کتاب‌های بهمن و اسفند 1395

    امتياز داده شده به اين مطلب:
    ( 0 نفر به اين مطلب امتياز داده است )

    قبل از شروع معرفی کتابهای فهرست این ماه باید دو نکته را یادآور بشوم. اول اینکه به مرور با جمع و جور شدن کتابهای این فهرست به نظرم رسید که انگار همه‌اش دستم به خرید کتابهایی رفته که در طرح روی جلدشان رنگ‌های سرد بکار رفته (یعنی کتابها را بابت رنگ و روی جلدشان خریده‌ام؟!) به جز یک قرمز (که درخواست و سفارش دوستان بوده و من در انتخاب آن نقشی نداشته‌ام) و یک نارنجی (که آنهم تحفه ناشر بوده و باز من در انتخابش نقشی نداشته‌ام)، دیگر هیچ رنگ گرمی در طرح جلد کتاب‌های انتخابی این نوبت به چشم نمی‌آید! آیا این بازتابی از حال و روز من در این هفته‌های آخر سال بوده؟ آیا "ترکیب ناخودآگاه" این رنگ‌آمیزی ممکن است بر روی استقبال یا عدم‌استقبال شما از کتابهای این فهرست تاثیر بگذارد (اسمش را بگذاریم تاثیر روانی ناخودآگاه)؟ البته شما، بسته به اینکه چه مدت است که با جیره‌کتاب همراه هستید، تا حالا باید به این بالا و پایین شدن‌ها عادت کرده باشید!

    نکته دوم اینکه فکر کنم اینهم "رسم ما" شده که ماه‌های آخر سال، به دلیل مشغله‌های دیگر، سر و صدایمان در جیره‌کتاب کمتر بشود. تا اینکه بالاخره تب و تاب آخر سال فروکش کند، شهر خلوت شود، توپ سال نو را در کنند و ما هم دوباره فرصت کنیم پشت صفحه‌کلید بنشینیم. از عواقب این مشغله‌های موسمی یکی هم این "تلفیق شدن" فهرست‌های دو ماه با یکدیگر است که سالهای قبل هم گاهی پیش آمده. تمهیدی مطبوعاتی تا یکجوری عقب‌ماندگی‌های تقویمی را رفع و رجوع کنیم. انشاالله که در سال جدید از اینجور غیبت‌ها کمتر پیش بیاید!

    و اما فهرست ...

    معرفی کتابها را حتما باید با "خیابان چرینگ کراس ..." شروع می‌کردم. وقتی که کتاب را می‌خریدم اصلا خبر نداشتم که موضوعش چیست و چقدر به جیره‌کتاب ربط دارد. مکاتبات مشتری و کتابفروش نادیده‌اش، علی‌القاعده برای جیره‌کتاب و جیره‌کتابی‌ها باید خواندنی باشد. بگذریم که کتاب همین‌طوری هم برای خودش اسم و رسمی دارد و با توجه به "موضوع عجیبش" استقبالی که در آنور آب از آن صورت گرفته، قابل توجه بوده است.

    خیابان چرینگ کراس شماره‌ی 84
    نویسنده: هلین هانف
    ترجمه: لیلا کرد
    ناشر: کوله‌پشتی
    سال نشر: 1402 (چاپ 4)
    قیمت: 85000 تومان
    تعداد صفحات: 84 صفحه
    شابک: 978-600-8211-48-8
    امتیاز کتاب: (4.6 امتیاز با رای 7 نفر)
    مجموعه نامه‌هایی که میان نویسنده (ساکن آمریکا) و فرانک دوئل (کتابفروش، ساکن لندن) بین سال‌های 1949 تا 1969 رد و بدل شده است. نویسنده در طول این سال‌ها از طریق نامه‌هایی که برای این کتابفروشی ارسال می‌کرده کتابهای مختلفی را سفارش می‌داده و به مرور از راه دور با دوئل و دیگر کارکنان کتابفروشی صمیمی شده است. فرانک دوئل در سال 1969، پیش از آنکه نویسنده امکان بیابد تا به انگلستان سفر کند و دوست نادیده‌اش را ملاقات کند به دلیل بیماری از دنیا می‌رود.
    اولین نامه این مجموعه با این جملات آغاز می‌شود:
    "آقایان،
    تبلیغ شما در هفته‌نامه‌ی "نقد ادبی شنبه" می‌گوید که زمینه‌ی کاری شما در خصوص کتاب‌هایی است که دیگر در بازار موجود نیستند. عبارت "فروشندگان کتاب‌های عتیقه" یک جورهایی من را می‌ترساند؛ چون به نظر من، عتیقه با گران‌قیمت برابر است. من نویسنده‌ی فقیری هستم که سلیقه‌ی عتیقه‌ای در کتاب دارم و کتاب‌هایی را می‌خواهم که تهیه‌ی آن‌ها در اینجا غیرممکن است؛ به جز نسخه‌های نایاب که خیلی گران‌قیمت‌اند، یا نسخه‌های انتشارات بارنز و نوبل که بچه‌مدرسه‌ای‌ها حسابی علامت‌گذاری‌اش کرده‌اند.
    به پیوست فهرستی از نیازهای خیلی فوری و مهم‌ام را می‌فرستم. اگر نسخه‌ی دست‌دوم و تمیز هر کدام از کتاب‌های این فهرست را با قیمت کمتر از 5 دلار دارید، این نامه را سفارش خرید به حساب بیاورید و آن‌ها را برای من بفرستید ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    در مورد کتاب بعدی هنوز هم مشکوکم! اینکه حرف حسابش چیست و قرار است درباره چی صحبت کند. معرفی پشت جلد کتاب را برایتان آورده‌ام اما راستش با خواندن آن هنوز مجاب نشده‌ام که حرف کتاب واقعا همین است که ناشر ایرانی در پشت جلد آورده است. از شما چه پنهان مدتی هم در اینترنت گشتم و اتفاقا چند مطلبی درباره کتاب و نویسنده‌اش پیدا کردم، اما باز هم شک و تردید ادامه دارد.

    آنچه تا این لحظه مشخص شده این است که نویسنده کتاب وبلاگ‌نویس و کمدینی (از نوع Stand Upاش) است که در وبلاگی که داشته سربه‌سر کتاب‌ها و "کرم‌کتاب‌ها" می‌گذاشته. و همین "تجربه" شده است سنگ‌بنای اولیه‌ی این کتاب!

