کتاب‌های آذر 1397

    امتياز داده شده به اين مطلب:
    ( 0 نفر به اين مطلب امتياز داده است )

     

    در آخرین ماه سال میلادی هستیم و چند روزی است که برندگان نظرخواهی سایت Goodreads درباره بهترین کتابهای سال 2018 معرفی شده‌اند. چندتایی از برندگان (و فینالیست‌ها) به فارسی هم ترجمه شده‌اند. خیلی‌هایشان هم در صف مجوز و چاپ و توزیع هستند و احتمالا بزودی وارد بازار کتاب ایران خواهند شد. پس خوب است فهرست این ماه را با معرفی برنده‌هایی که همین حالا در بازار موجود هستند، شروع کنیم.

    در شاخه کتابهای داستانی، "هنوز هم من" اثر جوجو مویز با 55300 رای برنده میدان بوده است. جوجو مویز را در ایران اغلب کتابخوان‌ها می‌شناسند. دلیلش هم اقبال گسترده به دو کتاب او "من پیش از تو" و "پس از تو" بوده است که در هر دو آنها قهرمان داستان دختر جوانی به نام لو کلارک است. ماجراهای این قهرمان محبوب، همچنان در کتاب "هنوز هم من" ادامه دارد و به نظر می‌رسد خوانندگان از خواندن ماجراهای او خسته نمی‌شوند!

    هنوز هم من
    نویسنده: جوجو مویز
    ترجمه: مریم مفتاحی
    ناشر: آموت
    سال نشر: 1402 (چاپ 30)
    قیمت: 333000 تومان
    تعداد صفحات: 613 صفحه
    شابک: 978-600-384-070-6
    امتیاز کتاب: (4 امتیاز با رای 1 نفر)
    لو کلارک به خیلی چیزها پی برده است.
    می‌داند کیلومترها بین خانه‌ی جدیدش در نیویورک و دوستش سام در لندن فاصله است.
    می‌داند کارفرمای جدیدش آدم نازنینی است و همسرش رازی را از او پنهان می‌کند.
    چیزی که لو نمی‌داند این است که با کسی آشنا خواهد شد که زندگی‌اش را زیر و رو می‌کند، زیرا این فرد او را یاد دوستی می‌اندازد و این یادآوری آزاردهنده خواهد بود.
    او نمی‌داند چه کند، ولی می‌داند هر تصمیمی بگیرد، اوضاع دیگر مثل سابق نخواهد بود.
    آیا او باید به تجربه‌های جدید "بله" بگوید و با بیرون آمدن از منطقه‌ی امن خود پذیرای چالش‌های جدیدی شود؟
    لو می‌خواهد بداند اگر عاشق کسی هستی، آیا برای داشتنش باید از رویاهایت دست بکشی؟ یا می‌توان هر دو را با هم داشت و هیچ یک را فدا نکرد؟ (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "دیدن سبیل مرد بود که به من یادآوری کرد دیگر در انگلستان نیستم: هزارپایی یکپارچه و خاکستری که لب بالای مرد را تماما پوشانده بود؛ سبیلی از نوع مردان روستایی، سبیل یک گاوباز، شبیه موهای قلم‌مو، سبیلی که می‌گفت صاحبش جدی است. در کشور من این مدل سبیل مرسوم نبود و من نمی‌توانستم چشم از آن بردارم.
    - خانم؟
    فقط یک نفر را با این مدل سبیل در کشورم دیده بودم، معلم ریاضی‌مان آقای نیلر که سبیلش همیشه پر از خرده‌های بیسکویت بود و ما عادت داشتیم سر کلاس جبر آنها را بشماریم.
    - خانم؟
    - وای ببخشید.
    مرد یونیفرم‌پوش بی آن‌که نگاهش را از صفحه‌ی مقابلش برگرداند، با انگشت گوشتالویش به من اشاره کرد که جلو بروم. کنار باجه منتظر ایستادم. عرق ناشی از سفر طولانی حالا زیر پیراهنم در حال خشک شدن بود. مرد سرش را بالا گرفت و چهار انگشت تپلش را تکان داد. بعد از چند ثانیه تازه فهمیدم که گذرنامه‌ام را می‌خواهد ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    یکی از رقبای "هنوز هم من" در شاخه‌ی کتابهای داستانی، کتاب "ما در برابر شما" نوشته فردریک بکمن بوده که با اختلافی رقابت را به جوجو مویز واگذار کرده است. بکمن هم با "مردی به نام اووه" در ایران بسیار شناخته شده و محبوب است. "ما در برابر شما" را نویسنده به همسر ایرانی‌اش تقدیم کرده که این جنبه‌ی شخصیتی او (آشنایی‌اش با ایرانی‌ها و "قورمه سبزی") هم احتمالا برای ما فارسی‌زبان‌ها محل توجه است.

