌روی، سفرم به خانه‌ی کوئیهیکو هیداکا بیست دقیقه طول می‌کشید.
    معمولا هرازگاهی به دوستم سر می‌زدم، اما امروز قضیه فرق می‌کرد. این‌بار من هدف خاصی را در ذهن داشتم. اگر امروز به خانه‌اش نمی‌رفتم، ممکن بود تا مدت‌ها شانس دیدار مجددش را پیدا نکنم.
    خانه‌اش در یک منطقه‌ی مسکونی توسعه‌یافته و یکی از چندین خانه‌ی باکلاس آن خیابان بود. بعضی از خانه‌های دیگر این خیابان حتی این قابلیت را داشتند که عمارتی بزرگ به حساب بیایند. این منطقه در گذشته جنگل بوده است، که بعضی از مالکین این خانه‌ها تعدادی از درخان جنگلی را برای زیبایی چشم‌انداز آن منطقه حفظ کرده بودند. درختان چنار و بلوط آن‌قدر بلند بودند که سایه‌شان روی جاده می‌افتاد ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    "یک خوشه انگور سرخ" را چند ماه پیش خریدم. سفارش یکی از دوستان بود که گفتم یک نسخه هم برای معرفی در جیره‌کتاب بخرم. کتاب اما چند ماهی بر روی تل "معرفی‌نشده‌ها" باقی ماند تا این ماه که دیدم مصادف شد با سالروز شهادت امام نهم. بنابراین فکر کردم مناسب است که آن را در فهرست این ماه بیاورم.

    یک خوشه انگور سرخ
    نویسنده: فاطمه سلیمانی ازندریانی
    ناشر: کتاب نیستان
    سال نشر: 1400 (چاپ 2)
    قیمت: 41000 تومان
    تعداد صفحات: 197 صفحه
    شابک: 978-964-337-926-1
    داستان با نگاه به زندگی امام جواد (ع) نوشته شده است. راوی داستان ام‌فضل همسر امام و دختر مأمون است که درنهایت با تحریک معتصم خلیفه عباسی، امام نهم شیعیان را مسموم کرده و به شهادت می‌رساند. نویسنده در این رمان ام‌فضل را به‌عنوان راوی کتاب انتخاب کرده است و سعی کرده با نگاهی تازه به نقش او به‌عنوان یک شخصیت منفور و درعین‌حال ترسو و ناتوان در انتخاب میان خیر و شر، روایتی دست‌اول از زندگی امام هشتم و نهم شیعیان بدست دهد.
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "لعنت به این حال غریب ... لعنت به این لرزش دست و پا ... چرا می‌لرزم؟ حال که بر تردید غلبه کرده‌ام، چرا دستانم یاری نمی‌کنند؟ لعنت به این بخت که روزگارم را این‌گونه رقم زد. اگر بخت یارم بود، اکنون نه در ستیز با خود بودم و نه ایستاده در میان خانه‌ای که هرگز دلبندش نشدم. آری ... این بازی تقدیر است و هیچ چیز به اراده من نیست. وگرنه چرا من؟ مرا چه به اینجا؟ مرا چه به این خانه؟ من، ام‌فضل، دختر خلیفه بزرگ، مامون عباسی، کجا و خانه …
    جز بازی تقدیر چه تدبیری است برای حال این لحظه من؟ من که از ابتدا چنین نیتی نداشتم. دست سرنوشت من را به این بازی کشاند. گاهی به خود می‌گویم ای کاش میل پدر، به نکاح من با وزیرزاده یا عموزاده‌ای بود. که اگر بود اکنون اینجا نبودم؛ اینجا، کنار دروازه‌های جهنم ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    کتاب بعدی را با این تصور که یک سفرنامه است خریدم. اما بعد که آن را ورق زدم متوجه شدم که نویسنده بیشتر به زندگی‌اش در ایل قشقایی پرداخته تا شرح سفرهایش به گوشه و کنار دنیا. دومین اشتباه لپی این ماه!