    حالا نمی‌دانم این چقدر نتیجه‌اش تشویق خوانندگان به کتاب خواندن است یا فراری دادن آنها.

    چگونه کتاب نخوانیم
    نویسنده: دن ویلبر
    ترجمه: حمیده پشتوان
    ناشر: هنوز
    سال نشر: 1395 (چاپ 1)
    قیمت: 14000 تومان
    تعداد صفحات: 175 صفحه
    شابک: 978-600-6074-31-7
    کتابی طنز درباره فرهنگ کتاب و کتابخوانی که برخلاف عنوانش با معرفی آثار برجسته ادبیات کلاسیک و بعضی آثار روز دنیای انگلیسی‌زبان، خواننده را به کتاب‌خوانی دعوت می‌کند. نویسنده می‌گوید که اگر این کتاب را بخوانید، دیگر تا آخر عمر نیاز ندارید حتی یک کتاب دیگر بخوانید. اما بعد از خواندن کتاب، بعید است که بتوانید بر حس کنجکاوی‌تان در مورد آثاری که او در این کتاب معرفی کرده است غلبه کنید و به سراغ این آثار نروید! (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    پیش‌گفتار کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "دیگر هیچ‌کس وقت کتاب خواندن ندارد. من حتی برای ویرایش این کتاب هم وقت نگذاشتم، اما به شما یک قول می‌دهم؛ اگر بتوانید بخش‌هایی از این کتاب را بخوانید، دیگر تا آخر عمرتان لازم نیست کتاب بخوانید! جای این‌که به خودتان زحمت بدهید و معرفی و نقد پشت جلد کتاب‌ها را بخوانید، یک نگاه گذرا به این صد-دویست صفحه بیندازید و بعد وانمود کنید محشرترین کارهای ادبی تاریخ را خوانده‌اید.
    این به نفع کسانی است که:
    1- اصلا کتاب نمی‌خوانند.
    2- خیلی کم کتاب می‌خوانند.
    3- زندگی می‌کنند که کتاب بخوانند و برعکس.

    این کتاب برای آن‌هایی که اصلا کتاب نمی‌خوانند، خیلی خوب است. همه، حتی آن‌هایی که قرنی یک‌بار لای یک کتاب را باز می‌کنند، عقل‌تان را از روی این می‌سنجند که چه‌طور درباره کتابی که خوانده‌اید حرف می‌زنید. پس بهتر است این کتاب را تا آخر بخوانید و بعد طوری رفتار کنید انگار هر چیزی را که تا حالا روی کاغذ نوشته شده خوانده‌اید ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    در مورد این آقای هندی‌تبار، نویسنده کتاب بعدی، باید بگویم که موجود جالبی است. با آن لهجه‌ی نه چندان سلیس در ابتدا آدم باورش نمی‌شود که توانسته باشد در جهان غرب چنین جایگاه مهمی بدست آورد. اما بعد عجیب‌تر آنکه همین آقای کارشناس سیاسی کتابی بنویسد درباره‌ی راه و چاهی که مملکتش، ایالات متحده آمریکا، در زمینه تحصیل و تربیت نیروی متخصص طی می‌کند. موضوعی که دل من لک زده است دست‌به‌قلمی اینور دنیا به آن بپردازد و داستان سقوط‌آزادی را که ما در حال اجرای آن هستیم بر روی کاغذ بیاورد!

    در دفاع از یک آموزش لیبرال
    نویسنده: فرید زکریا
    ترجمه: مظفر رویایی، مرضیه شریعتی
    ناشر: بوتیمار
    سال نشر: 1395 (چاپ 1)
    قیمت: 15500 تومان
    تعداد صفحات: 180 صفحه
    شابک: 978-600-404-120-1
    این روزها همه در ایالات متحده (و دیگر کشورهای جهان) در به در به دنبال تحصیل و کسب مدرکی مهندسی و مرتبط با فناوری‌های روز دنیا هستند. به همین دلیل اقبال به رشته‌های "آموزش لیبرال" (رشته‌های علوم انسانی مثل ادبیات و فلسفه، علوم طبیعی مثل ریاضیات و فیزیک و ...) بسیار کاهش یافته است. اما آیا این تحول مسیر درستی را طی می‌کند.
    نویسنده کتاب معتقد است که دست‌کم برای ایالات متحده، چنین رویکردی به آموزش و تحصیل مسیر صحیحی نیست. او دلایل خود را برای اثبات این موضوع در این کتاب مطرح کرده است.
    فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
    "اگر می‌خواهید این روزها زندگی خوبی داشته باشید، خودتان می‌دانید باید چه کار کنید. نخست وارد دانشگاه شوید، سپس دانشگاه را ترک کنید. روز را صرف یادگیری علوم کامپیوتر کنید و شب را به برنامه‌نویسی بگذرانید. یک شرکت فناوری تاسیس کنید و به عموم سهم دهید. این رویای جدید آمریکایی‌ها است. اگر آن‌قدرها جسور نیستید، می‌توانید در رشته‌ی مهندسی برق تحصیل کنید.
    آنچه نباید انجام دهید مطالعه‌ی هنرهای آزاد است. در سراسر دنیا ایده‌ی آموزش لیبرال مختص به دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکایی است. اما در خود آمریکا، آموزش لیبرال، از دور خارج شده است.
    در عصری که مشخصه‌های آن فناوری و جهانی‌شدن است، همه در مورد یادگیری مهارت صحبت می‌کنند. سیاستمداران، تجار و حتی بسیاری از مدرسان، یادگیری مهارت را تنها راه برای رقابتی ماندن ملت می‌دانند. آن‌ها مصرانه از دانشجویان می‌خواهند که رویاپردازی را کنار بگذارند و شروع به فکر کردن درباره‌ی مهارت‌هایی کنند که عملا در محیط کار نیاز دارند. جستجوی بی‌هدف و بدون برنامه در عرصه دانش مانند راهی می‌ماند که به ناکجاآباد ختم می‌شود ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    کتاب بعدی یکی از کتابهایی است که با خودم قرار گذاشته‌ام حتما در تعطیلات نوروز آن را بخوانم. اول به خاطر اینکه از خواندن "مردی به نام اووه"، کتاب دیگر نویسنده، بسیار لذت بردم و بعد هم به این دلیل که از قرار یکی از قهرمان‌های اصلی داستان دختر بچه‌ای است و تجربه به من نشان داده داستان‌هایی که قهرمانی کودک یا نوجوان دارد معمولا بسیار لذت‌بخش و خواندنی از آب در می‌آیند.