    ما در برابر شما
    نویسنده: فردریک بکمن
    ترجمه: الهام رعایی
    ناشر: نشر نون
    سال نشر: 1402 (چاپ 12)
    قیمت: 269000 تومان
    تعداد صفحات: 445 صفحه
    شابک: 978-600-8740-31-5
    مایا و آنا، دو دوست جدانشدنی، تابستان را در جزیره‌ای پنهان سپری می‌کنند. اما هیچ‌چیز آن‌طور که آن‌ها می‌خواهند پیش نمی‌رود. رقابت میان بیورن‌استاد و شهر همسایه‌اش هد رفته‌رفته تبدیل می‌شود به نبردی خشن بر سر پول و قدرت، نبردی که وقتی تیم‌های هاکی دو شهر روبه‌روی هم قرار می‌گیرند به اوج خود می‌رسد. در گرماگرم این حوادث، راز زندگی یکی از جوانان هم برملا می‌شود و شهر را به این چالش می‌کشد که بالاخره می‌خواهد طرف چه کسی را بگیرد ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "تا به حال، به زانو درآمدن شهری را دیده‌ای؟ ما دیده‌ایم. بعدها، خواهیم گفت این تابستان بود که خشونت پا به بیورن‌استاد گذاشت، اما این دروغ محض است. خشونت پیش‌تر هم اینجا بود. گاه ساده‌تر این است که بگذاریم مردم از هم متنفر باشند، چون اگر کاری جز این بکنیم، قابل درک نیست.
    ما جامعه‌ای کوچکیم در دل جنگل. همه می‌گویند هیچ جاده‌ای به اینجا نمی‌رسد، همه راه‌ها فقط از کنار این شهر می‌گذرد. اقتصاد تا می‌آید نفس عمیقی بکشد به سرفه می‌افتد. کارخانه هر سال فقط تعدادی از نیروهایش را تعدیل می‌کند، درست مثل بچه‌ای که فکر می‌کند اگر به دوروبر کیک ناخنکی بزند از آن چیزی کم نخواهد شد. نقشه‌های جدید و قدیم شهر را که روی هم بگذاری، می‌بینی که بازار و این نوار باریکی که نامش "مرکز خرید" است خودشان را، درست عین گوشتی که انداخته باشی توی ماهیتابه داغ به هم کشیده‌اند. فقط یک سالن ورزش و زمین یخ آن برایمان مانده و بس. اما، از سوی دیگر، جمله‌ای در این شهر سر زبان همه است: "مگه آدمیزاد از زندگیش چه کوفت دیگه‌ای می‌خواد؟" ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    حالا می‌رسیم به برنده سال 2018 در شاخه داستان‌های تاریخی. در این شاخه "تنهای بزرگ" نوشته کریستین هانا گوی سبقت را از بقیه ربوده است. ضمنا دو کتاب دیگر نویسنده با نام‌های "بلبل" و "پرواز" قبلا هم در آنور آب و هم در اینور آب بسیار مورد توجه خوانندگان قرار گرفته‌اند.

    تنهای بزرگ
    نویسنده: کریستین هانا
    ترجمه: آفاق زرگریان
    ناشر: کتابسرای تندیس
    سال نشر: 1399 (چاپ 2)
    قیمت: 95000 تومان
    تعداد صفحات: 557 صفحه
    شابک: 978-600-182-340-4
    ارنت آلبرایت با اعصابی متشنج از جنگ ویتنام بازمی‌گردد. او وقتی که برای چندمین‌بار کارش را از دست می‌دهد تصمیمی عجیب می‌گیرد تا به همراه خانواده‌اش به آلاسکا، دورترین ایالت مرزی آمریکا برود. شاید زندگی در آن نقطه‌ی دورافتاده باعث شود تا آرامشی را که جنگ از او گرفته، دوباره باز یابد.
    کورا همسر ارنت و لنی دخترش هر دو حاضرند بخاطر او هر نوع سختی را تحمل کنند. بنابراین خانواده سه نفره آنها به آلاسکا نقل مکان می‌کنند. اوضاع در ابتدا خوب است. تابستان است و روزهای بلند قطبی روشن و مردمان قوی شهری که در آن ساکن شده‌اند آماده کمک به آنها. اما با سر رسیدن زمستان و کوتاه شدن روزها، همه چیز به هم می‌ریزد و دوباره بنیان‌های خانواده آنها از درون و بیرون ترک برمی‌دارد.
    حالا کورا و لنی متوجه شده‌اند که در آن ناکجاآباد، آنها تنها هستند و به جز خودشان نمی‌توانند به کمک هیچ‌کس دیگری امیدوار باشند …
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "آن بهار، باران با چنان شدتی بارید که پشت‌بام خانه‌ها را لرزاند. آب باران به کوچک‌ترین درزها راه یافته و تا محکم‌ترین شالوده‌ی ساختمان‌ها رسوخ کرد. قطعه زمین‌هایی که نسل‌ها پابرجا مانده بودند، مثل توده‌هایی پس‌مانده روی جاده‌ها راه افتادند و خانه‌ها و ماشین‌ها و استخرهای شنا را با خود بردند. درخت‌ها از جا کنده شدند، روی سیم‌های برق افتادند؛ برق قطع شد. رودخانه‌ها از بستر خود جاری شدند، حیاط‌ها را شستند، خانه‌ها را ویران کردند. همین‌طور که آب بالا آمد و باران ادامه داشت، مردمی که همدیگر را دوست داشتند، سر هم فریاد زدند و جنگ‌ودعوا بالا گرفت.
    لنی هم کلافه بود. او تازه به این مدرسه آمده بود، دختری بود بین بچه‌های یک مدرسه؛ با موهای بلندی که از وسط باز کرده بود. هیچ دوستی نداشت و باید تنهایی می‌رفت مدرسه ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    اگر مثل من طرفدار "مجموعه داستان‌های جک ریچر" باشید، فهرست این ماه برایتان رنگ و بوی دیگری دارد! پس از ماه‌ها بالاخره کتاب جدیدی از این مجموعه منتشر شد و بلافاصله در فهرست کتاب‌هایی قرار گرفت که "باید آنها را در اسرع وقت بخوانم"!