    از ایل تا اتاوا
    نویسنده: مهدی قرخلو
    ناشر: فرهنگ مانا
    سال نشر: 1397 (چاپ 1)
    قیمت: 15000 تومان
    تعداد صفحات: 176 صفحه
    شابک: 978-600-8707-51-6
    امتیاز کتاب: (3 امتیاز با رای 1 نفر)
    نویسنده که در ایل قشقایی به دنیا آمده در این کتاب ضمن مرور زندگی خود به شرح سفرهایش به آمریکا، آفریقای جنوبی، آلمان، هند و ... پرداخته است.
    فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "من در ایل بزرگ قشقایی متولد شده و یک قشقایی‌زاده‌ام. هرچند ایل قشقایی از بزرگترین ایلات ایران به شمار می‌رود، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که حتی برخی از مردم کشور ما و به تبع آن مردم بیشتر کشورهای جهان، این قوم و به تعبیر تاریخی این ملت قدرتمند و اثرگذار را به خوبی نمی‌شناسند. به همین دلیل، به نظر می‌رسد اگر ابتدا نگاهی مختصر و کوتاه به تاریخچه، زیست‌بوم و شیوه امرار معاش مردم قشقایی داشته باشیم، هدف و سایر موضوعات مطرح شده در این کتاب بهتر درک خواهد شد ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    اسم نسخه انگلیسی کتابی که کتاب بعدی از روی آن ترجمه شده Sidewalks است. پیاده‌روها. با توجه به اینکه جستارهای کتاب درباره‌ی تجربه‌ی نویسنده در شهرهای مختلف است، آدم فکر می‌کند که می‌تواند اسم بامسمایی باشد. اصل اثر اما به زبان اسپانیایی منتشر شده و نام انتخابی نویسنده برای آن papeles falsos (به انگلیسی: False Papers) است. باید خواند و دید کدامیک از این نام‌ها بیشتر با محتوا مناسبت و نزدیکی دارد.

    اگر به خودم برگردم: ده جستار درباره پرسه در شهر
    نویسنده: والریا لوئیزلی
    ترجمه: کیوان سررشته
    ناشر: اطراف
    سال نشر: 1402 (چاپ 18)
    قیمت: 112000 تومان
    تعداد صفحات: 135 صفحه
    شابک: 978-622-99224-2-2
    سال 2014 بنیاد ملی کتاب آمریکا والریا لوئیزلی را یکی از پنج نویسنده مهم زیر سی‌وپنج سال جهان معرفی کرد. نویسنده‌ای که در مکزیک به دنیا آمده و در چهار قاره جهان زندگی کرده. عصاره همین زیست چگال فکری، ادبی و اقلیمی را می‌شود در جستارهای او دید. نوشته‌هایش در نگاه اول پرسه‌هایی بی‌هدف به نظر می‌آیند اما در واقع نقشه‌نگاری‌اند؛ جست‌وجو برای ترسیم ذهنی خیابان‌ها، زبان‌ها و زوایای بکر انسانی. لوئیزلی نمی‌خواهد ما همراه او شهری را بشناسیم، زبانی را یاد بگیریم یا به مقصدی برسیم. او مخاطب را به فضاهای خالی شهر و تجربه‌های انسانی مهمان می‌کند. جستارهای لوئیزلی ما را در فضاهای شهری گم می‌کند و به خودمان باز می‌گرداند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    اولین جستار کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "گشتن دنبال یک قبر خاص یک‌جورهایی شبیه قرار گذاشتن با یک غریبه در کافه، لابی هتل یا میدان شهر است؛ در هر دو نوع خاصی از گشتن و رسیدن وجود دارد: از دور هرکس شاید همانی باشد که منظر ماست؛ هر قبر شاید همانی باشد که دنبالش می‌گردیم. برای این‌که هر کدام‌شان را پیدا کنیم باید بین آدم‌ها و قبرها بچرخیم، نزدیک‌شان برویم و در صورت‌شان دقیق شویم ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    خوابش را هم نمی‌دیدم که یک استاد دانشگاه کتابی از مجموعه For Dummies را ترجمه کند. خودتان حساب کنید که کتاب چقدر باید "به زبان آدمیزاد" باشد. این را هم بگویم که موقع خریدن کتاب اصلا متوجه نام مترجم نشدم. ترکیب "اقتصاد رفتاری" به نظرم موضوع جالبی بود و فکر کردم بد نیست کمی سر دربیاورم ببینم درباره چیست!