    مادربزرگ سلام می‌رساند و می‌گوید متاسف است
    نویسنده: فردریک بکمن
    ترجمه: حسین تهرانی
    ناشر: کوله‌پشتی
    سال نشر: 1401 (چاپ 21)
    قیمت: 195000 تومان
    تعداد صفحات: 487 صفحه
    شابک: 978-600-8211-59-4
    امتیاز کتاب: (4 امتیاز با رای 1 نفر)
    ماجراهای مادربزرگی هفتاد و هفت ساله، پزشکی پر شر و شور که همسایه‌ها را به مرز جنون رسانده، با نوه‌اش السای هفت‌ساله. السا عاشق ویکی‌پدیا و ابرقهرمانان است و در زندگی‌اش فقط یک دوست دارد: مادربزرگ. او با قصه‌های مادربزرگ و در عالم تخیل، مهیج‌ترین حوادث را تجربه می‌کند. تا سرانجام مادربزرگ او را وارد بزرگ‌ترین ماجراجویی زندگی‌اش می‌کند. ولی این‌بار در دنیای واقعی. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "داشتن یک ابرقهرمان حق تمام کودکان هفت‌ساله است. به‌همین راحتی. و هر کس نظر دیگری داشته باشد، عقلش درست کار نمی‌کند.

    مادربزرگ السا که این‌طور می‌گوید.

    السا هفت‌ساله است، یعنی در واقع تقریبا هشت‌ساله. خودش هم می‌داند که در مقام یک دختر هفت‌ساله، چندان خوب نیست، می‌داند که با بقیه فرق دارد. مدیر مدرسه‌اش می‌گوید، السا "باید خودشو هماهنگ کنه، تا بتونه با سایر بچه‌ها بهتر کنار بیاد" و هم‌سن‌وسال‌های والدین السا معتقد هستند که او "نسبت به سن‌وسالش بسیار پخته است". السا می‌داند که این، فقط بیان مودبانه‌ای است برای "نسبت به سن‌وسالش بسیار گستاخ است"، چون همیشه وقتی این حرف را به زبان می‌آورند که او اشتباهات‌ای را تصحیح کرده باشد، مثلا وقتی کلمه‌ی "Deja vu" را اشتباه تلفظ کنند و یا فرق مفعول بی‌واسطه و باواسطه را ندانند ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    برگزاری نظرخواهی "انتخاب فهرست کتاب‌های ایرانی/فارسی که باید تا پیش از مرگ خواند" باعث شد من به یاد خیلی نویسنده‌ها و خیلی کتاب‌ها بیافتم که تا پیش از این واقعا جایشان در قفسه‌های جیره‌کتاب خالی بود. یکی از این نام‌ها غزاله علیزاده است که "خانه ادریسیها"یش در حال حاضر جزو نامزدهای قرار گرفتن در آن فهرست کذا و کذا است (اعلام نظر و رای در این نظرخواهی همچنان قابل انجام است. خدا بخواهد در این تعطیلات باید دوباره یک سر و صدایی بکنم و رای‌های بیشتری برای کتاب‌های نامزد شده جمع کنم!)

    ماه گذشته که تصمیم گرفتم به سراغ یکی از کتابهای خانم علیزاده بروم، به "ملک آسیاب" برخوردم که برای اولین‌بار امسال منتشر شده و قیمتش هم بالنسبه برای بودجه جیره‌کتاب مناسب است. به نظر می‌رسد که داستان خوش‌خوانی باشد که در اینصورت در ماه‌های آتی به سراغ الباقی کتابهای دیگر نویسنده هم خواهم رفت.

    ملک آسیاب
    نویسنده: غزاله علیزاده
    ناشر: رشدیه
    سال نشر: 1395 (چاپ 1)
    قیمت: 17000 تومان
    تعداد صفحات: 164 صفحه
    شابک: 978-600-91685-8-3
    خانواده نجمی ملکی با نام "ملک آسیاب" دارد. هریک از اعضای خانواده امیدوار است با فروش رفتن آن و بدست آوردن پولی قابل توجه، گره‌ای از مشکلات زندگی‌اش باز شود. سارا، دختر خانم نجمی، بر سر دوراهی تصمیم برای ازدواج با فرزین است. فرزین، که خود در ملک آسیاب سهم دارد، امیدوار است با فروش ملک و بدست آوردن پول، بار سفر ببندد و به همراه سارا از ایران مهاجرت کند. دایی هدای مجسمه‌ساز سارا، برادر خانم نجمی، هم امیدوار است با پولی که از ملک آسیاب به جیب می‌زند، از ایران برود.
    در این میان هیچکس به فکر ملک آسیاب و آنچه که پس از فروش رفتن بر سر آن می‌آید، نیست!
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "نزدیک ساعت هفت سارا لباس عوض کرد، دامنی کلوش از کشمیر یشمی پوشید، با پیراهنی راهدار و دستمال گردنی ابریشمی به رنگ شکوفه‌های هلو. سرخاب به گونه مالید، برابر آینه ایستاد، چهره‌اش را بیگانه می‌یافت. رفت و زیر شیر آب، آرایش محو را شست. دست‌ها را در جیب فرو برد، خیره شد به سرخی افق. زیر لب نجوا کرد: "خب من همینم که هستم، گور پدرش". از پلکان پایین آمد و دستمالی برداشت. غبار نازک گسترده بر اشیاء چوبی را پاک کرد، لگدی به پایه‌ی میز زد، دستمال را انداخت روی میز آشپزخانه، درون راحتی نشست، مجله‌یی را برداشت و برای چندمین‌بار با شتاب ورق زد، "نیوزویک فوریه‌ی هزار و نهصد و هشتاد"، تصویری از برج پیزا که چند سانتی‌متر کج‌تر شده بود. عکس رییس‌جمهوری تازه و همسرش، زن جامه‌یی سرخ به تن داشت، گردنبندی مروارید. یک دست را بالا آورده بود، نور زیر ناخن‌های صدفی‌رنگ می‌تابید و انگشترهایش برق می‌زد، خنده‌یی کامل چهره‌ی پژمرده را پرچین می‌کرد ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    کتاب بعدی جزو مجموعه‌ای پلیسی تحت عنوان "نقاب" است که انتشارات جهان‌کتاب آن را منتشر می‌کند. تاکنون نزدیک به 70 عنوان کتاب از این مجموعه به بازار آمده. از این میان جیره‌کتاب تک و توک کتاب‌هایی را در طول سالیان گذشته معرفی کرده است. حالا هم این یکی، مشخصا بابت نام توجه و کنجکاوی‌برانگیزش، این ماه به سبد خرید ما راه یافته است.