    لانه زنبور (از سری کتاب‌های جک ریچر - کتاب پانزدهم)
    نویسنده: لی چایلد
    ترجمه: محمد عباس‌آبادی
    ناشر: کتابسرای تندیس
    سال نشر: 1397 (چاپ 1)
    قیمت: 50000 تومان 42500 تومان
    تعداد صفحات: 518 صفحه
    شابک: 978-600-182-335-0
    جک ریچر قصد دارد برای ملاقات با سوزان ترنر فرمانده جدید واحد ویژه‌ی صد و دهم به ویرجینیا برود. ولی در توقفگاهش در بخشی زراعی در نبراسکا اتفاقات مرگباری در جریان است. دانکن‌ها، خانواده‌ای که با قدرت اقتصادی خود و ایجاد رعب و وحشت سراسر آن بخش را تحت تسلط خود درآورده‌اند، مشغول یک سری معاملات پنهانی و در انتظار رسیدن یک محموله هستند که ریچر با ورودش به آنجا موانعی سرراهشان به وجود می‌آورد. آنها با کمک تعدادی از مشتری‌های خارجی خطرناکشان می‌خواهند از شر ریچر خلاص شوند، چرا که او نه تنها روند معامله‌شان را مختل کرده، بلکه در حال پرده‌برداری از راز پرونده‌ای قدیمی و حل نشده مربوط به ناپدید شدن دختربچه‌ای هشت‌ساله است.
    برای ریچر کار عاقلانه و منطقی این است که به راهش ادامه بدهد و بین خودش و دردسرهایی که سر راهش قرار می‌گیرد فاصله بیندازد.
    ولی چنین کاری برای جک ریچر غیرممکن است.
    لانه زنبور پانزدهمین کتاب از مجموعه‌ی جک ریچر است که در سال 2010 نوشته شده.
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "الدریج تایلر مشغول رانندگی در جاده‌ی دولاینه‌ی طویل و مستقیمی در نبراسکا بود که تلفن همراهش زنگ خورد. نزدیک غروب بود. داشت بعد از خریدن کفش برای نوه‌اش او را به خانه می‌برد. ماشینش سلورادو دوکابینه‌ای به رنگ روزنامه‌ای بود که یک روز از چاپش می‌گذرد. دخترک به پشت روی صندلی کوچک عقب دراز کشیده بود. خواب نبود. کاملا بیدار دراز کشیده و پاهاش را بالا گرفته بود. با نگاهی مجذوب به کتونی‌های سفید بزرگی که نیم متر بالاتر از صورتش در هوا تکان می‌خوردند زل زده بود. با دهانش صداهای عجیبی از خودش درمی‌آورد. هشت سالش بود. تایلر با خودش فکر می‌کرد که حتما از آن بچه‌هایی است که دیر رشد می‌کنند.
    تلفن تایلر به‌اندازه‌ای ابتدایی بود که نمی‌شد به آن پیشرفته گفت، ولی در حدی پیچیده بود که زنگ‌خورهای مختلفی برای شماره‌های مختلف داشته باشد. بیشترشان آهنگ پیش‌فرض تولیدکننده را می‌زدند، ولی چهارتایشان روی آهنگی با صدای کم با حالتی اضطراری بودند که ترکیبی از آژیر ماشین آتش‌نشانی و بوق الکتریکی زیردریایی بودند ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    به عنوان یک طرفدار "علمی-تخیلی" معمولا نمی‌توانم در مقابل نام ژول ورن مقاومت کنم. کتاب بعدی البته به نظر از آثار خیلی معروف و پرطرفدار این نویسنده فرانسوی نیست. اما همانطور که گفتم نام ژول ورن آنقدر جذبه دارد که هرچی با امضای او چاپ می‌شود را بخرم!

    آزمایش دکتر اکس
    نویسنده: ژول ورن
    ترجمه: حسین سلیمانی‌نژاد
    ناشر: ققنوس
    سال نشر: 1396 (چاپ 1)
    قیمت: 7000 تومان
    تعداد صفحات: 108 صفحه
    شابک: 978-600-278-369-1
    دکتر اکس به ساکنان شهرش پیشنهاد می‌دهد تا برایشان یک سیستم روشنایی خارق‌العاده با استفاده از گاز طراحی کند. اما هدف او در حقیقت بررسی تاثیر اکسیژن بر روی گیاهان، جانوران و مردم شهر است. او با تجزیه آب به هیدروژن و اکسیژن، گاز اکسیژن را به داخل شهر پمپ می‌کند و افزایش غلظت اکسیژن در هوای شهر باعث می‌شود که همه چیز تغییر کند و مردم و حیوانات رفتارهای عجیبی از خودشان بروز دهند ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "اگر روی نقشه فلاندر، چه قدیمی و چه جدید، دنبال شهر کوچک کیکاندون بگردید، احتمالا پیدایش نخواهید کرد. پس یعنی کیکاندون شهرکی است نابود شده؟ نه. شهری در آینده؟ باز هم نه. این شهر خلاف نظر تمام اساتید جغرافی وجود دارد، آن هم از هشتصد نهصد سال پیش. حتی دو هزار و سیصد و نود و سه شبح را در خودش جا داده است، البته اگر هر ساکنش را یک شبح فرض کنیم. این شهر در سیزده و نیم کیلومتری شمال غربی اودنارد و پانزده کیلومتر و دویست و پنجاه متری جنوب شرقی بروژ قرار دارد، درست وسط فلاندر. وار که یکی از شاخه‌های رود اسکات است، از زیر سه پلش می‌گذرد؛ این پل‌ها هنوز هم سقف کهن قرون وسطایی‌شان را دارند، درست مثل پل‌های شهر تورنی ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    با خودم قرار گذاشته بودم برای فهرست این ماه بیشتر به سراغ کتاب‌های پرخواننده و پرطرفدار بروم. نشر آموت از آن ناشرانی است که با توجه به تعداد چاپ‌های کتابهایش انتخاب‌هایش مورد پسند خوانندگان بسیاری قرار می‌گیرد. برای همین هم این ماه دو عنوان از کتاب‌های رمزآلود/دلهره‌آور این ناشر را خریدم تا تلافی غیرداستانی‌های چند ماه گذشته درآید.