    اقتصاد رفتاری For Dummies
    نویسنده: موریس آلتمن
    ترجمه: محسن رنانی
    ناشر: آوند دانش
    سال نشر: 1397 (چاپ 2)
    قیمت: 300000 تومان
    تعداد صفحات: 374 صفحه
    شابک: 978-600-8668-54-1
    در مقدمه کتاب آمده:
    اقتصاد رفتاری به‌طور کلی در پی این است که مدل‌های اقتصادی را (ابزارهایی که برای درک و توضیح رفتار اقتصادی به کار می‌بریم) از طریق بنانهادن آن‌ها بر پایه‌های تجربی، دقیق‌تر و واقع‌گرایانه‌تر کند. این علم، ترکیبی تحلیلی از عوامل روان‌شناختی، جامعه‌شناختی، عصب‌شناختی و نهادی ارائه می‌دهد و به تحلیل‌ها وسعت و عمق می‌بخشد. هرچند اقتصاد رفتاری در دو دهه‌ی گذشته، رشد چشمگیری داشته است، هنوز بسیاری از اقتصاددانان متعارف، به اصطلاح اقتصاد رفتاری پوزخند می‌زنند. به باور آن‌ها اقتصاد رفتاری چیزی نیست جز مشتی حرف‌های روان‌شناسانه‌ی نامفهوم و عامه‌پسند؛ در حالی که این دیدگاه کاملا خلاف واقع است.
    اقتصاد رفتاری برخلاف اقتصاد متعارف، در پی درک پدیده‌های اقتصادی بر مبنای رفتارهای واقعی انسان است. اقتصاد رفتاری نمی‌گوید که انسان ضرورتا باید به شیوه‌ای رفتار کند که اقتصاد متعارف، آن را عقلانی می‌پندارد. در واقع اغلب اوقات، انسان به شیوه‌ای رفتار می‌کند که با خرد متعارف سازگار نیست.
    … در این کتاب، به شیوه‌ای کاملا نوین، مختصر و خوشایند، با گستره‌ی وسیعی از مسائل مهم اقتصادی آشنا خواهید شد. اقتصاد رفتاری به تمامی این مباحث می‌پردازد: از چرخه‌های کسب‌وکار گرفته تا حباب دارایی‌ها؛ از پس‌انداز تا سرمایه‌گذاری؛ از رفتار اخلاقی تا انصاف؛ از نحوه‌ی شکل‌گیری انتخاب‌ها تا پیامدهای اقتصادی؛ از هیجانات تا حسابگری پرهیزکارانه در تصمیم‌گیری؛ از اطمینان بیش از حد تا بی‌اطمینانی؛ از پول‌دوستی تا اهمیت اطمینان و مقام.
    در این کتاب، با نظریه‌های اقتصاد رفتاری آشنا خواهید شد. همچنین در مورد تفاوت‌های اقتصاد رفتاری با اقتصاد متعارف، مطالب بسیاری خواهید آموخت. به کشف نقاط اتصال و تداخل این دو مدل اقتصادی خواهید پرداخت و ...

    چاپ کتاب تمام شده!

    تهیه کتاب برای پربارتر کردن قفسه کتاب‌های مرتبط با کسب‌وکار همچنان ادامه دارد. این ماه به سراغ موضوعی رفته‌ام که برای خودم هم جالب و چه‌بسا واجب‌المطالعه است. راستش را بخواهید جایی در میانه‌ی گذار دنیا از وب به شبکه‌های اجتماعی، سرنخ فناوری را گم کرده‌ام. بنابراین همیشه چشمم به دنبال کتابهایی است که مدعی هستند می‌توانند راه‌وچاه این کهکشان جدید را به خواننده بنمایانند.