    مهندسی که دلباخته اعداد بود
    نویسنده: پی‌یر بوالو - توماس نارسژاک
    ترجمه: عباس آگاهی
    ناشر: جهان کتاب
    سال نشر: 1395 (چاپ 1)
    قیمت: 25000 تومان
    تعداد صفحات: 190 صفحه
    شابک: 978-600-6732-67-1
    امتیاز کتاب: (0 امتیاز با رای 1 نفر)
    ماجرا از یک کارخانه تجهیزات اتمی و به قتل رسیدن ژرژ سوربیه، دانشمند و مهندس ارشد، آغاز می‌شود. قاتل بدون بر جا گذاشتن اثری از خود، در کمتر از پانزده ثانیه محل را ترک می‌کند. تنها مدرک موجود، یک پوکه فشنگ است. او اختراع مهندس سوربیه را هم با خود برده است: یک محفظه بیست کیلویی سوخت موشک که حاوی مواد رادیواکتیو است. استوانه‌ای که در صورت دستکاری شدن می‌تواند نیمی از پاریس را با خاک یکسان کند.
    سربازرس ماروی، مسئول رسیدگی به پرونده، پیاپی با سوءقصدهای دیگری به همان شیوه و با همان سلاح روبه‌رو می‌شود. سوء‌قصدهایی که عامل آن‌ها فردی ناشناس است. قاتل همواره بی‌آن که دیده شود، با سرعتی باورنکردنی می‌گریزد ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "رناردو ماشینش را پشت ماشین بلبار متوقف کرد. فریاد کشید:
    "فکر می‌کنین چطوره؟"
    بلبار در ماشینش را بست و سرش را تکان داد:
    "تبریک، رفیق جون ... واقعا خوشگله."
    رناردو گفت:
    "خیلی دودل بودم. به نظرم مشکی شیک‌تره. بخصوص پهلوهاش سفید باشه. زنم بیشتر رنگ زرشکی رو دوست داشت، ولی فکر کنم یک کم توی چشم می‌زنه."
    انگشتش را با آب دهان خیس کرد و لکه روی شیشه ماشین را زدود. آن‌گاه نگاهی به باریکه کوچک غرق آفتاب انداخت و بریده بریده گفت:
    "قبول کنین که می‌شد توی کارخونه گاراژی داشته باشیم. یک آفتاب این جوری قاتل رنگ ماشینه. راستی حال خانواده؟"
    بلیار گفت:
    "خوبند، کوچولو داره رشد می‌کنه."
    "مامانش چی؟"
    "خیلی خوبه. وانگهی الان اون رو از کلینیک به خونه رسوندم." ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    کتابسرای تندیس درست در همین هفته‌های آخر سال ترجمه کتاب دیگری از جوزف بویدن را منتشر کرد (چند ماه پیش کتاب "متولد شده با یک دندان" از همین نویسنده منتشر شده بود). به نظرم می‌رسد که این ادبیات "سرخپوست معاصر آمریکا که همه‌ی میراث نیاکانش را از دست داده و حالا در سرزمین خودش احساس بیگانگی می‌کند" در آنور آب برای خودش قفسه‌ای مستقل و طرفدارانی دارد (خاطرتان باشد کتاب "خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت" هم که چند سال پیش خیلی اینجا اسم و رسم‌دار شده بود متعلق به همین قفسه بود).

    به هر حال به نظرم اگر علاقمند باشید با حال و هوای این قفسه و البته آثار جوزف بویدن آشنا شوید، "چانی ونجک" انتخاب خوبی است. هم کتاب کم‌حجم است و اگر در میانه راه سبک آن را نپسندیم تمام کردنش خیلی جان آدم را نمی‌گیرد و هم به نسبت جثه‌اش ستاره‌هایی که کسب کرده قابل توجه است و بنابراین می‌توان آن را به عنوان اثری شاخص از آن نویسنده‌ی سرخپوست معاصر آمریکا که ... در نظر گرفت و خوشحال بود که خواندن کتابهای این قفسه را با دست‌گرفتن اثری مورد توجه آغاز کرده‌ایم!.

    چانی ونجک
    نویسنده: جوزف بویدن
    ترجمه: محمد جوادی
    ناشر: کتابسرای تندیس
    سال نشر: 1396 (چاپ 1)
    قیمت: 7000 تومان
    تعداد صفحات: 94 صفحه
    شابک: 978-600-182-248-3
    داستان نوجوانی سرخپوست که از مدرسه‌ای شبانه‌روزی در اونتاریو شمالی در کانادا فرار می‌کند تا به سرزمین اجدادی‌اش بازگردد. او در سفر بازگشت ریشه‌هایش با طبیعت و سرزمین خود را بازمی‌شناسد اما مسیر بازگشت سخت است و داستان این پسر نوجوان فرجامی خوش نمی‌یابد.
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "کیمیک-وندن-اینا؟ یادت می‌آید؟ من که یادم می‌آید.
    دوستان من، آن دو برادر را می‌گویم، به معلم رنگ‌پریده‌ی کلاس شیربرنج و گاهی هم بی‌خاصیت می‌گویند. البته جلوی خودش این حرف را نمی‌زنند. چون معلم ما قوی است و بویی شبیه رنگ زرد و قهوه‌ای می‌دهد، و اتاقی هم در زیرزمین دارد که همه از آن می‌ترسیم. من را کودن صدا می‌زند. با اینکه دو سال پیش و زمانی که نه سال داشتم من را از خانه به اینجا آوردند، هنوز کلاس اول هستم ولی شیربرنج می‌گوید به‌زودی به کلاس جدیدی خواهم رفت. در حال یادگیری انگلیسی هستم اما زبان خودم را فراموش نخواهم کرد ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    انتشارات مازیار هم شب‌عید چند عنوان جدید از مجموعه "قلمرو دانش" روانه بازار کرد. در این ماه یک عنوان از این تازه‌به‌بازار آمده‌ها را معرفی می‌کنم و بقیه را هم انشاالله در ماه‌های بعد.