    پشت سرت را نگاه کن
    نویسنده: سی‌بل هاگ
    ترجمه: آرتمیس مسعودی
    ناشر: آموت
    سال نشر: 1401 (چاپ 9)
    قیمت: 145000 تومان
    تعداد صفحات: 352 صفحه
    شابک: 978-600-384-021-8
    امتیاز کتاب: (3.5 امتیاز با رای 2 نفر)
    وقتی کلو بنسون از خواب بیدار می‌شود، متوجه می‌شود که ربوده شده و در یک دخمه زیرزمینی زندانی است اما اصلا به یاد نمی‌آورد چه‌طور به آن‌جا آمده است. او از آن‌جا می‌گریزد اما کسی داستانش را باور نمی‌کند. کلو به همسرش مظنون و ناچار می‌شود برای کشف واقعیت، ردپای خود را دنبال کند. اما در این میان کسی هست که او را تعقیب می‌کند ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "تمام بدنم درد می‌کند. پشتم، مچ دست‌هایم، پاهایم، حتی موهایم درد می‌کند.
    بدتر از همه سرم است. داغ است و درد مثل چکش بر جمجمه‌ام می‌کوبد. همین که سعی می‌کنم چشم‌هایم را باز کنم، دل‌آشوبه و حالت تهوع می‌گیرم.
    همه جا در تاریکی مطلق است. اصلا نمی‌دانم کجا تاریکی تمام می‌شود و خودم شروع می‌شوم. چرا این‌قدر تاریک است؟ دوباره امتحان می‌کنم. پلک‌هایم را می‌بندم. باز، بسته، باز. هنوز در خلا هستم.
    هیچ‌چیز نمی‌توانم ببینم.
    کجا هستم؟ مرده‌ام؟
    بتدریج حس‌هایم به کار می‌افتند. جایی که به آن تکیه داده‌ام و روی آن دراز کشیده‌ام، سرد و سفت است. بوی رطوبت را احساس می‌کنم. صدای ... سعی می‌کنم گوش بدهم. صدایی شنیده نمی‌شود به جز صدای زق‌زق گوش‌هایم، ضربان قلبم که روی دنده‌هایم احساس می‌کنم و سوت هوایی که از سوراخ‌های بینی‌ام بیرون می‌آید. حالا صدای دیگری هم آمد. چک، چک، چک ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    زن همسایه
    نویسنده: شاری لاپنا
    ترجمه: عباس زارعی
    ناشر: آموت
    سال نشر: 1401 (چاپ 10)
    قیمت: 125000 تومان
    تعداد صفحات: 301 صفحه
    شابک: 978-600-384-033-1
    امتیاز کتاب: (3.5 امتیاز با رای 2 نفر)
    آنه و مارکو کنتی علی‌الظاهر همه‌چیز در زندگی دارند. رابطه‌ای عاشقانه‌، خانه‌ای رویایی و یک بچه‌ی نازنین که تازه به خانواده‌شان اضافه شده و تمام شادی دنیا را به آنها هدیه کرده. اما یک شب، وقتی آنها در خانه همسایه مهمان هستند، جنایتی هولناک اتفاق می‌افتد. این زن و شوهر از مظنونین هستند اما واقعیت ماجرا بسیار پیچیده‌تر از این است.
    وقتی کارآگاه راسباخ قدم به صحنه جنایت می‌گذارد، متوجه می‌شود که هم آنه و هم مارکو رازهایی را از همدیگر مخفی کرده‌اند. اما حالا این رازها با تحقیقاتی که پلیس شروع کرده است، یک به یک پس از سال‌ها برملا می‌شوند ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    " "آنه" حس می‌کند اسید توی معده‌اش می‌چرخد و از گلویش بالا می‌آید. سرش گیج می‌رود. افراط کرده، البته نمی‌خواست این‌طور شود، اما "سینتیا" مدام برایش ریخت و باعث شد زیاده‌روی کند؛ آنه نمی‌داند به چه ترتیب دیگری باید شب را سپری کند. حالا نمی‌داند در این مهمانی شام - که انگار نمی‌خواهد تمام شود - چقدر نوشیده است؛ بنابراین ناچار است صبح، شیر سینه‌اش را خالی کند و دور بریزد تا بچه مریض نشود.
    گرمای شب تابستانی آنه را بی‌حال کرده، از گوشه‌ی چشم، میزبانش سینتیا را نگاه می‌کند. سینتیا بدون هیچ شرم و حیایی مشغول شوخی و بگو و بخند با شوهر آنه، "مارکو" است. چرا آنه این موضوع را تحمل می‌کند؟ چرا "گراهام"، شوهر سینتیا چنین اجازه‌ای به همسرش می‌دهد؟ آنه از این موضوع ناراحت است، اما چاره‌ای ندارد؛ چطور می‌تواند بدون آنکه بیچاره و مسخره به نظر برسد، جلوی آنها را بگیرد؟ با اینکه از درون خشمگین است، بی‌خیال می‌شود و جرعه‌ای دیگر از نوشیدنی خنک می‌نوشد. آنه، طوری بار نیامده که بتواند مجلسی را دست بگیرد و مرکز توجه شود ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    به جز نشر آموت، کتابسرای تندیس هم این ماه چند کتاب هیجانی/دلهره‌آور روانه بازار کرده است. درباره جک ریچر بالاتر صحبت کردیم. دو کتاب بعدی هم با همین حال و هوا نوشته شده‌اند.

    درباره اولین کتاب از مجموعه‌ی "مورگان دین" نکته جالب توجه این است که اینجا قهرمان بزن‌بهادر داستان یک زن است (یک جک ریچر مونث؟!)