    انقلاب شبکه‌های اجتماعی
    نویسنده: جفری جی. پارکر، مارشال دبلیو وان الستین، ...
    ترجمه: احمد روستا
    ناشر: سیته
    سال نشر: 1397 (چاپ 1)
    قیمت: 75000 تومان
    تعداد صفحات: 355 صفحه
    شابک: 978-600-5253-92-4
    کسب‌وکارهای معروفی چون آمازون، اوبر، اپل، پی‌پال و ... هریک فعالیت خود را بر بستری از فناوری ساخته‌اند. نویسندگان کتاب حاضر با بررسی مدل‌های کسب‌وکار مبتنی بر فناوری تلاش کرده‌اند تا ویژگی‌های این مدل‌ها را برای خواننده تشریح کنند و به علاقمندانی که مایل به ایجاد کسب‌و‌کاری مدرن هستند، راهنمایی برای رسیدن به موفقیت ارائه نمایند.
    کتاب به تازه‌واردهای این عرصه یاد می‌دهد چگونه کسب‌وکار موفقی را برپایه فناوری شروع کرده و به جلو ببرند. نویسندگان کتاب همچنین صاحبان کسب‌وکارهای فعلی را راهنمایی می‌کنند که چگونه می‌توانند از امکانات فناوری برای متحول کردن کاروبار خود بهره ببرند.

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    کتاب آخر این فهرست شاید به نوعی راهنمایی باشد برای اینکه آدم را به سمت خریدن و آشنایی با انبوهی از کتابهای جدید هدایت کند. باید اعتراف کنم که پیش از آنکه کتاب را بخرم انتظار داشتم "معرفی" هر نویسنده مفصل‌تر و پرشاخ‌وبرگ‌تر باشد. اما حالا که فکرش را می‌کنم شاید برای ذائقه‌ی موبایلی امروز خوانندگان این قالب مفید و مختصر فعلی مناسب‌تر باشد.

    جهان نویسندگان: مجموعه مقالات درباره نویسندگان جهان
    نویسنده: آرش نقیبیان
    ناشر: فرهنگ آرش
    سال نشر: 1397 (چاپ 1)
    قیمت: 95000 تومان
    تعداد صفحات: 174 صفحه
    شابک: 978-600-94505-9-6
    کتابی حاوی بیش از 60 یادداشت در معرفی نویسندگان جهان است. مولف تلاش کرده تا هر نویسنده را در قالبی کوتاه (معمولا در دو صفحه) معرفی کرده و ویژگی‌های اصلی آثار او و همچنین اتفاقات کلیدی زندگی هر نویسنده را مرور نماید.

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    مشاهده و انتخاب کتاب‌های فهرست در بخش مشترکین

    در این فهرست کتاب‌های زیر معرفی شده‌اند: سرخ سفید (مهدی یزدانی‌خرم)، یک خوشه انگور سرخ (فاطمه سلیمانی ازندریانی)، تفرقه‌ی انسان (جنگ پیرمرد - کتاب ششم) (جان اسکالزی)، انقلاب شبکه‌های اجتماعی (جفری جی. پارکر، مارشال دبلیو وان الستین، ...)، زیستن (یو هوآ)، بازگشت (گلی ترقی)، فیلم همچون فلسفه: اندیشیدن بر پرده (توماس ای. وارتنبرگ)، عشق با حروف کوچک (فرانسس میرالس)، از ایل تا اتاوا (مهدی قرخلو)، اگر به خودم برگردم: ده جستار درباره پرسه در شهر (والریا لوئیزلی)، کارآگاهان خونسرد (دانیال حقیقی)، بنیادگرای ناراضی (محسن حمید)، بدخواهی (کیگو هیگاشینو)، اقتصاد رفتاری For Dummies (موریس آلتمن)، هر بار که معنی زندگی را فهمیدم، عوضش کردند (دانیل مارتین کلاین)، در شهری کوچک گم شده‌ام (مونا حسینی)، جهان نویسندگان: مجموعه مقالات درباره نویسندگان جهان (آرش نقیبیان)

     

    نظر بدهيد

    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است