    چی میشه اگه؟: پاسخ‌های علمی جدی به سوالات فرضی نامعقول
    نویسنده: رندل مانرو
    ترجمه: محمدعلی جعفری
    ناشر: مازیار
    سال نشر: 1395 (چاپ 1)
    قیمت: 30000 تومان
    تعداد صفحات: 309 صفحه
    شابک: 978-600-6043-65-4
    - اگر زمین و تمام اجسام زمینی ناگهان از چرخیدن باز ایستند، اما جو زمین با سرعت سابق به حرکت خود ادامه دهد چه می‌شود؟
    - اگر تمام انسان‌ها هم‌زمان یک لیزر نشانگر به سمت ماه بگیرند، آیا رنگ ماه تغییر می‌کند؟
    - اگر تمام انسان‌های کره‌ی زمین تا حد ممکن نزدیک هم ایستاده و با هم بپرند و هم‌زمان با هم به زمین برسند چه می‌شود؟
    - اگر بتوانم با چاپگرم پول چاپ کنم، آیا تاثیرش بر جهان زیاد خواهد بود؟
    - اگر یک سیارک بسیار کوچک اما پرجرم باشد، آیا می‌توانید مثل شازده کوچولو در آن زندگی کنید؟ این پرسش‌ها نمونه‌ی ده‌ها پرسش دیگر است که در این کتاب به آنها پاسخ داده می‌شود. نویسنده در وبگاه معروف xkcd قصه‌های مصور خود را با تصاویر ساده‌ی خط‌سان ارائه می‌دهد و به قول خودش این کتاب مجموعه‌ی این جواب‌ها به پرسش‌های فرضی است که کاربران مختلف از سراسر دنیا ارسال می‌کنند. پرسش‌هایی که در نگاه اول عجیب به نظر می‌آیند و ظاهرا جوابی برای آن‌ها وجود ندارد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    چاپ کتاب تمام شده!

    کتاب بعدی را به واسطه، مترجم آن به من معرفی کرد. وقتی برای تهیه کتاب به سراغش رفتم، در نظر اول تصویر رفتگر روی جلد مقداری توی ذوقم زد! اما بعد که نشستم تا اطلاعات و چند و چون کتاب را برای درج در فهرست دربیاورم دیدم که نویسنده آن عجب شخصیت نامداری بوده و خوشحال شدم که با پیدا کردن این کتاب با نام و نشان خانم نویسنده هم آشنا شده‌ام.

    سرود مقدس
    نویسنده: آین رند
    ترجمه: محمدسعید نوری نائینی
    ناشر: اطلاعات
    سال نشر: 1392 (چاپ 1)
    قیمت: 3000 تومان
    تعداد صفحات: 101 صفحه
    شابک: 978-964-423-928-1
    امتیاز کتاب: (5 امتیاز با رای 1 نفر)
    داستان از زبان جوانی به نام "برابری 72521" حکایت می‌شود. وقایع داستان در آینده‌ای نامشخص اتفاق می‌افتند. در جامعه‌ای که پیشرفت‌های فناوری باعث شده همه چیز در آن بشدت برنامه‌ریزی شده باشد و دیگر جایی برای فردیت و فردگرایی باقی نماند.
    در چنین جامعه‌ای که همه خود را "ما" خطاب می‌کنند، قهرمان داستان که مثل همه‌ی بچه‌های دیگر جدا از پدر و مادر بیولوژیک خود و در خانه‌های اطفال، که حکومت آنها را اداره می‌کند، بزرگ شده است متوجه می‌شود که نفرین شده است. او نفرین شده بدنیا آمده چون کنجکاو است!
    "برابری 71521" امیدوار است که بتواند در جامعه‌اش به عنوان دانشمند خدمت کند، اما شورایی که مسئولیت تعیین شغل هر فرد در جامعه را برعهده دارد تشخیص می‌دهد که او باید رفتگر باشد. "برابری 71521" تصمیم شورا را می‌پذیرد و به انجام وظائفش مشغول می‌شود. اما روزی در حین انجام وظیفه او و همکارانش به ورودی تونلی برمی‌خورند. "برابری 71521" برخلاف نظر همکارانش وارد تونل می‌شود و در آنجا با ریل‌هایی آهنی مواجه می‌شود که تا مقصدی نامعلوم کشیده شده‌اند ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "این نوشتن، یک گناه است. اینکه به واژه‌هایی بیندیشیم که دیگران به آن نمی‌اندیشند و آنها را به روی کاغذی بیاوریم که دیگران آن را نخواهند دید یک گناه است. این کار، زشتی و فرومایگی است. مثل این است که تنها برای گوش خودمان حرف بزنیم نه گوش دیگران. ما خوب می‌دانیم که هیچ عصیانی سیاه‌تر از فکر کردن در تنهایی نیست. ما قوانین را شکسته‌ایم. قوانین می‌گویند که انسانها جز در مواردی که "شورای حرفه و کار" اجازه آن را داده باشد، نباید چیزی بنویسند. آیا ما را خواهند بخشید؟ این تنها گناه ما نیست. ما جنایت بزرگتری هم مرتکب شده‌ایم. جنایتی که نمی‌توان اسمی برایش یافت. ما نمی‌دانیم که اگر این موضوع فاش شود، چه تنبیهی در انتظارمان خواهد بود؛ زیرا برای چنین جنایتی که هرگز به فکر انسانها خطور نکرده است، هیچ قانونی وضع نشده است ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    رسیده‌ایم به "کتاب‌های درخواستی". دو کتاب بعدی با درخواست دوستان جیره‌کتاب به سبد ماهیانه ما راه پیدا کرده‌اند.