    بگو متاسفی (مجموعه مورگان دین - کتاب اول)
    نویسنده: ملیندا لی
    ترجمه: نشاط رحمانی‌نژاد
    ناشر: کتابسرای تندیس
    سال نشر: 1397 (چاپ 1)
    قیمت: 40000 تومان 34000 تومان
    تعداد صفحات: 395 صفحه
    شابک: 978-964-8944-72-3
    امتیاز کتاب: (3 امتیاز با رای 1 نفر)
    بعد از مرگ ویرانگر شوهرش در عراق، مورگان دین در جستجوی آرامش به زادگاهش اسکارلت‌فالز باز می‌گردد. حالا که خانواده‌اش دورش را گرفته‌اند آرامش گمشده‌اش را باز می‌یابد و یک فرصت شغلی به دست می‌آورد - تا زمانی که پرستار بچه‌هایش کشته می‌شود و همسایه‌اش از او درخواست می‌کند تا از پسرش نیک که به قتل نفس متهم شده است دفاع کند.
    تیسا یک دختر دوست‌داشتنی بود و جامعه کوچک اسکارلت‌فالز از مرگ ناجوانمردانه‌اش به خشم آمده بود. ولی مورگان نیک را از سال‌ها قبل می‌شناسد و با وجود تمام مدارک محکمی که بر علیه او وجود دارد نمی‌تواند گناهکار بودنش را باور کند. مورگان از دوستش لنس کروگر که سابقا پلیس بود و حالا در بخش خصوصی کار می‌کرد کمک می‌خواهد. او و لنس برخلاف کل شهر، پلیس و دایره جنایی، با قدرت تمام شروع به تحقیق می‌کنند و عزمشان را جزم می‌کنند تا قاتل واقعی را پیدا کنند. ولی همان‌طور که آن‌ها یکی‌یکی پرده از رازهایی برمی‌دارند که لرزه به جان مردم می‌اندازد، هدف مرد دیوانه‌ای که در پشت پرده پنهان شده قرار می‌گیرند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "تاریکی.
    تیسا بیشتر عمرش از تاریکی می‌ترسید. تا جایی که به یاد می‌آورد، شب‌هنگام با ترس به تخت می‌رفت، نگاهی به زیر تختش می‌انداخت و دو بار چراغ‌خوابش را چک می‌کرد.
    انگار یک چراغ به اندازه یک پروژکتور زمین مسابقه می‌توانست کابوس‌هایش را دور کند.
    اما امشب، آرزوی تاریک‌ترین شب‌ها را داشت. آرزو داشت ماه پشت ابرهای در حال حرکت پنهان بماند. چون سایه‌ها او را از نظرها دور می‌کرد.
    تاریکی موضعش را تغییر داده بود، سرش را به دوران می‌انداخت و جیغ ریه‌هایش را درمی‌آورد، ولی دختر به آغوشش می‌دوید. همان چیزی که زمانی بزرگ‌ترین ترسش بود حالا می‌توانست فرشته نجاتش باشد. می‌توانست معجزه‌اش باشد.
    این تاریکی چیزی بود که او را تا وقتی خورشید طلوع می‌کرد زنده نگه می‌داشت ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    حلقه سیاه (مجموعه نیروی سیگما - کتاب سوم)
    نویسنده: جیمز رولینز
    ترجمه: هادی امینی
    ناشر: کتابسرای تندیس
    سال نشر: 1397 (چاپ 1)
    قیمت: 54000 تومان 46000 تومان
    تعداد صفحات: 543 صفحه
    شابک: 978-600-182-021-2
    آتش‌سوزی عمدی یک کتابفروشی در کپنهاگ، تعقیب و گریزی را در سطح چهار قاره شروع می‌کند و توطئه سرقت انجیلی متعلق به چارلز داروین، پدر نظریه فرگشت تکاملی را آشکار می‌سازد. فرمانده گری پیرس هم درگیر ماجرایی می‌شود که به آلمان نازی و آزمایش‌های وحشتناک روی انسان بازمی‌گردد.
    در قاره دیگری، جنون به معبدی در ارتفاعات نپال حمله کرده و راهب‌های بودایی را به وحشیان آدمخوار تبدیل کرده است. لیزا کامینگز، دکتر جوان آمریکایی که مشغول بررسی موضوع است، ناگهان به هدف آدمکشی بیرحم تبدیل می‌شود که قصد مدفون کردن همه شواهد را دارد. تنها متحد لیزا، کسی نیست جز پینتر کراو، مدیر نیروی سیگما که در معبد مخفی شده و خودش نیز عوارضی از جنون و زوال مغزی را نشان می‌دهد. حالا گری پیرس وظیفه دارد لیزا، پینتر و دنیایی که با خطر روبرو شده را نجات دهد. نیروی سیگما هم باید نقشه شوم صد ساله برای نابودی نظم دنیا و تغییر سرنوشت بشریت را فاش کند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "جسد روی لجن جاری در فاضلاب نمناک شناور بود. لاشه بادکرده و موش‌جویده یک پسر، بدون پوتین، شلوار و پیراهن. هیچ‌چیز در این شهر محاصره‌شده هدر نمی‌رفت.
    فرمانده ارشد اس.اس. ژاکوب اسپورنبرگ، سقلمه‌ای به جسد زد و لجن را به تلاطم انداخت. مدفوع و زباله. خون و قی. دستمال خیسی که روی دهان و بینی‌اش بسته بود، کمک زیادی به کاهش بوی تعفن نمی‌کرد. این نتیجه جنگ بزرگ بود. قدرتی که ناچار شده برای فرار از بین فاضلاب‌ها بخزد. ولی او هنوز دستوراتی داشت.
    بالای سرش صدای شلیک و انفجار متناوب توپخانه روسیه، شهر را شخم می‌زد. هر انفجاری با موج انفجارش دلش را به لرزه می‌انداخت. روس‌ها دروازه را شکسته، فرودگاه را بمباران کرده و حالا هم تانک‌هایشان روی سنگفرش خیابان‌ها حرکت می‌کرد و هواپیماهای نفربرشان هم در خیابان کایزراشتراسه فرود آمده بودند ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    دیروز و امروز
    نویسنده: سامرست موام
    ترجمه: عبدالحسین شریفیان
    ناشر: چشمه
    سال نشر: 1398 (چاپ 4)
    قیمت: 45000 تومان
    تعداد صفحات: 267 صفحه
    شابک: 978-964-362-079-0
    این داستان ضمن اینکه بخشی از زندگی نیکولو ماکیاولی، سیاستمدار توانای ایتالیایی دوران رنسانس ایتالیا را به تصویر کشیده است، آشفتگی‌ها، دسیسه‌پردازیها و فریبکاری‌های سیاستمدارانه دوران رنسانس ایتالیا را با آشفتگی‌های عصر حاضر مشابه دانسته است.
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "بیاجو بواوناکورسی روز پرمشغله‌ای را پشت‌سر گذاشته بود. خسته شده بود، اما چون به نظم و ترتیب پایبند بود، پیش از آن‌که به بستر برود یادداشت روزانه‌اش را نوشت. یادداشتی کوتاه بود: "شهر (فلورانس) مردی را به ایمولا به سوی دوک گسیل داشت." از آوردن نام آن مرد خودداری کرد، شاید چون آن را بی‌اهمیت یافته بود: آن مرد ماکیاولی بود. دوک هم سزار بورجا (بورژیا) بود.
    آن روز نه‌تنها روزی پرمشغله بلکه روزی دراز بود، زیرا بیاجو پیش از برآمدن خورشید از خانه بیرون آمده بود. در معیت وی، سوار بر استری فربه، خواهرزاده‌اش پیرو جاکومینی بود که ماکیاولی رضایت داده بود وی را با خود ببرد. از قضا آن روز، یعنی ششم اکتبر 1502، هجدهمین سالگرد تولد پیرو بود. و از این روی روزی مناسب تا برای نخستین بار پای به دنیای خارج بگذارد و دنیا را ببیند ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    به نظرم دیگر مشخص شده که در سال‌های پیشِ رو بشر بیشترین تغییرات زندگی‌اش را در زمینه‌ی هوش مصنوعی تجربه خواهد کرد. این شاخه از دانش بشر، تقریبا بی‌سروصدا، با سرعت سرسام‌آوری در حال پیشرفت است و احتمالا یکروزی که خیلی هم دور نیست چشم باز می‌کنیم و خودمان را درگیر مزایا و دردسرهای اشیاء هوشمند می‌بینیم.

    بنابراین سردرآوردن از مبانی این علم برای روزی که باید خواه‌ناخواه انتخاب‌هایی درباره آن بکنیم، لازم است. انتخاب‌هایی که احتمالا به میزان زیادی فلسفی هم هستند. در بازار هرچه گشتم به جز کتاب مکس تگمارک چیزی که به فارسی ترجمه شده باشد و این موضوع را حلاجی کند نیافتم. امیدوارم در آینده انتخاب‌های مطالعاتی‌مان درباره این موضوع بیشتر شود.

    حیات انسان در عصر هوش مصنوعی
    نویسنده: مکس تگمارک
    ترجمه: جمیل آریایی
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1397 (چاپ 1)
    قیمت: 40000 تومان
    تعداد صفحات: 384 صفحه
    شابک: 978-600-6043-87-6
    ما در آستانه دوران جدیدی ایستاده‌ایم. آنچه روزگاری علمی تخیلی می‌نمود، شتابان به واقعیت می‌پیوندد و هوش مصنوعی، جنگ‌ها، جنایات، عدالت، اشتغال، جامعه و حتی حس انسان بودن ما را دگرگون می‌کند. هوش مصنوعی، بیش از هر تکنولوژی دیگری، توانایی آن را دارد که انقلابی در آینده‌ی جمعی ما به پا کند و برای کندوکاو این آینده، چه کسی مناسب‌تر از ماکس تگمارک، استاد کیهان‌شناسی دانشگاه MIT و بنیان‌گذار انستیتوی آینده‌ی حیات که پژوهش‌های کنونی‌اش به سودمندسازی هوش مصنوعی اختصاص دارد.
    در این کتاب، تگمارک ما را به ژرفای پژوهش‌های هوش مصنوعی می‌برد و با اساسی‌ترین پرسش‌های زمانه آشنا می‌کند. آیا با اتوماسیون، بدون این که انسان‌ها درآمد یا هدف از زندگانی را از دست بدهند، می‌توانند به آسایش برسند؟ چگونه مطمئن شویم که سامانه‌های هوش مصنوعی آینده، بدون این که خراب شوند، نادرست عمل کنند، و هک شوند، آنچه را ما می‌خواهیم انجام می‌دهند؟ آیا باید از تسلیحات سلاح‌های آتش به اختیار کشنده، هراسان باشیم؟ آیا هوش مصنوعی به حیات کمک خواهد کرد تا بیش از گذشته نشو و نما کند، یا این ماشین‌ها سرانجام همه‌ی شغل‌های ما را از ما می‌ستانند و دست آخر جایگزین ما می‌شوند؟ (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، بنیان‌های اجتماعی و فکری این کشور را کاملا زیرورو کرده و متفکران جهان را برای پیدا کردن پاسخ سوال‌هایی مثل "چطور این اتفاق افتاد؟" و "بعد از این چه خواهد شد؟" به تکاپو انداخته است. کتاب بعدی تلاشی است برای پیدا کردن پاسخ بعضی از این سوالات.

    دموکراسی‌ها چگونه می‌میرند؛ آنچه تاریخ در مورد آینده می‌گوید
    نویسنده: استیون لویتسکی، دانیل زیبلات
    ترجمه: سیامک دل‌آرا، اعظم ورشوچی‌فرد
    ناشر: کتاب پارسه
    سال نشر: 1398 (چاپ 2)
    قیمت: 48000 تومان
    تعداد صفحات: 341 صفحه
    شابک: 978-600-253-361-6
    … بسیاری از آمریکایی‌ها از آنچه بر سر کشورشان آمده هراسان‌اند و هراسشان کاملا بجاست. اما برای دفاع از دموکراسی، ترس و خشم کافی نیست. باید متواضع و در عین‌حال جسور باشیم. باید نحوه تشخیص علائم خطر و هشدارهای بی‌مورد را از کشورهای دیگر بیاموزیم. باید از اشتباهات مهلکی که موجب نابودی سایر دموکراسی‌ها شده خبر داشته باشیم. همچنین باید بدانیم چگونه در کذشته شهروندان به مقابله با بحران‌های بزرگ دموکراسی رفته و اختلافات عمیق را کنار گذاشته‌اند تا مانع زوال دموکراسی شوند. همه تاریخ تکرار نمی‌شود، اما بخش‌هایی از آن تکرار می‌شود. امیدواریم بتوانیم در این کتاب این بخش‌های تکراری را - پیش از آنکه خیلی دیر شود - شناسایی کنیم. وعده تاریخ نیز همین هست. (برگرفته از مقدمه کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    کتاب بعدی متن یک مناظره یک ساعت و نیمه تلویزیونی است که بصورت مکتوب در آمده. در این مناظره که برپایه سوال درباره سرنوشت بشر شکل گرفته، دو نفر از شرکت‌کنندگان به آینده امیدوار و دو تن دیگر با توجه به مسیری که دنیا در پیش گرفته، نسبت به آن بدبین هستند.

    در هنگام تورق این کتابِ جمع‌وجور داشتم به این فکر می‌کردم "تغییر رسانه"، اینکه تبادل آرا میان اندیشمندان حاضر در این مناظره را بجای "دیدن" بر روی صفحه تلویزیون "بخوانیم"، چقدر تاثیر آن را تقویت یا تضعیف خواهد کرد!