    هواخواه
    نویسنده: ویت تان نوین
    ترجمه: فرانک معنوی
    ناشر: میلکان
    سال نشر: 1395 (چاپ 1)
    قیمت: 25000 تومان
    تعداد صفحات: 400 صفحه
    شابک: 978-600-7845-1
    راوی داستان یک نیمه‌ویتنامی-نیمه فرانسوی بی‌نام است. او مرور خاطرات خود را از سال 1975 آغاز می‌کند. زمانی که به عنوان یک جاسوس کمونیست‌ها در ویتنام جنوبی فعالیت می‌کرده. او که تحصیل‌کرده‌ی غرب است با قطعی شدن سقوط سایگون به آمریکا می‌گریزد و خواننده را همراه خود به لس‌آنجلس می‌برد، از فعالیت‌های خودش به عنوان یک مشاور سینمایی در فیلیپین می‌گوید و بالاخره از بازگشت و زندانی شدنش در ویتنام ...
    کتاب که برنده جایزه پولیتزر سال 2016 بوده، به قول منتقدی ویتنامی، برای اولین‌بار امکان اینکه آمریکایی‌ها با نگاهی خلاف آنچه که در فیلم‌های هالیوودی از جنگ ویتنام تصویر می‌شود به واقعه تاریخی نگاه کنند، فراهم می‌کند.
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "من یک جاسوسم، یک مامور مخفی، یک ترسانند، مردی با دو چهره. شاید تعجب‌برانگیز نباشد ولی من همچین مردی هستم؛ با دو ذهن. موجودی جهش‌یافته و درک‌نشده از یک کتاب کمیک یا یک فیلم ترسناک نیستم، هرچند برخی با من همچین برخوردی داشته‌اند. به‌سادگی توانایی دیدن هرگونه مشکلی را از دو جنبه دارم. گاهی اوقات خود را تحویل می‌گیرم که این یک استعداد است و یا این‌که باید اقرار کنم این خصیصه که به ذاته کم‌اهمیت محسوب می‌شود، ولی احتمالا تنها استعدادم هست. وقتی درباره‌ی این موضوع فکر می‌کنم که چطور نمی‌توانم جلوی خودم را بگیرم و دنیا را این شکلی نبینم، از خودم می‌پرسم آیا واقعا می‌توان این توانایی را استعداد نامید یا نه ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    در مورد "مرد در حال سقوط" باید اضافه کنم که پس از جستجوهای بسیار مشخص شد که چاپ کتاب تمام شده! در این میان موفق شدم تا چهار نسخه از کتاب در پستویی پیدا کنم. یک نسخه از آن به دوستی که کتاب را درخواست کرده بودند می‌رسد. بنابراین تنها سه نسخه می‌ماند تا اگر دوستانی مایل به مطالعه کتاب بودند، برایشان ارسال کنیم.

    مرد در حال سقوط
    نویسنده: دان دلیلو
    ترجمه: نوشین ریشهری
    ناشر: نغمه زندگی
    سال نشر: 1393 (چاپ 1)
    قیمت: 12000 تومان
    تعداد صفحات: 280 صفحه
    شابک: 978-600-280-001-5
    قهرمان داستان، کیت، کارمندی نامنظم و وظیفه‌نشناس در مرکز تجارت جهانی است که در روز حادثه به همراه صدها مرد و زن حیران و وحشت‌زده دیگر راه خود را از پله‌ها به پایین باز می‌کند و از سقوط برج‌ها جان سالم به در می‌برد.
    شخصیت اصلی زن کتاب نیز لیان همسر کیت و یک ویراستار ادبی است که هر چند با کیت رابطه چندان خوبی ندارد و زندگی مستقلی دارد، اما وقتی کیت خود را با خاک و خاکسترهای ناشی از سقوط برج‌ها به خانه می‌رساند، بار دیگر او را به زندگی خود راه می‌دهد.
    داستان شرح بازگشت زندگی این دو نفر به وضعیت معمول است. زندگی‌ای بی‌معنی که پوچ بودن آن در تقابل با فاجعه‌ای که خود و شهرشان از سر گذرانده‌اند، بیشتر به چشم می‌آید.
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "دیگر خیابان نبود. بلکه دنیا بود. زمان و مکانی از ریزش خاکستر و نزدیک شدن شب. مرد از میان گل و خاک و قلوه سنگ به سمت شمال می‌رفت، و مردم در اطرافش می‌دویدند در حالی که حوله‌های خیس به صورت می‌فشردند یا کت‌ها را روی سرشان کشیده بودند. آنها دستمال به دهان می‌فشردند. آنها کفش‌هایشان را در دست گرفته بودند، و زنی با هر لنگه کفش در هر دست با عجله از کنارش گذشت. آنها می‌دویدند و می‌افتادند، گیج و بی‌هدف، روی آن همه آشغال و آواری که در اطرافشان بود، هر چند کسانی هم بودند که زیر اتومبیل‌ها پناه گرفته بودند ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    بعد از خرید کتاب بعدی متوجه شدم که برخلاف سلیقه معمول من که در قفسه اقتصاد اغلب به دنبال کتاب‌هایی برای مبتدیان (مثل خودم) هستم، این یکی چندان ابتدایی نیست و از متون جدی این رشته محسوب می‌شود که اخیرا به فارسی ترجمه شده. جالب اینکه چند هفته بعد که شماره نوروز "مجله مهرنامه" منتشر شد دیدم که هیات تحریریه مجله کتاب را جزو برگزیدگان کتاب‌های منتشر شده در رشته اقتصاد در سال 1395 معرفی کرده‌اند.

    اقتصاد حکم می‌راند: صحت و سقم این علم ملال‌آور
    نویسنده: دنی رودریک
    ترجمه: محمدرضا فرهادی‌پور
    ناشر: آشیان
    سال نشر: 1401 (چاپ 2)
    قیمت: 150000 تومان
    تعداد صفحات: صفحه
    این کتاب هم از علم اقتصاد تجلیل می‌کند و هم انتقاد. من از هسته این رشته - نقشی که مدل‌های اقتصادی در خلق دانش ایفا می‌کنند - دفاع می‌کنم، اما از روشی انتقاد می‌کنم که اقتصاددانان اغلب هنرشان را در قالب آن به کار می‌برند و از مدل‌هایشان استفاده (سوءاستفاده) می‌کنند. استدلال‌هایی که ارائه می‌کنم "بینش حزبی" نیستند. من شک دارم که اقتصاددانان زیادی با برداشت من از این رشته مخالف باشند، به ویژه با بینش‌های من درباره آن نوع علمی که عبارتست است از علم اقتصاد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    چند ماه پیش کتاب "مدرسه یا قفس" را حضورتان معرفی کردم و حالا کتابی درباره "کودکی" به تورم خورده است. اینها همه تلاشی است برای واکاوی آنکه بزرگترهای ما (پدرها، مادرها، پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها) کودکی خودشان را در دوران قاجار و پهلوی چگونه گذرانده‌اند و آب و خاکی که الان مشغول زندگی در آن هستیم، سر و کله‌اش از کجا پیدا شده و به دست چه کسانی به این شکل و شمایل درآمده است.