    آیا روزهای خوشی در انتظار بشر است؟ یک مناظره
    نویسنده: استیون پینکر، مت ریدلی، آلن دوباتن، مالکوم گلدول
    ترجمه: محمدرضا مردانیان
    ناشر: تمدن علمی
    سال نشر: 1400 (چاپ 3)
    قیمت: 30000 تومان
    تعداد صفحات: 112 صفحه
    شابک: 978-600-8127-88-8
    هسته‌ی مرکزی این مناظره، جدالی میان سرشت پیشرفت و نتیجه‌گیری از روی بصیرت است. استیون پینکر و مت ریدلی، بر روندهای مساعد پس از جنگ در زمینه‌هایی مثل آشتی‌جویی، بهداشت و رفاه تمرکز می‌کنند. آنها بر این باور هستند که با توجه به نوآوری‌های سریع و گسترده در "چیزها"، "قوانین" و "ابزار"، اینها دلیل خوبی هستند که باور کنیم روندها می‌توانند پایدار باشند. مالکوم گلدول، معتقد است کسی نمی‌تواند این پدیده‌ها را به روشی دیگر بسنجد. مگر بداند چه روش‌ها و روندهای دیگری دخالت داشته‌اند و حتی به‌وجود خواهند آمد. گلدول همچنین عمیقا به هر کوششی در برنامه‌ریزی برای آینده، مشکوک است. آلن دوباتن، به‌صورت چشمگیری پیشرفت را مخالف حکمت و دانش تعریف می‌کند. او اساسا درباره‌ی بشریت، دیدگاه تیره و تاری دارد و استدلال می‌کند که بدبینی در باب آینده، تضمینی حیاتی برای روبه‌رو شدن با پیشامدهای قریب‌الوقوع است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    داستان آزادی هند را سال‌ها پیش در زمان نوجوانی خوانده‌ام. این ماه اما در مکالمه‌ای با یکی از دوستان یاد کتاب افتادم و وقتی جستجو کردم و دیدم که کتاب در بازار موجود است بسیار خوشحال شدم و فکر کردم خوب است بعد از این همه سال ادای احترامی به آن بکنم. فعلا با آن اینجا آشنا شوید. امیدوارم بتوانم بزودی مطلبی درباره آن بنویسم و عرض ارادت را تکمیل کنم.

    آزادی در نیمه شب
    نویسنده: لاری کالینز، دومینیک لاپیر
    ترجمه: پروانه ستاری
    ناشر: البرز
    سال نشر: 1396 (چاپ 4)
    قیمت: 45000 تومان
    تعداد صفحات: 610 صفحه
    شابک: -
    در سال 1947 انگلستان تصمیم گرفت تا به استعمار خود در هندوستان پایان دهد و استقلال این کشور را به رسمیت بشناسد. لرد مونت‌باتن به عنوان آخرین نایب‌السلطنه بریتانیا در هندوستان ماموریت می‌یابد تا فرآیند اعطای استقلال به هند را مدیریت کند. اما کار او آسان نیست. وقتی در نیمه‌شب 15 آگوست 1947 هند استقلال خود را بدست آورد، همزمان کشور جدیدی نیز با نام پاکستان متولد شد. از روز بعد، یکی از بزرگترین جابجایی‌های انسانی تاریخ آغاز شد. مسلمانانی که در مناطق هندونشین ساکن بودند به سمت پاکستان حرکت کردند و غیرمسلمان‌ها در مسیر معکوس به سوی سرزمین‌های داخل هندوستان به راه افتادند.
    در این جابجایی، دو طرف دست به قتل‌عام یکدیگر زدند. تخمین زده می‌شود با استقلال هند، هندو‌ها، مسلمان‌ها و سیک‌ها در حدود 2 میلیون نفر از یکدیگر را به فجیع‌ترین وضع ممکن قتل‌عام کرده‌اند. کتاب حاضر داستان این استقلال خونین و وقایع پس از آن است.

    چاپ کتاب تمام شده!

    کتاب بعدی خریدی دیگر است از انتشاراتِ نشر اطراف. تا برسم کتاب را بخرم و آن را معرفی کنم، کتاب به چاپ چهارم رسید. بگذریم که با تیراژ 500 نسخه برای هر چاپ، در تلقی و برداشت‌مان از متغیر "نوبت چاپ" هم باید مقداری تجدیدنظر کنیم.

    البته که عصبانی هستم: جستارهایی درباره وطن و انزوای خودخواسته
    نویسنده: دوبراوکا اوگرشیچ
    ترجمه: خاطره کردکریمی
    ناشر: اطراف
    سال نشر: 1402 (چاپ 12)
    قیمت: 112000 تومان
    تعداد صفحات: 135 صفحه
    شابک: 978-622-99224-8-4
    زندگی دوبراوکا اوگرشیچ را جنگ‌های استقلال یوگسلاوی دو نیم کرد؛ تا پیش از آن نویسنده‌ای بود که در زاگرب ادبیات روس خوانده بود و در دانشگاه نظریه‌ی ادبی درس می‌داد. پس از آن نویسنده‌ای شد که قلمش را چون اسلحه‌ای بالا گرفت و علیه کسانی که برای ربودن هویت یوگسلاوش دست‌به‌یکی کرده بودند و او را دشمن مردم، خائن و جادوگر نامیدند، اعلان جنگ کرد.
    جستارهای نوآورانه‌ی او تلاشی هستند برای حفظ هویت فردی که از هیجان بیمارگونه‌ی ملی‌گرایی جمعی، وجوه تاریک جوامع مدرن و یک‌دست‌سازی مردم تحت تاثیر رسانه، سیاست، مذهب و باورهای مشترک حرف می‌زنند. او سال‌هاست در فضای امن رسانه‌ای هلند می‌نویسد و سیطره‌ی فناوری، حلاجی فرهنگ عامه و زندگی روزمره دغدغه‌های تازه‌اش شده‌اند. اما هنوز رد درد و خشم رانده شدن از وطن و انزوایی که هم‌وطنانش به او تحمیل کردند، بر تن جستارهایش مانده. اوگرشیچ نویسنده‌ای یوگسلاو است که به زبان مادری‌اش یعنی زبان کروات می‌نویسد و بیش از هر جا شهروند ادبیات است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    "پروژه شادی" سفارش یکی از مشترکین جیره‌کتاب بوده. اینکه نشر آموت کتاب را منتشر کرده و به چاپ شانزدهم هم رسیده (این یکی البته تیراژ هر چاپش 1100 نسخه بوده!) توجه‌ام را به خودش جلب کرد. نکته جالب اینکه کتاب در سال 1391 برای اولین بار منتشر شده اما تا سال 1395 به نظر چندان پرفروش نبوده. معلوم نیست طی سال‌های 95 و 96 چه اتفاقی افتاده که کتاب ناگهان از چاپ سوم به چاپ سیزدهم رسیده است. موضوع می‌تواند برای کسانی که به تحقیقات تاریخی علاقمند هستند، جالب باشد.

    پروژه شادی
    نویسنده: گریچن رابین
    ترجمه: آرتمیس مسعودی
    ناشر: آموت
    سال نشر: 1401 (چاپ 24)
    قیمت: 299000 تومان
    تعداد صفحات: 392 صفحه
    شابک: 978-600-5941-55-5
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    نویسنده کتاب، همانند الیزابت گیلبرت نویسنده کتاب معروف "خوردن، نیایش، مهرورزی"، احساس شادی نمی‌کند و به دنبال راهی است که این احساس را در خود تقویت کند. برخلاف گیلبرت که با گشتن به دور دنیا آن شادی و رضایتی را که به دنبالش بود بدست آورد، خانم رابین تصمیم می‌گیرد شادی را در زیر سقف خانه‌ی خودش بیابد. بنابراین شروع به نوشتن وبلاگی می‌کند و به مدت یکسال درباره نتیجه جستجویش به دنبال شادی در آن می‌نویسد. کتاب بسط‌یافته‌ی یادداشت‌هایی است که او در وبلاگش درباره این جستجو نوشته است.
    در بخش "سخنی با خوانندگان" می‌خوانیم:
    "... این کتاب، شرح پروژه شادی من است، یعنی همه تلاش‌هایی که برای شادتر شدن انجام دادم و چیزهایی که در این مورد آموختم. ممکن است پروژه شما با پروژه من متفاوت باشد، اما کمتر کسی است که از یک پروژه شادی سود نبرد. من برای آن که به شما کمک کنم در مورد پروژه شادی‌تان بیشتر فکر کنید، به طور منظم در وب‌لاگم پیشنهادهای تکمیلی ارائه می‌دهم، یک پایگاه اینترنتی هم به نام "جعبه ابزار پروژه شادی" ایجاد کرده‌ام که برای کمک به آغاز و دنبال کردن پروژه شادی ابرازی در اختیارتان می‌گذارد.
    اما امیدوارم مهم‌ترین ایده برای پروژه شادی‌تان کتابی باشد که در دست دارید. البته، چون این کتاب شرح پروژه شادی من است، براساس شرایط، ارزش‌ها و علایق خاص من پایه‌گذاری شده است. ممکن است فکر کنید: "اگر پروژه شادی هر کسی منحصر به فرد است، چرا باید زحمت خواندن کتابی در مورد پروژه او را به خود بدهم؟" وقتی در مورد شادی مطالعه می‌کردم، متوجه چیزی شدم که مرا به حیرت واداشت: من اغلب از تجارب کاملا شخصی یک فرد، چیزهای بیشتری یاد می‌گیرم تا از منابعی که حاوی اصول جهانی مشروح یا مطالعات به روز است. از نظر من آنچه که شخص خاصی در مورد تجربیاتش و آنچه برای او کارساز بوده است می‌گوید، حتی زمانی که فکر می‌کنیم هیچ وجه اشتراکی بین ما وجود ندارد، از هر گفتگوی دیگری باارزش‌تر است ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    و بالاخره می‌رسیم به آخرین کتاب فهرست این ماه. سفارش یکی از دوستان اهل اصفهان و تلاشی برای توضیح علمی تاثیرات ایمان بر روی سلامت عقل.

    چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟
    نویسنده: آندرونیوبرگ، مارک رابرت والدمن
    ترجمه: شهناز رفیعی
    ناشر: بخشایش
    سال نشر: 1396 (چاپ 4)
    قیمت: 26000 تومان
    تعداد صفحات: 341 صفحه
    شابک: 978-964-182-108-3
    امتیاز کتاب: (4 امتیاز با رای 2 نفر)
    کتاب پژوهشی است درباره تاثیر ایمان به خدا در روح و اعصاب انسان با رویکردی علمی و پزشکی. در این پژوهش سعی شده است، رابطه دین و مغز انسان مورد بحث قرار گرفته و نیاز انسان به خدا و نیایش تبیین گردد و آثار ارتباط قلبی و ذهنی با حق‌تعالی بر روی سیستم عصبی انسان‌ها مورد کنکاش قرار گیرد. نگارندگان تجربیات خویش و حاصل تحقیقات علمی خود را در زمینه تاثیر یاد خدا و زمزمه کردن با او بر آرامش جسم، روح و روان افراد و جنبه‌های معنوی این مساله را بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که پیوسته با خدا گفتگو می‌کنند و به او اعتقاد دارند و در یک کلام رابطه‌ای مشفقانه با او ایجاد کرده‌اند از سلامت جسم و روان بیشتری برخوردار بوده و دارای تمدد اعصاب، هوشیاری و تمرکز بالاتر نسبت به دیگران هستند. در پایان آنان اندیشه‌های شخصی خود را در مورد خدا و وجود او ابراز کرده‌اند. (برگرفته از توضیحات کتاب در سایت ketab.ir)

    چاپ کتاب تمام شده!

    مشاهده و انتخاب کتاب‌های فهرست در بخش مشترکین

    در این فهرست کتاب‌های زیر معرفی شده‌اند: دیروز و امروز (سامرست موام)، پروژه شادی (گریچن رابین)، چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟ (آندرونیوبرگ، مارک رابرت والدمن)، پشت سرت را نگاه کن (سی‌بل هاگ)، دموکراسی‌ها چگونه می‌میرند؛ آنچه تاریخ در مورد آینده می‌گوید (استیون لویتسکی، دانیل زیبلات)، هنوز هم من (جوجو مویز)، ما در برابر شما (فردریک بکمن)، آیا روزهای خوشی در انتظار بشر است؟ یک مناظره (استیون پینکر، مت ریدلی، آلن دوباتن، مالکوم گلدول)، لانه زنبور (از سری کتاب‌های جک ریچر) (لی چایلد)، بگو متاسفی (مجموعه مورگان دین - کتاب اول) (ملیندا لی)، حلقه سیاه (مجموعه نیروی سیگما - کتاب سوم) (جیمز رولینز)، آزادی در نیمه شب (لاری کالینز، دومینیک لاپیر)، البته که عصبانی هستم: جستارهایی درباره وطن و انزوای خودخواسته (دوبراوکا اوگرشیچ)، آزمایش دکتر اکس (ژول ورن)، تنهای بزرگ (کریستین هانا)، زن همسایه (شاری لاپنا)، حیات انسان در عصر هوش مصنوعی (مکس تگمارک)

    نظر بدهيد

    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است