    تاریخ کودکی در ایران (از آغاز عصر ناصری تا پایان دوره رضا شاه)
    نویسنده: زهرا حاتمی
    ناشر: علم
    سال نشر: 1401 (چاپ 3)
    قیمت: 85000 تومان
    تعداد صفحات: 208 صفحه
    شابک: 978-964-224-833-9
    موضوع کتاب پژوهشی تاریخی درباره مفهوم کودکی و تحولات مرتبط با زندگی کودکان در تاریخ ایران است. دوره زمانی تحقیق مابین عصر ناصری تا پایان دوره رضاشاه انتخاب شده است. دوره‌ای که طی آن تحولات ذهنی‌ای که از دوره ناصری در پیامد آشنایی نخبگان ایرانی با غرب آغاز گردیده بود تا پایان دوره رضاشاه سیر تحولی خود را کامل کرده منجر به تغییر ذهنیت جمعی درباره مفهوم کودکی و جایگاه کودکان در خانواده و جامعه گردید و اندک اندک با توجه ویژه به کودکان آنها را به محور سیاستگذاری‌های کلان دولت تبدیل کرد.
    کتاب حاضر در قالب شش فصل "مفهوم کودکی"، "پرورش کودکان"، "آموزش کودکان"، "بهداشت و سلامت کودکان"، "کار کودکان و کودکان کار" و "بازی‌های کودکان" به مخاطبان عرضه گردیده است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    اعتراف: فیلم ساخته شده از روی داستان کتاب بعدی را همینطور تلگرافی دیده‌ام و هیچ‌چیز از آن در ذهنم نمانده! احتمالا مشغول کاری بوده‌ام، تلویزیون همینطور روشن بوده و من گهگاه نگاهی به صفحه جادو می‌انداخته‌ام.

    به هر حال با این تم "نوجوانی که قدم به دوران بزرگسالی می‌گذارد"، تا دلتان بخواهد کتاب نوشته شده. این هم داستان دیگری است، از میان پرطرفدارها و "بست‌سلرز"هایش.

    مزایای منزوی بودن
    نویسنده: استیون چباسکی
    ترجمه: کاوان بشیری
    ناشر: میلکان
    سال نشر: 1402 (چاپ 31)
    قیمت: 139000 تومان
    تعداد صفحات: 222 صفحه
    شابک: 978-600-7845-37-0
    امتیاز کتاب: (2 امتیاز با رای 1 نفر)
    داستان از زبان چارلی، پسر نوجوان 15 ساله‌ای روایت می‌شود که تلاش می‌کند دوران بلوغ را پشت سر بگذارد و به دنیای بزرگسالان وارد شود. چارلی داستان خود را در قالب نامه‌هایی به گیرنده‌ای ناشناس تعریف می‌کند. او برای خواننده نامه‌هایش تعریف می‌کند که دوستان زیادی ندارد و در استانداردهای جوانان، بچه‌ای منزوی به حساب می‌آید. تنها دوستان او سم و پاتریک خودشان کلکسیونی از مشکلات مختلف هستند. در این میان خواهر چارلی هم درگیر مشکلاتی با دوست‌پسرش هست و چارلی سعی می‌کند تا آنجا که می‌تواند به او کمک کند ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "دوست عزیز
    برای تو نامه می‌نویسم، چون کسی بهم گفت اهل گوش‌دادن به حرف دیگرونی و درک می‌کنی و سعی نکردی تو یه مهمونی با یکی بخوابی هرچند می‌تونستی. لطفا سعی نکن بفهمی کسی که ازت بهم گفته کیه، چون اون‌وقت ممکنه بفهمی من کی‌ام، و واقعا نمی‌خوام این‌طور شه. اسم آدم‌ها رو عوض می‌کنم چون نمی‌خوام منو پیدا کنی. آدرس پستی رو هم به همین دلیل نمی‌نویسم. از این کار هیچ منظور بدی ندارم، قول می‌دم. من فقط لازم دارم بدونم کسی اون بیرون به حرفام گوش می‌ده و درکم می‌کنه و سعی نمی‌کنه با کسی بخوابه، حتی اگه بتونه. لازم دارم بدونم همچین آدم‌هایی وجود دارن ..."

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    ترجمه فارسی جدیدترین کتاب نویسنده‌ی نامدار برزیلی با فاصله‌ی کمی به بازار آمده. این روزها مترجم‌ها و ناشرها خیلی "زرنگ" شده‌اند و کتاب‌هایی را که حدس می‌زنند از آنها استقبال خوبی صورت می‌گیرد به سرعت (و انشاالله با ترجمه خوب) روانه بازار می‌کنند.

    جاسوس
    نویسنده: پائولو کوئیلو
    ترجمه: پرتو شریعتمداری
    ناشر: جهان کتاب
    سال نشر: 1396 (چاپ 2)
    قیمت: 22000 تومان
    تعداد صفحات: 188 صفحه
    شابک: 978-600-6732-77-0
    امتیاز کتاب: (4 امتیاز با رای 1 نفر)
    ماتا هاری زمانی که به پاریس آمد، دیناری نداشت. چیزی نگذشت که به عنوان برازنده‌ترین زن شهر گل سرسبد محافل شد.
    رقصنده‌ای که تماشگران را مبهوت می‌کرد و به وجد می‌آورد و به عنوان محرم اسرار و بدکاره اشرافی، ثروتمندترین و قدرتمندترین مردان عصر خود را می‌فریفت.
    اما زهر بدگمانی در رگ و پی کشوری که در جنگ بود جاری شد، و شیوه زندگی او مورد سوءظن قرار گرفت. در سال 1917، در اتاقش در هتلی واقع در شانزلیزه دستگیر و متهم به جاسوسی شد ...
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "کمی پیش از ساعت 5 صبح، گروهی هجده نفره از مردان - که بیشترشان افسران ارتش فرانسه بودند - به طبقه دوم سن‌لازار رفتند، محل زندان زنان در شهر پاریس. با راهنمایی نگهبانی که برای روشن کردن چراغ‌ها مشعلی به دست داشت در برابر سلول شماره 12 متوقف شدند.
    وظیفه مراقبت از آن زندانی به عهده راهبه‌ها بود. خواهر لئونید در سلول را باز کرد و در حالی که وارد می‌شد از دیگران خواست بیرون منتظر بمانند. در برابر دیوار ایستاد و با زدن کبریت، چراغ داخل سلول را روشن کرد.
    بعد یکی دیگر از خواهرها را برای کمک صدا زد ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    و بالاخره دو کتاب آخر فهرست این ماه هم دستپخت ناشر هم‌محل ماست که در همین هفته‌های آخر سال یکی یک نسخه سهم جیره‌کتاب را همان "سر تنور" در سبدمان گذاشت.

    هر دو کتاب در سایت آمازون پرستاره هستند. به نظر می‌رسد ناشرهایمان یواش یواش دارند یاد می‌گیرند تا قبل از تصمیم‌گیری درباره قبول چاپ (یا عدم چاپ) کتاب‌های ترجمه، نگاهی هم به اینور و آنور بیاندازند و اطلاعاتی درباره "بازار" کتاب بدست بیاورند.

    محاکمه
    نویسنده: کریس بوجالین
    ترجمه: مهرداد بازیاری
    ناشر: کتابسرای تندیس
    سال نشر: 1395 (چاپ 1)
    قیمت: 27000 تومان
    تعداد صفحات: 416 صفحه
    شابک: 978-600-182-220-9
    محاکمه داستانی است از تقابل سنت و مدرنیته در جامعه‌ی آمریکا. در لایه‌های پنهان جامعه‌ای متجدد که هنوز هم بعضی از مردمانش برای مواجه با مشکلات، بیماری‌ها و مسائلی از این دست روی به سنت‌های حاکم بر جامعه می‌آورند. داستانی است از سیستم حقوقی آمریکا که برای هر چیزی پرونده‌ای تشکیل می‌دهد و سعی می‌کند که اربابان قدرت و حاکمان شهری را راضی نگه دارد.
    مامای با تجربه‌ای در سیر یک زایمان طبیعی قرار می‌گیرد. زایمانی که طولانی می‌شود و سرما و یخبندان ارتباط را با همه‌جا و همه‌چیز قطع می‌کند. ماما مجبور می‌شود خود دست به کار شود و این خود آغاز ماجرایی دردآور است.
    مادری که می‌میرد، بچه‌ای که سالم به دنیا می‌آید و مامایی که محاکمه می‌شود ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
    داستان با این جملات آغاز می‌شود:
    "بچه که بودم عادت داشتم همان‌طور که دیگر بچه‌ها از کلمات باسن و شرمگاه یا استفراغ استفاده می‌کنند، من از واژه‌های علمی زایمان استفاده کنم. آن کلمات دقیقا ناسزا نبودند، ولی من می‌دانستم خیلی نزدیک به چیزی است که موجب شوکه شدن بزرگ‌ترها می‌شود. خیلی از آن‌ها کلماتی بودند که در هر خانه‌ای، غیر از خانه ما، به شکلی غیر عاطفی به یکی از اعضای جنسی انسان یا یک عملکرد جنسی خاص اشاره داشت، درست مثل استفراغ کردن که جزو عملکرد اولیه بدن است.
    یادم می‌آید یک روز بعد از ظهر با دوستم رولی مک‌کنا بازی می‌کردم، آن روز مادرش از مونت پلیر مهمان داشت. در یکی از آن روزهای نادر ورمونت با آسمان آبی تقریبا شبیه چراغ‌های نئون. از آن رنگ‌های آبی که اغلب در ماه ژانویه شاهدش هستیم. وقتی دمای هوا زیر صفر درجه است و دود اجاق چوب‌سوز همسایه به محض بیرون آمدن از دودکش یخ می‌زند. از آن روزهایی که به ندرت در ژوئن یا جولای می‌بینیم ..."

    چاپ کتاب تمام شده!

    جادوی بزرگ: غلبه بر ترس با زندگی خلاق
    نویسنده: الیزابت گیلبرت
    ترجمه: مهرداد بازیاری
    ناشر: کتابسرای تندیس
    سال نشر: 1398 (چاپ 2)
    قیمت: 147000 تومان
    تعداد صفحات: 295 صفحه
    شابک: 978-600-182-221-6
    امتیاز کتاب: (1 امتیاز با رای 1 نفر)
    نویسنده که با نوشتن کتاب "Eat, Pray, Love" به شهرتی جهانی رسیده است در این کتاب خاطرات و تجربیات خود را در مواجهه با مشکلاتش در زندگی و مخصوصا روزهایی که سعی می‌کرده راه‌های خوبی برای بهتر نوشتن و ایجاد خلاقیت بیشتر در کارش پیدا کند؛ برای ما نقل می‌کند. البته این نقل‌قول‌ها و خاطرات تنها مربوط به زندگی شغلی نویسنده نمی‌شود. او سعی می‌کند با زبانی ساده به ما راهکارهایی برای بهتر زندگی کردن و استفاده از خلاقیت، ناامید نشدن و همچنین پیگیری و تلاش بیشتر در رویارویی با مشکلات و البته نترسیدن از مشکلات در زندگی بدهد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

    این کتاب را از جیره‌کتاب بخرید ...

    مشاهده و انتخاب کتاب‌های فهرست در بخش مشترکین

    در این فهرست کتاب‌های زیر معرفی شده‌اند: تاریخ کودکی در ایران (از آغاز عصر ناصری تا پایان دوره رضا شاه) (زهرا حاتمی)، هواخواه (ویت تان نوین)، خیابان چرینگ کراس شماره‌ی 84 (هلین هانف)، مهندسی که دلباخته اعداد بود (پی‌یر بوالو - توماس نارسژاک)، در دفاع از یک آموزش لیبرال (فرید زکریا)، اقتصاد حکم می‌راند: صحت و سقم این علم ملال‌آور (دنی رودریک)، چی میشه اگه؟: پاسخ‌های علمی جدی به سوالات فرضی نامعقول (رندل مانرو)، چانی ونجک (جوزف بویدن)، مادربزرگ سلام می‌رساند و می‌گوید متاسف است (فردریک بکمن)، چگونه کتاب نخوانیم (دن ویلبر)، جاسوس (پائولو کوئیلو)، مزایای منزوی بودن (استیون چباسکی)، محاکمه (کریس بوجالین)، جادوی بزرگ: غلبه بر ترس با زندگی خلاق (الیزابت گیلبرت)، ملک آسیاب (غزاله علیزاده)، مرد در حال سقوط (دان دلیلو)، سرود مقدس (آین رند)


    نظر بدهيد

    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    حقوق كلیه مطالب منتشر شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به جیره‌كتاب است